سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

یوکیا آمانو دیروز از تاسیسات نظامی پارچین بازدید کرد.

وی به همراه تره واریورانتا معاون امور پادمان آژانس، صبح روز یکشنبه 29 شهریور 1394 (20 سپتامبر 2015) از پارچین بازدید کرده است.

این مطلب در بیانیه ای رسمی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شده واز جانب طرف ایرانی نیز تکذیب نگشته است.

آژانس از سال 2005 تاکنون خواستار بازدید از سایت پارچین بوده اما به دلیل خارج بودن این تاسیسات از شمول تعهدات پادمانی و حتی پروتکلی ایران، با این درخواست موافقت نشده است.

بازدید آمانو از پارچین در چارچوب پیوست محرمانه نقشه راه توافق شده میان ایران و آژانس صورت گرفته است.

برخی منابع به «ایران هسته ای» گفتند این بازدید همراه با نمونه برداری نبوده و فرآیند نمونه برداری یک فرآیند جداگانه است.

چند رسانه داخلی با گرته‌برداری از یک گزارش روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده اند بازدید آمانو از پارچین تشریفاتی بوده است.

این در حالی است که اطلاعات موجود در اختیار «ایران هسته ای» نشان می دهد این بازدید به هیچ وجه تشریفاتی نبوده و به منظور تایید چشمی برخی پدیده های خاص در پارچین صورت گرفته است.اکنون پرسش مهم این است که آیا آژانس پس از این دسترسی موضوع PMD را مختومه اعلام خواهد کرد یا نه؟

آژانس موظف است تا ماه دسامبر ارزیابی خود در این زمینه را کامل کند.جان کری وزیر خارجه امریکا دیروز اعلام کرد اگر ارزیابی آژانس درباره همکاری ایران مثبت نباشد، تحریم ها تعلیق نخواهد شد.

برخی کارشناسان در تهران عقیده دارند با توجه به نیاز دولت حسن روحانی به تعلیق تحریم‌ها، احتمال بهانه جویی و باج خواهی آژانس در هفته های پایانی بسیار زیاد است.یک کارشناس ارشد در تهران به ایران هسته ای گفت: تقریبا محال است که اسراییلی ها به آمانو اجازه بدهند موضوع PMD  را که از دید آنها یک گنجینه اطلاعاتی است به سادگی مختومه اعلام کند.

وی هشدار داد: ارزیابی ما این است که آمانو نهایتا گزارشی خواهد داد که راه را برای رسیدن به روز اجرای برجام و تعلیق تحریم ها هموار می کند اما مسئله PMD را به طور کامل نخواهد بست و تلاش خواهد کرد آن را به یک موضع بلند مدت و فرسایشی بدل کرده و با استفاده از اختیارات مندرج در برجام و قطعنامه 2231 هر زمان که لازم دانست دوباره به آن بازدگردد. آمانو همچنین امروز در جلسه ویژه کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و در آن جلسه با انتقادهایی صریح و بی سابقه مواجه شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">