سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۳۸۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدافع حرم

چادر

ماهواره

خبرگزاری فارس: مردم با ملاحظه دولت با بدحجابان برخورد نمی‌کنند/‌ امیدوارم سر تیم مذاکره‌کننده و دولت کلاه نرود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در اجلاس سراسری «عفاف، عزت عشق» که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه ضرورت‌های دینی شوخی‌‌بردار نیست، تصریح کرد: برخی افراد با ضرورت‌های دینی در جامعه بازی می‌کنند که این مسئله خوشایند نیست. وی برگزاری همایش‌ و اجلاس‌ها را کاری ظاهری و تشریفاتی عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش و اجلاس هیچ دردی از دردهای جامعه را دوا نخواهد کرد. رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دستگاه‌های دولتی نسبت به برگزاری همایش‌هایی اقدام می‌کنند که این همایش‌ها هیچ تاثیری در جامعه ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده اشاره کرد و ادا‌مه داد: ‌‌شعار امسال که «همدلی و همزبانی» است ولی معنای شعار سال این نیست که مردم جامعه فقط گوش به فرمان دولت باشند و در همه حال از دولت حمایت کنند.

آیت‌الله یزدی با تبیین وظایف دولت در مقابل مردم عنوان کرد: وظیفه دولت این است که به خواسته‌های مردم اهمیت دهد و بدحجابی را در جامعه ریشه‌کن کند.

وی با بیان اینکه مردم خواهان بدحجابی در جامعه نیستند تصریح کرد: مردم بدحجابی را در جامعه برنمی‌تابند و باید با معضل بدحجابی در دستگاه‌های دولتی به صورت جدی مبارزه کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همزبانی بین دولت و ملت باید دوطرفه باشد گفت: دولت نباید تنها انتظار حمایت از مردم را داشته باشد بلکه باید خواسته‌های آنان را نیز مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به برخی خواسته‌های مردم تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا، فحشا و منکرات از جمله خواسته‌های مردم است و این مسائل بارها تذکر داده شده است.

آیت‌الله یزدی با تاکید بر اینکه دولت باید مسئله حجاب را پیگیری کند، اظهار کرد: موضوع حجاب باید از سوی دولت به صورت جدی پیگیری شده و سپس در خانواده اجرایی شود تا مردم حرکت جدی دولت را در این زمینه مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه با نوشتن مقاله، کتاب و ... نمی‌شود در زمینه ریشه‌کن کردن بدحجابی در جامعه کار جدی انجام داد، عنوان کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وارد عمل شوند و حرکت جدی انجام دهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد را به دست مردم بدهید، گفت: ‌مردم قادر به انجام کارهای بسیاری هستند و تنها به دلیل دستور رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی با دولت، از انجام هرگونه اقدامی گذشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید متوجه گذشت مردم باشد، تصریح کرد: مردم این توانمندی را دارند که مانند روزهای نخست انقلاب، با بدحجابی مقابله کنند ولی در حال حاضر فقط ملاحظه دولت را می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم منتظر هستند تا نتایج مذاکرات را ببینند،‌ عنوان کرد: قصد ندارم در ارتباط با مذاکرات سخن بگویم ولی امیدوارم سر تیم مذاکره‌کننده و دولت کلاه نرود.

خبرگزاری فارس: ادارات دولتی کارکنان خود را ملزم به استفاده از حجاب کامل اسلامی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار با جمعی از آمران به معروف با تاکید بر اینکه کار شما بسیار مهم و حساس است، گفت: باید با قدرت و جدیت کارها را دنبال کرده و در گسترش مباحث دینی و اسلامی در جامعه بکوشید.

وی تصریح کرد: متاسفانه افرادی در جامعه هستند که خواسته یا ناخواسته با لباس‌های نامناسب و حجابی به دور از شأن اسلامی وارد جامعه شده و همین امر مشکلات بسیاری را به بار می‌آورد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بسیاری از تحریکات جنسی به دلیل همین وضعیت حجاب و بدپوششی است که باید برطرف شده و اجازه ندهیم که این مشکلات دامن‌گیر جامعه ما شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به موضوع ازدواج فرزندان حضرت آدم (ع) گفت: یکی از انگیزه‌های قتل هابیل توسط قابیل نیز همین موضوع زیبایی همسر او و غرایض جنسی بود که این نشان می‌دهد از همان ابتدا این موضوعات مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه من از کسانی که در فلسفه حجاب شک دارند تعجب می‌کنم، گفت: با وجود این همه پرونده دادگاهی هنوز این حجاب برای آنها درس عبرت نشده است و باز هم به این موضوع اعتراض می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: در کار خود محکم باشید و بدانید که کار شما بسیار ارزش دارد و این خط مستقیمی که در پیش گرفته‌اید قطعا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

مشخص نیست دولت برای حذف پردرآمدها از لیست یارانه‌بگیران چه معیارهایی را در نظر گرفته است اما آنچه مسلم است، اظهارات متناقض مسئولان درباره حذف بخشی از مردم نشان می‌دهد مسئولان قصد شفاف‌سازی در این باره را ندارند.
به گزارش «فردا» به تازگی در حالی که سخنگوی دولت اعلام کرد یارانه نقدی 4 میلیون نفر از ابتدای سال جاری حذف شده است و این خبر روی خط همه رسانه‌های خبری بازنشر شد، دفتر سخنگوی دولت این خبر را تکذیب و اعلام کرده: خبر حذف 4 میلیون یارانه‌بگیر از قول نوبخت در برخی رسانه‌ها اعلام شد، صحت ندارد تا موج تأیید و تکذیب‌های یارانه‌ای ادامه‌دار شود.
اوایل اردیبهشت ماه بود که وزیر اقتصاد که سال گذشته از تهیه لیست 10 میلیون ثروتمند و آمادگی برای حذف یارانه آنها خبر داده سپس اظهارات خود را تکذیب کرده بود، با تأیید حذف تعدادی از مردم از لیست یارانه‌بگیران عنوان کرد: کماکان تعداد قابل ملاحظه‌ای از دریافت یارانه‌های نقدی حذف نشده‌اند. درباره یارانه‌ها باید از آقای ربیعی سؤال شود، زیرا مسئولیت حذف یارانه‌های نقدی بر عهده ایشان است اما فرآیند شناسایی و حذف شروع شده و ادامه دارد.
در همین بحبوحه بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حذف پردرآمدها در اواخر سال 93 را تأیید کرد و با اعلام اینکه «حذف گروهی نداریم» از اعتراض 0/3 درصدی به حذف یارانه‌بگیران در سال 1393 خبر داد.
فردا می‌نویسد: چالش بزرگ دولت در خصوص حذف یارانه نقدی نداشتن اطلاعات مناسب بوده و هست. به همین دلیل بود که اوایل روی کارآمدن دولت روحانی، مسئله کنترل کردن حساب‌های بانکی مردم مطرح شد که حسن روحانی در آن روزها قاطعانه اعلام کرد، دولت قصد سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم را ندارد. این در حالی است که وزیر رفاه چند ماه پیش درباره پایش اطلاعات اقتصادی مردم گفته بود: «الان ما می‌دانیم آنهایی که ملک بالای 800 میلیون تومان دارند چه کسانی هستند یا چه کسانی 3 بار سفر خارجی رفته‌اند!» این گفته‌های وزیر رفاه از آنجایی جالب توجه بود که اعلام شده بود رئیس جمهور با سرک کشیدن در زندگی شخصی مردم مخالف است اما ظاهراً این اتفاق رخ داده است!احد رستمی با اشاره به اینکه کارگروه بررسی حذف یارانه اقشار پردرآمد با محوریت وزارت رفاه، جلسات نهایی خود را برگزار می‌کند، تأکید کرده بود که نتیجه دقیق این نشست‌ها به زودی اعلام خواهد شد اما با وجود حذف یارانه‌بگیرها این اعلام هنوز رخ نداده است.http://kayhan.ir

آقای خامنه ای

اوتولد یافت جانبازی کند

میهنم ایران سرافرازی کند 

     اوتولد یافت تارهبر شود

     ماهمه عاشق واودلبر شود 
اوتولدیافت گردد نور عین

 برترین آقا پس از پیر خمین 

    ماهمه عمار. اوباشد ولی

   جان به قربان تو یا سید علی

*در زندگیت موفق نیستی؟

بگو: "و ما توفیقی الّا باللّه علیه توکلّت و الیه انیب"

*خوشحال نیستی؟

همیشه بگو: " حسبی اللّه و نعــــــــــــــــــــم الوکیل"

*از دنیا خسته ای؟

بگو: "اللهم اجعل همی الاخره"

*نمازهایت را به موقع و مداوم نمی خوانی؟

همیشه بگو: "اللهم اجعلنی مقیم الصلاة و من ذریتی"

*تنهایی؟

همیشه بگو: "ربی هب لی من لدنک سلطانا نصیرا"

*تو دلت از کسی ناراحتی؟

بگو: "اللهم اجعلنی من کاظمین الغیظ و العافین عن الناس"

*می خواهی غیبت نکنی؟

بگو: "اللهم اجعل کتابی فی علیین و احفظ لسانی عن العالمین"

شریک زندگی مناسب شما کیست؟ اگر به دنبال شریک زندگی مناسب می گردید اما نمی دانید که او باید چه خصوصیاتی داشته باشد، به نشانه های زیر دقت کنید.

اشتباهات گذشته شما را فراموش می کند

یک شریک خوب، گذشته شما را نادیده می گیرد و دائم اشتباهاتی را که یادآوری آنها هیچ نفعی به حال رابطه تان ندارد، بازگو نمی کند.
 
مقایسه نمی کند
یک شریک زندگی مناسب تفاوت انسان ها را درک می کند و می داند که هر شخص نقاط ضعف و قوت خود را دارد. بنابراین شما را با افراد دیگر مقایسه نمی کند.
 
به رابطه دوطرفه اعتقاد دارد
او باید بداند که یک رابطه سالم به تلاش هر دو طرف وابسته است و باید بین آنها تعادل برقرار باشد. رابطه های یک طرفه در نهایت به مشکل منجر خواهد شد.
 
به تنهایی شما احترام می گذارد
هر فردی به تنهایی احتیاج دارد. شریک شما باید معنای حریم خصوصی را درک کند. افرادی که این قانون را رعایت نمی کنند، پس از مدتی از هم خسته می شوند و در رابطه احساس خفقان می کنند. باز هم می گوییم، در هر چیزی تعادل لازم است، حتی با هم بودن.
 
گفتگو با شما در اولویت اوست
یک شریک زندگی خوب ارتباط و گفتگو با شما را در اولویت کارهای خود قرار می دهد. بدون گفتگو با یکدیگر، مشکلات کوچک تبدیل به مشکلاتی بزرگ و حل نشدنی تبدیل می شود. شما باید در گفتگو با شریک تان آزاد باشید و مطمئن باشید که حرف هایتان شنیده می شود. گفتگو برای تداوم یک رابطه حیاتی است.

ساده است
یک شریک خوب رابطه را تبدیل به یک بازی پیچیده نمی کند. او با هر مشکلی به سادگی برخورد می کند و به جای عکس العمل های پرخاشگرانه یا عقب نشینی، با شما به گفتگو می نشیند.
 
رگ خواب شما را می شناسد
او به «زبان عشق» شما آگاه است و می داند چه زمانی باید کنارتان حضور داشته باشد، چه لغاتی را در گفتگو با شما به کار گیرد یا چه هدیه ای برای شما بخرد تا خوشحال شوید. به بیانی او باید رگ خواب شما را بداند.
 
شوخ طبع است
شوخ طبعی از خصوصیات او است، طوری که شما می توانید جوکی را برای او بگویید و با هم بخندید.
 
منطقی است
فردی را انتخاب کنید که انتظارات منطقی از شما داشته باشد. همه ما آدم ها گاهی اشتباه می کنیم و این امری طبیعی است. او نباید برای شما استانداردهایی تعریف کند که خود به آن پایبند نیست.
 
به خودشناسی رسیده است
گاهی ما از دیگران انتظاراتی داریم و زمانی که آنها قادر به برآورده کردن شان نیستند، ناامید می شویم. ما باید آنقدر مهارت های لازم را در خود تقویت کنیم تا محتاج هیچ کس نباشیم. رابطه عاطفی تنها باید راهی برای تقویت خودشناسی باشد.
 
خوش بین است
شریک شما انتظارات خوش بینانه ای از شما و رابطه دارد. او افکار منفی را از خود دور می کند و معتقد به رابطه ای خوب و طولانی مدت است.
 
مسئولیت پذیر است
او نباید شما را تنها منشا تمام خوشی هایش بداند. هر کسی مسئول شادی زندگی خود است. شما می توانید بزرک ترین بخش این شادی باشید اما تمام آن نه.

احساسات خود را کنترل می کند
یک شریک زندگی خوب به شما احترام می گذارد، مدام کنترل و نقدتان نمی کند و در مقابل دیگران باعث شرمندگی نمی شود.
 
زمانش را با شما تقسیم می کند
همدلی از دیگر خصوصیات فرد مناسب شما است. او به ارزش کار تیمی آگاه است و خوب می داند که: «یک دست صدا ندارد.»
 
مستقل است
او قابل اعتماد و مسئول است و هر زمان که احتیاج داشته باشید، کنار شما است.
 
از شما حمایت می کند
او شما را تشویق می کند تا بهترین خود باشید. از موفقیت شما نمی ترسد و همیشه بهترین شما را می خواهد.

معتقد است
پایبند بودن همسر به اعتقادات مذهبی یکی از ارکان مهم استحکام خانواده است و نشان می دهد که او به وظایف زندگی خود نیز متعهد خواهد بود.

قادر به گفتن «ببخشید» است
فردی که به خودآگاهی رسیده باشد، از گفتن «ببخشید» در زمان هایی که مرتکب اشتباهی شده، نمی هراسد.
 
بهترین دوست شما است
یک شریک زندگی خوب، باید یک دوست خوب هم باشد. زمانی که یک رابطه با مشکل روبه رو می شود، دوستی و صمیمی طرفین است که آن را نجات می دهد.

صادق و قابل اعتماد است
او هیچ گاه به شما دروغ نمی گوید. اگر شخص دیگری را ملاقات کرده باشد، ترجیح می دهد رابطه با شما را تمام کند تا این که فریب تان دهد و موجب آزارتان شود./باشگاه خبرنگاران

مکارم شیرازی
خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جامعه فوتبال نباید به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اصرار داشته باشد، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خط قرمز است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در گذشته در زورخانه‌ها اخلاق اسلامی رعایت می‌شد و ارتباط آن‌ها دوستانه، برادرانه و صمیمانه بود، چنانچه‌‌ همان معانی در مقیاس‌های بزرگ‌تر تبیین شود، فواید جدید به‌دنبال دارد و انسان‌هایی از نظر اخلاق نمونه در جامعه مطرح و ورزشکاران به معلمان اخلاق تبدیل می‌شوند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: گاهی می‌شنویم که در برخی کشور‌ها در یک مسابقه فوتبال چند نفر کشته می‌شوند، در حالی که چنین مسائل و صدمات جسمانی جایی در اخلاق ندارد و گاهی آثار آن تا سال‌ها در میان جامعه می‌ماند.

وی ادامه داد: اگر ورزش رنگ فرهنگ اسلامی داشته باشد، چنین مسائلی را شاهد نیستیم. هرآنچه از غرب می‌آید، باید اصلاح شده آن را بپذیریم و نکات منفی آن را حذف کنیم؛ در مورد ورزش نیز باید به این نکته توجه بیش از پیش داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: گاهی در میدان ورزش، در مورد تماشاگران نیز قضایایی رخ می‌دهد که باید به‌طور جدی مورد توجه باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در مورد دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها مسائلی وجود دارد و ما نمی‌توانیم هرکاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، انجام دهیم؛ خط قرمزهایی در آئین ما وجود دارد که باید آن را رعایت کرد و باید استقلال فرهنگی خود را در زمینه فرهنگی نیز حفظ کنیم.

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند و ما هم قصد داریم با همین زبان با آنان روبرو شویم، تاکید کرد: سلاح سپاه برای عدالت خواهی و ظلم ستیزی بکار می رود.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه سلحشوری جزئی از پاسداری است، افزود: پاسداری انقلاب اسلامی در برابر دشمنان در سایه برق شمشیرهایمان و قدرتِ ایمان و فناوری‌هایی است که توازن وحشت و خطر را برای دشمنان برقرار می‌سازد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند و ما هم قصد داریم با همین زبان با آنان روبرو شویم، تاکید کرد: سلاح سپاه برای عدالت خواهی و ظلم ستیزی بکار می رود.

رسول خدا صلى الله علیه و آله :

أنا أوَّلُ وافِدٍ عَلَى العَزیزِ الجَبَّارِ یَومَ القِیامَةِ و کِتابُهُ وأهلُ بَیتی ثُمَّ أُمَّتی ثُمَّ أسألُهُم: ما فَعَلتُم بِکِتابِ اللّهِ و بِأهلِ بَیتی؟

نخستین کسى که روز قیامت، بر خداى عزیز جبّار وارد مى شود، من هستم و کتاب او و اهل بیت من، و سپس امّتم. آن گاه، از آنان مى پرسم: «با کتاب خدا و اهل بیت من، چه کردید؟».
الکافی : ج ۲ ص ۶۰۰؛ پیامبر اعظم از نگاه قرآن و اهل بیت ج1، ص228

رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین (علیه السلام): باز در مذاکرات حرف‌های تازه می‌زنند- درباره‌ی بازرسی‌ها گفتیم اجازه نمی‌دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی هیچ‌گونه بازرسی از سوی بیگانگان انجام شود.

رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام :

می‌گویند اجازه‌ی مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای باید داده شود. این یعنی بازجویی-من اجازه نمی‌دهم بیگانگان با دانشمندان و فرزندان عزیز ملت که این دانش را به اینجا رساندند بیایند حرف بزنند.

حتما برای شما هم پیش آمده که احساس کنید زبان‌تان بار گرفته است و وقتی در آینه نگاه می‌کنید، احساس کنید برف روی زبان‌تان نشسته است؛ لایه سفیدی روی زبان که به اصطلاح گفته می‌شود،بار گرفته است چون همراه با سفیدی احساس سنگینی نیز روی زبان به وجود می‌آید. در بیشتر موارد این موضوع حاد نبوده و می‌توان با رعایت برخی موارد آن را درست کرد. زبان یکسری ماهیچه مخطط است که در دهان قرار گرفته و به جویدن و هضم غذا کمک می‌کند.مهم‌ترین کارکرد این عضو چشیدن است اما با توانایی حرکت به صورت‌های مختلف به تشکیل صداهای مختلف و صحبت کردن کمک می‌کند زبان با بزاق همیشه مرطوب می‌ماند. گفته می‌شود زبان قوی‌ترین ماهیچه بدن انسان است. واقعیت این است که با نگاهی به زبان می‌توان تصویری کلی از وضع سلامت فرد به دست آورد. رنگ، بافت و رطوبت زبان نشانه‌ای است از آنچه در بدن شما اتفاق می‌افتد.

شاید به دلیل یبوست باشد : خیلی از افراد معتقدند سفید شدن رنگ زبان به دلیل یبوست اتفاق می‌افتد. این موضوع به‌طور تجربی درست است و جنبه علمی آن نیز تا حدی تایید شده است.هنگام یبوست مواد زایدی که باید دفع شود در بدن باقی می‌ماند و گازها و مواد مانده در روده روی پرزهای چشایی زبان عامل ایجاد تغییر رنگ می‌شوند.اگر این تغییر رنگ باعث بدبویی دهان شود، می‌توان زبان را با کمک پرزهای مسواک تمیزکرد تا مواد از پرزهای چشایی زبان خارج شوند.

شاید به خاطر شکلات باشد :  ممکن است این لایه سفید بر اثر خوردن غذاهای چسبناک، نوشیدنی‌ها و مواد شیرین کننده مصنوعی مانند آدامس و آب‌نبات به وجود بیاید. این لایه سفید باعث بوی نامطبوع دهان و فعالیت باکتری‌های مضر می‌شود.برای رفع این حالت می‌توان از درمان‌های خانگی استفاده کرد. در اولین قدم بهتر است مصرف آب را افزایش دهید و از موادغذایی سالم و سرشار از فیبر استفاده کنید.

غذای چرب می‌تواند بار ایجاد کند : زمانی که زبان‌تان بار پیدا کرد، دقت کنید چه غذاهایی پیش از آن مصرف کرده‌اید چون رژیم غذایی نادرست و خوردن غذاهای پرچرب می‌تواند منجر به باردار شدن زبان شود. در این صورت باید از خوردن این قبیل خوراکی‌ها خودداری کنید. با وجود آنکه ممکن است باردار شدن زبان علامت خاصی نداشته باشد اما نشانه‌های دیگری که می‌توان در مورد باردار شدن زبان به آنها اشاره کرد، شامل موارد زیر است:

1-سوءهاضمه و سوء جذب

2-اختلال صفروای که ناشی از برداشتن کیسه صفرا باشد.

3-مصرف برخی داروها که حرکت روده‌ای را مختل می‌کند.

دکتر ایرج خسرونیا، فوق‌تخصص داخلی

منبع:برترین ها

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس، غلامرضا کرد افشاری گفت: از دیدگاه طب سنتی، رعایت برخی موارد به سلامتی قلب کمک می‌کند، در این میان، عدم استنشاق بوهای ناخوشایند و در مقابل، بوئیدن گیاهان و میوه های مثل گل‌سرخ، شکوفه سنجد، سیب، بیدمشک، ریحان و سیب برای قلب مفید هستند.

 وی ادامه داد: مصرف فالوده سیب و شربت سیب، خوردن و بوئیدن سیب، شادی‌بخش و تقویت‌کننده قلب است، مخصوصاً اگر با گلاب مصرف شود.

 این متخصص طب سنتی گفت: شربت عرق بهارنارنج، مفرح، ضداسترس و اضطراب است و ترکیب گلاب با آب، عسل یا شکر و تخم ریحان نیز توصیه می‌شود.وی افزود: عصاره گل گاوزبان و مصرف عصاره کاسنی بسیار برای بیماران قلبی توصیه می‌شود و بهتر است این بیماران به جای مصرف شربت و نوشابه‌های غلیظ و شیرین، از این شربت‌ها حتی به جای چای مصرف کنند.

 کردافشاری ادامه داد: سبزی‌هایی مثل نعناع، ریحان و گشتنیز به دلیل داشتن بوی خوش و خواص مفید، مقوی قلب هستند، همچنین بیماران قلبی می‌توانند از زعفران، بیشتر استفاده کننده چرا که شادی‌آور بوده و برای عملکرد بهتر قلب توصیه می‌شود. به بیماران قلبی توصیه می‌شود از عصبانیت، اندوه، افکار وسواسی، هیجانات ناگهانی، فعالیت‌های سنگین و بیداری طولانی‌مدت بپرهیزند.

 این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در میان میوه‌ها گلابی، سیب، لیمو، به و انار میوه‌هایی هستند که از تجمع مواد زائد در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند و تقویت‌کننده قلب هستند.

امشب که ماه نو را
  دیدم به بام خانه 
    گفتم به او کلامی
      البته عاشقانه
        ای ماه نو تو از چه
          این گونه گل عذاری
            از چه به روی لب ها
              لبخند تازه داری
            گفتا اگر ببینی
          من پر ز شور و شینم
        ماه تولد آن
      مولای تو حسینم
     گر که تو قلب من را
    بینی پر است ز احساس
  آخر درون قلبم
زاده شده چو عباس
  گر رنگ و روی من هم
    زیبا و نازنین است
      مهمان دیگر من
        زین العابدین است
          چون می رسم به نیمه
            مزد دلم اذان است
              مهمان ویژه من
                صاحب این زمان است

رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام:

بنده خبرهایی دارم که دشمنان با همراهی برخی مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج فارس درصددند که جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند/ آنها بدانند اگر شیطنتی صورت گیرد واکنش ایران بسیار سخت خواهد بود‌.

`بسم الله الرحمن الرحیم

`بسم الله الرحمن الرحیم

اهل ایرانم
روزگارم بد نیست
کشوری دارم من
که به اذعان خود غربیها
قدرت اول این منطقه است ...

چه کسی بود صدا زد تحریم؟!
چه کسی بود صدا زد لوزان!

سخن از افراط و سخن از تفریط است

من در این آبادی
دیپلماتی دیدم
که همه ش میخندید
و رییسی که مرا اهل جهنم دانست
وبه من گفت که دلواپس چی هستی تو؟

رو به او کردم و با فرم ملیحی 
که خودش میداند
همزبان گشتم و با او به سخن بنشستم
و برایش گفتم 
آنچه را میدانم:

دل من آرام است
و دگر نیست دلم دلواپس
من خدایی دارم که دراین نزدیکی است
و دلم قرص به مردی است بزرگ
رهبری دارم من
رهرو راه علی(ع)
رهبری دارم من
که در این ورطه وانفسایی
و در این طوفانها
چشم در چشم دل او بستم
و دلم چون یک کوه
تکیه دارد به دل دریایش!

تو بگو یک ذره
تو بگو یک لحظه
نیستم دلواپس
چون که بعد از الله
که خدا حفظ کند آقا را
بگو ان شاءالله
چشم امید به دستان على دارم من
او بگوید همگى میجنگیم
او بخواهد همگى میمیریم
او اگر امر کند 
انتقام فدک و کرب و بلا را یکجا
ما از این دشمن دون میگیریم!