سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۲۵۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

داستانی از معاویه ( علیه اللعنة و الهاویة ) نقل شده که وقتی در زمان حکومت خودش در مجلسی که اعیان و اشراف اجتماع تشکیل داده بودند و حضرت امام مجتبی (علیه السلام ) نیز آنجا حاضر بود ،

‏‎دانی که چرا ماه رمضان ماه خداست
یا آنکه چرا حساب این ماه جداست؟
یا آنکه چرا باب کرم مفتوح است؟
زیرا که تولد حسن عشق خداست
ای کوی تو قبله ی مراد ادرکنی
ای داد رس روز معاد ادرکنی
ای گشته زفرط جود و احسان وعطا
مشهور و ملقب به مجتبی ادرکنی

امام حسن

محمد عبدالهی:
چندی پیش، ظریف وزیر خارجه دولت یازدهم، در مصاحبه با نیویورکر، اظهارات تکان دهنده و سوال برانگیزی در دفاع از هولوکاست داشت.

خبرگزاری فارس: پاسخ مجری برنامه «ثریا» به اتهامات ابتکار/ کدام پیام را تکذیب می‌کنید؟

مجری برنامه تلویزیونی «ثریا» نوشت: خانم ابتکار بعد از 7 ماه چه چیزی را انکار می‌کنند؟ آیا هنوز پذیرش این نکته سخت است که برخی رسانه‌ها و مسؤولان در اقدام غیر هوشمندانه می‌خواهند داستانی حاشیه‌ای به جای روایت اصلی بنشانند و ماجرای اصلی را به حاشیه برانند.

  فرزندم امتحان فیزیک داشت وقتی آمد خانه پدرش پرسید شیری یا روباه؟ گفت : تا اطلاع ثانوی شیر !

اطلاع ثانوی = روز دادن کارنامه

 به گمانم خیلی از ما همینطور فکر می کنیم تا اطلاع ثانوی که همان روز گرفتن کارنامه اعمال یعنی روز قیامت ،

خودمان را شیر می پنداریم ! اما خوشا به حال آنانکه کارنامه اعمالشان در این روز به دست راست شان داده می شود .

حسین شمسیان عضو شورای سردبیری کیهان نوشت:

1-  حسین فریدون گفته بصورت کاملا اتفاقی ،با تاج زاده دیدار کرده!گفته در اسانسور باز شد و به ناچار به دیدار تاجزاده رفتم!

اوّل‌چیزی که لازم است برای دانش‌آموز خودمان در نظر بگیریم، این است که در او هویّت مستقلّ ملّی و دینی به وجود بیاوریم؛ هویّت مستقل و با عزّت. جوانمان را جوری بار بیاوریم که دنبال سیاست مستقل باشد، دنبال اقتصاد مستقل باشد، دنبال فرهنگ مستقل باشد؛ وابستگی به دیگران، در وجود او به‌عنوان یک روحیه رشد نکند. ۱۳۹۵/۰۲/۱۳

پرده اول:
خانم ابتکار جلوی تولید پیشرفته ترین خودروی برقی جهان توسط مخترع ایرانی(جمشیدآرین) را گرفت.
پرده دوم:
در ابتدای دولت روحانی ،بدلیل فشار سازمان محیط زیست وخانم ابتکار ،جلوی تولید بنزین داخلی گرفته شده و از ابتدای سال بعد فقط بنزین وارداتی در کشور توزیع شد.

سالها پیش حقوق دانی که برای توضیح پرونده فسادی در 25 سال قبل به کیهان آمده بود گفت: «آیا شما می‌دانید که مطابق قوانین اسلامی اگر شمر،‌خنجری را که با آن امام حسین علیه‌السلام را به شهادت رسانده است، نزد کسی امانت‌ بگذارد، باید این امانت را محترم دانست و با وجود جنایتی که صاحب آن مرتکب شده است، نمی‌توان امانت او را نادیده گرفت؟!...»

فاطمه زهرا سلام الله علیها از پدر بزرگوارش پرسید: پدرجان! سزای مردان و زنانی که نماز خودرا سبک شمارند چیست؟رسول خدا صلوات الله علیه و آله فرمود:

مسعود یارضوی:
روحانی و ظریف بالاخره خودشان را از شرّ «حسین امیرعبداللهیان» هم خلاص کردند و «ثامر السبهان» و «عادل الجبیر» هم البته به خواسته‌شان رسیدند.

محمد ایمانی:
 برخی تحلیلگران جابجایی امروز معاون عربی و افریقای وزارت خارجه را به گمانی زنی اخیر سایت المانیتور ربط داده اند که مدعی شده بود ایران آماده نرمش(عقب نشینی) بر سر سوریه است.

کمال لطفی
آقای الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلب مجلس و مدیر مسئول روزنامه اعتماد در ضیافت افطار با رئیس جمهور اظهار داشته اند: "حال فرهنگ خوب نیست، انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود اما هنوز نتوانسته ایم موجبات جلب اعتماد میان اهالی فرهنگ و رسانه با سیاستمداران را بوجود آوریم."
سوالی که با مرور این سخنان الیاس حضرتی پیش می آید این است که اگر وی این سطح از دغدغه فرهنگی را دارد، با توجه به سبقه فرهنگی خود چرا بجای حضور در "کمیسیون فرهنگی" و تلاش برای ایجاد اعتماد میان اهالی فرهنگ و سیاست، حضور در "کمیسیون اقتصادی" و بهره مندی از مواهب مادی را بر فعالیت فرهنگی ترجیح داده است؟

آبان سال گذشته وقتی امیرعبداللهیان در برابر خبرنگاران  گفت: «با امریکا هیچ گونه گفتگوی مستقیم دوجانبه درباره مسائل منطقه نخواهیم داشت.» مشخص شد  او با آهنگ کلی وزارتخارجه روحانی و دولت یازدهم هماهنگ نیست.
حالا چند ماه بعد از آن روز، در حالی که ظریف و روحانی و عراقچی بارها و بارها  خلاف نظر رهبر انقلاب، از لزوم به ثمر رسیدن برجام 2 و حل مسایل منطقه از طریق گفتگو با آمریکا خبر داده اند، اولین مانع  ساختاری و کسی که بیشتر از هماهنگی با وزارتخارجه با نیروی قدس هماهنگ بود، رسما عزل شد.

این اتفاق تنها چند روز بعد از دیدار جان کری با ظریف در اسلو بوقوع پیوست، دیداری که بر اساس اخبار منتشر شده از آن طرفین درباره چگونگی حل مسایل منطقه از جمله سوریه در آن گفتگو و مذاکره کردند.
امیر جسین ثابتی

دست به فرافکنی زده اند و موضع گیری عجیب،حیرت آور وطلبکارانه ای داشته تا آنجا که افشای فیش های حقوقی را ضد ارزشهای اخلاقی و اسلامی دانسته و آنرا به شمشیری بر پیکر انقلاب تشبیه کرده اند و جالبتر آنکه افاضه فرموده اند که نباید آبروی دارندگان فیش های حقوقی کلان برده شود!

 اما ای کاش به این موضوع نیز پاسخ می دادند که بر اساس کدام مصوبه یا مبنای قانونی در حالیکه طی دو سال اخیر نهایتا 14 درصد به حقوق کارمندان دولت اضافه شد؛ اقدام به افزایش ۵۰ درصدی حقوق های سازمان مدیریت (تحت عنوان فوق العاده ویژه) کرده و همه مدیرکل های سازمان متبوع خودش را همتراز معاون وزیر قرار داده و معادل آنها به این افراد حقوق میدهد!
با این حساب گرچه هر وزارتخانه ای نهایتا ۵  معاون وزیر دارد اما سازمان مدیریت حداقل ۷۰-۸۰ نفر مدیری دارد که هم تراز معاونان وزرا حقوق دریافت می کنند!
کمال لطفی

جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت سه قفل در زندگی ام وجود دارد و سه کلید از شما می خواهم.

قفل اول اینست که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.

قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد.

قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.

شیخ نخودکی فرمود:برای قفل اول نمازت را سر وقت بخوان برای قفل دوم نمازت را سر وقت بخوان برای قفل سوم نمازت را سر وقت بخوان

جوان گفت : سه قفل و یک کلید ؟ شیخ فرمود : نماز شاه کلید است .. ما را در نمازهایتان دعا کنید.....

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند           تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

دکتر رضا سراج
♦️مقدمه :
آقای روحانی در 92/1/22 اعلام داشتند : << من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل می دهم. >>