سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

«رهبر جمهوری اسلامی با صراحت گفت، سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی نقطه مغایر سیاست‌های آمریکاست».
وبسایت بی‌بی‌سی انگلیس ضمن انتشار این تحلیل نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای با این سخن عملا نشان می‌دهد که مسیر حل مشکلات آمریکا و ایران اگر ناهموارتر از گذشته نشده باشد، دست‌کم نشانی از همواری نیز ندارد.
بی‌بی‌سی فارسی می‌نویسد: 2 روز پس از آنکه نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در روزنامه کیهان به صراحت از مخالفت قطعی آیت‌الله خامنه‌ای با مفاد توافق اتمی (برجام) سخن گفت رهبر جمهوری اسلامی با تاکید بر تداوم حمایت ایران از کسانی که اسرائیل را «می‌کوبند» و نیز «مردم بحرین و یمن»، نشان داد توافق اتمی نه تنها موجب تغییر سیاست‌های جمهوری اسلامی نشده، بلکه باعث می‌شود که این سیاست‌ها با قدرت و توان بیشتری پی گرفته شوند. چنین وضعیتی، کار دو دولت حسن روحانی و باراک اوباما برای عملی کردن توافق اتمی را دشوارتر می‌سازد.
بی‌بی‌سی ضمن سانسور بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انگلیسی‌ها متخصص اختلاف‌افکنی و آمریکایی‌ها شاگرد آنها هستند، می‌نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای به خوبی آگاه است که اظهارات او در منطقه چه بازتابی خواهد داشت، به همین دلیل، اگرچه می‌کوشد اطمینان خاطر دهد که جمهوری اسلامی سر جنگ با کشورهای مسلمان را ندارد و «دست دوستی را به سوی همه دولت‌های اسلامی منطقه دراز می‌کند و با دولت‌های مسلمان هیچ مشکلی ندارد»، اما آن‌گاه که به موضوعات خاص مورد مناقشه می‌رسد، هیچ تلاشی برای پس نکشیدن دست دوستی انجام نمی‌دهد.
سایت شبکه دولتی انگلیس در ادامه نوشت: در شرایطی که دست‌کم دولت‌های حسن روحانی و باراک اوباما در دو سال گذشته به شکلی پیوسته، پیگیر و عمیق با هم در ارتباط و مذاکره بوده و حتی پس از رسیدن به توافق اتمی، از هموار شدن مسیر برای حل دیگر مشکلات میان دو کشور سخن گفته‌اند، آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر تاکید کرده است «نظام سلطه و در رأس آن ایالات متحده آمریکا مصداق عینی و مظهر کامل مفهوم دشمن است. آمریکا هیچ بهره‌ای از اخلاقیات انسانی ندارد و بدون هیچ ابایی و در پوشش الفاظ زیبا و لبخند، دست به خباثت و جنایت می‌زند.» برپایه چنین نگاهی است که آیت‌الله خامنه‌ای قصد آمریکا از توافق اتمی با ایران را سوءاستفاده از آن برای نفوذ در ایران می‌داند و می‌گوید «آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند، اما ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم.»
بی‌بی‌سی ادامه می‌دهد: رهبر جمهوری اسلامی با صراحت می‌گوید که سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی نقطه مقابل سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا است و با این سخن، عملا نشان می‌دهد که مسیر حل مشکلات ایران و آمریکا اگر ناهموارتر از گذشته نشده باشد، دست‌کم نشانی از همواری نیز ندارد. هرچند در مذاکرات ایران و گروه 5+1 تمرکز بر پرونده اتمی ایران بود و دو طرف توانستند بر سر این موضوع به توافق برسند، اما اکنون روشن‌تر از پیش مشخص شده که این پرونده به بسیاری از مسائل دیگر، از جمله سیاست‌های منطقه‌ای ایران گره خورده است و بسیاری نسبت به موفقیت هر کوششی برای حل و فصل آن به تنهایی هشدار می‌دهند.
در همین حال وال استریت ژورنال در یادداشتی تصریح کرد: سخنان رهبر عالی ایران به نشانه مخالفت با محتوای توافق وین است.
این روزنامه آمریکایی خاطر نشان کرد: رهبر ایران می‌گوید: آمریکایی‌ها، به خیال خودشان، این بود که با توافق، راهبردی برای نفوذ به کشورمان بیابند، اما ایران با تمام توان خود که خوشبختانه اکنون بسیار زیاد است، با این نفوذ مقابله خواهد کرد.
روزنامه نیویورک‌تایمز نیز با مرور بیانات قاطع رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران می‌گوید ذوق‌زدگی نسبت به نفوذ آمریکا در ایران، خیال پوچ و توخالی است. او هشدار داد که ایران همچنان در برابر نفوذ آمریکا هوشیار است. پیام این سخنان، با پیام برخی دولتمردان که می‌گویند اکنون زمان برقراری رابطه  با آمریکاست در تضاد است. شعار مرگ بر آمریکا نیز همچنان مانعی موجود بر سر راه رابطه است.
از سوی دیگر رادیو فرانسه در همین زمینه تصریح کرد: حرف‌های آیت‌الله خامنه‌ای همسان با موضع آیت‌الله خمینی درباره آمریکاست. این دو رهبر واقعا معتقد به گسترش اسلام در جهان هستند. این سخنان تنها مصرف داخلی ندارد بلکه برای نمایندگان کشورهای دیگر که در دیدار رهبر عالی ایران حضور داشتند، عنوان شده است.
رادیو فرانسه می‌افزاید: آقای خامنه‌ای صریحا می‌گوید مذاکرات و توافق فقط مربوط به مسئله هسته‌ای است و نه چیز دیگر. سخنان اخیر رهبر ایران، رابطه با آمریکا را منتفی کرد      http://kayhan.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">