سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

بهترین تقدیر، بهترین خاطره روز معلم( باز پخش)

چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۶ ب.ظ

بسمه تعالی

به علت اینکه درسی را که تدریس می کنم ظاهرا سخت است (فیزیک)، برای اینکه از همان اول حواس دانش آموزان به درس خواندن پیوسته باشد، سخت می گرفتم( می بینید که فعل ماضی است ، اینقدر از بالا تذکر بهم دادند که عقب نشینی کردم و دودش هم به چشم بچه ها رفت – خودم که راحت تر شدم) و بچه ها از من حساب می بردند و گاهی این حساب بردن ، بسته به دانش آموزان فرق می کرد. سال تحصیلی  88 -87 دانش آموزی داشتم که بنده ی  خدا از من زیادی حساب می برد البته نه اینکه خیلی درس بخواند ولی خوب ... نمی دانم چرا این بچه ها در عین حال به من علاقه هم پیدا می کردند. در مقطع ابتدایی رسم است که برای روز معلم حتما کادویی برای معلم تهیه شود ، اما در مقطع دبیرستان اینطور نیست و بعضی از بچه ها به میزان علاقه و ارادتی که به یک معلم دارند و در حد توانشان به دبیران هدیه می دهند که اکثرا به صورت گل و کارت تبریک و هدایای دیگر است. من هم در مدت خدمت در آموزش و پرورش هدایای زیادی از دانش آموزانم گرفتم اما یکی از این هدایا برایم ماندنی شد و جالب اینه که این هدیه ماندنی توسط دانش آموز فوق الذکر و دوستش تهیه شده بود. اما هدیه چی بود؟ قبلش این را بگویم که آرتروز زودرس زانو دارم و آن سال این مشکل بسیار مرا اذیت می کرد . مدرسه ما سه طبقه دارد و در طبقه سوم یک نیم طبقه هم داریم که با چند پله بالاتر از طبقه سوم واقع شده و آن سال دو تا از کلاس های من در این نیم طبقه قرار داشت و گاهی به علت درد زیاد زانو یکی یکی پله ها را بالا می رفتم. و دیگر بچه ها متوجه مشکل من شده بودند.( جالب اینکه بدانید اگر دانش آموزی مشکلی پیدا کند که استفاده از پله برایش مشکل باشد کلاس را به طبقه همکف منتقل می کنند اما ندیدم که رعایت حال معلم در این مورد بکنند). صبح روز معلم دانش آموز فوق الذکر یعنی خانم طناز آقازاده و دوستش فرزانه تکسیبی  وقتی وارد مدرسه شدم با یک ظرف توت فرنگی ، یک بسته پودر سنجد و یک دفتر منتظرم بودند.  بسیار تعجب کردم ، آخر هدیه اینجوری ندیده بودم و اما توضیح بچه ها:(( ما دیدیم شما پادرد دارید رفتیم در مورد آن مطالبی تهیه کردیم، علت های درد زانو و درمان در طب مدرن و سنتی. و نمی خواستیم که از مطالب فقط کپی بگیریم برای همین هم مطالب را تقسیم کردیم و در این دفتر نوشتیم.و در این مطالعات فهمیدیم که توت فرنگی و پودر سنجد برای زانودرد خوب است و ما این توت فرنگی ها را خریدیم که بخورید و هرشب یک قاشق از پودر سنجد را در یک لیوان شیر داغ حل کنید و بخورید.)) کاش می توانستم احساس خودم را در آن لحظه برایتان بگویم ولی هنوز بعداز گذشت 6 سال قادر به این کار نیستم. زحمتی که بچه ها کشیده بودند آن هم در ایام بعد از عید که مرتب درس و امتحان دارند بسیار ارزنده بود. دفتر با یک نقاشی شروع شده که در کنارش نوشته شده: "این شکل تلاش بشر را برای اصلاح تغییر شکل های موجود در طبیعت نشان می دهد."

در صفحه بعد از آن این شعر در بار ه معلم نوشته شده است:

 

هیچ یادم نرود این معنی

   که مرا مادر من نادان زاد

      پدرم نیز چو استادم دید

        گشت از تربیت من آزاد

        پس مرا منت  استاد بود

          که به تعلیم من اُستاد اِستاد

         هر چه می دانست آموخت مرا

      غیر یک نکته که ناگفته نهاد

     قدر استاد نکو دانستن

  حیف استاد به من یاد نداد

بعد از این فهرست مطالب آمده و 43 صفحه مطلب دارد با چند نقاشی ، که یکی مربوط به به مفصل زانوست و در دیگری نرمشی را برای زانو آموزش می دهد و .. که خودشان کشیده بودند یعنی حتی تصاویر راهم کپی نکرده بودند. همانطور که گفته بودند اول در مورد زانو مطالبی نوشته شده و اینکه چه مشکلاتی و به چه علت ایجاد می شود و بعد درمان در طب مدرن و سنتی و حتی ورزش و نرمش های مفید .

در روز معلم هدایایی زیادی گرفته ام که ارزش مادی  داشته اند( با توجه به توان مالی دانش آموز) اما این هدیه برایم تا این لحظه ماندگارترین هدیه روز معلم بوده و باعث تقویت انگیزه معلمی. هرچند که من همیشه شغلم ،یعنی با دانش آموزان بودن و رسم بندگی به آنها آموختن را دوست داشتم و همیشه از خدا خواسته و می خواهم که من وسیله ای برای رساندن خیر و هدایت آنها باشم . باز هم از خانم ها طناز آقازاده و فرزانه تکسیبی تشکر کرده و برای آنها سلامتی و موفقیت روز افزون آرزو می کنم. و دعا می کنم مادران بسیار خوبی باشند. 

                  و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

 امروز یازدهم دی 1396 است و من بعد از مدت ها سری به وبلاگم زدم( مدتی است به خاطر کار و درس نمی توانم به وبلاگم سر بزنم) و پیام خصوصی از یکی از این دانش آموزانم دریافت کردم و اینکه هر دو فیزیک خوانده اند . بسیار خوشحال شدم، برایشان هر جا که هستند عمری طولانی با سلامتی ودل خوش همراه عزیزانشان آرزو می کنم. و التماس دعا دارم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">