سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۴۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

محمد اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با«نسیم»در واکنش به بازگشایی مجدد سفارت انگلستان همزمان با ورود وزیر خارجه آن به کشور، متذکر شد: سفارتخانه‎های آمریکا و انگلیس در اصل مرکز لانه جاسوسی و فساد بوده و هستند و اگر سفارتخانه‎ها مجدد باز شود به دنبال برهم زدن جامعه و جاسوسی هستند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به بازگشایی سفارتخانه انگلیس در ایران حساسیت نشان نمی‎دهد، یادآور شد: اگر تصمیم بربازگشایی مجدد است، دستگاه‎های امنیتی مخصوصا وزارت اطلاعات باید نسبت به این قضیه حساسیت بالایی نشان دهند چرا که با نزدیک بودن انتخابات در کشور شاهد تکرار وقایع فتنه 88 نباشیم چون  اینها کارشان این است.

کوثری با اشاره به اینکه لانه جاسوسی انگلستان در فتنه 88 بسیار فعال بود و چندین نفر از کارکنان آن نیز در فتنه دستگیر شدند، اظهار داشت: با این اوصاف دستگاه امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باید نسبت به این قضیه حساس تر بوده و کنترل بیشتری داشته باشند تا انگلیسی‎ها به خود جرات ندهند  به بحث انتخابات در ایران ورود کرده و نتوانند با یارگیری همان جریانات فتنه 88 را مجدد در جامعه ما پیاده کنند در غیر اینصورت دستگاه‎های مربوطه و زیربط باید پاسخگوی مجلس باشند.

وی در ادامه گفت: مجلس با تصویب قانون، حضور سفیر انگلیس در تهران را به کاردار تقلیل داده بود که در مورد بازشدن مجدد این سفارتخانه قرار بوده تا در صورت تغییر سیاست دخالت انگلیسی‌ها در کشور ما دولت بتواند اجازه بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران را بدهد در غیر اینصورت این امر قابل بررسی از سوی مجلس است.

کوثری در پایان با اشاره به بررسی بحث بازگشایی مجدد سفارت انگلستان در تهران، گفت: فردا بعد از ظهر در جلسه کمیسیون در مورد این قضیه بحث میکنیم البته این در حالی است که سفارت انگلیس همان فردا در تهران فردا بازگشایی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: اقتصاد عاریتی، کشور را به قهقرا می‌برد/ بررسی برجام در مجلس نباید منجر به تفرقه شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش آب یا سراب  که در محل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ همه‌جانبه با استکبار هستیم، اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که مسئله آمریکا مسئله هسته‌‌ای نیست و خیلی از ما در این مسئله گیر کرده‌ایم؛ مسئله فراتر از موضوع هسته‌ای است، یعنی استکبار به خاطر مسئله هسته‌ای این همه تکاپو نمی‌کند. 

وی ادامه داد: روزی نیست که رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مسئله ایران حرف نزند. مسئله دشمنان با ما مسئله انقلاب اسلامی، پیشرفت انقلاب و شکست استکبار است. انقلاب با سرعت در حال پیشرفت است و سنگرهای کلیدی دنیا یکی‌یکی از دست آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در حال خارج شدن است و آنها می‌خواهند به هر نحو جلوی این پیشروی‌ها را بگیرند.

عصر روز پنج‌شنبه نخستین کنگره حزب موسوم به اتحاد ملت ایران با حضور افراد دخیل در فتنه 88 و نیز اعضای حزب منحله مشارکت تشکیل شد. با نگاهی به برخی اعضای حاضر در این نشست کاملا مشخص می‌شود که حزب فتنه‌گر و منحله مشارکت این بار با نقابی جدید کار خود را برای فتنه‌ای دیگر آغاز کرده است.

سرویس سیاسی کیهان - 
بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، شخصیت‌هایی چون سید عبدالواحد موسوی لاری، محمدرضا عارف، عبدالله نوری،‌ غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی،‌ حسین کاشفی،‌ ولی‌الله شجاع‌پوریان،‌ غلامرضا انصاری،‌ محمدعلی ابطحی، ‌آذر منصوری،‌ هادی خانیکی،‌ محمد رضا خباز،‌ مصطفی معین،‌ فیاض زاهد،‌ عمادالدین باقی،‌ فاطمه راکعی، حبیب‌الله پیمان، حسین کمالی، لطف‌الله میثمی، زهرا اشراقی، عرب‌سرخی،‌ جواد اطاعت،‌ فرج کمیجانی و ملاوردی معاون رئیس جمهور در این مراسم حضور داشتند. 
نگاهی به اسامی حاضران در اولین کنگره حزب موسوم به اتحاد ملت ایران نشان از آن دارد که اکثریت حاضران از افراد دخیل در فتنه 88 و حتی حرکت‌های ضد انقلابی دهه 60 و 70 بودند که این مسئله اثبات‌گر این واقعیت است که وطن‌فروشان فتنه 88 این بار با نقابی جدید پای به میانه میدان گذاشته‌اند. 

مردم مانده اند که:

😧۱ - حرف دیپلماتها را باور کنند که می گویند هیچ خطری متوجه نظام نخواهد شد

😧۲ - یا حرف حقوق دانها را که می گویند بی شک قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایران الزام آور بوده و تصویب یا عدم تصویب برجام در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی هیچ تاثیری در رد یا قبول قطعنامه ندارد

😧۳ - یا حرف کار شناسان برجسته ی سیاسی نظیر آقای دکتر ایزدی و سید محمود نبوی را که معتقدند از ۱۹ مورد خط قرمز نظام ، بی تردید از ۱۸ مورد آن عبور شده است.

😧۴ - یا مواضع فرماندهان عالی نظامی را که معتقدند با قطعنامه ی شورای امنیت ، حتی در صورت حمله رژیم صهیونیستی هم مجاز به استفاده از موشکهای بالستیک خود نیستیم و در صورت استفاده ، بی شک به عنوان ناقض توافق شناخته شده و نه تنها کل تحریم ها و قطعنامه های قبلی مجددا اعاده می گردد بلکه مجوز ی برای دخالت در امور داخلی ایران نیز خواهد بود.

😧۵ - یا مواضع رسمی ۱۵ تن اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را که تقریبا همگی بصورت یکپارچه بر موارد بالا تاکید کردند و ایران ملزم به تبعیت محض از این قطعنامه فراخوانده و رسماً اعلام کردند که ایران به هیچ وجه از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد تا ۱۰ سال آینده خارج نخواهد شد.

😧۶ - یا عقل خودمان را قبول کنیم که عبور از خطوط قرمز و ورود غیر موجه و غیر قانونی در حوزه ی نظامی و... را مثل روز روشن می بینیم.

😧۷ - یا سخن بان کی مون را که رسماً می گوید ارائه ی تاییدیه راستی آزمایی ایران ۱۵ سال طول می کشد و راستی آزمایی مستلزم بازجویی از دانشمندان هسته ای ایران و بازرسی های ویژه از مراکز و اماکن نظامی ایران است.

😧۸ - یا سند توافق نامه ای که وزارت خارجه کشورمان فقط ۱۵ صفحه از بیش از ۱۰۰ را منتشر کرده است.

🐵در این دو سال یک اصل ثابت و قطعی و لایتغیر بوده و آن هم نامحرم بودن مردم و بی اعتمادی مطلق به مردم به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب.

🔒این مواضع متفاوت و متناقض همگی ما را به یاد سخنی می اندازد که حدود یک سال پیش شخصی که نامش را یادم نیست بیان می کرد:

🔒 او می گفت سیاست بر این است که مرحله به مرحله با تاکتیک دروغ و نفاق به پیش بروند تا جایی که دیگر بکلی دیر شده و به هیچ وجه نظام امکان بازگشت نداشته باشد.

😅آن روز مثل شیر بر این سخن (که ناصوابش می دانستیم ) حمله کردیم و این تحلیل را جناحی و حزبی دانستیم اما ظاهراً مرور زمان ، اصالت و درستی این نگاه ثابت شده و به وضوح می بینیم که عده ای اصرار دارند به مردم ایران و به نظام ، به ضرب سخن / تحلیل من درآوردی / تفرقه اندازی بین مردم / و... بقبولانند که این توافق نامه:
🔒۱ - به هیچ وجه از خطوط قرمز نظام عبور نکرده است.!!!؟؟

🔒۲ - ما از فصل هفتم خارج شدیم!!!؟؟

🔒۳ - این توافق نامه یک معامله ی "برد برد" است!!!؟؟

🔒۴ - و....

در شامگاه شصت و دومین سالگرد کودتای 28 مرداد در ایران روزنامه گاردین در خبر کوتاهی اعلام کرد سفارت انگلیس در تهران پس از چند سال تعطیلی روز یکشنبه اول شهریور 94 با حضور وزیر خارجه آن کشور بازگشایی می‌شود!

این خبر کوتاه به سرعت در محافل خبری و رسانه‌ای دست به دست شد اما مقامات کشورمان که معمولا سفرهای مقامات خارجی را از چند هفته قبل با آب و تاب و ذوق‌زدگی مقدمه‌چینی می‌کنند، پس از پنهان‌کاری‌های اولیه، تنها به تائید خبر مذکور بدون هرگونه اظهارنظر دیگری اکتفا کردند!
ماجرای تعطیلی سفارت انگلیس
پس از فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 و همدستی سران و عوامل وطن‌فروش فتنه‌سبز با دشمنان قسم‌خورده ملت، اسناد و مدارک متقن و معتبری از دخالت سفارت انگلیس در آن ماجرا حکایت می‌کرد. دستگیری بعضی عوامل مرتبط با سفارت انگلستان که به نقش‌آفرینی در حوادث پس از انتخابات و خط‌دهی و جریان‌سازی آنها مشغول بودند، خشم و انزجار عمومی را از سیاستهای روباه پیر بیش از پیش کرد.
در سال 90 مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده‌ای دولت را به کاهش سطح روابط با انگلیس در حد کاردار ملزم کرد و فصل نوینی در روابط تیره آن دولت با کشورمان آغاز شد. از آن زمان انگلیس به  خیال آنکه تعطیلی سفارتش در ایران ضربه‌ای مهلک به کشورمان وارد خواهد کرد، همه اتباع خود را فراخواند و مدعی خسارت و غرامت شد و با همین بهانه سفارت آن کشور در ایران تعطیل شد.
 قانون چه می‌گوید؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن "تداوم اسلام" و مظهر "وحدت و عظمت" امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه هم‌زمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه‌ی بزرگ، انتقال تجربیات وحدت‌بخش ملت ایران را در کنگره‌ی عظیم حج موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.

ایشان با اشاره به خصوصیات بی‌نظیر حج نسبت به سایر فریضه‌های اسلامی افزودند: حج دو جنبه‌ی متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملت‌های مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.
رهبر انقلاب، زیارت خانه‌ی خدا و مناسک حج را، فرصتی بی‌نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه‌ی تمامی عمر دانستند و خطاب به زائران خانه‌ی خدا افزودند: تک تک اعمال حج را قدر بدانید و روح و جانتان را در سرچشمه‌ی این نعمت بزرگ، پاکیزه و سیراب کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح جنبه‌ی اجتماعی حج نیز به حضور هم‌زمان همه‌ی ملت‌ها با همه‌ی تفاوت‌های نژادی، مذهبی، فرهنگی و ظاهری در مکه و مدینه اشاره کردند و افزودند: حج مظهر و فرصت واقعی "وحدت اسلامی" است.
ایشان با انتقاد شدید از کسانی که با انواع روش‌ها از جمله بزرگ کردن مفهوم ملیّت، حقیقت و اهمیت امت اسلامی را کم‌رنگ می‌کنند افزودند: حج، نمونه‌ای معنادار از تشکیل امت اسلامی و فرصت بسیار بزرگ برای هم‌زبانی، همدلی و ابراز همدردی مسلمانان جهان است.
یا شمس دولة عزّنا و ضحاها
یا ایها القمر الذی تلاها
تاهَ الضمیر بکنه ذاتک انّه
من ذات حیدرة و عزة طه
واحترت من این الوصول لسرّه
اذ لم أجد لجلاله اشباها
حین استَخَرتُ من الکتاب أجابنی
«لنولینّک قبلة ترضاها»
یا صانعَ الامجادِ فی اوطاننا
یا قاهر الاعداء فی بوغاها
یا رهبرَ الاسلام ارهبتَ العدی
بک لم تذق طعمَ الکری عیناها
ایرانُ انت صنعتَ مجدَ بلادها
واحتار اهل الخافقین ازاها
حتی غدوتَ القائدَ المقدامَ لا
ارضٌ و الاّ انت سرُّ علاها

شمس المقاومة الشریفة انتَ یا
من وجهه سُحبُ الضلال جلاها
لبنانُ.. لم تخفق بها رایاتنا
لولاک، یا قطبا یدیر رحاها
قبر العقیلةِ من سواک حمیً له؟
یا وقفة عباس لن ینساها
اما الحسینُ فانت حارسُ ارضه
لولاک دنّست الیهود ثراها
یا خامنائیّ الصمود تحیةً
من کل قلب فی هواک تباهی
لبیک لن نرضی بغیرم قائداً
و جباهُنا، قدماک تحت وطاها
**************
ای آن که دولت از تو رسد آفتاب را
آورده ای ز پرده برون، ماهتاب را

اندیشه کی رسیده به ژرفای وصفتان؟
طه و حیدری شده ای، انتساب را

سرگشته ام، چگونه به راز تو پی برم؟
با جلوه ای که رد شده حدّ و حساب را

«رو کن به قبله ای‌ که پسندی»، چنین نوشت؛
در استخاره، باز، چو کردم کتاب را

سازندۀ شُکوهِ وطن‌های ما تویی
بر دشمنان، نشان زده ای اضطراب را

ای «رهبر»ی که وحشت دشمن ز خشم تو
چشمان او ندیده دگر طعم خواب را

ایران اگر رسیده به اینجا، تو کرده ای
کاری که حیرت آمده اهل کتاب را

هرجا که ملتی به بلندی رسیده است،
از برکتت قرین شده راهِ صواب را

خورشید پایداری و شرفی، نورِ چهره ات
از پشت ابر هم زده حدّ نصاب را!

لبنانِ ما که حامل اسلام و پرچم است
گردانده با اشارتِ تو، آسیاب را

بهر دفاع مرقد زینب (س) شتافتی
عباس (ع)، خود جزا بدهد این شتاب را

تنها تویی که حافظ خاک حسین (ع) شد
بی تو، یهود قبضه کند خاک و آب را

ای استوار! بر تو سلام و درود ما
از قلب ها، که واله شده انقلاب را

لبیک رهبرم، که به هرجا قدم نهی
ساییده ام به روی جبین، آن تراب را
منبع : العالم
جورج اورول که سالها پیش حتی تصور وجود چیزی به نام اینترنت را نمی کرد؛ از اختراع دستگاهی به نام تله اسکرین در آینده نام می برد که در همه اتاقهای همه منازل حتی انباری ها و ... قرار دارد و علاوه بر انجام دادن وظایف تلویزیون تصاویر و صوت اتاق را نیز به سازمان مرکزی اطلاعات انتقال می دهد!در اواخر جنگ جهانی دوم بود که جورج اورول نویسنده نابغه انگلیسی با نوشتن کتابی تحت عنوان «۱۹۸۴» آینده جهان را پیش بینی کرد. 

او در  ۱۹۸۴ پایان شوم حکومت‌های غربی را اینگونه توضیح می‌دهد: بلوک غرب عالم به صورت حکومت‌هایی مستبد در خواهند آمد که اجازه داشتن هیچ گونه حریم خصوصی را به افراد نمی‌دهند و هر بُعدی از زندگی افراد حتی روابط جنسی آن‌ها را کنترل و جاسوسی می‌کنند که این وضعیت چندان با وضعیت جهانی که با شعار آزادی و لیبرال دموکراسی پیش می‌رفت همخوانی ندارد. 

ظاهر امر این است که جهان غرب از افزایش دسترسی اطلاعاتی مردم و ابزارهای تکنولوژیکی مثل اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی برای افزایش سطح دسترسی سالم مردم به اطلاعات و در نتیجه آزادی اندیشه و سپس آزادی انتخاب آنان بهره می‌گیرد! اما اندک اندک امواج اعتراضی در برابر دستکاری شده و کنترل شده بودن اطلاعاتی که توسط هزاران شبکه ماهواره‌ای و اینترنتی بوسیله امپراطوری‌های رسانه‌ای غربی به مردم عرضه می‌شود در خود غرب نیز شکل گرفت. این تصور ایجاد شد که علیرغم حجم بالای اطلاعاتی که در این شبکه‌ها و اینترنت در درسترس مردم قرار دارد؛ بخش اعظم و غالب این محتوای عظیم، کنترل شده است. به گونه‌ای که مخاطب در عین آزادی، محتوای هدایت شده را انتخاب می‌کند! زیرا انتخاب دیگری در دسترس ندارد! 
مردم و مدیران هنوز زلزله را باور نکرده‌اند/ شروع شمارش کشته‌ها از ۷۰۰ هزار نفر!

۱۸۵سال قبل بود که تهران و حوالی آن با زلزله‌ ۷ ریشتری لرزید. در آن زلزله براساس آماری که مورد تایید نیست، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم شمیرانات کشته شدند و مطابق نوشته‌های باقیمانده از آن دوران، حتی یک خانه در شهر تهران یافت نمی‌شد که از آسیب آن زلزله در امان مانده باشد. البته تعداد کشته‌هایی که از آن زلزله اعلام شده است، بسیار بیشتر از جمعیت شمیرانات در آن زمان بود!


متوسط وقوع زلزله در تهران و اطراف آن، هر ۱۵۰ سال یکبار است، به عبارتی تهران از ۳۵ سال قبل تا امروز به انتظار زلزله‌ای دیگر نشسته‌ است اما ساکنان این شهر و مدیران ملی و محلی‌اش توجهی به این موضوع ندارند و فرصتی که در تاخیر زلزله تهران حاصل شده است را نه‌تنها غنیمت نمی‌دانند بلکه آن را سال به سال و به راحتی از دست می‌دهند.

در چند دهه گذشته هرچند برخی قوانین در حوزه معماری و شهرسازی تهران مصوب و رعایت شده است اما در کنار آن و به موازات آن، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد که جای تعجب دارد، از جمله این اتفاقات می‌توان به گسترش برج‌سازی در کوچه‌های ۵ متری اشاره کرد. فروش و اعطای تراکم به دور از بررسی‌های کارشناسی نیز از همین جمله است. به اینها باید معضل بافت فرسوده تهران را هم افزود، معضلی که هرازگاهی رسانه‌ای می‌شود اما موجش خیلی زود می‌خوابد. حقیقت تلخ این است که یک‌پنجم پلاک‌های ثبتی تهران فرسوده است و اگر زلزله‌ای رخ دهد، فاتحه تمام آنها خوانده است. طبق اعلام مقامات وزارت راه‌وشهرسازی، ۲۰۰ هزار پلاک ثبتی در تهران در معرض تخریب قرار دارد. از آنجا که بافت‌های فرسوده دارای جمعیت بیشتری در مقایسه با مناطق و محلات دیگر هستند، اگر در هر خانه فرسوده به طور متوسط ۵ نفر ساکن باشند، می‌توان پیش‌بینی کرد با وقوع یک زلزله قدرتمند در تهران، یک میلیون نفر بدون کوچک‌ترین مقاومتی و در همان چند ثانیه اول کشته خواهند شد.

قال الإمامُ الصّادقُ علیه السلام : مَن سَرَّهُ أنْ یَکونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَلیَنتَظِر وَ لْیَعَمل بِالوَرَعِ ؛ [ الغیبة للنعمانی، ص: 200 ] 

امام صادق علیه السلام :هر کس خوش دارد از یاران امام مهدی علیه السلام باشد ، باید منتظر باشد و پارسایی پیشه کند .

آنچه از 3 سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال جاری، برمی‌آید این است که "تغییری در سیاست های ایران در مقابل آمریکا و به طور کلی در سیاست خارجی رخ نخواهد داد."رهبر معظم انقلاب در سه سخنرانی خود در سال جاری که در آن به موضعگیری در خصوص روند مذاکرات و در نهایت توافق هسته ای حاصل شده در وین پرداخته اند، از یک جمله کلیدی به شکل واضحی استفاده کرده اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، ایشان در 20 فروردین ماه امسال، پس از بیانیه هسته ای لوزان، گفتند: اگر از من سؤال شود که «شما موافق مذاکرات اخیر هسته ای هستید یا مخالف»، می گویم نه موافق هستم و نه مخالف، چون هنوز اتفاقی نیفتاده است.رهبر انقلاب در همین سخنرانی افزودند: من هیچگاه درخصوص مذاکره با امریکا خوشبین نبودم و این موضوع هم بواسطه یک توهم نیست بلکه بدلیل تجربه‌ای است که در این باره وجود دارد. اگر در آینده جزئیات مسائل و حوادث و یادداشتهای مذاکرات هسته ای این روزها منتشر شود، همه متوجه خواهند شد که این تجربه ما از کجا نشأت می گیرد.
رهبر معظم انقلاب در ۲۷ تیر ماه، چهار روز پس از حصول توافق وین، در خطبه های نماز عید فطر، تاکید کردند: "با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.  همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم."

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی روز دوشنبه گذشته خود نیز با اشاره به تلاش واشنگتن برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای افزودند: "امریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی ها نمی دهیم."

پرواضح است آنچه از سه سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره مسئله هسته ای در سال جاری ، برمی‌آید این است که "تغییری در سیاست های ایران در مقابل آمریکا و به طور کلی در سیاست خارجی رخ نخواهد داد
استفاده از غذاهای کنسروی، تاریخ گذشته و استفاده مکرر از روغن‌های سرخ‌کردنی و مصرف فست‌فودها احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
کاظم انوری گفت: سرطان معده شایع‌ترین سرطان در کشور و از سرطان‌هایی است که در کشورهای غربی شیوع چندانی ندارد. عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی مثل تغذیه و نحوه نگهداری غذاها، آلودگی آب و مصرف غذاهای کنسرو شده، تاریخ گذشته، غذاهای سرخ‌شده و غذای فوری‌ احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد. استفاده مکرر از روغن‌های سرخ‌کردنی در طبخ غذاها که متأسفانه در ساندویچ‌فروشی‌ها این موضوع به‌وفور مشاهده می‌شود، شانس ابتلا به سرطان معده را دوچندان می‌کند.

علایم سرطان معده
غرب به ویژه امریکا با ادبیات امروز خود به خوبی نشان داده است که برای بر هم زدن معادله قدرت در داخل ایران و همچنین قدرت ایران در منطقه نیازمند راهی برای نفوذ در ایران بود که این راه با توافق هسته و اجرایی شدن آن در کشور فراهم شده است.

راه دانا نوشت: در دهه های گذشته دولت‌مردان آمریکایی خود را یکی از قدرت‌های برتر دنیا بر شمرده و از این رو برای حفظ این برتری و همچنین نشان دادن سلطه خود بر دیگر کشورها دست به هر کاری زده است.

با مطالعه تاریخ صد سال گذشته آمریکا می‌توان به خوبی دریافت که این کشور خود را صاحب حق و حقوق همه کشور ها دانسته و بدون توجه به وضعیت درونی خود، همواره به دنبال خرده گیری از سایر کشورها بوده است.

آمریکا به بهانه های مختلف همواره سعی کرده است حضور خود را در سایر کشور ها بیشتر کند که به دنبال این حضور، دخالت‌‌های سیاسی آن در سایر کشورها نیز بیشتر شده است.

 برای بررسی آسیبها و فرصتهای هوشمندسازی مدارس از دیدگاهی جامعه شناسانه، با دکتر «امان الله قرائی مقدم»، جامعه شناس و استاد دانشگاه به گفت‌وگو نشستیم.

 *برای شروع بفرمایید به عنوان یک جامعه شناس نظرتان در خصوص هوشمند سازی مدارس چیست؟و استفاده از رایانه در تدریس گسترده دروس چه آسیبها و فرصتهایی پیش رو دارد؟

 به نظر بنده هوشمندسازی مدارس چندان قابل اجرا نیست چرا که ابتدا باید زیر ساختهای لازم برای آن مانند سایتهایی که امکانات مؤثر آموزشی را داشته باشند، فراهم شود و از طرفی استفاده از این ابزار در آموزش همه دروس از نظر تعلیم و تربیت دانش آموزان را متکی به کامپیوتر بار می آورد؛ همان آسیبی که در بدو ورود ماشین حساب عنوان شد چرا که سبب می شد دانش آموزان دیگر از ذهن خود در محاسبات کار نکشند و جدول ضرب و جمع و تفریق را نتوانند به درستی انجام دهند، این امر سبب متکی بار آمدن خواهد شد و در نبود آن ابزار، دانش آموز ما به مشکل می خورد و این یک آسیب است.

اگر قرار باشد دانش آموز هر درسی به ویژه دروس علمی و فنی مانند رسم اشکال هندسی و نوشتن مطالب را از طریق کامپیوتر و رسانه انجام دهد هوش حسی و حرکتی وی از نظر روانشناسی دچار آسیب می شود؛ هوشمندسازی مدارس و استفاده از ابزارها در تدریس خوب است ولی نباید سبب شود دانش آموزان را متکی به شی بار بیاوریم.از طرفی این مسئله در شهرهای کوچک و به ویژه روستاها بسیار مشکل ساز است یکی از نظر مقاومت برخی خانوادهها در پذیرش این فناوری و دیگری به سبب سرعت و امکانات اینترنت؛ در تهران که پایتخت کشور است سرعت اینترنت مانند یک درشکه کند است وای به حال شهرهای کوچک و روستاها.

جهان نیوز ـ حسن عابدینی*: شبکه عرب زبان العالم اوایل دهه ۸۰ شمسی راه اندازی شد. همزمان با شروع جنگ امریکا که منجر به اشغال سرزمین عراق شد.العالم در ان روزها در زمره رسانه های تصویری سرامددر عراق بود. زیر ساخت تلویزیون رژیم صدام از بین رفته بود و دریافت شبکه های ماهواره ای هم فراگیر نشده بود. در این دوره اما العالم هم روی ماهواره پخش می شد و هم از طریق انتن های زمینی رله. مخاطبان عراقی براحتی به شبکه العالم دسترسی داشتند.

کارشناسان و مقامهای عراقی روزانه اقدام به طرح دیدگاه هایشان از طریق آنتن العالم می کردند. هیات های عراقی که به ایران می امدند اغلب بازدید از شبکه العالم را در برنامه سفرشان می گنجاندند.در این دوره مدتى مسوولیت خبر العالم را بر عهده داشتم.خاطرات جالبی از ان دوران هست که شنیدن برخی از ان ها شاید خالی از لطف نباشد. شنیدم زبان فارسی در برخی نشست های مهم سران عراق رایج بود. جلال طالبانی رییس جمهور وقت ،‌سید عبدالعزیز حکیم رییس فراکسیون اکثریت پارلمان و زلمای خلیل زاد سفیر افغانی تبار امریکا در بغداد هرسه فارسی می دانستند. پس بدون مترجم به فارسی با هم گفتگو می کردند. 

یکی از مقام های وقت عراق در سال ۸۵ موضوعی را از نگروپونته نخستین سفیر امریکا در عراق نقل می کرد که اگر درست باشد بسیار درس اموز است.نگرو پونته پس از پل برمرنخستین حاکم کاخ سفید در عراق - سکان فرماندهی سیاسی نیروهای امریکایی را به عنوان سفیر در بغداد به دست گرفت.نگرو پونته در دهه ۸۰ در کسوت سفیر ایالات متحده در هندوراس به قدرتمندترین فرد پشت صحنه امریکای لاتین شهرت داشت. سازماندهی جوخه های ترور در این منطقه به او نسبت داده می شود.

عملیات ترور و انفجار خودروهای بمب گذاری شده پس از ورود او به عراق شعله ور شد اما کمتر کسی در این ارتباط دستگیر شد. زمانی که حدود ۱۸۰ هزار جنگجوی امریکایی در عراق مستقر بودند که با ایجاد مقرهای ایست و بازرسی دست کم در شهرها هر حرکتی را تحت نظر داشتند.نگروپونته پس از مدتی از سوی رییس جمهور جورج بوش فراخوانده شد و در سمت کلیدی هدایت جامعه اطلاعاتی و امنیتی امریکا که از " سیا " تا " اف بی ای " را شامل می شود منصوب شد. نگروپونته پیش از پایان ماموریتش با زبان مزاح به یکی از از رهبران سیاسی عراق گفته بود که ایا می دانی چرا در امریکا کودتا نمی شود؟

مقام عراقی پاسخ داده بود که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد از توزیع قدرت تا دمکراسی ریشه دار و ... کهنگروپونته بی درنگ می گوید : «زیرا امریکا در واشنگتن سفارت ندارد.» نگرو پونته در زمره دیپلماتهای است که توامان مورد قبول‌ دموکرات‌ها و جمهوریخواهان‌ آمریکا است‌‌. ریچارد هولبروک‌، سفیر آمریکا در سازمان‌ ملل‌ در زمان‌ بیل‌ کلینتون می‌ گوید: جان‌ نگروپونته‌ دیپلمات‌ بسیار ظریفی‌ است‌ و متوجه‌ ابهام‌ و دوگانگی‌ می‌ شود.

هنری‌ کیسینجر، وزیر امور خارجه‌ اسبق‌ آمریکا نیز معتقد است نگروپونته‌ دیپلمات‌ صبور و ظریفی‌ است‌‌.جان‌ نگروپونته‌ در سال‌ ۱۹۳۹ در لندن‌ به‌ دنیا آمد. او که از دانشگاه‌ ییل‌ فارغ‌‌التحصیل‌ شده‌ است‌‌ در اوایل‌ دهه ۱۹۶۰ به‌ عنوان‌ دیپلمات‌ شروع‌ به‌ کار کرد و هشت‌ سمت‌ در آسیا، اروپا و آمریکا داشته‌ است.نگرو پونته با این پیشینه ،‌ قصد انتقال پیامی واقعی داشته یا صرفا مزاحی دیپلماتیک؟ دست کم ما ایرانیان البته سخن ولو مزاح گونه نگروپونته را ، با اعترافی که رییس جمهور اوباما همین چند روز پیش در باره نقش سفارت امریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ کرد ، جدی تلقی می کنیم.
* مجری ـ کارشناس سیما و کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی

برخلاف اغلب تصورات و باور‌ها‌، قند و مواد شیرین تنها عامل فساد و تخریب سلامت دندان‌ها نیست و برخی از مواد دیگر نیز به همان اندازه شیرینی برای دندان‌ها مضر و خطرناک هستند.

‌مهیار‌ ‌قیوم آبادی متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر نوع ماده‌ای که مصرف می‌شود و توسط دهان و دندان‌ها جویده می‌شود وارد بدن می‌شود‌، ممکن است برای دندان‌ها مشکل شاز شده و در واقع به آسیب این اجزای سخت و ضروری منجر شود.
وی با اشاره به اینکه قند‌ها از مهمترین عوامل ایجاد کننده فساد در دندان‌ها هستند، تصریح کرد‌: معمولاً افرادی که قند و مواد شیرینی زیاد مصرف می‌کنند حتی اگر بطور مرتب مسواک هم می‌زنند دچار مشکلات دندان می‌شوند.
‌قیوم آبادی تأکید کرد‌: البته برخلاف اغلب تصورات و باور‌ها، قند‌ و مواد شیرین تنها عامل فساد و تخریب سلامت دندان‌ها نیست و برخی از مواد دیگر نیز به همان اندازه شیرینی برای دندان‌ها مضر و خطرناک هستند.
وی افزود: در اغلب موارد ترشی نیز به اندازه شیرینی برای دندان‌ها مضر‌ بوده و موجب فساد و تخریب دندان‌ها می‌شود.
‌قیوم آبادی با بیان اینکه غذا‌های اسیدی با PH پایین مانند آب نبات ترش‌ و آب میوه‌ها نیز موجب سست شدن دندان‌ها می‌شود‌، اظهار داشت‌: در واقع زیاده‌روی در مصرف این مواد موجب تخریب مینای دندان و کاهش اندازه دندان‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اسید‌ ‌سیتریک از جمله بدترین انواع اسید برای دندان‌ها است‌، یادآور شد‌: هر نوع غذای ترشی و شیرین و یا حاوی اسید ‌سیتریک تأثیرات مضر و خطرناکی بر روی سلامت دندان‌ها دارد و این تأثیرات بر روی دندان کودکان بیشتر است‌.
‌قیوم آبادی گفت‌: در صورتیکه تمایل برای مصرف غذاهای اسید وجود داشته باشد‌، این غذا‌ها بهتر است در وقت صرف وعده‌های غذایی اصلی مصرف شوند تا اینکه تأثیرات مضر این غذاها در صورت مصرف با دیگر انواع غذاها کاهش یابد.

 قال الامام الباقر علیه السلام : کَأنّی بِأصحابِ القائمِ و قَد أحاطُوا بِما بَینَ الخافِقَینِ فَلَیسَ مِن شَی ءٍ إلاّ و هُوَ مُطیعٌ لَهُم ؛  [ بحار الأنوار، ج 52، ص: 327 ]

امام باقر علیه السلام :گویا یاران قائم را می بینم که بر شرق و غرب عالم مسلّط شده اند و هیچ چیزی نیست مگر آن که از آنها فرمان می برد .

 یکی از مشهورترین و شاید دوست‌داشتنی‌ترین عکس دفاع مقدس، تصویر لحظه شهادت بیسیم‌چی گردان انصار رسول، لشگر 27 محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم)، «شهید امیر حاج امینی» است.خانواده‌اش اهل روستای علیشار شهرستان زرندیه بودند اما «امیر» در سال 1340 در تهران متولد شد و پس از شهادت در قطعه 29 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شد. 

سرور ارجمند جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
با سلام، مصاحبه اخیر جناب‌عالی با روزنامه گاردین (در تیرماه) و تکرار برخی مواضع اتخاذ شده در سخنرانی برای مدیران و رؤسای آموزش و پرورش مرا بر آن داشت تا نکاتی را به‌لحاظ تاریخی خدمتتان عرضه دارم.
حضرت‌عالی به‌عنوان سیاستمداری برجسته و باسابقه به‌خوبی مطلعید که چرا در دهه اول انقلاب، امام خمینی و در دهه دوم، آیت‌الله خامنه‌ای ورود به تعاملات سیاسی با آمریکا در چارچوب نظام بین‌الملل را پرمخاطره می‌دانستند و مسئولان کشور را از غلتیدن در این وادی به‌شدت پرهیز می‌دادند. اما همان‌گونه که اذعان خواهید داشت همزمان با قدرتمند شدن نهال نوپای استقلال در ایران، به‌عنوان یک مدل حکومتی غیرهمگون با نظام سلطه (یعنی همان نظام کدخدای حاکم بر دهکده جهانی!!) ما می‌بایست جایگاه خودمان را در جهان، تعریف و سپس تثبیت می‌کردیم؛ به‌عبارت دیگر زمانی وارد تعاملات و گفت‌وگوهای سیاسی شدیم که حتی محتاط‌ترین جریانات داخلی نیز تهدیدات نظامی واشنگتن را به‌سخره می‌گرفتند؛ بنابراین نمایندگان ایران‌ ــ چه در دولت دهم و چه در دولت یازدهم‌ ــ با اطمینان از این‌که در صورت نرفتن زیربار فشار سیاسی آمریکا، این کشور هرگز قادر به توسل به حربه نظامی نیست این اعتماد به نفس را می‌یافتند که با قاطعیت بیشتری بر مطالبات به‌حق ملت تأکید ورزند. این فضای مطلوب در شرایطی به دست آمد که ایران علاوه بر استحکام جبهه داخلی خود از اهرم‌های مؤثری نیز در سطح بین‌الملل برخوردار شد که از آن جمله‌اند: الف ــ دست‌یابی به توان دفاعی چشمگیر و مؤثر، و انتقال این دانش دفاعی بومی به سایر کشورهای هم‌موضع با ایران و اثبات عملی این‌که در مواجهه با هر تهدیدی متقابلاً قدرت ویران کردن پایگاه استراتژیک جهان سرمایه‌داری در منطقه یعنی اسرائیل را داراست. ب ــ آمریکا در دهه‌های اول و دوم همواره برای از سرگیری روابط سیاسی با ایران پیش‌شرط‌هایی را مطرح می‌ساخت که ناقض استقلال و آزادی این مرز و بوم بود؛ شروطی همچون ضرورت تغییر قانون اساسی، تغییر سیاست خارجی و ... اما در پایان دهه سوم همزمان با بروز مظاهر قدرت منطقه‌ای ایران دیگر کمتر شاهد طرح چنین شروطی بوده‌ایم. ج ــ در دهه چهارم ایران توانست در سطح قدرت‌نمایی‌های بین‌الملل به تقابل آشکار با برنامه و طرح‌های مداخله‌جویانه آمریکا برای برهم ریختن نقشه منطقه ــ که البته هدف نهایی آن تسلیم تهران در برابر جبهه حامیان اسرائیل بود ــ بپردازد و عملاً توان سیاسی و نظامی واشنگتن و متحدانش را در چند نقطه تعیین کننده و مهم زمین‌گیر سازد؛ تا جایی که به‌امید تغییر در جهت‌گیری‌ها، و مخدوش شدن پایگاه قدرت، ایران رسماً به مبارزه مشترک با تروریسم از سوی کاخ سفید دعوت شد، آن هم تروریست‌هایی که قرار بود در قالب اختلافات مذهبی، جنگ داخلی را حتی تا درون مرزهای ما بکشانند و مرزبندی‌های جهان اسلام با صهیونیست‌ها را بر هم زنند. طبیعی بود که این پیشنهاد سخاوتمندانه(؟!) یعنی «همکاری مشترک در موضوعی مبتلابه جامعه جهانی» به‌دلیل وجود قرائن عدیده در زمینه نقش‌آفرینی غیرآشکار کاخ سفید در پیدایش داعش و تداوم حیات آن، مورد پذیرش رهبری ایران قرار نگیرد. اما نفس فاصله فاحش بین تعیین پیش‌شرط‌های ناقض استقلال برای برقراری هر نوع ارتباطی تا ارائه پیشنهاد مبارزه مشترک با تروریسم، برای هر صاحب‌نظر سیاسی بسیار قابل تأمل است، آیا چنین موقعیتی جز از طریق شناخت مزیت‌های قدرت و تقویت تدریجی و آرام آن از یک سو و عدم شتاب‌زدگی در ورود به عرصه‌های پیچیده سیاسی قبل از تسلط بر مکانیزم‌های آن و دست‌یابی به پشتوانه‌های متناسب ممکن بوده است؟

گروه سیاسی-رجانیوز: سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه تحول و تعالی سپاه در واکنش به سخنان اخیر برخی از مسئولان، اظهار داشت: برخی معتقدند رفتارهای ما باید در چارچوب اراده دشمن تنظیم شود و می‌گویند ما هر طوری که می‌خواهیم نمی‌توانیم حرف بزنیم و عمل کنیم؛ چون دیگران در مقابل ما واکنش نشان می دهند!!

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم وی افزود:‌ این اولین آثار زیر سؤال بردن عزت نظام و شور و شعور جامعه انقلابی و ملت مقاوم ماست که در اوج قدرت باید بر اساس این دیدگاه، رفتار خود را با عمل دشمن تنظیم کنیم!! و به تعبیری صریح‌تر این یعنی آغاز فرسایش استقلال و عزت نظام اسلامی و انقلابی ایران.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه تعالیم اهل بیت علیهم السلام و منش سیاسی حضرت امام(ره) به ما می‌آموزد باید آزاد، مستقل و قدرتمند، به دستاورد آینده انقلاب، یعنی تمدن اسلامی بیاندیشیم و در مقابل نفوذ و اراده دشمنان مستحکم و پایدار ایستادگی کنیم، گفت: کسانی که می‌خواهند با این سخنان مغایر با اصول انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، روزنه‌های جدیدی را برای نفوذ بیگانگان در کشور بگشایند، بدانند هرگز اجازه رشد و پیاده‌سازی چنین تفکری را نخواهیم داد.

وی پیرامون سخنانی که تضعیف شورای نگهبان را به دنبال دارد، گفت: این‌گونه گویش‌ها که در آن تضعیف ارکان مؤثر انقلاب مثل شورای نگهبان را در پی دارد، خدشه به وحدت ملی و شعار برگزیده سال یعنی همدلی و همزبانی است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: کسانی که از مسیر همین شورا و با بلندنظری و منش غیرجناحی اعضای آن، فرصت ظهور در عرصه مدیریت کشور را یافته‌اند، باید گفتار سنجیده‌تری داشته باشند.

سرلشکر جعفری با اشاره به سفارش امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه «نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب‌الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی خود عدول می‌کند» اظهار داشت: به مسئولان محترم نظام توصیه می‌کنیم این سفارش حضرت امام(ره) را مشی خود قرار داده و اجازه ندهند برای جلب رضایت نسبی نظام سلطه و شیطان بزرگ، باورها و ارزش های انقلابی جامعه زیر سوال برده شود.

وی در پایان تأکید کرد: سپاه پاسداران در کنار مردم غیور و با ایمان ایران اسلامی محکم ایستاده و به برکت این ایستادگی و همدلی و همزبانی، اجازه نفوذ سلطه گران را در هیچ عرصه‌ای به یاری خدای بزرگ نخواهیم داد.