سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۴۵۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تغییر متن گزارش کمیسیون امنیت ملی از طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به دستور لاریجانی خبر داد.به گزارش جهان، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر از اقدام کمیسیون امنیت ملی به دستور لاریجانی برای تغییر متن گزارش کمیسیون از طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای خبر داد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در تشریح این موضوع گفت: در نگارش اولیه طرح، نتیجه مذاکرات و توافق نهایی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسید، اما به دستور لاریجانی، کمیسیون امنیت ملی گزارش طرح را تغییر داده و بر اساس گزارش جایگزین کمیسیون از طرح الزام دولت، دیگر نیازی نیست که توافق نهایی به تصویب مجلس برسد بلکه در مقدمه طرح آورده شده، الزامات طرح به صورت شفاف از سوی تیم مذاکره‌کننده رعایت شود.
وی این اقدام کمیسیون امنیت ملی و رئیس مجلس را خلاف ماده ۱۴۶ آیین‌نامه مجلس خواند و گفت: نمایندگان برای گزارش اولیه که بر اساس آن توافق نهایی باید به تصویب مجلس می‌رسید، درخواست اولویت بررسی داده بودند نه برای گزارشی که به دستور لاریجانی هم‌اکنون تهیه شده است.
به گزارش مهر، بر اساس آیین‌‌نامه داخلی مجلس، گزارش چاپ شده کمیسیون تا زمانی که دستور کار هفتگی درج نشده باشد، فقط با تصویب دو سوم اعضای کمیسیون و تائید هیات رئیسه قابل تغییر و اصلاح است و در صورت درج در دستور هفتگی، قابل تغییر و اصلاح نیست.

یاد ِ آن روزی که ما هم "آب بابا" داشتیم
دفتر ِ خط خورده ی ِ مشق ِ الفبا داشتیم

کفشهایی وصله دار و کوچک و شاید گِلی
یک دل اما بی نهایت مثل ِ دریا داشتیم

صبح میشد عطر ِ نان ِ تازه و چای و پنیر
سفره ای هرچند ساده.. دلخوشی ها داشتیم

زندگی یک ده ریالی بود در دست ِ پدر
پول ِ توجیبی که نه، انگار دنیا داشتیم

بوسه ی پُر مهر مادر وقت ِ رفتن هایمان
راه ِ خانه تا دبستان شور و غوغا داشتیم

نم نم ِ باران که میشد مثل ِ گنجشکان ِ خیس
از پی ِ هم می دویدیم و تماشا داشتیم

برگ بود و خش خش و بابای ِ پیر ِ مدرسه
باز هم پاییز ِ رنگارنگ و زیبا داشتیم

زنگ بود و صبحگاه و صف گرفتن هایمان
ناظم و یک خط کش و دلواپسی ها داشتیم

باز هم بوی ِ گچ و تخته سیاه و نیمکت
تا معلم تو میامد شوق ِ برپا داشتیم

شور حاضر، شوق حاضر، عشق حاضر، غم؟ نبود
باز حاضر غایبی دستی به بالا داشتیم

درمیاوردیم دفترهایمان از توی ِ کیف
مشق ِ شب هایی پُر از تصمیم ِ کبرا داشتیم

ریزش ِ کوه و قطار و ریز علی ِ مهربان
آتش ِ پیراهنش در سوز ِ سرما داشتیم

مُهرهای آفرین صد آفرین یادش بخیر
دفتری از بیست های ِ زنگ ِ املا داشتیم

باز نقاشی و یک جعبه مداد ِ رنگ رنگ
خانه ای با دودکش آن سوی ِ رویا داشتیم

"علم بهتر بود یا ثروت" نوشتن هایمان
آرزوهای ِ قشنگی زنگ ِ انشا داشتیم

زنگ ِ تفریح و هیاهو در حیاط ِ مدرسه
شوق ِ بازیگوشی دارا و سارا داشتیم

زنگ ِ قبلی قهر شاید بر سر ِ آلوچه ای
زنگ ِ بعدی آشتی.. در قلب ِ هم جا داشتیم

نامهای ِ یادگاری ِ کج و کوله چه شد؟
دزدکی بر نیمکت ها حق ِ امضا داشتیم

مثل ِ برق و باد رد شد کودکی هامان چه زود
خواب ِ شیرین بود شاید آنچه را ما داشتیم

کاش میشد باز هم برگشت تا آن روزها
کاش در آن نیمکت ها همچنان جا داشتیم

بسم الله الرحمن الرحیم

برای کور بود و نبود نور فرق نمی کنه این آدم بیناست که نور براش مهمه و بهش احتیاج داره و هرچه بیناتر احساس نیازش بیشتر. این ماه ماهه نوره. قرآن هم نور است. برای اینکه بفهمیم که بینائیم یا کور باید ببینیم چقدر به قرآن احتیاج داریم.قرآن کتابی است که هر کسی به میزان بینایی خودش از آن بهره مند می شود. حضرات معصومین بیناترینند "حملة کتاب الله " نیز هستند.   برگرفته از سخنان امروز آقای رنجبر در برنامه سمت خدا

امام صادق علیه السلام فرمود: اگر کسی در روز گرمی روزه بگیرد و تشنه شود، خدای سبحان هزار فرشته را موکل می‌کند تا چهره او را مسح کنند و تا هنگام افطار به او بشارت دهند و هنگام افطار خداوند (عزوجل) می‌فرماید: «ما اطیب ریحک و روحک یا ملائکتی اشهدوا انی غفرت له‌» عجب معطری و چه بوی خوشی داری! فرشتگان من شاهد باشید که من او را آمرزیدم .( جلد ۲۲بحار الانوار صفحه ۳۴۳)

هر کس که دندانش درد می کند این سوره را بخواند
شصت و هفتمین سوره قرآن مجید و مکی است و 30 آیه دارد. نام دیگر این سوره «المنجیه» و «الواقعیة» است.
به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛سوره ملک شصت و هفتمین سوره قرآن کریم است که مکی است و 30 آیه دارد. نام دیگر این سوره «المنجیه» و «الواقعیة» می باشد.

از رسول خدا صلی الله علیه آله وسلم روایت شده است: هر کس در شب سوره ملک را قرائت کند اجری مانند احیای شب قدر را خواهد داشت. و ایشان خود هر شب پیش از خواب این سوره را قرائت می کردند.

ایشان در روایتی دیگر فرموده اند: دوست دارم که سوره ملک در قلب هر مؤمنی باشد.

همچنین فرمودند: بدانید سوره ملک از طرف قاری و صاحب این سوره در روز قیامت مجادله می کند و برای او طلب آمرزش و مغفرت می کند.

یکی از ارزش ها وبرتری های این سوره نجات دهندگی ان است . ابن عباس می گوید: مردی بر روی قبری نشست در حال که نمی دانست آنجا قبری است.و سوره ملک را قرائت نمود ناگاه صدایی بلند شنید که می گوید: این سوره نجات دهنده است. این مطلب را به عرض پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم رساندند ایشان فرمود: این سوره نجات دهنده از عذاب قبر است.

امام باقر علیه السلام نیز در فضیلت این سوره فرمودند: سوره ملک، سوره مانعه است و مانع از عذاب قبر می شود و در تورات نیز سوره ملک نوشته شده است .هر کس در شب ها این سوره را قرائت نماید عملی زیاد و پاک و نیکو به جا آورده است. و از گروه غفلان نوشته نمی شود. من پس از نماز عشای خود به حالت نشسته آن را قرائت می کنم و پدرم امام سجاد علیه السلام در شب و روز این سورهرا قرائت می کرد. هر کس ان را قرائت کند هنگامی که نکیر و منکر از جانب پاهایش وارد قبرش می شوند پاهایش به این دو فرشته می گویند: شمارا به بالاتر از من راهی نیست زیرا این بنده خدا به روی ما ایستاد و سوره ملک را در رشب و روز قرائت می کرد و اگر از جانب شکم و سینه اش بیایند به آنها گفته می شود که شما را به این بنده راهی نیست؛ زیرا او، سینه اش را جایگاه سوره ملک قرار داده است و اگر نکیر و منکر از جانب سرش بیایند زبانش به آن دو می گو.ید: شما را به پایین تر از من راهی نیست زیرا این بنده خدا به وسیله من سوره ملک را هر شب و روز قرائت می کرد.

آثار و برکات سوره

یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب پیرامون ماه مبارک رمضان، گسترش سنتافطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها بوده است. پایگاه اطلاع‌رسانیKHAMENEI.IR در گزیده بیانات پیش رو بیانات ایشان درباره این موضوع مرور کرده است.


* افطاری باید ساده باشد نه مسرفانه 
یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادنهای ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابانها بود در بیشتر شهرهای کشور - که بسیار کار شایسته‌ای است - در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد، دانسته شد که بعضی‌ها به بهانه‌ی افطار، حرکات و عمل مسرفانه انجام میدهند و به جای اینکه در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق میکنند. نمیخواهیم بگوئیم که اگر در افطار، کسی غذای مطبوعی مصرف کرد، این کار ممنوع است؛ نه، در شرع اینها ممنوع نیست؛ اسراف ممنوع است، زیاده‌روی ممنوع است، ریخت‌وپاش فراوانی که گاهی در اینجور مجالس انجام میگیرد، ممنوع است. چه بهتر که کسانی که میخواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رائج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم را، رهگذران را و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، در کوچه‌ها، در خیابانها، در حسینیه‌ها، افطاری میدهند.
خطبه‌های نماز عید فطر۱۳۹۲/۰۵/۱۸

* افطاری مساجد با حضور تمام افراد خانواده 
الان در بعضی از کشورهای اسلامی سنت خوبی وجود دارد که در تمام ماه رمضان، اغلب مساجد افطاری میدهند؛ یعنی هرکس برود و وارد مسجد بشود، پذیرایی میشود. البته خانواده‌ها محروم میمانند؛ فقط مردان افطاری میخورند و برمیگردند! اگر بشود در این‌جا هم همین سنت در خصوص افراد تحت پوشش شما رواج پیدا کند - البته با حضور تمام افراد خانواده - خوب است. در زمان رژیم گذشته، این ارتباطات معنوی، کم و یا منجمد شده بود؛ که البته متأسفانه بقایایش همچنان باقی است. ما بایستی در دوران اسلامی، این ارتباطات را زنده کنیم.
بیانات در دیدار مسئولان کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) ۱۳۷۰/۱۲/۱۴

* ادای حق ماه رمضان با افطاری ساده
بحمدالله فضای جامعه‌ی ما فضای معنوی است و این فضای معنوی در ماه رمضان در جهت معنویت اشتداد پیدا میکند؛ عادات خوب بتدریج در بین مردم رواج پیدا میکند؛ این کمکهائی که به مستمندان میشود - هفته‌ی احسان و نیکوکاری - یا این افطاری‌هائی که در شهرهای مختلف انسان میشنود که افراد خیّر در مساجد، در معابر عمومی جمع میشوند، افطاری فراهم میکنند، مردم افطار میکنند، کارهای بسیار خوبی است؛ مایه‌ی صفا و صمیمیت و نزدیکی و در واقع حق ماه رمضان را ادا کردن است، که یکی از حقوق ماه رمضان، همین نیکی به برادران، همراهی با نزدیکان، با برادران مسلمان و کمک به یکدیگر است. اینها چیزهای بسیار خوبی است، از سابق هم معمول و مرسوم بود، امروز بیشتر است.
خطبه‌های نماز جمعه تهران۱۳۸۷/۰۶/۲۹

* زوحیه تعاون با افطاری ساده
در ماه رمضان روحیه‌ی کمک به انسانها، روحیه‌ی تعاون در میان مردم رواج پیدا میکند. خودخواهی‌های انسان به نفع دیگرخواهی‌ها مغلوب میشود. شما ببینید خوشبختانه در این سالهای اخیر و همین امسال، چقدر افراد، بدون نام و نشان، مساجد، حتّی خیابانها را در مناطقی، مرکز ضیافت از بندگان خدا قرار دادند. افطاری ترتیب دادند و مردم را بر سر سفره‌ی افطار خودشان دعوت کردند؛ بدون اینکه تعارفات معمولی وجود داشته باشد؛ بدون اینکه ملاحظات و رودربایستی‌هائی که در مهمانیهای شخصی هست، وجود داشته باشد. این حالت تعاون، این حالت خیرخواهی برای مردم، بسیار چیزهای ارزشمندی است که به طهارت نفسانی انسان منتهی میشود.
بیانات خطبه‌های نماز عید سعید فطر - ۱۳۸۷/۰۷/۱۰

* افطارهای بی‌نام و نشان در ماه رمضان
یک درس دیگر[ماه رمضان] مسئله‌ی سخت گرفتن بر خود و انفاق به دیگران است. این گرسنگی کشیدن، تشنگی کشیدن، روزه‌ی از اذان صبح تا اذان مغرب، این سخت گرفتن بر خود است. بسیاری از مردم ما به خودشان با روزه‌گیری سخت گرفتند و به دیگران انواع و اقسامِ انفاق را کردند. انسان چقدر لذت میبرد که می‌بیند در شب ولادت امام مجتبی (علیه الصّلاة و السّلام) در نیمه‌ی ماه رمضان، بالای سر یک نانوائی تابلو زده‌اند که امشب به عشق امام حسن، نان از این نانوائی صلواتی است؛ هر که میخواهد بیاید نان ببرد. این انفاقهائی که در افطارها - افطارهای بی‌نام و نشان، افطارهای در مساجد - به وسیله‌ی همینگونه کارهای ابتکاری مردم ما دادند، این یک درس دیگر است، یک تمرین دیگر است. بر خود سخت بگیریم، به دیگران انفاق کنیم.

بیانات در ‌خطبه‌‌های نماز عید سعید فطر ۱۳۸۶/۰۷/۲۱

142563

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، این روزها وزیرآموزش وپرورش که به خاطر معیشت فرهنگیان زیر تیغ استیضاح بهارستانیهاست و از ماهها قبل این قشر صدای اعتراض آنان مبنع بر رفع تبعیض ها بلند است ، دولت درصدد حذف خانواده های پردرآمد از یارانه به نفع خانواده های کم درآمد و اقتصاد جامعه است ، اما سازمان هدفمندی در اقدامی ، گروهی از فرهنگیان را از دریافت یارانه حذف کرد!  امروز پس از واریز یارانه خرداد تعدادی از فرهنگیان زاهدانی در تماس با آوای فرهنگی و ارسال یادداشتی کوتاه خواستار انتشار و پیگیری علت واریز نشدن یارانه این ماه خود شدند.

در این یادداشت آمده است:جناب آقای نوبخت اعلام کرد،یارانه نزدیک به ۷۶ میلیون نفر از هم میهنان پرداخت گردید!!!

اما باید گفت ، جناب آقای نوبخت !

واریز یارانه خرداد ماه به چه دلیل و چه عنوان انجام گردید؟ این معیارهای حذف شدن شامل چیست که قشر فرهنگی را دربرگرفته است ؟

دریافت حقوق؟ دریافت مزایای ویژه؟ دریافت اضافه کاری آنچنانی؟ دریافت حق ماموریت پشت میزی؟ دریافت رفاهیات با عناوین مختلف؟

معلمی که تمام حقوق خود و همسرش جمعا برابر با نصف یک حقوق کارمند ادارات دیگر نبوده و اولین رقم کسورات آن مالیات ۲۰ درصد هر ماه از حقوق اوست؟؟!

امیداست جناب آقای نوبخت و مسئولین سازمان هدفمندی پاسخی قانع کننده ارائه دهند. در ادامه نظرات فرهنگیان را حتما بخوانید.

 وکلای ملت با 199 رای موافق، 3 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را تصویب کردند و بنا شد که جزئیات این طرح که شامل یک ماده واحده و 4 بند است در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورد بررسی قرار گیرد. پس از تصویب کلیات طرح مذکور نمایندگان مجلس شعار مرگ بر آمریکا در صحن بهارستان را سر دادند.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از به رای گذاشتن کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای طی سخنانی گفت: در بحث قانون مربوط به هسته‌ای یک ماده واحده‌ای با تلاش دوستان تهیه شده و تلاش شده تمام مضامین با دقت کافی و رعایت همه جوامع در این طرح لحاظ شود.وی ادامه داد: نمایندگان تلاش کردند اصلاحات لازم برای اینکه دست مذاکره کنندگان در چارچوب‌هایی که مورد تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی است باز باشد که به نظر من مجموع تلاش‌ها موفق بوده است.

متن کامل این ماده واحده به شرح ذیل است:

در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌آی هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2-آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است؛ باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

3-هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک- بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره دو- وزیر خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش کند؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید.

یک مقام مسئول در سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تب کریمه کنگو هیچ علایمی در دام ندارد، گفت: باید به مردم اطلاع رسانی شود که چگونه با رعایت اقدامات بهداشتی از ابتلا به این نوع بیماری مصون بمانند.

به گزارش پایگاه 598، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال عارضه تب کریمه‌کنگو گزش فرد توسط کنه است، اظهارداشت: ارتباط با ترشحات دام، انجام ذبح غیربهداشتی و خارج از کشتارگاه و عدم رعایت بهداشت توسط فرد از جمله عوامل ابتلا به این بیماری هستند.

داریوش جهان‌پیما با اشاره به اینکه بیماری مذکور هیچ علایمی در دام ندارد، گفت: بنابراین ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم چه گله‌ای سالم و چه گله‌ای آلوده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید این آموزش را به مردم جامعه بدهد، ضمن اینکه همه دامداران نیز باید آموزش ببینند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند. رعایت مباحث بهداشتی فقط برای مقابله با کریمه کنگو نیست، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دیگر از جمله تب مالت نیز با این اقدامات میسر است.

مردم لبنیات غیرپاستوریزه مصرف نکنند

وی با اشاره به مواردی از آموزش‌هایی که باید به مردم داده شود، گفت: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که لبنیات غیرپاستوریزه مصرف نکنند، با دام و ترشحات دام ذبح شده تماس نداشته باشند و در این موارد حتما از دستکش استفاده کنند؛ باید به آنان آموزش داده شود که با دام ذبح شده چگونه رفتار کنند تا از انتقال آلودگی‌های احتمالی مصون بمانند.

جهان‌پیما، یک رکن اصلی برای کاهش ابتلا جمعیت انسانی به بیماری‌های مشترک انسان و دام را رعایت مسائل فوق عنوان کرد و اظهارداشت: در همه کشورهای جهان ابتلا به بیماری‌های دامی تحت عنوان بیماری‌‌های مشترک اتفاق می‌افتد اما یکی از علل اینکه شیوع بیماری‌های مذکور در کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است، آموزش صحیح افراد جامعه است.

مردم از مصرف گوشت گرم خودداری کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین قدم این است که به مردم اطلاع‌رسانی شود چگونه از خود مراقبت کنند، تاکید کرد: مردم از مصرف گوشت گرم خودداری کنند، همچنین در دنیا دو نوع گوشت توزیع می‌شود؛ گوشت سرد و گوشت منجمد.

وی، گوشتی را که حداقل ۲۴ ساعت در پیش‌سردکن کشتارگاه می‌‌ماند و سپس توزیع می‌شود را گوشت سرد عنوان کرد و افزود: چندین سال است دامپزشکی این کار را انجام می‌دهد، ضمن اینکه اگر مردم گوشتی را مورد استفاده قرار می‌دهند که ذبح آن را خودشان انجام داده‌‌اند یا تحت عنوان نذری دریافت کرده‌‌اند، قبل از مصرف بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت آن را در یخچال قرار دهند.

این مقام مسئول در مورد احتمال انتقال بیماری از طریق گوشت گرم به انسان، اضافه کرد: با توجه به اینکه دام بیمار قبل از کشتار علایمی مبنی بر بیمار بودن ندارد، اگر خانم خانه‌داری گوشت گرمی دریافت کند و با دست زخم شده یا دستی که در هنگام کار زخم می‌شود، با این گوشت در تماس باشد احتمال انتقال آلودگی به بدن این فرد وجود دارد.  اما اگر گوشت در یخچال بماند PH اسیدی که پس از ۲۴ ساعت در آن ایجاد می‌شود باعث از بین رفتن ویروس می‌شود ضمن اینکه گوشت طعم بهتری نیز پیدا می‌کند.

ذبح دام خارج از کشتارگاه مخاطره آمیز است

وی، ذبح دام خارج از کشتارگاه را نیز مخاطره آمیز دانست و افزود: توصیه ما این است که چنین کاری حتما تحت نظارت انجام شود، افرادی هم که تمایل دارند این کار را خودشان انجام دهند ایمنی و بهداشت فردی را رعایت کنند. توصیه اکید ما به مردم این است که که کنه را با دست از بدن دام جدا نکنند، از در دست گرفتن و له کردن آن جدا خودداری کنند، بسیاری از چوپانان و دامپروران این کار را انجام می‌دهند که همین مساله سبب انتقال ویروس به آنان می‌شود در حالی که روش مبارزه با کنه سم‌پاشی بدن دام است.  خون‌ریزی‌های زیرجلدی و خون‌ریزی‌های عمومی از علایم این بیماری در انسان و ممکن است منجر به فوت او شود اما اگر بیماری به موقع تشخیص داده و درمان‌های کمکی انجام شود، معمولا فرد از مرگ نجات پیدا می‌کند. ‌

به گزارش مهر، روز گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تایید فوت جوان مازندرانی بر اثر تب کریمه‌کنگو خبر داده بود.وی با اشاره به اینکه در مازندران دو نفر به این عارضه مبتلا شدند که یک نفر جان باخت، بیان داشت: یکی از افراد مبتلا سریعا تحت نظر قرار گرفت که با اقدامات درمانی انجام شده، پس از درمان از بیمارستان مرخص شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، علت شایع شدن تب کریمه‌کنگو در استان را وجود ویروس در بدن کنه‌ای که به گوسفند و گاو می‌چسبند، اعلام کرد و افزود: ویروس از بدن کنه به گوسفند و گاو منتقل می‌شود.

حسین قدیانی: همان 88 بود گمانم که در خلال یک متن بلند، جمله‌ای کوتاه نوشتم؛ «الان جنگ زیلوی بیت رهبری با فرش هزارشانه است». زیلو در قیاس با فرش به عبارتی هیچ قیمتی ندارد لیکن آنجا که بدل به «نماد» می‌شود، قصه فرق می‌کند. جمهوری اسلامی گاه هست که غیرمستقیم سخن با همین نمادها می‌گوید. بالکن ساده حسینیه محقر جماران، فقط محل سخنرانی‌های امام راحل نبود، بلکه خود نیز فی‌ حد ذاته سخن‌ها داشت برای ما. خمینی گاه با زبان به ما می‌گفت «عالم محضر خداست» گاه با کوچک بودن خانه‌اش به ما نشان می‌داد خوی اشرافی، معصیت است، مع‌ذلک «در محضر خدا معصیت نکنید»! بالا برویم، پایین بیاییم دنیا خمینی را بت‌شکن بزرگی می‌شناسد که از قضا روی یک صندلی سفید بی‌نهایت ساده می‌نشست؛ هیچ هم قید و بند این را نداشت که رنگ این دیوار با رنگ آن ستون بخواند و از این چیزها! حضرت روح‌الله در فکر تناسب دیگری بود! تناسب میان نظام جمهوری اسلامی و زندگی پابرهنه‌ها! و برهم زدن این تناسب یعنی که معصیت! درست یا غلطش، ایضا چگونگی انجامش، موضوع این متن نیست لیکن خرجی که برای حرم امام شد هرگز نتوانست اندازه یک زیلوی ساده چند در چند، تناسب برقرار کند با امام و حرم امام. فضای مجازی و واقعی ندارد؛ گاهی از یک زیلو کارها می‌رود که از هزار سقف و ستون منقش نه! گاهی یک زیلو چنان موجی راه می‌اندازد که تو گویی طرف با دریای بیکرانی! بزرگان حتی در کارهای اینچنینی هم پیام صادر می‌کنند!

سردار قاسم سلیمانی می گوید یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان رو که سالها به دنبال او بودیم و هم در مسئله قاچاق مواد مخدر خیلی فعالیت می کرد و هم از تعداد زیادی از بچه های ما شهید گرفته بود رو با روشهای پیچیده اطلاعاتی برای مذاکره دعوت کردیم به منطقه ی خاصی و پس از ورود آنها به آنجا او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم... خیلی خوشحال بودیم...
او کسی بود که حکمش مثلا پنجاه بار اعدام بود...
در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم این مسئله رو مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ما وقع را به ایشان گفتم و منتظر عکس العمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم...
رهبری بلافاصله فرمودند: همین الآن زنگ بزن آزادش کنند!!!
من بدون چون و چرا زنگ زدم و بلافاصله با تعجب بسیار زیاد پرسیدم که آقا چرا؟ من اصلا متوجه نمی شم که چرا باید این کار رو می کردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟
رهبری گفتند: مگر نمی گویی دعوتش کردیم؟
بعد از این جمله من خشکم زد و البته ایشان فرمودند: حتما دستگیرش کنید و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم...
مرام شیعه این است... از کسی دعوت می کنی و مهمان توست...حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار دهی

فارس: به دنبال انتشار بیانیه منتسب به ۱۷۵ خانواده شهید در برخی رسانه‌ها و درج اسامی بعضی خانواده شهدای کاشان و آران و بیدگل در آن، فاطمه قاسمپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با تکذیب امضای منتسب به پدر شهیدان قاسمپور اظهار داشت: پدر شهیدان سه سال است که در بستر بیماری بوده و از انجام کارهای ضروری خود نیز ناتوان است چه آنکه بتواند از مسائل روز آگاه در امضای بیانیه مشارکت کند.

وی افزود: نه تنها پدر شهید بلکه هیچکدام از اعضای خانواده شهیدان قاسمپور از محتوای این بیانیه اطلاعی نداشته و امضایی از سوی این خانواده صورت نگرفته است.

این خواهر شهید با گلایه از استفاده ابزاری از شهدا بیان داشت: شهیدان در لبیک به فرمان رهبر و ولی زمان خود تا پای جان ایستادند و با نثار جان و خون خویش ولایت‌مداری‌شان را اثبات کردند و ما نیز به پیروی از آنها تنها یک خط را می‌شناسیم و آن خط ولایت فقیه و پیروی از مقام معظم رهبری است و هیچ جریان سیاسی را نمی‌شناسیم.

به گفته وی، خواهر دیگر شهیدان قاسمپور که خود مادر شهیدان عربیان است اعلام کرده که خانواده آنها نیز هیچ بیانیه را امضا نکرده‌اند اما اسم‌شان در لیست امضاکنندگان بیانیه آورده شده است.

 قاسمپور تصریح کرد: تمام جامعه نسبت به خون شهدا مدیون است فلذا حفظ آن امری واجب محسوب می‌شود و هرگونه سهل انگاری در این زمینه خسران اخروی را به همراه دارد.

وی با رد نارضایتی از مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در هفته گذشته در بهارستان متذکر شد: از این جهت که این عزیزان را از دست داده‌ایم بسیار ناراحت هستیم اما حضور آنان در کنار ما افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

تیتر یک
سفر احمدی نژاد به «جیبوتی» و روابط ایران - حماس، تحت نظر عربستان!
اسناد ویکی‌لیکس (5 و 6)
 سفر احمدی نژاد به «جیبوتی» و روابط ایران - حماس، تحت نظر عربستان!
شماری از اسناد سری وزارت امور خارجه عربستان سعودی که در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر شد نشان می دهد روابط ایران و جنبش حماس یکی از مسایل مهم برای ریاض است.
 عربستان: تا می توانید علیه ایران خبر بزنید و به اعتراض دولت این کشور توجه نکنید/ نامه فصیل به پادشاه: پول بدهید، شبکه تلویزیونی علیه ایران و شیه راه 
آنچه می بینید در شما چه چیزی را القاء می کند: رابطه پنهانی و غیر قانونی احمدی نژاد با عربستان. در حالی که اگر خبر را کامل ببینید هیچ چیزی از احمدی نژاد در آن نیست که هیچ شاید تایید کننده خبر دیگری باشد که بعض سایت از ویکی لیکس منتشر کرده اند. اصلا به دنبال حمایت از احمدی نژاد نیستم چرا که خودم از منتقدان ایشانم اما به شیوه خبرپراکنی سایت انتخاب به شدت اعتراض دارم.چرا نیروی انتظامی و قوه قضائیه هیچ کاری نمی کنند ، این سایت پشتش به چه کسی گرم است. این بازی با آرامش مردم است . سیاست بازی و دغل بازی یکی شده. چرا در این کشور هیچ کس مسئول و پیگیر آرامش روانی مردم نیست.

طبق پروتکل الحاقی، تأسیسات نظامی نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند و این موضوع صرفاً به نمونه‌برداری محیطی محدود نمی‌شود.
مارک فیتز پاتریک (مدیر برنامه خلع سلاح هسته‌ای در مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی) با اشاره به این مطلب تصریح کرد: ایران با اجرای پروتکل الحاقی در لوزان موافقت کرده؛ طبق این پروتکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق نمونه‌برداری محیطی از هر منطقه‌ای از ایران برخوردار است که طبق ادله منطقی مشکوک به انجام فعالیت در زمینه مواد هسته‌ای یا چرخه سوخت هسته‌ای است. تأسیسات نظامی از شرط «هر منطقه» مستثنی نیستند. 
وی در وبسایت مؤسسه مذکور نوشت: پروتکل الحاقی امکان «دسترسی تکمیلی» بازرسان به تأسیسات را به منظور حل مسایل مربوط به درستی آنچه یک کشور درباره برنامه هسته‌ای‌اش اعلام می‌کند، فراهم می‌آورد. طبق بیانیه‌ای که ایران و 5+1 در دوم آوریل در لوزان سوئیس امضا کردند، حقوق مربوط به دسترسی آژانس به تأسیسات ایران تقویت شد. براساس سندی که آمریکا منتشر کرد، ایران ملزم به دادن اجازه بازرسی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات مشکوک و یا ادعاها درباره وجود تأسیسات غنی‌سازی مخفی، تأسیسات تبدیل، تولید سانتریفیوژ یا تأسیسات تولید کیک زرد در  هر کجای این کشور خواهد بود.
فیتز پاتریک افزود: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در کنفرانس خبری به این سؤال پاسخ نداد که آیا بازرسان مجاز به دسترسی به تأسیسات نظامی و دانشمندان هسته‌ای ایران خواهند بود بلکه گفت «ایران هرگز اجازه نخواهد داد خارجی‌ها به بهانه‌ای به اسرار کشور دسترسی پیدا کنند.»
فیتز پاتریک تصریح کرد: نمونه‌برداری از اطراف تأسیسات مورد نظر ممکن است امکان تشخیص انجام فعالیت با استفاده از مواد هسته‌ای را فراهم کند. اگر این فعالیت مورد نظر ارتباطی با مواد هسته‌ای نداشته باشد اما، به عنوان مثال، در ارتباط با اقدامات تسلیحاتی باشد، نمونه‌برداری محیطی کافی نیست. نمونه‌برداری محیطی در مواردی که ایران اقدام به پاکسازی و از بین بردن نشانه‌ها و رد پای اورانیوم می‌کند نیز کافی نیست. در چنین مواردی آژانس باید بر ورود به تأسیسات پافشاری کند. مذاکرات باید موجب برخورداری از حقوق دسترسی فراتر از موارد ذکر شده در پروتکل شود.
ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با پی‌بی‌اس تصریح کرد، که موضع آمریکا درباره دسترسی بر سایت‌های نظامی ایران تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در اخطار قانون اساسی در صحن علنی در جریان بررسی طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابی انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هفته گذشته با رأی 98 درصدی نمایندگان بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در اولویت قرار گرفته و در دستور چاپ شده نیز به‌عنوان دومین دستور قرار گرفته است.

وی با اشاره به تصریح قانون اساسی و مواد 21 و 152 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بررسی طرح‌ها و لوایح در صحن علنی طبق نوبت و باتوجه به اولویت‌شان خاطرنشان کرد: پریروز نیز ائمه جمعه همگی از طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای استقبال کرده و دلسوزان نیز در روز تشییع شهدای غواص از نمایندگان خواستند به مطالبه مردم در این زمینه عمل کنند.

آصفری با طرح این سؤال که چرا طرح اولویت‌دار الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در دستور کار صحن علنی قرار نگرفته است، گفت: این درحالی است که در دستوری که به‌صورت چاپ شده داخل جانامه‌ای نمایندگان قرار داده شده، طرح مزبور در برنامه امروز در برنامه امروز مجلس قید شده است.وی خطاب به حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت خاطرنشان کرد:‌ آقای رئیس! چه کسی در این راه تصمیم می‌گیرد؟‌ این کار ـ بررسی نشدن طرح اولویت‌دار الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای علیرغم قید شدن در دستورکار ـ توهین به نمایندگان است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس حاکی است نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در  توضیح با اشاره به اینکه دستور کار فعلی مجلس یعنی رسیدگی به طرح یک فوریتی استانی شدن حوزه‌های انتخابی انتخابات مجلس با تغییر دستور در دستورکار صحن قرار گرفته است، گفت:‌ باید این دستور به اتمام رسیده، سپس به دستور دیگر بپردازیم، لذا براساس رأی قبلی نمایندگان در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ همان زمان که نمایندگان به اولویت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای رأی دادند، من گفتم که پس از آنکه آنچه در دستور است تمام شود این طرح در دستور قرار می‌گیرد.

ابوترابی‌فرد با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ آیین‌نامه به طور شفاف می‌گوید درصورت تصویب رسیدگی به گزارش مورد تقاضا بحث بر روی آن در همان جلسه یا جلسه بعد آغاز می‌شود و با تکرار تغییر دستور نمی‌توان آن را متوقف کرد و همین طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیز با تغییر دستور در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

شهید چمران

۱ سپتامبر ۱۹۶۱ 

من مسئولیت تام دارم که در مقابل شداید و بلایا بایستم ، تمام ناراحتی ها را تحمل کنم ، رنج ها را بپذیرم ، چون شمع بسوزم و راه را برای دیگران روشن کنم ، به مردگان روح بدم ، تشنگان حق و حقیقت را سیراب کنم . ای خدای بزرگ ، من این مسئولیت تاریخی را در مقابل تو به گرده گرفته ام و تنها تویی که ناظر اعمال منی و فقط تویی که به او پناه می جویم و تقاضای کمک می کنم . ای خدا ، من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند . باید به آن سنگ دلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می فروشند ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد . باید همه ی آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم ، آن گاه خود خاضع ترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم . ای خدای بزرگ ، این ها که از تو می خواهم چیزهائیست که فقط می خواهم در راه تو به کار اندازم و تو خوب می دانی که استعداد آن را داشته ام . از تو می خواهم مرا توفیق دهی که کارهایم ثمر بخش شود و در مقابل خسان سرافکنده نشوم . من باید بیشتر کار کنم ، از هوی و هوس بپرهبزم ، قوای خود را بیش تر متمرکز کنم و از تو نیز ای خدای بزرگ می خواهم که بیش تر کمک کنی . تو ای خدای من می دانی که جز راه تو و کمال و جمال تو آرزویی ندارم ، آن چه می خواهم آن چیزی است که تو دستور داده ای و می دانی که عزت و ذلت به دست توست و می دانم که بی تو هیچ ام و خالصانه از تو تقاضای کمک و دستگیری دارم . 

برای شادی روحش فاتحه و صلوات هدیه کنید.

همکار سابق روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع می‌گوید، حس همکاری در میان ما ایرانی‌ها بسیار کم است وگرنه عربستان مایل است با ما همکاری و شراکت کند؟
محمود سریع‌القلم در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای شرق گفت: ایران فی‌الذاته باید قدرتش درهمه صحنه‌ها افزایش پیدا کند. اما اگر این افزایش قدرت باعث شود که ما با همسایگان خود وارد یک جنگ سرد شویم، آنگاه معلوم است که درتاکتیک‌ها و روش‌هایمان ایراد وجود دارد. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، عربستان یک کشور مهم منطقه است؛ به لحاظ سیاسی، نظامی، نفتی و اقتصادی. ما باید نهایت تلاشمان را بکنیم که با عربستان همکاری داشته باشیم و آنها از اینکه قدرت ما افزایش یابد، هراسی نداشته باشند. آنها احساس می‌کنند ما حاضر نیستیم شریک‌شان شویم.
وی می‌افزاید: عربستان در محافل بین‌المللی خیلی می‌گوید بیاییم در مسائل منطقه‌ای با همدیگر شریک شویم. شما سیاست خارجی‌تان را چند جانبه‌گرایی کنید. حتی عربستان بارها این را گفته که حضور ایران در عراق، ضرورتی ژئوپلیتیک است اما اگر قرار باشد این حضور به ضرر دیگران باشد، خوب نیست. این حضور باید با همکاری دیگران باشد. بالاخره عراق و عربستان با همدیگر همسایه و عرب هستند و تاریخ مشترک هم دارند. حتی آنها تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند حضور ایران در سوریه و لبنان هم یک ضرورت ژئوپلیتیک است. اما اگر قرار باشد این یک بازی صفر-یک باشد و ایران با قدرت‌های منطقه‌ای همکاری نکند، آنها هم می‌روند و با بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شریک می‌شوند و قدرت نظامی خودشان را روز به روز افزایش می‌دهند.
سریع‌القلم با تخطئه فرهنگ مردم ایران گفت: ما با دولت‌های منطقه، همکاری‌های جدی و پایداری نداشته‌ایم. البته از دیدگاه توسعه‌گرایان، من این را به فرهنگ ایرانی مرتبط می‌دانم. امیدوارم اشتباه کنم. ولی مطالعه و تحقیق و مشاهده، این را به من می‌گوید. حتی به لحاظ تاریخی، من از فرهنگ عمومی و رایج ایرانی این را می‌فهمم که ایرانی‌ها در سهیم شدن با همدیگر مشکل دارند. به نظر می‌رسد که لابه‌لای رفتارهای فرهنگی ما چنین ناخودآگاهی وجود دارد که اگر من با کسی همکاری کنم، از ابهت، شوکت، جایگاه و امنیتم کم می‌شود. بنابراین حس همکاری در ایرانی‌ها بسیار کم است.
این اظهارات در حالی است که عربستان از حامیان و تحریک‌کنندگان رژیم صدام برای جنگ 8 ساله علیه ملت ایران بود و پس از آن نیز علی‌الدوام به خصومت با کشورمان در حوزه نفت و امنیت منطقه‌ای ادامه داده و غیر از کشورمان بر علیه منافع ملت‌های مسلمانی چون عراق، افغانستان، سوریه، بحرین، یمن، لبنان، مصر و لیبی وارد عمل شده است.
نظر آقای سریع‌القلم کجای این رفتار خصمانه علیه ملت‌های منطقه - و نه فقط ملت ما- بوی همکاری و شراکت می‌دهد؟ و اگر بنای بر شراکت باشد در کدام جنایت‌های عربستان باید شریک شد یا بر سر منافع کدام یک از ملت‌های منطقه باید معامله کرد؟ از جناب سریع‌القلم باید پرسید مثلا در عراق یا سوریه چگونه می‌توان با عربستان تعامل کرد در حالی که بی‌ثباتی و ناامنی امروز این کشورها مشخصا زیر سر دلارهای نفتی و استخبارات عربستان است که به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند؟ سؤال بعدی این است که آیا از قبل تعامل‌کذایی و ادعایی، گستاخی آل سعود در تعرض به زائران ایران، کارشکنی در بازار نفت و گسترش جنایت‌ها علیه یمن سر بر نیاورد؟ و آیا خصومت سعودی‌ها امروز بیش از چند سال قبل نیست. که نگاه رفاقت و همکاری با عربستان هنوز در دولت حاکم نشده بود؟ خباثت و سرسپردگی عربستان را چرا باید توجیه کرد و وضعیت فعلی را به فرهنگ و روحیه ایرانی نسبت داد؟
سریع‌القلم البته برخلاف جریان تبلیغات رسانه‌ای که آمریکا را طرف میانه‌رو در مذاکرات می‌داند و به تخطئه اسرائیل می‌پردازند، اعتراف جالبی درباره مذاکرات کرده مبنی بر اینکه « اگر بخواهیم جایگاه و توانایی 5+1 را در مذاکرات کمی کنیم، من می‌گویم چین: صفر، سه کشور اروپایی: صفر، آمریکا: 85، روسیه: 15. 95 درصد از عدد آ‌مریکا هم، مربوط به قدرت و تشکیلات یهود در آمریکا است.»
اینکه 95 درصد سهم آمریکا در مذاکرات متعلق به تشکیلات صهیونیستی است، معلوم می‌کند که ادعای تقابل آمریکا و اسرائیل در مذاکرات از اساس دروغ است.


اللَّهُمَّ قَوِّنِی فِیهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِکَ وَ أَذِقْنِی فِیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وَ أَوْزِعْنِی فِیهِ لِأَدَاءِ شُکْرِکَ بِکَرَمِکَ وَ احْفَظْنِی فِیهِ بِحِفْظِکَ وَ سِتْرِکَ یَا أَبْصَرَ النَّاظِرِینَ 
خدایا در این ماه براى برپاداشتن امرت نیرمند ساز مرا،و شیرینى ذکرت را به من بچشان،و اداى شکرت‏ را به من الهام فرما،و به نگهدارى و پوششت نگاهم بدار،اى بیناترین بینندگان

☜ امام سجاد سلام الله علیه در رساله حقوق فرمودند:

① وَ أَمّا حَقّ الصَّاحِبِ أَنْ تُکْرِمَهُ کَمَا یُکْرِمُک
② تَحْفَظَهُ کَمَا یَحْفَظُک
③ لایَسْبِقَکَ فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ إِلَى مَکْرُمَة
④ فَإِنْ سَبَقَکَ کَافَأْتَه
⑤ لاتُقَصّرَ بِهِ عَمّا یَسْتَحِقّ مِنَ الْمَوَدّة
⑥ تُلْزِمُ نَفْسَکَ نَصِیحَتَهُ
⑦ حِیَاطَتَهُ وَ مُعَاضَدَتَهُ عَلَى طَاعَةِ رَبّهِ
⑧ مَعُونَتَهُ عَلَى نَفْسِهِ فِیمَا لا یَهُمّ بِهِ مِنْ مَعْصِیَة رَبّه
⑨ ثُمّ تَکُونُ عَلَیْهِ رَحْمَةً وَ لا تَکُونُ عَلَیْهِ عَذَاباً


◀️❶ او را احترام کن، آنچنانکه از او توقع احترام داری.
◀️❷ در رساندن منفعت به او، همواره پیش قدم باش.
◀️❸ اگر به تو خدمت کرد، به بهترین وجه جبران کن.
◀️❹ در ابراز دوستی و محبت به او کوتاهی مکن.
◀️❺ نصیحت و هدایت او را وظیفه خود بدان.
◀️❻ در رفع مشکلات مادی و معنوی او، تا حد توان تلاش کن.
◀️❼ همیشه یار و یاور او باش، مگر در گناه.
◀️❽ او را از خطا آگاه نما و از اشتباه نهی کن.
◀️❾ برای او رحمت و برکت باش، نه عذاب و اذیت.

تحف العقول، ص ٢٦٧.  میزان الحکمة، ج ٦، ص ٢١٢.

1- جامعه‌ای را در نظر بگیرید که تجربه زیست در یکی از پربرکت‌ترین روزگاران تاریخ را دارد. مردمانی که پیامبر اکرم(ص) را دیده‌اند، مواعظ او را از دو لب مبارکش شنیده‌اند، در رکابش جنگیده‌اند و زخم برداشته‌اند، دیده‌اند که او در باره علی (ع) چه گفته، حتی در رکاب علی (ع)هم جنگیده‌اند و پس از او با پسر ارشدش امام حسن (ع) بیعت کرده‌اند و... اما فرجام کار به اینجا می‌رسد که در روز تشییع جنازه او، پیکر مطهرش تیرباران می‌شود و هیچ‌کس چیزی نمی‌گوید! کار به آنجا می‌رسد که برادر دیگر او یعنی امام حسین (ع) در مقابل چشم مردمان و به دست مسلمانان! شهید می‌شود و باز هم کسی چیزی نمی‌گوید! چه کسی یا کسانی و با چه ترفندی توانستند جامعه را به این مرحله از سقوط و پستی برسانند!؟ آیا این همان مدینه‌النبی و همان آرمان‌شهر پیامبر بود!؟ ظاهرا که همان است! نماز و روزه و حج و...برپاست! اما پسر پیغمبر هم قربانی می‌شود! اینها تلخ‌ترین تجربیات بشری در کره خاک است و پس از آن هم بارها و بارها به طرق گوناگون تکرار شد. در همه این حوادث، از یک سو با جامعه‌ای روبرو هستیم که مسلمانند و از دیگر سو با افرادی که در آن جامعه مسلمان، خط و تحلیل خود را القا می‌کنند و آنگونه اسلامی را می‌سازند که  از دل آن هم کاخ سبز اموی قابل توجیه و پذیرش است و هم به شهادت رساندن فرزند رسول‌خدا! فرجام این مدل مسلمانی چیست و به کجا می‌انجامد!؟