سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، در ماه مبارک رمضان و پیش از این جمعه‎ها برنامه ای با عنوان «از لاک جیغ تا خدا» از شبکه‌ی دو سیما پخش می‎شود. این برنامه قصد دارد با هدف تکریم حجاب و بانوان محجبه، با افرادی که به تازگی موفق به بهره مندی از پوشش چادر شده اند، گفتگو کند. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است..شاید برای برخی سوال باشد که اصلا موضوع این برنامه پیرامون چیست؟باید گفت سالهاست همه‌ی ما برای رفع مشکلات فرهنگی از جمله حجاب و پوشش بانوان ایرانی دغدغه ای داشته‌ایم.کارگردان جوان وخوش ذوق این برنامه توانسته گوشه‌ای از این دغدغه را برای نخستین بار درتاریخ صداوسیما، به شکل مناسب پاسخ دهد. به همین دلیل سراغ هاشم تفکری بافقی کارگردان تهیه کننده برنامه از لاک جیغ تا خدا رفتیم ومتن زیر مشروحی از حرف های وی می باشد.

 

لاک‌ها مانع تحقق آخرین مرحله رسیدن به خدا می‌شوند

 

هاشم تفکری بافقی گفت: برای ساخت این برنامه سه سال جنگیدم برای اینکه بگویم دوران تولید برنامه‌هایی با محوریت کارشناسان مذهبی گذشته است و باید با طرح جدیدی کار را برای مخاطبان تولید کنیم. من در وهله اول اسم خاصی در نظرم نبود و قصد نداشتم اسمی را که مخاطب قبلاً شنیده بود برای این اثر بگذارم. اما در یکی از برنامه‌های ضبط آزمایشی یکی از خانم‌ها، قصه بسیار جالبی در ارتباط شخصی خودش با خداوند داشت.این خانم معتقد بود که لاک‌ها مانع تحقق آخرین مرحله رسیدن به خدا می‌شوند و در عین حال می‌گفت: "من لاک‌هایم را بسیار دوست داشتم مخصوصاً لاک‌های جیغ را". برای اولین بار در همان جا بود که این جرقه در ذهن من ایجاد شد و نام برنامه را از اینجا گرفتم و با اجازه آن شخص «از لاک جیغ تا خدا» را برای این مجموعه انتخاب کردیم.

 

 من نیز یک «لاک جیغی» هستم

 وی با اشاره به گذشته‌ ونوع تحول خود تصریح کرد: من این تیپی نبودم یعنی خود نیز یک لاک جیغی محسوب می شوم  و فردی که باعث تحول من شد شخصیت والای امام خمینی(ره)بود،همیشه دغدغه ام این بود که خدایا من برای اسلام باید کاری کنم. در دانشگاه سوره قبول و در سال 88 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شدم در آن روزها دوستان بسیجی به دلیل امتحانات دفتر را تعطیل کرده بودند ولی من و با سامان قنایمی ایستادیم و نگذاشتیم دفتر بسیج تعطیل شود. اولین کاری که کردم دوستانی که مدعی بودند حزب اللهی‌ بودن را داشتن را بیرون کرده و درب بسیج را به روی همه دانشجویان باز گذاشتم ، کم‌کم با اردوهای راهیان نور و برخوردهای من جرقه‌هایی در دانشجویان زده می شد.

 

کارگردان وتهیه کننده‌ی برنامه از لاک جیغ تا خدا بااشاره به انگیزه‌ی ساخت این برنامه تصریح کرد: روزی در تاکسی نشسته بودم، خانمی داشت برای راننده تاکسی چیزی را تعریف می کرد،من در دلم می‌کفتم که کاش می‌شد من هم بسازم،3 سال پیش با ده مدیر تلویزیونی صحبت کرده وحتی چند قسمت رابا هزینه شخصی ساختم تا به مدیران بفهمانم که من می توانم با ساخت این برنامه بر مردم تاثیر بگذارم، ولی دوستان مسئول به بنده می‌گفتند که تو سنت کم است و این سبک ساختن موثر نیست.

 

وی ادامه داد: بلاخره در جلسه‌ای که شبکه دو با حضور ۲۰۰جوان تشکیل داد که کارها ارائه شود و در آن میان برنامه‌ی «لاک جیغ تا  خدا» هم در بین آنها بود و توانست روی آنتن برود و امروز همان مدیران می‌گویند که این برنامه بسیار جذاب است.

 

قصه‌های بچه‌ها انگار قصه‌ی من بود

 

تفکری بافقی در پاسخ به این سوال که آیا خاطره‌ای جذاب از قصه‌های برنامه ‌داشته یا خیر؟ گفت: همه‌ی داستان‌های دوستان برای من خاطره‌ است. در لاک جیغ تا خدای سری اول مشکلاتمان با دوستان بیشتر بود، سوژه‌ها می خواستند از گذشته‌شان حرف بزنند در صورتی که ترس داشتند. ولی در سری دوم برنامه کار راحت‌تر بود،قصه‌های بچه‌ها انگار قصه‌ی من بود، بهترین خاطره‌ام در طول ساخت برنامه،  زمانی بود که قرار شد تیتراژ لاک جیغ تا خدا را من در استدیو بخوانم،آن زمان تمام صحنه‌ها،قصه‌ها واحساسات بچه‌ها در ذهنم تداعی شد و احساس خوبی داشتم و گریه‌ کردم.

 

گلایه تلخ کارگردان از بی مهری بعضی‌ها!‬

 

وی بااشاره به انتقادهایی که از سوی برخی به برنامه شده است،گفت: یک انتقاد دارم آن هم این است، مدت‌ها بچه حزب‌اللهی‌ها بدنبال این بودند که یک برنامه ای در مورد حجاب ساخته شود،البته ساخته نشده بود یا اگر شده بود یک روحانی یا یک خانم چادری در برنامه بود و مردم را به سمت حقیقت سوق می‌داد،حال بعد از مدت‌ها آدمی پیدا شده نمی گویم من، اصلا «هاشم تفکری بافقی» بد، ماهیت این برنامه بسیار مهم است که البته مورد لطف رسانه‌ها و دوستان به اصطلاح حزب‌اللهی قرار نگرفته است؛ بالاخره این برنامه ساخته شد، بیایید کمک کنید، من دوست داشتم ساده بسازم من مدعیم در این قضیه که من یک فرم جدید اختراع کردم که خدارو شکر مورد لطف مردم هم قرار گرفت.

 

 

از لاک جیغ تا خدا سری دوم را مدیون زحمات بی‌شائبه‌ی همسرم هستم

 

کارگردان وتهیه کننده‌ی برنامه از لاک جیغ تا خدا بااشاره به انتخاب سوژه‌ها در برنامه بیان داشت: در اول مسیر با بچه های بسیج دانشگاه که متحول شده بودند شروع کرده و به زودی توانستیم یک شبکه خیلی کوچکی را تشکیل دهیم ولی امروز به لطف خدا توانستیم شبکه‌های بزرگتری را گرد هم بیاوریم.  همانطور که عرض کردم در سری اول برنامه، کار و گرفتن مستند از سوژه ها سخت‌تر بود. زمانی که قرار شد سری دوم برنامه را به مناسبت ماه مبارک رمضان بسازیم تنها ۱۰روز وقت داشتیم که در این مسیر هماهنگی سوژه‌ها وپیگیری برنامه تمام زحماتش به عهده‌ی همسرم بود که از همین جا از ایشان به دلیل زحماتشان تشکر می‌کنم که اگر ایشان نبودند شاید هیچ وقت نمی شد در آن روزهای فشرده برنامه بدون تکرار بر آنتن برود.

 

پای پسرها هم به «لاک جیغ» باز می شود

 

وی اضافه کرد: از این پس این برنامه هفته ای دو بار پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ تا۲۰ بر روی آنتن می‌رود. همچنین سه شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها نیز تکرار آن پخش می‌شود. قسمت پسرانه‌ی از لاک جیغ تا خدا از شهریورماه برروی آنتن می‌رود.

 

خیلی‌ها گفتند «از لاک‌جیغ تا خدا» جای ماه عسل را پر کرد!

 

تفکری بافقی بااشاره به استقبال مردم در فضای مجازی و رسانه‌ها گفت: این را من نمی ‌گویم خیلی‌ها گفتند «از لاک‌جیغ تا خدا» جای ماه عسل را پر کرد! ما در بدترین زمان آنتن، بدون دکور و بدون مجری مشهور توانستیم الحمدالله برنامه‌ی خوبی را بسازیم. فکرش را نمی‌کردیم که در زمان کم و در بدترین زمان پخش بتوانیم طرفدارهای چندین هزاری پیدا کنیم. 

 

بگذارید خودم کارم را پیش ببرم...

 

وی در پایان با بیان اینکه بگذارید کارم را خودم پیش ببرم،خاطر نشان کرد: کسانی که من را می‌شناسند با روحیات من نیز آشنا بوده، می دانند که اگر بگذارند کارم را خودم به اتمام برسانم قطعا کار خوبی می‌شود، من نه دنبال پولم نه شهرت چرا که عرض کردم می‌خواهم برای خدا و اسلام کاری انجام دهم. حالا که برنامه به لطف خدا نزد افکار عموم از جایگاه بالایی برخوردار شده درکاری که پیش رو دارم دخالت نکنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">