سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۲۵۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

نتایج تازه ترین بررسی ها در آمریکا نشان می دهد در سال ۲۰۱۵ بیش از پانصد هزار نفر در این کشور بی خانمان هستند که یک چهارم از این تعداد را کودکان تشکیل می دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز ،در گزارش وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا در این باره آمده است بسیاری از شهر های آمریکا با روند کند احیای اقتصادی، رکود یا معضل کاهش شدید سطح دستمزد اقشار کم در آمد جامعه روبرو هستند و در این میان محدودیت های بودجه در اجرای برنامه های رفاهی به این مشکلات دامن زده است.

ای رفیقان که سوی شهر حسین در سفرید
این دل غمزده و زار مرا هم ببرید
زیر یک پرچم و بیرق همگی سینه زدیم
شرط و انصاف نبوده که شما ها بپرید
فکر این مساله بدجور خرابم کرده
که چرا شاه کرامت دل من را نخرید
من شنیدم که در این خانه بد و خوب یکیست
ولی فهمیده ام انگار شما خوب ترید
و ببالید به خود چون که رسیدید حرم
بین خوبان زمان از همه خوبان به سرید
به مقام علی اکبر که رسیدید مرا یاد کنید
جان زینب به سوی مقتل ارباب نروید

1ـ طبع آن سرد و خشک است؛

2ـ تقویت کننده حافظه می‌باشد روزی یک عدد مصرف شود؛

3ـ برای تقویت بینایی روزی یک عدد میل شود؛

4ـ برای درمان جذام مفید می‌باشد؛

5ـ تقویت معده می‌باشد؛

6ـ ضد سودا می‌باشد؛

محمدجواد اسلامی پور : در طب اسلامی و ایرانی برای تغذیه همه افراد جامعه دستورالعمل‌های دقیق و کاربردی دارد و بسیاری از توصیه‌های علما و حکمای گذشته در این خصوص به اثبات رسیده است. بسیاری از خوراکی‌ها را باید با مکمل‌های آن مصرف کرد، چراکه استفاده از مکمل باعث جذب بیشتر و هضم بهتر آن ماده غذایی می‌شود، دراین‌باره توصیه می‌شود که شیر با عسل، گلاب یا هل مصرف شود. همچنین از مصرف شیر با هر نوع ماده غذایی دیگر مثل موز یا دیگر میوه‌ها پرهیز کنید. مخلوط کردن شیر با میوه‌ها باعث ایجاد خلط غلیظ و اختلال در هضم می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: همچنین مصرف فرآورده‌های لبنی با گوشت موجب افزایش تولید سودا در بدن شده و در طولانی‌مدت زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون واریس، گرفتگی‌های عروقی و... را  ایجاد می‌کند. مصرف فرآورده‌های لبنی با ترشی‌ها نیز باعث انجماد فرآورده‌های لبنی در معده و فساد غذا می‌شود؛ از دیگر اثرات مصرف مواد لبنی با ترشی و سرکه می‌توان به دفع و کاهش کلسیم در بدن و ایجاد لک و پیس‌های پوستی اشاره کرد.

اسلامی‌پور با اشاره به مضرات مصرف پنیر نیز گفت: مصرف پنیر برای کسانی که در طول روز کار فکری انجام می‌دهند مثل دانش‌آموزان و دانشجویان و ... به‌طور کل در وعده‌های روزانه ممنوع است و تنها موارد مصرف آن می‌تواند در وعده شام و آن‌هم با گردو یا زبره باشد. مصرف پنیر برای کسانی که در خانواده سابقه بیماری آلزایمر یا فراموشی دارند می‌تواند زمینه ابتلا به کاهش حافظه را فراهم کند.

وی مصرف میوه، هم‌زمان با غذا را مضر دانست و گفت: مصرف هم‌زمان تخم‌مرغ با ترب یا شیر نیز برای قلب و مغز مضر است. مصرف میوه بعد از هر غذای گوشتی مثل کباب، باعث فساد میوه در معده خواهد شد و تنها مصرف زیتون با غذا مجاز است.

در این روزهای سرد، بازار مرکبات داغ است داغ داغ ... به حدی که برخی از گرم بودن این بازار به هر طریقی می خواهند سود ببرند، سودهایی که حتی به ضرر سلامتی مردم تمام می شود.در کنار داغی بازار مرکبات چند سالی است بحث رنگ آوری مصنوعی میوه ها نیز مطرح است، بحث داغ و اما تلخ عرضه میوه های رنگ شده در بازار به طوری که این موضوع حتی چند وقت پیش، صدای رییس اتحادیه باغداران کشور را نیز در آورد. 

امام صادق سلام الله علیه :

لاتَطَّلِع صَدیقَکَ مِن سِرِّکَ إلاّ عَلى ما لَوِ اطَّلَعَ عَلَیهِ عَدُوُّکَ لَم یَضُرُّکَ؛

دوستت را بر راز خود آگاه مساز، مگر آن رازى که اگر دشمنت هم از آن آگاه شود، زیانى به تو نرسد.

مشکاه الانوار، ص 557؛ گزیده تحف العقول، ص 51

🔹بد زبانی

بحث بد زبانی در جامعه ما بیداد می کند. گاهی در بیرون و گاهی داخل هیئت وجود دارد که یکی از عادت های زشت است. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَومٌ مِنْ قَوْمٍ عَسَى أَنْ یَکُونُوا خَیْرًا مِنْهُمْ»1 مبادا کسی را تحقیر کنید و بد و بیراه بگویید. چه بسا آن کسی که به او بد و بیراه می گوییم پیش خدا آبرومندتر از ما است. یکی از آفات زبان دشنام گویی و فحش دادن است. کسی که خدایی نکرده در این وادی ورود کند پیامدهایی دارد.

🔹چه کنیم که فحش ندهیم؟

تمام گزارشگرها تا سربازها به صف شده بودند و به یزید گزارش می دادند. یک سربازی آمد و گفت اول به من امان بدهید. به او امان داد و آن سرباز گفت: از کوچکترینشان گرفته تا بزرگانشان یک بی ادبی از هیچ کدام از این 84 زن و بچه ندیدیم. تازیانه می زدیم و آن ها را می زدیم ولی هیچ کدامشان ناسزایی به ما نگفت.

کسی به امام صادق علیه السلام گفت: یا بن رسول الله اگر کسی به من حرف بی ربط بزند من طاقت ندارم و چند تا رویش می گذارم و رگباری پاسخش را می دهم. حضرت فرمودند: ولی من این طور نیستم. اگر کسی به من ناسزا بگوید آرزو به دلش می گذارم که حرف بی ادبی به او بزنم.

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که می خواهد بد دهانی را از خودش دور کند ممارست کند بر خواندن سوره مبارکه «وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ» حتی تعداد هم گفته اند و فرموده اند: 21 مرتبه خوانده شود. به مفاهیمش هم دقت کند.

دومین روش تغافل است. اگر کسی به تو فحش می دهد خود را به تغافل بزن. آدم هایی که تغافل دارند نصف عقلشان تضمین است.

روش دیگر شخصیت دادن به طرف است. مثلا بگویی من انتظارم از شما بیشتر بود.

سلب اجازه خشونت مورد دیگر است. درست است خطا از من سر زده است ولی حق توهین ندارید.

مخصوصا کسانی که دختر دارند خیلی حواسشان را جمع کنند مبادا دل دخترشان را بشکنند. دختر بغض می کند و همه چیز را در خودش می ریزد. نمی تواند حرف بزند. دختر رحمت است و پسر نعمت است. روایات داریم که کسانی که دختر داشته باشند چقدر خداوند بهشان لطف می کند. راه دیگر خویشتن داری است.

9 بار سوره کوثر را بخوانید و به کسی که غضب کرده است بدمید و او آرام می شود.
1. سوره حجرات آیه11
منبع: وارث

« و شَجَرةَ ... للآکلین »

و برایتان درخت زیتون که از کوه طور سینا بیرون می آید رویاندیم و از آن روغن به دست می آید و به مصرف طعام می رسد .

همه محققین معتقدند روغن زیتون بهترین روغن دنیا است . زیتون سبز 70 درصد و زیتون سیاه 73 درصد آب دارد .

در آیات سورة نور 35 ، انعام 99 ، انعام 141 ، نحل 11 ، عبس 21 ، مؤمنون 20، از زیتون یاد شده است .

پیامبر صلوات الله علیه و آله می فرمایند : « کلوا الذیت و ادهنوا به فأنه من شجرة مبارکة »

« از روغن زیتون بخورید و با آن روغن مالی کنید که از درخت مبارک است »
خواص میوه زیتون :

 برخی افراد با وجود سن بالا، از قدرت حافظه و تمرکز بالایی برخوردارند و بعضی دیگر به محض ورود به دهه ششم زندگی، به مرور با مشکلات حافظه مواجه می شوند. علاوه بر مسایل ژنتیکی، برخورداری از مغز سالم و قدرت تفکر تا پایان عمر، به ترک عادت های غلط مرتبط است. کنترل ژن بر عهده ما نیست ولی می توان با چندراهکار ساده، سلامت مغز را کنترل کرد. عادت های مخرب مغز به شرح زیر هستند:
 
۱-رژیم غذایی پرچرب و پرکالری

شیطان به حضرت یحیی گفت : می خواهم تو را نصیحت کنم !

حضرت یحیی فرمود : من میل ندارم ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند .شیطان گفت: مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند :....

۱) عده ای مانند شما معصومند ، از آنها مایوسیم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند.

۲) دسته ای هم بر عکس در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم.

۳) دسته ای هم هستند که از دست آنها رنج می بریم زیرا فریب می خورند ؛ ولی سپس از کرده ی خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند و دفعه دیگر که نزدیک است موفق شویم ؛ اما آنها دوباره به یاد خدا می افتند و از چنگال ما فرار می کنند . ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم .

با چه کسانی مذاکره کنیم؟! آمریکا اگر بخواهد دارویی را آزمایش کند روی ما مثل موش و خرگوش آزمایش می کند


غرب به ما یک چیزى که مفید به حال ما باشد نخواهد داد و نداده است غرب هر چه به این طرف فرستاده آنهائى بوده که براى خودش مفید بوده است حالا مضر به حال ما باشد یا نباشد مطرح نیست من این را مکرر گفته ام و از بس متاءثر شده ام این را باز مکرر مى کنم که در چند روز پیش از این، چند وقت پیش از این در مجله، در روزنامه خواندم که دواهایى در آمریکا قدغن شده است که استعمال بکنند آنجا، لکن مجازند که به دنیاى ثالث بفرستند شما ببینید این ها چه نظرى به ما مى کنند ما را مثل یک موجود زنده شاید فرض نمى کنند، و الله براى هر موجود زنده هم انسان این طور حاضر نیست که یک دوایى که مضر است، بفرستد که به حیوان بدهد شما ببینید که ما با چه موجوداتى مقابل هستیم، با چه موجودات کثیفى در آمریکا ما مواجه هستیم آمریکا ملّت را نمى گویم دولت را مى گویم دولت هاى ابر قدرت با ما چه معامله مى کنند و ما باز خاضع آنها هستیم باز براى آنها کار مى کنیم، بشکند قلم هایى که براى این ها دارد کار مى کند و بشکند زبان ها و ببرد زبان هایى که به نفع این ها دارد صحبت مى کند و باز ملّت را مى خواهد تباه کند. (1) ما با کى ملاقات کنیم ؟ با چه جمعیتى ملاقات کنیم ؟ با آنهائى که اسم خودشان را بشر دوست گذاشتند لکن دوائى اگر چنانچه ببینند که بخواهند تجربه کنند که آیا ضرر دارد یا ندارد مى فرستند در طرف ها، همانطورى که شما، دکترهاى شما وقتى که بخواهند امتحان کنند یک دوائى را به خرگوش مى زنند با به موش مى زنند، این ها به دنیاى سوم مى فرستند، ما با این ها مى توانیم بنشینیم صحبت کنیم ؟ ما با این ها مى توانیم که، مملکتى را که آنها این طور ما را حساب مى کنند، مثل خرگوش ما را حساب مى کنند یا بدتر، امتحان دواهاشان را روى جوان هاى ما مى کنند.(2)
پی نوشت ها:
(1): صحیفه نور، جلد: 10، ص : 76، در جمع اعضاى انجمن اسلامى دانشجویان مدرسه عالى ترجمه مفیدى، تاریخ سخنرانى : 7/8/58
(2): صحیفه نور، جلد: 10، ص : 163، در جمع کارمندان و کارکنان شهردارى اهواز، تاریخ سخنرانى :17/8/58  -هفته نامه 9 دی

از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت است که می فرمایند: خانه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید و مثل قبرستانی قرارش ندهید که هیچ عبادتی در آن نمی شود که یهود و نصاری هم این چنین عمل می کنند که عبادتشان را در کنیسه به صورت جمعی انجام می دهند و در خانه هایشان خبری از عبادت نیست. خانه ای که در آن تلاوت قرآن هست وسعت پیدا می کند. هم وسعت مادی و هم وسعت معنوی. خیلی از گره ها را باز می کند.

دلش دریای صدها کهکشان صبر
غمش طوفان صدها آسمان ابر

دو چشم از گریه همچون ابر خسته
ز دست صبر ِزینب، صبر خسته

صدایش رنگ و بویی آشنا داشت
طنین ِموج آیات خدا داشت

زبانش ذوالفقاری صیقلی بود
صدا، آیینه ی صوت علی بود

چه گوشی می کند باور شنیدن؟
خروشی این چنین مردانه از زن

به این پرسش نخواهد داد پاسخ
مگر اندیشه ی اهل تناسخ:

حلول روح او، درجسم زینب
علی دیگری با اسم زینب

زنی عاشق، زنی اینگونه عاشق
زنی، پیغمبر ِقرآن ناطق

زنی، خون خدایی را پیامبر
زن و پیغمبری؟ الله اکبر!

آیت الله فاطمی نیا :
بنده روی منبر امام حسین(علیه السلام) ، در خانه خدا، آن هم در مجلس حضرت زهرا(سلام الله علیها) اگر چیزی را یقین نکنم، نمی‌گویم. بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک‌ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه‌ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید.

شهادت امام حسن علیه السلام

در شماره جدید هفته‌نامه خط حزب‌الله، هشدارهای مکرر رهبر انقلاب درباره تغییر اولویت‌های اصلی کشور و به حاشیه‌رفتن اقتصاد مقاومتی، در یادداشتی تبیینی بازخوانی شده است.

هم چنین در گزارشی به واکاوی سناریوهای پشت پرده حادثه تروریستی و خونبار پاریس پرداخته شده و به این بهانه بیانات رهبر انقلاب در سالهای اخیر درباره دولت و ملت فرانسه بررسی شده است.
خط حزب‌الله در این شماره پیشنهاد محصول فرهنگی خود را به پویانمایی "شاهزاده روم" اختصاص داده و خوانندگان نشریه دعوت کرده تا به تماشای این فیلم در سینماها بنشینند.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلو اعلانات، A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی سایت KHAMENEI.IRقرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند. همچنین برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 
khamenei

سلام، آشنایِ غریب، مهربانِ غریب، بزرگ زاده غریب!
سلام، مزار بی‌چراغ، تربت بی‌زایر، بهشت گمشده!
سلام، آتشفشان صبر، چشمان معصوم، بازوان مظلوم، زبان ستمدیده!
سلام، سینه شعله‌ور، جگر سوخته، پیکر تیرباران شده!
سلام، امام غریب من!
آمده‌ام؛ با تمام دلم، با قدم‌های احساسم، با حضور هر چه تمام ارادتم.
آمده‌ام؛ تا فانوس‌های روشن اشک‌هایم را، بر مزار بی‌چراغت، بیاویزم!
آمده‌ام؛ تا شریک غربت بی‌نهایتت باشم.
آمده‌ام ـ کبوترانه آمده‌ام ـ تا از دستان مهربانت، آب و دانه بدهی!
آمده‌ام؛ با دسته دسته یا کریم‌های اخلاص و محبّت، تا شاید لحظه‌ای در گنبد نگاه مهربانت، پناه گیرم.
ای کریم اهل بیت! حالا این من و این وسعت بی‌حدّ و مرزِ لطف تو.
این دلِ کوچک من و این عنایت بزرگ تو. این گدای غریب و این هم، سلطان غریب؛ بزم غریبانه‌مان جور است.
تو غریب، من هم غریب.
امّا ... نه! غربت من کجا و غریبی تو کجا! آخر شما، غربتت را هم از پدر به ارث برده‌ای و هم از مادر مولای من! چگونه می‌شود زینت شانه‌های پیامبر باشی، خون علی و فاطمه در رگ‌هایت جاری باشد، سید جوانان اهل بهشت باشی و آن وقت، این روزگار نامرد، دل به عشقت نسپارد. امام مظلوم من! چند بار از پشت، خنجر خورده‌ای؟! چند بار نیش سوزناک خیانت را چشیده‌ای؟! چند بار ...؟ انگار قصّه غربت شما پایان ندارد! آقا! زهری که بر جگرت نشست، تنها زهر جعده نبود؛ زهر بدعتی بود که مسیر عشق را عوض کرد. وقتی که دل به این بدعت بسپرند، عجیب نیست این‌که حتی در کنار همسفر زندگیت، غریب باشی!
یا کریم اهل‌بیت! تو بزرگ‌تر از آن بودی که در ذهن کوچک بشر بگنجی.
چگونه به تنهایی مولایم اشک نریزم؟

وطن امروز/ مهدی جابری*: واقعیت چیز دیگری است؛ واقعیت را باید در ورای عینک‌های گرد، شال‌های دور گردن و لنگه‌کفش‌های رنگین آل‌استار جست‌وجو کرد. آری! واقعیت این است که مدعیان امروز که برای قربانیان حوادث تلخ و دردناک پاریس شمع روشن کرده‌اند خودشان از مردادماه 90 تا مردادماه 92 به مدت 2 سال برای کشته‌شدگان گروه‌‌های تروریستی در سوریه شمع روشن می‌کردند و آنها را «معارض و اصلاح‌طلب و اپوزیسیون» می‌نامیدند! در حالی که سرهای بریده شهروندان سوری را نمی‌دیدند!

به نوشته الف، دولتمردان و کسانی چون آقای هاشمی از فسادهای گسترده در دولت قبل می‌گویند و مردم را با آب و تاب نسبت به خیانت‌هایی که بیت‌المال صورت گرفته آگاه می‌کنند.
استنادشان هم به زندان رفتن معاون اول دولت قبل است، کاری هم ندارند- یا نمی‌خواهند داشته باشند - به این که پرونده به مسئول بودنش در دولت ربط دارد یا نه، چنان اعلام برائت می‌کنند انگار همین آدم در دولت‌های قبل هیچ سمتی نداشته. یا استناد می‌کنند به فلان آدم که هنوز دادگاهی نشده! اما از کنار پرونده نفتی- اسمش را نبر- به راحتی می‌گذرند و به شما هم اجازه نمی‌دهند بپرسی چرا؟!
نویسنده می‌افزاید: اگر اتهام خیانت به بیت‌المال در دادگاه اثبات شد، نشانه خیانت است؟- که هست- و براساس منطق آقایان جرم یک یا چند عضو یک دولت نشانه فساد آن است. پس تکلیف دولت‌های اصلاحات و سازندگی که از دلشان پرونده نفتی- اسمش را نبر- بیرون می‌آید چه می‌شود؟!

بقیعقم- در تقویم رسمی کشور ، هفتم صفر به عنوان روز میلاد امام هفتم امام موسی کاظم علیه السلام اعلام شده، در حالی که بر اساس قول صحیح این روز مصادف با سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام است که اصلاح تقویم ضروری است.

 شیعیان از گذشته های دور هفتمین روز از ماه صفر را برای شهادت امام مجتبی علیه السلام عزادار بودند و در حوزه علمیه هزار ساله نجف نیز به احترام این روز؛ دروس تعطیل می‌شد و شیعیان برای شهادت امام دوم خود به عزاداری می‌پرداختند.

در وقوع شهادت سبط اکبر پیامبر صلوات الله علیه و آله در ماه صفر، بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد و برای روز شهادت امام مجتبی علیه السلام علمای شیعه سه نقل را ذکر کرده‌اند.

سه قول علمای شیعه در خصوص روز شهادت امام مجتبی علیه السلامیکی از این اقوال روز آخر ماه صفر که قائل آن مرحوم شیخ کلینی است؛ که این قول را تنها ایشان ذکر کرده و قول منفردی است که با تمام وجاهت و بزرگی وی، هیچ یک از علمای شیعه تا این زمان از او تبعیت نکرده اند.