سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۱۲۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

ویژه‌برنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛

1) ارج تعطیل
2) آزمایش تعطیل
3)پارس الکتریک تعطیل
4)قند ورامین تعطیل
5)کاشی ایرانا تعطیل
6)سیمان ایلام تعطیل
7)ایران چوب تعطیل
8)هپکو اراک تعطیل
9)قند کرج تعطیل
10)قند کردستان تعطیل

11)قند فریمان تعطیل
12)زاگرس خودرو تعطیل
13)فولاد سهند تعطیل
14)کاشی طوس تعطیل
15)پلی‌اکریل اصفهان تعطیل
16)هلدینگ داروگر تعطیل
17)تولی پرس تعطیل
18)روغن نباتی جهان تعطیل
19)سیمان اردبیل تعطیل
20)قند اصفهان تعطیل
روحانی_مچکریم ⁉️

کانال دکتر سراج

مهندس حسین آبنیکی، همکار شهید مصطفی احمدی روشن در برنامه ثریا با موضوع "استمرار راه شهدای علمی کشور"

✅ ما از سال 92 دیگر در سازمان انرژی اتمی فعالیت نمی‌کنیم و کل تیمی که همراه با شهید احمدی روشن فعالیت می‌کردند از شهریور ماه همین سال از سازمان کنار گذاشته شدند.

✅ مدیرانی که در سایت‌های هسته‌ای فعالیت می‌کردند، الان در صنعت فاضلاب مشغول هستند.

✅ یکی دیگر از مدیران در یکی از شرکت های کوچک فعالیت می‌کند.

✅ بنده در سازمان اوقاف، مشاور هستم.

✅ شهید مصطفی احمدی روشن در طول هشت سال که در سایت نطنز بود انقدر سختی کشید که گویا هزار بار شهید شد.

✅ شهید احمدی‌روشن در زمان تعلیق نطنز بیشتر از دورانی که تعلیق نبود کار می‌کرد و بخاطر همین بود که وقتی سال 84 تعلیق برداشته شد به سرعت به غنی سازی رسیدیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مشکل رکود و بیکاری در جامعه، راهکار اصلی حل آن را تولید داخلی دانستند.

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آثار، امکانات و الزامات رونق تولید ملی را براساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی در اطلاع‌نگاشت «برای رونق بازار» منتشر می‌کند.

 قال الصادق علیه السلام :

یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ .

شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد ویا در حال آموختن آن باشد . اصول کافی ۲/۶۰۷

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مصاحبه با اعتماد می‌گوید: «ما خواستار این بودیم تا رئیس‌جمهور در کابینه از زنان در جایگاه وزیر استفاده کند. اما زمانی که وارد دولت شدم و شرایطی را که دولت با آن رو‌به‌رو بود دیدم، از اینکه رئیس‌جمهور این مسئولیت‌ها را در آن شرایط به عهده کسانی گذاشت که چندین دوره تجربه مدیریت در سطح وزارت را داشتند، قانع شدم. نمی‌شد این ریسک را کرد و کار را به کسانی سپرد که هیچ تجربه‌ای در سطح وزارت نداشتند... اما وقتی ما از آن مرحله بحرانی عبور کردیم، به اعتقاد من مقدمات و شرایط لازم برای تحقق وعده‌های ایشان فراهم شده و یکی از وعده‌های‌شان هم اتفاقا همین بوده است... ظاهراً سال ٩٢ آقای روحانی در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌شان این وعده را دادند.»

🔻این سخنان یعنی حسن روحانی متوجه نبوده که امکان حضور وزیر زن در کابینه‌اش نیست و نسبت به شرایط کشور بی اطلاع بوده و یا می‌دانسته و وعده ناشدنی داده است.

🔻آنچه مشهود است و پیش از این هم گفته شد اینکه دولتمردان یازدهم برای انتخابات پیش رو و در پاسخ به عدم تحقق وعده های ۴ سال پیش، بهانه خواهند آورد که چهار سال زمان کافی نبوده و برای بار دوم به ما رأی بدهید تا بتوانیم وعده هایمان را عملی کنیم. حقوق زنان از ابزارهای همیشه ی اصلاح طلبان برای تحریک احساسات و جمع کردن رای است.

📍وعده ها عمل نمی شوند؛ از بین هم نمی روند؛ بلکه از انتخاباتی به انتخابات دیگر منتقل می شود. البته اگر کلا منکر بیان آن وعده نشوند و نگویند که من نگفتم...

روزنامه ی جوان / ۳۰ فروردین ۹۶

به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۱)

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و علی آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

 عیدتان مبارک؛ روز ارتش مبارک؛ سال نو مبارک؛ عید مبعث در بیست‌وهفتم رجب و عید ولادت مولا در سیزدهم رجب بر شما و همچنین بر خانواده‌های محترمتان، فرزندانتان، همسرانتان مبارک باد، که در واقع خانواده‌ها و همسران، هم‌رزمان شما هستند در عرصه‌های دشوار زندگی که یک سرباز به‌معنای واقعی کلمه زندگی‌اش سرشار از سختی‌ها و فشارها و مجاهدتها و مانند اینها است؛ همسرانتان و فرزندانتان که در چنین شرایطی با شما همدلی و همراهی میکنند، حقیقتاً هم‌سنگران و هم‌رزمان شما هستند.

 یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین کارهای بزرگ امام عزیزمان، تعیین روز ارتش بود؛ این کار همچنان‌که پایه‌ی ارتش را محکم کرد، ریشه‌ی ارتش را در [این] سرزمین مستحکم کرد، خیلی از توطئه‌گران و خیال‌پردازان را مأیوس کرد؛ آنها فکرهای دیگری کرده بودند. تعیین روز ارتش از طرف امام به این معنا بود که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ارتش را با همین هویّت، با همین مجموعه قبول دارد و تأیید میکند. خب، آن هویّت از لحاظ مردم‌شناسی، انسان‌شناسی و تشکیلات‌شناسی قابل تأمّل بود؛ یعنی یک بدنه‌ی مسلمان و مؤمن مثل بقیّه‌ی مردم و یک رأس نامطمئن و احیاناً خُلَل‌وفُرَجی در درون سازمان؛ این‌جوری بود. امّا امام برای اینکه هرگونه توطئه‌ای را در مورد نیروهای مسلّح و ارتش جمهوری اسلامی خنثی بکند، روز ارتش را معیّن کرد؛ یعنی من همین ارتش را، با همین خصوصیّاتش قبول دارم و نظام اسلامی [هم] قبول دارد. حالا بنده که ده‌ها بار، ده‌ها جلسه در خصوصیّات ارتش با امام (رضوان‌الله‌علیه) صحبت خصوصی کرده بودم -یا دو به دو یا با حضور بعضی دیگر- میدانم این فکر قلبی و عمیق امام بود که باید ارتش را حمایت کرد، باید ارتش را حفظ کرد، باید ارتش را تقویت کرد که انصافاً فکر درستی بود.

هفته اول پس از تعطیلات نوروز، اولین جلسه کلاس دانشگاه برگزار می شد.

شاید ده دقیقه ای از وقت کلاس گذشته بود، استاد هم در حال خوش و بش با دانشجوها، وسط صحبت استاد یکی از دانشجوهای دختر با تیپ عجیب، آرایش غلیظ و لباس به شدت تنگ وارد کلاس شد.
چند ثانیه کلام استاد قطع شد، مابقی هم پچ پچ میکردند.

معلوم نبود با لباس جشن نامزدی آمده بود یا لباس شب عیداش بود!!

وسط درس، استاد به دانشجو اعتراض کرد
و گفت: این طرز پوشش در شان محیط علمی نیست.
بعد تعریف کرد زمانی که در کانادا درس میخواندم
قبل از شروع ترم، همه ی ما که از کشورهای مختلف به کانادا بورس شده بودیم را جمع کردند و یک جلسه توجیهی گذاشتند.
مواردی که در پوشش، رفتن به پارتی، رابطه با جنس مخالف، طرز برخورد با استاد زن و حتی بسته بهداشتی(روابط جنسی) را به ما آموزش دادند. هرکسی حق نداشت هرپوششی داشته باشد.

آن دختر به اصطلاح دانشجو در جواب به استاد گفت: اونجا کاناداست اینجا هم ایران!!!

✅حتی در تقلید از غرب هم ناقص رفتار میکنیم.
کلاس درس جای آرایش غلیظ و ساپورت پوشیدن نیست.
کلاس درس محل شوهر پیدا کردن هم نیست!

اگر کسی سَحَر خوابید، هر کاری در روز انجام دهد، جبران سَحَر نمی‌شود!

«توصیه می‌کنم - به‌خصوص به جوان‌های عزیز- که مواظب باشید سَحَرتان را از دست ندهید. خیلی وقت فوق‌العاده‌ای است. ظرف نجات انسان سحر است. "نَّجَّیْنَاهُم بِسَحَرٍ".
سحر یعنی ثلث آخر شب. مواظب باشید به هیچ قیمتی این را از دست ندهید. این هم تدبیر و برنامه‌ریزی می‌خواهد. آدمی که برنامه‌ریزی در روز ندارد، طبیعی است که سحر ندارد.
فردی به حضرت(ع) عرض کرد آقاجان، موفق به نافله شب نیستم! فرمود: «أنْتَ رَجُلٌ قَدْ قَیَّدَتْکَ ذُنُوبُک»؛ تو از کسانی هستی که گناهانت تو را زنجیر کرده است.
بنابراین اگر کسی می‌خواهد اهل دعا بشود یکی از شرایطش این است که سعی کند اهل سحر و اهل خلوت با خدای متعال باشد و به هر قیمتی برنامه‌ریزی کند که این سحر و گنج الهی را دریابد.

👈اگر کسی سحر خوابید، هر کاری هم در روز کند جبران سحر نمی‌شود‌. نه اینکه اگر کسی سحر خوابش برد، بلند نشود و استغفار نکند! بلکه اگر در سحر خوابش برد، بلند شود و زود استغفار کند. یک آقایی می‌گفت من نماز صبحم قضا شد! در همان بسترم که خوابیده بودم مرحوم آیت الله بهجت به من گفتند که بلند شو قرآن بخوان!
عنایت کردید! این‌طور نیست که آدم اگر سحر را از دست داد پس بین‌الطلوعین را نیز از دست بدهد! یا -العیاذ بالله- اگر بین‌الطلوعین خواب ماند، دم آفتاب هم بلند نشود نماز بخواند. ضرر را از هر کجا بگیرید، نفع است؛
ولی بدانید هیچ‌چیز جای سحر را نمی‌گیرد. سحر، موضوعیت دارد».

📝استاد سیدمحمّدمهدی میرباقری، ماه رمضان۱۳۹۲.

 رباخوارى در میان آنان رواج مى‌یابد. وسائل الشیعه، ج18، ص123

🔹«کنت ام. کوئین»زاده‌ی 1942 در ایالت «آیوا»ی امریکاست. وی در سال 1968 میلادی به وزارت خارجه امریکا پیوست و طی 32 سال خدمت در این نهاد به‌سرعت مدارج ترقی را طی کرد و در بالاترین سطوح این وزارتخانه به‌کار گرفته شد.

🔹کوئین پس از 32 سال کار در بالاترین سطوح امنیتی وزارت خارجه امریکا، از اول ژانویه سال 2000 (اولین روز هزاره سوم) رهبری بنیاد جایزه جهانی غذا را بر عهده گرفت. این بنیاد توسط بنیاد راکفلر راه اندازی شد.

🔹این فرد امنیتی برجسته امریکایی در سال 1393 توسط مجموعه وزارت‌جهادکشاورزی ایران به کشور دعوت شد و در مراسمی توسط شخص وزیر جهادکشاورزی مورد تقدیر قرار گرفت. وی در این مراسم و در مدت اقامتش در ایران ــ در راستای تسلط امریکا بر غذای مردم ایران ــ اقدامات راهبردی انجام داد.

انقلابگرام👇

▪️بسم الله الرحمن الرحیم

♦️حجت‌الاسلام والمسلمین جناب‌ آقای روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
🔹با سلام و تحیت؛
🔷بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید.
🔷اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود.

🔹سیدابراهیم رئیسی ۹۶/۰۱/۲۹

تولد امام خامنه ای مبارک

صدا و سیما یکی از برنامه های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رو باید مصاحبه با آنها در منزل شخصی شون بزاره!

چه ایرادی داره در همین مصاحبه آقایان لیست اموال خود را اعلام کنند؟
آیا حق مردم نیست از سطح زندگی فردی که می خواهند رای بدهند اطلاع داشته باشند؟

@fars_plus

روز ارتش مبارکروز ارتش مبارک

برای من که بهترین سال‌های عمرم را در ارتش گذرانده‌ام و رفتار مبتنی بر نجابت این مردان الهی را هم در دور‌ان جنگ و هم در دوران بازسازی و در بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه دیده‌ام، مایه‌ی تاسف است این همه کم لطفی.. دلم می‌سوزد برای مظلومیت ارتش آن هم توسط دوستان انقلاب...

آنقدر در تلویزیون ملی، سربازان را در مقابله با تظاهرات کننده‌های ضد شاه نشان داده‌اند، آنقدر در فیلم‌ها و سریال‌ها از انفعال ارتش در دوران دفاع مقدس گفته‌اند، آنقدر با بودجه‌های ملیاردی بیت المال، فیلم‌های سینمایی ساخته و ناکارآمدی ارتش در دفاع مقدس را به دروغ روایت کرده‌اند، آنقدر راویان آموزش دیده‌ی اردوهای راهیان نور از زبونی ارتش در صحنه‌های نبرد برای مردم گفته‌اند که کم کم خود ارتشی‌ها هم باور کرده‌اند که نکند در جنگ نقشی نداشته‌ایم.

روزی یکی از فرماندهان جنگ برای من می‌گفت که پسرش از اردوی راهیان نور که برگشته به او گفته است: پدر نکند شما به ما دروغ می‌گویید و اصلا در دفاع مقدس حضور نداشتید... به وی گفتم به پسرت بگو آنکس که جنگ را برای تو روایت کرده حتما تک تیراندازی بوده که شعاع میدان جنگ را فقط دایره‌ی دید خودش می‌دیده است؛ در حالی که جنگ توپخانه دارد هواپیما دارد پدافند دارد و اگر اینها نباشد که آن تک تیرانداز نمی‌توانست حتی یک تیر شلیک کند. گفتم به پسرت بگو آن بنده‌ی خدا صدها شهید مثل صیاد شیرازی، ستاری، بابایی، اردستانی، دوران، یاسینی، فکوری، فلاحی، آبشناسان، نیاکی و... و صدها قهرمان زنده مثل براتپور قهرمان حمله به اچ3، کهتری ناجی آبادان که صدام برای سرش جایزه تعیین کرده بود و فرماندهان جنگ و قهرمانانی که امروز در حال خداحافظی از دنیا هستند و کسی نه خاطراتشان را واکاوی و برای تاریخ ضبط کرد و نه برای تجلیل از آنها کاری کرد و... اینها را ندیده است .

البته در این میان نقش وادادگی و انفعال بعضی از ارتشی‌ها در این مظلومیت عمدی کم نیست... یک روز به یکی از فرماندهان گفتم شما که بعد از انقلاب در ارتش استخدام شده‌اید، ولی انگار خودتان در میدان ژاله مردم را به گلوله بسته‌اید و انگار خودتان هم باورتان شده که در جنگ نقشی نداشته‌اید که اینگونه سر در لاک کرده‌اید و با آن سابقه‌ی نگاه امام راحل و حمایت تمام قد مقام معظم رهبری از ارتش، به دفاع از حیثیت خود قد راست نمی‌کنید...

✅ سیدمحمدرضا واحدی

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاه‌ها ٢ تیر ٨٩

"من بارها گفته‌ام: ظلم نکنیم. این هم یکی از آن اساسی‌ترین کارهاست. ظلم چیز بدی و چیز خطرناکی است. ظلم فقط این نیست که آدم توی خیابان به یکی کشیده بزند. گاهی یک کلمه‌ی نابجا علیه یک کسی که مستحقش نیست، یک نوشته‌ی نابجا، یک حرکت نابجا، ظلم محسوب میشود. این طهارت دل را و طهارت عمل را خیلی بایستی ملاحظه کرد.

من این را به نظرم یک جائی گفتم. پیغمبر اکرم ایستاده بودند یک کسی را که حد رجمِ زنا را بر او جاری میکردند، میدیدند؛ بعضیها هم ایستاده بودند؛ دو نفر با همدیگر حرف میزدند؛ یکی به یکی دیگر گفت که مثل سگ تمام کرد و جان داد - یک همچین تعبیری - بعد پیغمبر به سمت منزل یا مسجد راه افتادند و این دو نفر هم همراه پیغمبر بودند. توی راه که میرفتند، رسیدند به یک جیفه‌ی مرداری - به یک مرداری، حالا جسد سگی بود، درازگوشی بود، هر چی بود - که مرده بود و آنجا افتاده بود. پیغمبر به این دو نفر رو کردند و گفتند: گاز بگیرید و یک مقداری از این میل کنید. گفتند: یا رسول‌الله! ما را تعارف به مردار میکنید!؟ فرمود: آن کاری که با آن برادرتان کردید، از این گاز زدن به این مردار بدتر بود. حالا آن برادر کی بوده؟ برادری که زنای محصنه کرده بوده و رجم شده و اینها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پیغمبر اینجور ملامتشان میکند!

زیادتر نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست."

کبری آسوپار

🔻اعظم طالقانی در حالی که به سختی و با واکر راه می‌رفت، هفته گذشته برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت. او گفت: آمده‌ام تا تکلیف رجل سیاسی و امکان ریاست جمهوری زنان در ایران مشخص شود. در حالی که او اگر مرد هم بود، رد صلاحیت می‌شد. رئیس قوه مجریه باید توانایی راه رفتن مستقل را که داشته باشد، نه؟ موضوع مهم در اینجا «راه رفتن» است و نه «مرد بودن».

🔻از سویی او سابقه کار اجرایی ندارد و طبیعی است صلاحیتش برای ریاست اجرایی کشور رد شود. سابقه سیاسی او هم نشان از نظراتی می دهد که طبیعتاً تأیید صلاحیت او را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت. بنابراین اگر قرار است تکلیف «رجل سیاسی» با کاندیداتوری یک زن روشن شود، آن زن حتماً اعظم طالقانی نمی‌تواند باشد؛ چه آنکه او اگر به ‌جای «خانم» طالقانی، «آقای» طالقانی هم بود، صلاحیتش رد می‌شد.

🔻ربط دادن رد صلاحیت به جنسیت، در مورد کسی که مشکل جسمی ‌ دارد و سابقه کار اجرایی اش هم در حد مدیریت یک مدرسه است، برای من تصویر مناسبی است از همه‌ تقلاهای اصلاح‌طلبان برای سیاسی کاری به اسم دفاع از حقوق زنان. اندیشه ی اصلاح‌طلبان ایران برای دفاع از حقوق زنان همیشه با واکر و به سختی جلو آمده، چون بضاعت فکری‌شان محدود بوده است. وقتی هم به نتیجه نرسیدند، فکر کرده‌اند طرف مقابل مقصر بوده است.

🔻به عنوان مثال، اصلاح‌طلبان کلی انرژی گذاشته‌اند که زنان برای دیدن مسابقات مردان باید بتوانند به ورزشگاه‌ها بروند. ‌طبیعی است که حقوق زنان در ورزشگاه‌های زنانه و فضاهای ورزشی ای است که ندارند و نه تماشای مسابقات مردان از نزدیک. حضور در استادیوم های مردان دغدغه ی چند درصد زنان ایرانی است؟

🔻مثال‌ها زیاد است؛ برای تأیید صلاحیت فلان خانم کشف حجاب کرده همه ی توان سیاسی و رسانه‌ای‌شان را می‌گذارند؛ شعار اشتغال زنان سر می‌دهند، اما برای تأمین زندگی و ایجاد اشتغال مناسب هزاران زن بی سرپرست و بدسرپرست هیچ برنامه‌ای ندارند. همین روزها مدام سخن از ریاست جمهوری زنان می‌گویند، اما هیچ وقت فکر نمی‌کنند همه ی دوره‌هایی که دولت را در دست داشتند، یک زن در حد وزیر هم نداشته اند؛ پس دیگر ژست تعیین تکلیف رجل سیاسی‌شان برای چیست؟ چطور زنی را برای وزارت هم تربیت نکرده‌اند، اما دنبال ریاست جمهوری زنان هستند؟

🔻شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری هم به تقدیر توئیتری از اقدام اعظم طالقانی می‌پردازد و می‌نویسد: «مثل دوره‌های قبل جور دیگران را این بار با عصا کشید تا پیامی را به همگان خصوصاً مردان و مسئولان برساند که زنان شایسته این مملکت را هم ببینند.» مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری است که در هیئت وزیرانش یک زن هم حضور ندارد و فکر نمی کند پیام حضور یک خانم ۷۴ ساله ی با تحصیلات نه چندان عالیه و بدون سابقه ی اجرایی برای نامزدی ریاست جمهوری نمایش ناتوانمندی زنان است و نه امر دیگری! حضور او یعنی زن شایسته ی ریاست جمهوری نداریم؛ اگر نه که بجای طالقانی او می آمد دیگر!

📍مثال‌ها زیاد است و نمی‌شود همه را گفت، اما اصلاح‌طلبان در مسیر دفاع از حقوق زنان همیشه با واکر راه رفته و تقصیر را گردن زمین کج انداخته‌اند. کاش باور می‌کردند زنان ابزار سیاسی کاری‌های آنان نیستند.

روزنامه ی جوان / ۲۹ فروردین ۹۶
@asoupar

📡 در برنامه ی خندوانه که مهمان آن خانم شبنم قلیخانی بازیگر مطرح تلویزیون بود اتفاقی افتاد که شاید از صدا و سیما و ناظران آن بعید بنظر می رسید در قسمتی از گفتگو خانم مهمان به مخاطبان میلیونی این برنامه مطالعه ی کتاب های برایان تریسی را پیشنهاد می کند و رامبد جوان هم چندبار آن را تایید و تاکید می کند لازم است بطور خلاصه با تفکرات برایان تریسی و تالیفات او آشنا شویم

✔️ برایان تریسی نویسنده ی کتاب معروف قورباغه‌ات را قورت بده می باشد که حدود ۵۵ کتاب در زمینه ی تفکر نوین که خود او مدعی است در موضوع مدیریت است تالیف نموده

✔️ تفکر نوین مجموعه ای از اصول می باشد که بعد از رعایت و انجام آن ها به معنویتی دور از آرامش الهی و خداوند دست پیدا خواهد کرد اصلا مهم نیست که چه دینی داشته باشید چرا که این اصول کاری به اعتقادات دینی ندارد بلکه تفکری واحد است برای دوری از معاد و غرق در دنیای مادی شدن

✔️ قانون جذب یکی از این اصول ده گانه ی تفکر نوین است که برایان تریسی در تالیفات خود آن را ترویج می کند به خلاف تصور تریسی مدیریت تدریس نمی کند بلکه معنویت تدریس می کند و متاسفانه ریشه ی تفکر نوین و مطالب تریسی ترویج عرفان یهود ، کابالا است با اینکه خود تریسی مسیحی است اما تفکر کابالا و همچنین لیبرال سرمایه داری را ترویج می کند که به اختلاف طبقاتی منجر می شود مثل جمله ای که تریسی می گوید: خدا انسان های پول دار را دوست دارد اما انسان های فقیر را دوست ندارد

✔️ این خلاف آموزه های دینی است البته این نکته حائز اهمیت است که خداوند با ثروتی موافق است که انسان را به او نزدیک کند نه اینکه انسان را در دنیای مادی غرق کند و از معاد فاصله بگیرد

✔️به هر صورت ترویج تفکرات امثال برایان تریسی آن هم توسط افرادی که برای عده ای در کشور خصوصا جوانان الگو هستند آن هم در برنامه ای با بیننده میلیونی خطایی جبران ناپذیر می باشد بهتر است صدا و سیما کمی حواسش را بیشتر جمع کند

برای آشنایی بیشتر با آسیب های تفکر برایان تریسی و قانون جذب به کتاب نگاهی متفاوت به قانون جذب اثر استاد بزرگواذ حجت الاسلام مظاهری سیف مراجعه فرمایید

✍️ علیرضا پورمسعود

▪️خاطره ای قابل تامل از رهبری در جمع فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله

🔺سال 67 در دوره دوم ریاست جمهوری به خاطر مشکلاتی که پیش آمده بود، بنده آن نخست وزیر را قبول نداشتم ، اما امام فرمودند و بنده تبعیت کردم .

🔺بعد به امام گفتم سر قضیه وزرا من و آقای موسوی به توافق نخواهیم رسید ، شما بیایید یک فکری بکنید و حکم تعیین نمایید که هر جا ما به اختلاف خوردیم حرف این حکم تمام کننده باشد.

🔺امام گفتند این پیشنهاد خوبی است و آقایان هاشمی، موسوی اردبیلی و حاج احمد آقا را به عنوان شورای حکمیت تعیین کردند من و آقای موسوی در تعیین کابینه در خصوص 11 وزیر با هم اختلاف داشتیم که این شورا در هر 11 مورد(بنا به نظر مثبت امام) به نفع آقای نخست وزیر رای دادند!

🔺بنده هم هیچ اظهار نگرانی نکردم...
در دوران ریاست جمهوری هم وزرا هیچ گوش به حرف من نمیکردند، به یکی وزرا یک اشکالی را من گرفتم و چند باری مکاتبه کردیم در نهایت برای من نوشت: "برای این که وقت ریاست محترم جمهوری تلف نشود من دیگر بعد از این جواب نامه را نمیدهم ! یعنی تا این حد یک وزیر گستاخی میکند...
منبع: اسرار مکتوم /بر اساس اسناد ستاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس

در بخش دوم توجه مخاطبان گرام را به خاطره آیت الله یزدی رییس سابق مجلس خبرگان[نایب رییس مجلس وقت] درباب این واقعه جلب می نماییم!

🔺آیت الله یزدی:
وقتی نظر قاطع امام پیرامون وزرا را به آیت الله خامنه ای رییس جمهور وقت رساندیم، وقتی موضوع را مطرح کردیم،ایشان خیلی راحت فرمودندکه:

خب امام هستند و رهبری هستند، ما حرفی نداریم. بحثی نداریم چه اشکالی دارد؟ چه مانعی دارد؟ ما از این قبیل بحث ها با امام زیاد داشته ایم.

◾️حالا برخورد امام خامنه ای به عنوان رییس جمهور وقت با حکم امام راحل در پذیرش 11 وزیر را مقایسه کنید با 11 روز خانه نشینی رییس جمهور سابق و عدم تمکین به حکم امام حاضر در عدم انتخاب 1 معاون و عدم عزل 1 وزیر و تکاپوی این تریبون ها برای تبرئه عامل دو قطبی مضر را بنگرید!!!


👆هیچ کجا ایت الله خامنه ای مخالفتش با نظر امام را علنی نکرد .کسی که نه نخست وزیر را قبول داشت و نه ۱۱وزیرش را ولی بخاطر تمکین به ولایت فقیه پذیرفت را با چه کسی میشود مقایسه کرد؟

هادی چاوشی