سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

 بررسی‌های «نسیم» نشان می‌دهد میزان اشتغالزایی خالص در ۷۰۰ روز فعالیت دولت تدبیر علی‌رغم شعارهایی که داده شده منفی ۶.۶ درصد است/ چرا دولت یازدهم نتوانست شغلی برای جوانان ایرانی دست و پا کند؟ آیا ایجاد شغل هم به نتیجه مذاکرات ربط دارد؟

 "ایجاد اشتغال برای جوانان" از جمله مهمترین شعارهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در ایام انتخابات 92 بود، که در این بین حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم هم از این قاعده مسثنی نبود. روحانی که سهم بالایی برای شعارهای اقتصادی در بین وعده های انتخاباتی خود قائل بود، در بدو به دست گرفتن سکان دستگاه اجرایی کشور از وضعیت اشتغالزایی از دولت قبل انتقاد کرد و وعده داد که جوانان در دولت وی راحت تر از گذشته به مشاغل مختلف دست پیدا کنند.

اما با گذشت بیش از 700 روز از فعالیت دولت تدبیر و امید وضعیت اشتغالزایی دولت یازدهم نه تنها بهتر از دولتهای گذشته نبوده است، بلکه بنابر آمارهای رسمی بدتر هم شده است. مرکز آمار ایران در جدیدترین آماری که از وضعیت اشتغالزایی در فصل بهار اعلام کرده است، به نکات تامل برانگیزی در این زمینه اشاره کرده که نشان از وضعیت بغرنج ایجاد شغل در دولت تدبیر و امید دارد.

به گزارش نسیم، طبق اعلام مرکز آمار تعداد شاغلان در پایان بهار 94 چیزی در حدود 21 میلیون و 860 هزار و 836 نفر بوده است. این در حالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید این مقدار چیزی در حدود 22 میلیون و 191 هزار و 144 نفر بوده که نشان از بیکار شدن چیزی در حدود 330 هزار نفر در دولت یازدهم را دارد. با یک محاسبه ساده در خصوص میزان اشتغالزایی در دولت یازدهم می توان به دست آورد، این 330 هزار نفر بیکار شده چیزی در 6 درصد از کل افراد شاغل جامعه را تشکیل می دهد، بنابراین با توجه به جهت منفی که ایجاد شغل در دولت تدبیر و امید داشته است، وضعیت اشتغالزایی در دولت یازدهم چیزی در حدود 6.6- می باشد. این عدد میزان اشتغال خالص در دولت یازدهم است، در حالی که مسئولان این دولت بارها با انتقاد از میزان اشتغالزایی در دولت قبل با مطرح کردن اشتغال خالص صفر در بین سالهای 84 تا 91 از وضعیتی که در آن سالها وجود داشته انتقاد کرده اند.

حجت الاسلام روحانی در یکی از این انتقادات در ضیافت افطاری که برای فعالان رسانه ای تدارک دیده بود اعلام کرد، که وضعیت اشتغال خالص در دولت قبل صفر بوده است.

این انتقادات درست شبیه انتقادات مسعود نیلی مشاور اقتصادی در سال 92 و در برنامه پایش بود که اعلام کرده بود در دولت گذشته ظرف هشت سال سالانه تنها 14 هزار شغل ایجاد شده که این رقم میزان اشتغال خالص را به عدد صفر میل می دهد.

 به هر حال جدا از این که دولتهای گذشته عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه اشتغالزایی از خود به جا گذاشته اند، اما دولت یازدهم علی رغم انتقادهایی که در این زمینه به دولتهای قبلی وارد ساخته و شعارهایی که در این زمینه داده است، با گذشت حدود دو سال از فعالیت خود عملکردی به مراتب ضعیف تر از دولت های قبلی در حوزه اشتغالزایی به جا گذاشته است. وضعیت اشتغالزایی منفی 6.6 درصدی در این دولت با وجود به کار گیری افرادی مانند، مسعود نیلی، محمد باقر نوبخت و حسن طایی در دولت که هر کدام در این زمینه ادعایی دارند، یک رکورد محسوب می شود و متاسفانه بار دیگر این نگاه را به جامعه متبادر می کند که دولت ایجاد شغل برای جوانان را هم منوط به نتیجه مذاکرات هسته ای کرده است. باید دید عملکرد محمد جواد ظریف و همکارانش در وین به چه شکل خواهد انجامید و آیا در صورت نتیجه بخش بودن و یا عدم نتیجه داشتن مذاکرات، وضعیت اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید بهتر از گذشته خواهد شد، یا خیر؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">