سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۴۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد

حاج_حسن_شایانفر در بازار کار می کرد اما پس از انقلاب بر اساس تکلیف ، پای در عرصه روشنگری فرهنگی و دشمن شناسی گذاشت. بازار را دیده بود و حساب و کتاب _ به غایت _ سرش می شد اما هرگز بر سر سفره انقلاب کاسبی نکرد. اهل حساب و کتاب بود و به همین دلیل حیات_طیبه را برگزید ؛ همان که امیر مومنان در توصیفش فرمود "هی القناعه". قرآن می فرماید صالحان را به زندگی پاکیزه زنده می داریم ؛ "من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیات طیبه". یعنی به مرتبه انتخاب "قناعت و رضایت به حلال اندک دنیا " می رسانیم. ... و حاج حسن شایانفر قانع بود به اختیار ، هر چند که فرصت های فراوان داشت برای تدارک زندگی اشرافی.

او فرهنگ شناس و سخنور و مجاهد فرهنگی بود اما نه از جنس روشنفکران برج عاج نشین و بی خبر از رنج های مردم. جریان های فرهنگی و سیاسی را عمیقا می شناخت اما همین ، او را از جامعه و مردم غافل نمی کرد. هر قدر در مقابل پایمال کنندگان حقوق الهی و مردم ، سرسخت و نفوذناپذیر می نمود، در قبال مردم و رنج ها و غصه های آنها بسیار رقیق بود. با مفسدان اقتصادی وغارتگران بیت المال همان قدر سر ستیز داشت که با مفسدان فرهنگی و سیاسی. دافعه ها و جاذبه هایی داشت سخت نیرومند. و همین برای او دوستانی ارادتمند و دشمنانی کینه توز فراهم کرد. حتی با دوستان نیز مجامله نمی کرد و آنجا که باید، صریح و صادقانه زبان به انتقاد و اعتراض می گشود.

او سردار گمنام میدان مجاهدت فرهنگی بود که هرچند به اختیار، گمنام ماند اما به برکت خدمت خالصانه ، بسیاری در میان نسل دوم و سوم انقلاب ، تربیت یافته و شیفته او هستند. کیهان را مرکز دنیا می دانست اما نه از جنس تعصب . چنان بلد همت بود که دوستانش به شوخی می گفتند جهان وطنی رفتار می کند. تا توانست کادر_سازی کرد و همرزمان فرهنگی را به هم ارتباط داد. کار مهم او "تبیین و روشنگری " بود همان که رهبر معظم انقلاب ، ضرورت روزگار فتنه و جهاد_کبیر در مقابل جببه استکبار دانستند.

6 سال رنج بیماری سخت و طاقت فرسا را به جان خرید اما در تمام این دوره سخت ، دست از مسئولیت نکشید. منتظر لبیک به دعوت حضرت حق _ عظم شانه _ در آستانه اربعین بود و به خانواده سپرد تشییع و تدفین او را به فردای اربعین موکول کنند تا لطمه ای به عزاداری مردم در اربعین شهادت سالار شهیدان علیه السلامنخورد. در واپسین لحظات عمر گفته بود مگر نمی بینید حضرت اباالفضل علیه السلامآمده؟! ... عاش سعیدا و مات حمیدا. ان شاء الله مهمان همان شهدای والا مقامی باشد که یکایک پژوهش ها و کتاب های منتشره خود را تقدیم شان کرد.
@lmanimohamad

عبدالله_گنجی، مدیرمسوول روزنامه جوان

امروز در تهران جمعیتی نزدیک به یک میلیون به مناسبت اربعین تا شهر ری راهپیمایی کردند و در سراسر ایران اینگونه بود. BBC حتی یک کلمه از ان نگفت و تجمع کربلا را هم "مانور قدرت سیاسی حکومت ایران "اعلام کرد و جنبه های دلدادگی مشتاقان را سانسور کرد.لغو سخنرانی مطهری در مشهد را هر نیم ساعت یک بار پخش کرد. شاید قیاس خوبی نباشد اما باور کنید اگر امروز درتهران یک سگ به دست ماموران شهرداری یا کم توجهی باغ وحش تهران تلف شده بود و چند نفر با هویت حامیان حیوانات تجمع کرده بودند در صدر اخبار بود و با چند کارشناس از واشنگتن،برلین،تورنتو و پاریس مصاحبه می کردند و علت ان را کم توجهی حکومت ایران به حیوانات به دلیل حضور درسوریه و... اعلام می کردند.

این همه سخنرانی را در این کشور لغو می کنند کسی صدایش به جایی نمی رسه آنوقت سخنرانی یک نفر که فقط فتنه درست می کنه و نظام بابت حرف هایش باید هزینه بپردازد لغو شده ،دارند یک فتنه 88 دیگه درست می کنند! کی از شر این ملعونین راحت می شویم که هرروز یک دردسر برای مردم درست نکنند. خیلی دنبال مسئله حقوق های نجومی را گرفت؟ دنبال حق مردمه؟ به فکر کارگرهای بیکار شده و کارخانه های تعطیل شده است؟ به فکر فرهنگیان است؟ دنبال دانشگاه اسلامی است؟ خط امام را پیاده می کند؟ ولایت مدار است؟ کجا حرکتی را انجام داد و حرفی زد که دردی از مردم مظلوم و زیر خط فقر دوا شود. فقط باری شده بردوش مردم و از حق آقازادگی سوء استفاده می کند. اینها نبودنشان برای مردم خیلی بهتر است.

علی مطهری

امام صادق علیه السلام فرمودند:

♦️ ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین علیه السلام خون گریه کرد و زمین چهل روز برای عزای آن حضرت گریست به تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست... و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند.

📚مستدرک الوسائل/ج۱۰/ص۳۱۴

یک اربعین گذشته و زینب رسیده است
بالای تربتی که خودش آرمیده است
یا ایها الغریب  سلام ای برادرم
ای یوسفی که گرگ پیرهنت را دریده است
ازشهر شام کینه رسیده مسافرت
پس حق بده که چنین داغدیده است
احساس میکنم که مادرم اینجا نشسته است
در کربلا نسیم مدینه وزیده است
بر نیزه بودی  و به سرم بود سایه ات
با این حساب کسی زینبت را ندیده است
این گل بنفشه های  تن و چهره ی کبود
دارد گواه ، زینبتان داغدیده است
توطعم خیزران و سنگ ها و خواهرت
طعم فراق و غربت و غم را چشیده است
آبی به کف گرفته و رو سوی علقمه
با آه می رود سکینه  و خجلت کشیده است
این دختر شماست  که خواستند کنیزیش ....
لکنت گرفته است و صدایش بریده است
نیزه نشین شد حضرت سقا  و اهلبیت
زخم زبان زهر کس و ناکس شنیده است
***
گفتی رقیه ... گفت نمی آیم عمه جان!
در شام ماند و شهر جدید آفریده است
یاسر مسافر

عاشورا

✅ابوخدیجه گفت : ( از امام صادق (علیه السلام) درباره ی زیارت قبر حسین (علیه السلام) سؤال کردم ، حضرت فرمود : آن ، برترین کار می باشد. کامِلُ الزیارات ابن قولویه قمی (رضوان الله تعالی علیه) ترجمه امیر وکیلیان صفحه 332

اربعین

اگر یادتان باشد چندی پیش فاش شد که شرکت معتبر فولکس واگن (صاحب پورشه و آئودی و بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی و اسکانیا و ...) در نرم افزار تنظیم موتور ماشین‌های دیزلی‌اش تقلب کرده است! جمعا 11 میلیون ماشین معیوب در دنیا به فروش رفته بودند که حدود 500 هزار از آن‌ها در بازار آمریکا بود. بلی حقیقت دارد، حتی شرکت‌های معتبر هم رسوایی به بار می‌آورند! این تقلب به گونه‌ای بود که هنگام معاینه فنی، موتور در محدوده مجاز آلایندگی عمل کرده، ولیکن در هنگام رانندگی واقعی، برای افزایش سرعت و قدرت ماشین، به مراتب بیش از محدوده مجاز آلاینده NOx تولید می‌کرده است.

ولی شاید چیزی که ندانید این است که پس از این رویداد، دولت آمریکا چه مجازاتی برای فولکس واگن در نظر گرفت!؟ در اینجا به مرور به مجازات‌هایی که دادگاه آمریکا اخیراً حکم کرده است می‌پردازیم که بسیار آموزنده است:

1. فولکس واگن موظف است که با تمامی مشتری‌هایی که ماشین معیوب خریداری کرده اند تماس بگیرد و به آن‌ها پیشنهاد بازخرید ماشین‌هایشان را بدهد. نرخ بازخرید با توجه به مدل ماشین متفاوت خواهد بود. این بازخریدها بیش از 10 میلیارد دلار برای فولکس واگن هزینه خواهد داشت!

2. اگر پس از فاش شدن این تقلب، و قبل از صدور حکم دادگاه، شما ماشین خود را فروخته باشید، فولکس واگن باید ضرر و زیان شما را پرداخت کند.

3. حال که حکم دادگاه داده شده، اگر تصمیم بگیرید که ماشین خود را نفروشید، فولکس واگن باید هزینه استاندارد کردن ماشین شما را پرداخت کند. علاوه بر آن، 5000 الی 10000 دلار (بستگی به مدل ماشین دارد) به شما پرداخت می‌کند که افت قیمت ماشین شما جبران شود.

این مجازات‌ها علاوه بر این است که فولکس واگن به تمامی صاحبان ماشین‌های معیوبش، نفری 1000 دلار به عنوان عذرخواهی داده است. همچنین تمام مشتری‌های فولکس واگن به مدت سه سال، پشتیبانی 24 ساعته رایگان در هر کجای آمریکا می‌گیرد. علاوه بر آن، برای اینکه بازار را از دست ندهد، این شرکت برای خرید ماشین‌های جدید به مشتریان تخفیف می‌دهد.

از این اتفاق هم می‌توانیم درس مشتری مداری بگیریم، و هم مهم‌تر از آن، درس دادخواهی یک دولت از شرکت‌های متخلف را بیاموزیم که چگونه برای هوای پاک‌شان ارزش قائل اند و با کسی در این باره شوخی ندارند.

مقاله کامل به زبان انگلیسی: https://goo.gl/IhlVRF

@K1inUSA

 

عبدالله بن مسکان گفت : نزد امام صادق (علیه السلام) حاضر شدم ، قومی از اهل خراسان به خدمت آن حضرت آمده بودند و از آن بزرگوار درباره ی رفتن به زیارت قبر حسین (علیه السلام) و فضیلت آن پرسیدند ؛ حضرت فرمود : پدرم روایت نمود ، که جدّم فرمود : هرکه امام حسین (علیه السلام) را زیارت کند و این زیارت را به قصد خشنودی خداوند متعال انجام دهد ، خداوند متعال او را ازگناهانش خارج می سازد ، مانند نوزادی که مادرش او را به دنیا آورد و فرشتگان او را در مسیرش بدرقه می کنند و بر بالای سر او ، بالهایشان را در کنار هم ( مانند چتری ) گسترده و بر سر او سایه می افکنند ، تا به نزد اهلش بازگردد. و فرشتگان برای او از پروردگارش آمرزش می طلبند و از نواحی آسمان ، رحمت او را فرو می پوشاند و فرشتگان او را ندا می نمایند : پاک شدی و آن که او را زیارت کردی پاک بود و او را به همراه خانواده اش محافظت می شوند.

کامِلُ الزیارات ابن قولویه قمی (رضوان الله تعالی علیه) ترجمه امیر وکیلیان صفحه 330

مردم شریف ایران
با توجه به تراکم جمعیت زائراناربعین حسینى در مرزمهران خصوصا مسیر برگشت نیاز به بسیجخدمت رسانى به زائرین اباعبدالله الحسین علیه اسلام است.

پس از حماسه آفرینى مردم خدوم عراق به زائرین اربعین ، نوبت شما مردم حماسه ساز ایران است تا این حماسه با نقش آفرینى شما تکمیل شود.

👇🏼👇🏼👇🏼
موارد ذیل توسط خادمان حسینى مستقر در مرز مهران از مردم و مسئولین جهت سهولت بازگشت زائران درخواست شده است :
🔷راه اندازى مواکب پذیرایى و خدمت در مسیرها
🔷خودروی رایگان به سمت تمام استانها
🔷مجهز شدن مساجد مهران برای خدمت
🔷حضور نیروی انسانی جوان وکارآمد وجهادی و در یک کلام بسیجى براى خدمت رسانى
🔷کانکس های سرویس بهداشتی
🔷بیمارستان یا درمانگاه های سیار
... و موارد متعدد دیگر انواع خدمت و پذیرایى انبوه

Forwarded from انی احامی أبدا عن دینی

مهدی محمدی
لب مرز صدها هزارنفر عاشق شیدای امام حسین درمانده شده اند و از دولت خبری نیست. سپاه، ارتش، آستان قدس، شهرداری و نیروی انتظامی تا جایی که می توانند مشغول خدمتند ولی حجم جمعیت بالاست و کار هر لحظه سخت تر می شود. همه هستند الا مسئولان اجرایی کشور که ظاهرا زیارت اربعین را "مزیت" خود نمی دانند. یک سال زمان بوده و در این مدت تنها نهادهای غیردولتی برای اربعین برنامه ریزی کرده اند. هنوز هم دیر نشده. رایزنی سطح بالا با دولت عراق شاید افاقه کند. از آن مهم تر، تدارک امکانات برای انبوه زائرانی است که حین بازگشت دشواری های فراوان در انتظار آنهاست.

جبرئیل و میکائیل و اسرافیل او را بدرقه می نمایند تا به منزلش باز گردد.

کامِلُ الزیارات ابن قولویه قمی (رضوان الله تعالی علیه) ترجمه امیر وکیلیان صفحه 330

هیچ کسی نمیتواند جلوی آن را بگیرد؛ پخش میشود. ۹۳/٩/۶

رهبر معظم انقلاب اسلامی

فیلم یتیم خانه ایران

جرج سوروس-فتنه 88

وقتی جذابیت فیزیکی باعث خسارت میلیاردی می شود!

در یک جلسه تصمیم گیری برای یک سرمایه گذاری 5 میلیاردی نشسته اید.

ارائه دهنده ایده، فردی خوش صحبت، سالم، خوش پوش است و ماشینی که با آن به جلسه آمده است یک ماشین لوکس است، دو نفر دستیار دارد و از اصطلاحات انگلیسی استفاده می کند.

ما به اعتبار خود او روی این پروژه سرمایه گذاری می کنیم و نه ایده اش!

ممکن است احمقانه به نظر برسد اما ما چنین می کنیم. این اشتباه به خاطر پدیده ای است به نام اعتبار منبع (Source Credibility)

تصمیم‌های ما می‌توانند به سادگی تحت تاثیر افراد دوست داشتنی، معتبر و جذاب قرار بگیرند.

بنابراین، هنگامی که شخصی تلاش می‌کند تا شما را برای پذیرش یک ایده/خبر/پروژه/خرید سهام متقاعد کند، مکث کنید و مطمئن شوید که شما فقط به واسطه جذابیت فیزیکی، اعتبار یا کشش شخصی او از مسیرتان منحرف نمی‌شوید.

یکی از بهترین حوزه ها برای تست مفهوم اعتبار منبع، حوزه خبر و روزنامه هاست.

پژوهش های مختلفی انجام شده است تا نشان دهند که فارغ از اعتبار محتوا، خوانندگان به اعتبار منبع اهمیت می دهند.

بگذارید مثالی بزنم: در سال 1989 میلادی یک محقق تصمیم گرفت نشان دهد که تغییر یک حرف از نام نویسندة یک مقاله، به صورتی که نام مذکر را مؤنث جلوه دهد می تواند در ارزیابی اعتبار یک مطلب تغییراتی حاصل کند.

او نام بالای مقاله را از «مارک» به «ماری» تغییر داد.

نتایج گویای آن بودند که ارزیابی ها در مورد اعتبار تغییر کرد.

مثالی دیگر

اگر اخبار و تحلیل ها را بشنوید زیاد واژه "کارشناسان می گویند!" را باید شنیده باشید.

کسانی که خبر و یا تحلیل را آماده می کنند می دانند که کسی با دقت به اخبار گوش نمی کند و همین که لابه لای جملات از این دو کلمه [= کارشناسان می گویند/معتقدند] استفاده شود، اعتماد عمومی جلب می شود.

به همین دلایل است که ما اکثر اوقات عقل مان را به چشم مان می سپاریم و در پروژه هایی سرمایه گذاری می کنیم که سودآور نیستند اما ارائه دهنده جذاب آن ایده، می گوید که این طرح سودآور است.

معمولا ارائه دهنده های حرفه ای، قبل از ارائه ایده خود و در لابه لای تعاملات اولیه و قبل از طرح ایده، اعتماد مخاطب را با توجه به دانش، تخصص، تجربه و ارتباطات خود جلب می کنند و یا اینکه با فضاسازی (استفاده از دفاتر شیک و مجلل، ماشین های گران قیمت، کت و شلوار برند دار، همراهان متعدد و ...) شنونده ایده را مجذوب می کنند و وقتی تصمیم گیر به اندازه کافی اعتمادش جلب شد، ایده خود را مطرح می کنند.

🖊⭕️تجویز راهبردی:

👈چه کنیم که در این دام نیفتیم:

هم سخت است هم آسان. می توانیم با پرسیدن یک سوال از خودمان کمی عاقلانه تر به ایده/خبر/پیشنهاد مطرح شده فکر کنیم:

❓آیا اگر این جمله را فرد دیگری می گفت، باز هم همان قدر به این ایده اعتماد پیدا می کردم؟!

(تکنیک «جداسازی ایده از منبع»).

سعی کنیم در ذهن خود شبیه سازی کنیم که اگر همین ایده را یکی از همکاران جوان و کم سن و سال خودمان مطرح کرده بود باز هم روی آن سرمایه گذاری می کردم؟!

سخن پایانی:
میلیون ها تومان ثروت خود را به پای جذابیت فریبنده دیگران هدر ندهید.

مجتبی لشکربلوکی، معلم دانشگاه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

پانوشت: ما در مواجهه با پیام های رسانه ای هم دقیقا همین رویکرد را داریم.

ما غالبا پیام های زینت شده و پیام رسانه هایی با ظاهر جذاب و مورد پسند را بی چون و چرا می پذیریم.

 مهدی محمدی,
به جای تولید شغل می گوید مشکل اصلی کشور بیکاری است. در عوض برداشتن گامی برای کاهش آلودگی هوا می گوید آلودگی هوا "غول" است. به جای پیدا کردن راهی برای جلوگیری از تحریم های بیشتر، خطابه می خواند که "هیچ" گیر ایران نیامده. تقلیل دولت به "میکروفون" علامتی است از اینکه دولت خود بخشی از مشکل است و نباید از آن توقع راه حل داشت.

حمید رسایی

🔰سرنوشت پول های کثیفی که در هاله ای از ابهام است
🔰تبرئه حمید رسایی از شکایت حسین فریدون

https://www.instagram.com/p/y0QlDSITcc/

💢این پست تصویری را یک سال قبل در صفحه اینستاگرامم منتشر کردم. بعد از انتشار آن حسین فریدون، در حاشیه مراسمی در برابر سئوال خبرنگاران در باره کمک ۵ میلیارد تومانی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش با عصبانیت گفت : «بی جا کرده هر کس گفته من پول گرفتم / این ادعا نوعی فرار به جلو برای دوستانی است که پول مفت گرفتند و امروز می‌خواهند کثافت‌ کاری‌هایشان را با این حرف‌ها جبران کنند.»

💢همان ایام در پاسخ به وی نوشتم: «بالاخره هر کس گفته، بی جا کرده یا با جا کرده مهم این است که از این سخنان همراه با عصبانیت و کلمات دوپهلو، تکذیب فهمیده نمی شود. بر اساس اسناد منتشر شده در روزنامه رسمی حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان در بهمن 1390 اقدام به راه اندازی و تاسیس شرکت خرید وفروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره در محل صرافی نموده بودند. شایان ذکر است پیش از بروز بحران‌های ارزی جدی در کشور، دقیقا در دو سال پایانی دولت دهم، برخی از اعضای منتسب به حزب کارگزاران به صورت ناگهانی به تاسیس صرافی و شرکت‌های تضامنی متعدد در حوزه خرید و فروش ارز و مسکوکات طلا و نقره علاقمند شدند که حسین فریدون تنها یکی از این افراد است!»

💢بعد از انتشار این مطالب، حسین فریدون از بنده شکایت کرد و موضوع طی چند جلسه بررسی و در نهایت، بنده تبرئه شدم. اما ای کاش خط قرمز کابینه دولت کلید، اینقدر گسترده و وسیع نبود تا سرنوشت پول های کثیفی که در انتخابات ها هزینه می شود، مشخص می شد از جمله انتخابات های قبل و انتخابات اخیر مجلس که به اعتراف رسانه های اصلاح طلب اعتدال گرا لیست امید آن، با رانت و پول بسته شد.