سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
یک مقام مسئول در سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تب کریمه کنگو هیچ علایمی در دام ندارد، گفت: باید به مردم اطلاع رسانی شود که چگونه با رعایت اقدامات بهداشتی از ابتلا به این نوع بیماری مصون بمانند.

به گزارش پایگاه 598، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال عارضه تب کریمه‌کنگو گزش فرد توسط کنه است، اظهارداشت: ارتباط با ترشحات دام، انجام ذبح غیربهداشتی و خارج از کشتارگاه و عدم رعایت بهداشت توسط فرد از جمله عوامل ابتلا به این بیماری هستند.

داریوش جهان‌پیما با اشاره به اینکه بیماری مذکور هیچ علایمی در دام ندارد، گفت: بنابراین ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم چه گله‌ای سالم و چه گله‌ای آلوده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید این آموزش را به مردم جامعه بدهد، ضمن اینکه همه دامداران نیز باید آموزش ببینند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند. رعایت مباحث بهداشتی فقط برای مقابله با کریمه کنگو نیست، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دیگر از جمله تب مالت نیز با این اقدامات میسر است.

مردم لبنیات غیرپاستوریزه مصرف نکنند

وی با اشاره به مواردی از آموزش‌هایی که باید به مردم داده شود، گفت: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که لبنیات غیرپاستوریزه مصرف نکنند، با دام و ترشحات دام ذبح شده تماس نداشته باشند و در این موارد حتما از دستکش استفاده کنند؛ باید به آنان آموزش داده شود که با دام ذبح شده چگونه رفتار کنند تا از انتقال آلودگی‌های احتمالی مصون بمانند.

جهان‌پیما، یک رکن اصلی برای کاهش ابتلا جمعیت انسانی به بیماری‌های مشترک انسان و دام را رعایت مسائل فوق عنوان کرد و اظهارداشت: در همه کشورهای جهان ابتلا به بیماری‌های دامی تحت عنوان بیماری‌‌های مشترک اتفاق می‌افتد اما یکی از علل اینکه شیوع بیماری‌های مذکور در کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است، آموزش صحیح افراد جامعه است.

مردم از مصرف گوشت گرم خودداری کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین قدم این است که به مردم اطلاع‌رسانی شود چگونه از خود مراقبت کنند، تاکید کرد: مردم از مصرف گوشت گرم خودداری کنند، همچنین در دنیا دو نوع گوشت توزیع می‌شود؛ گوشت سرد و گوشت منجمد.

وی، گوشتی را که حداقل ۲۴ ساعت در پیش‌سردکن کشتارگاه می‌‌ماند و سپس توزیع می‌شود را گوشت سرد عنوان کرد و افزود: چندین سال است دامپزشکی این کار را انجام می‌دهد، ضمن اینکه اگر مردم گوشتی را مورد استفاده قرار می‌دهند که ذبح آن را خودشان انجام داده‌‌اند یا تحت عنوان نذری دریافت کرده‌‌اند، قبل از مصرف بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت آن را در یخچال قرار دهند.

این مقام مسئول در مورد احتمال انتقال بیماری از طریق گوشت گرم به انسان، اضافه کرد: با توجه به اینکه دام بیمار قبل از کشتار علایمی مبنی بر بیمار بودن ندارد، اگر خانم خانه‌داری گوشت گرمی دریافت کند و با دست زخم شده یا دستی که در هنگام کار زخم می‌شود، با این گوشت در تماس باشد احتمال انتقال آلودگی به بدن این فرد وجود دارد.  اما اگر گوشت در یخچال بماند PH اسیدی که پس از ۲۴ ساعت در آن ایجاد می‌شود باعث از بین رفتن ویروس می‌شود ضمن اینکه گوشت طعم بهتری نیز پیدا می‌کند.

ذبح دام خارج از کشتارگاه مخاطره آمیز است

وی، ذبح دام خارج از کشتارگاه را نیز مخاطره آمیز دانست و افزود: توصیه ما این است که چنین کاری حتما تحت نظارت انجام شود، افرادی هم که تمایل دارند این کار را خودشان انجام دهند ایمنی و بهداشت فردی را رعایت کنند. توصیه اکید ما به مردم این است که که کنه را با دست از بدن دام جدا نکنند، از در دست گرفتن و له کردن آن جدا خودداری کنند، بسیاری از چوپانان و دامپروران این کار را انجام می‌دهند که همین مساله سبب انتقال ویروس به آنان می‌شود در حالی که روش مبارزه با کنه سم‌پاشی بدن دام است.  خون‌ریزی‌های زیرجلدی و خون‌ریزی‌های عمومی از علایم این بیماری در انسان و ممکن است منجر به فوت او شود اما اگر بیماری به موقع تشخیص داده و درمان‌های کمکی انجام شود، معمولا فرد از مرگ نجات پیدا می‌کند. ‌

به گزارش مهر، روز گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تایید فوت جوان مازندرانی بر اثر تب کریمه‌کنگو خبر داده بود.وی با اشاره به اینکه در مازندران دو نفر به این عارضه مبتلا شدند که یک نفر جان باخت، بیان داشت: یکی از افراد مبتلا سریعا تحت نظر قرار گرفت که با اقدامات درمانی انجام شده، پس از درمان از بیمارستان مرخص شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، علت شایع شدن تب کریمه‌کنگو در استان را وجود ویروس در بدن کنه‌ای که به گوسفند و گاو می‌چسبند، اعلام کرد و افزود: ویروس از بدن کنه به گوسفند و گاو منتقل می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">