سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در نشستی که امروز تحت عنوان «نفوذ ممنوع» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد حضور یافت و به پرسش برخی از دانشجویان پاسخ داد.

 در ابتدای این جلسه یکی از دانشجویان بالای سن رفت و این گونه سوال خود را از شریعتمداری پرسید که شما به عنوان کسی که 22 سال سردبیر و مدیر مسئول روزنامه کیهان بوده است چه قدر توانسته اید مدافع و خواستار خون شهدا باشید و این که آیا تا به حال شده است به گذشته بازگردید و فکر کنید که اگر مقاله های دیگری را در دولت آقای احمدی نژاد به رشته تحریر در می آوردید جلوی اختلاف ها و رانت خواری ها را می گرفت و این که آیا الان دلواپسی ما باید روی مسئله برجام و هسته ای باشد یا بررسی عملکرد آموزش و پرورش این دولت و این که آقای شریعتمداری قبول دارید حامی روزنامه های شما اکثر ارگان های دولتی بوده اند؟

 این دانشجو هم چنین در ادامه سخنانش خطاب به شریعتمداری و دانشجویان حاضر در سالن گفت: می خواهم از این تریبون برای ثبت تاریخی این قسمت از صحبت هایم استفاده کنم و بگویم اگر به سه چهار سال آینده برویم وبه این فکر کنیم که آیا دلواپسی ما هم آن زمان برجام خواهد بود پاسخ چیست.

 

حسین شریعتمداری در پاسخ خود به این دانشجو گفت: این که می گویید اکثر ارگان های دولتی کیهان را می خرند و پشتیبان آن هستند بی انصافی است هر چهار دولت کارگزاران، اصلاحات، احمدی نژاد و روحانی ما را تحریم آگهی کردند البته دولت اصلاحات کمتر. ابن که می گویید کیهان روزنامه دولتی است باید بگویم وزارت ارشاد بودجه آن را قطع کرده و می گوید که ما از بودجه عمومی استفاده می کنیم ما کدام ردیف بودجه ششم را در اختیار داشته ایم؟

 

**روزنامه کیهان نه حزبی و نه دولتی است

 

وی در ادامه یادآور شد: روزنامه ها چهار نوع هستند یک دسته روزنامه های دولتی اند که از بودجه دولت استفاده می کنند که به صورت مستقیم مثل روزنامه ایران و غیرمستقیم مثل روزنامه جام جم دسته دوم روزنامه های حزبی هستند که حزبشان به آن ها می رسد مثل شرق و اعتماد و دسته سوم روزنامه هایی هستند که نه حزب و نه دولتی هستند که من کیهان را از این دسته روزنامه ها می دانم ما وابسته به هیچ حزبی نبوده و نیستیم چرا که اگر روزنامه ای حزبی بودیم باید حزب مان خط قرمز می شد و هیچ گاه به آن تعرض نمی کردیم آیا کیهان در این چند دهه این گونه عمل کرده است.  

 

**کیهان دو ماه قبل از علنی شدند پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی آن را مطرح کرد

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: با جرئت می گویم شما هیچ پرونده بزرگ اقتصادی را نمی توانید آدرس دهید که کیهان قبل از رسیدگی قضایی به آن نپرداخته باشد برای ما دیوار حاشایی وجود ندارد طی این سال ها به قضایای بزرگی در کشور مثل نزول خواری، اختلاس و .... پرداخته ایم حتی در خصوص اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی نیز کیهان دو ماه قبل حدس زد و با این که رقم دقیق آن را نمی دانست اما به صدها میلیارد پول برباد رفته و حتی رد پاهای به جا مانده از افرادی که در این اختلاس دست داشته اند اشاره کرد. این که این اطلاعات را از کجا به دست آورده ایم تنها پاسخش یک چیز است که بچه حزب اللهی ها همه جا هستند.

 

شریعتمداری در پاسخ به این بخش از سوال این دانشجو که چه قدر توانسته اید از خون شهدا دفاع کنید گفت: فقط می توانم بگویم حداقل به شهدا خیانت نکرده ایم و ان شالله که توانسته باشیم در این چند سال پاسخگوی خون به حق ریخته شده آن ها باشیم و کسانی که مثل شما این سوال را در ذهن دارند را به خود کیهان ارجاع می دهم تا ببینند وقتی ده ها شهید را می آورند و اکثر روزنامه ها یا به آن نمی پردازند یا در صفحات بعدی شان این قضیه را مدفون می کنند تیتر و عکس یک کیهان همین شهدا هستند.

 

این فعال سیاسی با اشاره به دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیز خاطر نشان کرد: دوران ایشان به دو بخش تقسیم می شود که به همه دانشجویان پیشنهاد می کنم به همه روزنامه های اصولگرا و اصلاح طلب مراجعه کنند در دولت نهم واقعا خدماتی صورت گرفت که تا قبل از آن هیچ کس به آن ها نپرداخته بود از جمله خدمات عمرانی هم چنین بودجه به تمام استان ها و شهرستان ها برده شد و از شهرهایی بازدید شد که تاکنون حتی یک استاندار هم پا به آنجا نگذاشته بود.

 

* انحراف دولت احمدی نژاد هم راستا شدن با خط و مشی اصلاحات بود

 

وی انحراف دولت احمدی نژاد را ضربه هم راستا شدن با خط و مشی اصلاحات دانست و تصریح کرد: انحراف دولت آقای احمدی نژاد که ضربه محکمی هم به بدنه آن زد هم راستا شدن ایشان با اصلاح طلبان بود که گفت می گویم و از عهده بیرون می آیم.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه افزود: آن موقع که این دولت به مردم و محرومین می رسید این اصلاح طلبان بودند که معترض عملکردش بودند اما از آن موقعی که حرفش را عوض کرد مورد حمایت همان جماعت قرار گرفت و خوب است که بدانید اولین جایی که قلم به اعتراض برداشت کیهان بود فساد کیش و حلقه انحرافی را کیهان شروع کرد چیزی که به خاطر آن پایش به دادگاه نیز کشیده شد اما چون کسی حرف مستندی نداشت به جایی نرسید.

 

شریعتمداری ادامه داد: اگر دیدگاه ها و مواضع دولت دهم را با دیدگاه ها و مواضع کارگزاران و اصلاحات مقایسه کنیم هیچ تفاوتی در عرصه های مختلف سیاست خارجی، هسته ای، فرهنگی و اجتماعی شان نخواهیم دید.

 

این فعال سیاسی در ادامه پاسخ به سوال این دانشجو اظهار داشت: این که از من پرسیدند در وضعیت کنونی آیا سیاست خارجه مهمتر است یا بررسی عملکرد وزیر آموزش و پرورش دولت آقای روحانی باید بگویم که در هر زمانی ممکن است یک مسئله به صورت بولد مطرح شود که در حال حاضر مسئله برجام به این صورت مطرح شده است و اگر کیهان نیز حرفی زده به خاطر این است که برای مردم و دولت احساس خطر کردند زمانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود گزارشی در کیهان نوشتیم که ایشان به این گزارش اعتراض کردند و از من منبع آن را خواستند اما بنده حاضر به فاش کردن منبع آن نشدم چرا که چنین چیزی در اصول کار مطبوعات نبوده و نیست و همیشه این برای من سوال بود که اگر آن گزارش کیهان درست نبود و تحقق نمی یافت چرا آقای روحانی به من گفته بود مصر است منبع آن را بداند.

 

**دلواپسی که جرم نیست!/ اگر نیروهای کف خیابان نباشند جریانات ضد انقلابی همه را می خورند

 

وی در خصوص برجام و توافق هسته ای نیز تصریح کرد: منظور ما از توافق توافقی بود که منجر به رفع همه تحریم ها شود چیزی که حالا شاهد آن هستیم این نیست چرا که باید الزامات 9 گانه رهبری که به میدان آمده است در آن مورد توجه قرار می گرفت. آنان که به ما می گویند دلواپس باید بدانند دلواپسی که جرم نیست، جرم است؟ این که کسی خطری را می بینند و دلواپسین باید مورد ملامت قرار گیرند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان خطاب به دانشجویان حاضردر این جلسه گفت: خوب است به شما بگویم اگر این نیروهای کف خیابان نباشند جریانات ضد انقلابی و دشمن همه را می خورند و مسئولین مملکتی نیز مسئولیتشان مدیون همین ها هستند.

 

در ادامه این جلسه محسنی گویا دبیر سیاسی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر بالای سن رفت و صحبت های جنجالی اش باعث شد جو سالن کمی متشنج شود این دانشجو در ابتدای صحبت هایش خطاب به همه دانشجویان و شخص شریعتمداری گفت: برای دانشگاهی مثل دانشگاه امیرکبیر متاسفم که باید شاهد حضور کسانی مثل حسین شریعتمداری باشد و این ترس برای من و بسیاری دیگر از دانشجویان پیش می آید که ما پیش مدیر مسئول روزنامه کیهان نشسته ایم یا وزیر اطلاعات؟

 

** ما بسیاری از اطلاعات را به بچه های وزارت اطلاعات می دهیم

 

شریعتمداری نیز با خنده این گونه جواب داد که ما بسیاری از اطلاعات را به بچه های وزارت اطلاعات می دهیم و ادامه صحبت هایش با دست زدن دانشجویان ادامه یافت. اما وی سعی در ساکت کردن و آرام کردن فضا داشت تا این دانشجو به ادامه صحبت هایش بپردازد.

 

دبیر سیاسی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر در ادامه گفت: در صحبت های آقای شریعتمداری هجمی از تسمخرها را شاهد هستیم چیزی که در اکثر شماره های روزنامه شان نیز در بحث تحریم ها شاهد بودیم که چه قدر ناجوانمردانه به آن پرداختند و در قضیه 88 تهمت های بسیاری را به میرحسین موسوی منتسب کردند هم چنین به آقای سروش انگ اطلاعاتی بودن را زدند که ایشان اطلاعات کشور را به خارج درز داده اند من این گونه رفتارها را اگر بخواهم شارلاتانیسم ندانم اوج بی اخلاقی رسانه ای خواهم دانست. آقای سروش یک معلم یا نهایتا یک اندیشمند است چه طور می شود که یک شخص اطلاعی از آب در بیاید.

 

این دانشجو در ادامه سخنانش افزود: آقای شریعتمداری در صحبت هایشان شبیه سازی تاریخی کردند که در زمان امیرالمومنین شریح قاضی به خاطر تابلوی قاضی بودن زمان امیرالمومنین مورد اعتماد مردم قرار گرفته بود در صورتی که چنین نبود حالا می خواهم از آقای شریعتمداری بپرسم که آیا مردم را طفل صغیر می پندارند که نیازمند وزرای اطلاعاتی چون ایشان هستند و این که جایگاه رای و خواست مردم در ذهن ایشان دقیقا کجاست؟ آیا آن 20 میلیون نفری که به رئیس دولت اصلاحات رای دادند را قبول ندارند یا آن سه میلیون نفری که برای حمایت از میرحسین موسوی به خیابان ها آمدند و یا آن افرادی که سال 92 به آقای روحانی رای دادند آیا جواب این سوالات با باتوم است؟

 

شریعتمداری در ابتدای پاسخ خود به این دانشجو گفت: از شما متشکرم که مطالب غیرواقعی و غیرمستندی را مطرح کردید تا من به درستی به آن ها بپردازم این که گفتید برای ما شائبه پیش آمده که پیش یک مدیر مسئول نشسته ایم یا یک بازجو و اطلاعاتی باید بگویم که من بازجو نبوده ام اما به شدت تاسف می خورم که ثواب بازجویی در نامه اعمالم ثبت نشده است و از جانب شما از همه برادرات بازجویی که شما خواب بودید و خطرهایی که از سر شما رد کردند و امروز این گونه به آن ها می تازید عذرخواهی می کنم و می گویم که برای یک دانشجو خیلی بد است که از جایی خط بگیرد.

 

 این فعال سیاسی ادامه داد: آن چیزهایی که در کیهان در مورد تحریم ها گفتیم درست نبود؟ این که ما گفتیم خواستار رفع کامل تحریم ها هستیم کار اشتباهی است که به ما تهمت می زند کاسب تحریم هستیم.

 

**ما آرای منتخب رئیس دولت اصلاحات را محترم می شناسیم شما چرا آرای مردم را تقلب دانستید

 

وی اظهار داشت: ما آرایی که موجب انتخاب رئیس دولت اصلاحات شد را قبول داریم و محترم می شناسیم شما چرا آرای مردم را تقلب دانستید؟ و چرا وقتی که بعدا پذیرفتید تقلبی در کار نبوده حاضر نشدید در حضور مردم و همگان آن را بپذیرید؟

 

این صحبت شریعتمداری با تشویق پر سرو صدای دانشجویان همراه شد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه دو روز قبل از جریان به راه انداختن بحث تقلب روزنامه کیهان تیتر زده بود سناریوی بعد انتخابات، آشوب خیابانی است عنوان کرد: ما تمام مراحل فتنه 88 را مرحله به مرحله زیر نظرداشتیم و بررسی کرده ایم تا جایی که مایکل لدین نیز این گونه از فتنه 88 یاد کرد که اگر فکر می کنید ماجرار 2009 از جنبش سبز شروع شده است اشتباه است این جریان از دفتر میرحسین موسوی نخست وزیر سابق کلید خورد.

 

پس از این صحبت دانشجویان شعار مرگ بر فتنه گر سر دادند.

 

**فتنه 88 از دفتر موسوی کلید خورد/ ماجرای درز اطلاعاتی سروش را مهاجرانی در لندن گفت

 

شریعتمداری در خصوص اظهارات این دانشجو مبنی براینکه چرا آقای سروش را فردی اطلاعاتی دانسته اید گفت: تعجب می کنم که چرا شمای دانشجو نگفتید اصل این حرف را چه کسی زد اما من نام او را می برم آقای مهاجرانی در لندن بود که این صحبت را مطرح کرد. حرف ما این بود که چرا آقای سروش که ادعا می کند معلمی بیش نیست باید از سوی مراکز سیاسی اروپا و آمریکا دعوت شود و شورای روابط خارجه آلمان آن را بخواهد و سروش در صورتی قبول کند که در جلسه حاضر شود که هیچ خبرنگار ایرانی در آن حضور نداشته باشد و دلیل مهمتر این که چرا باید پنتاگون اعلام کنند 6 میلیون دلار هزینه ترجمه انگلیسی به عربی کتاب علیه انقلاب او را بکند.

 

این فعال سیاسی خطاب به این دانشجو گفت: از این به بعد با سند حرف بزنید و بدانید که چه می گویید. در بین صحبت های شریعتمداری دانشجویانی در انتهای سالن سعی در به هم زدن صحبت های وی را داشتند که تلاش شد فضای دانشجویان و سالن آرام نگه داشته شود.

 

وی اظهار داشت: چه کسی گفته که مردم طفل صغیرند شمایی که به آن سه میلیون نفر در خیابان ها اشاره می کنید چرا نمی گویید این جماعت چرا بعدا نیامدند جواب روشن است چون فهمیدند به آن ها دروغ گفته شده است و من قبول دارم که 11 میلیون رای تقلب شده است و آقای موسوی آرایی را برای خود به خود کسب کرد که در تحقق شعارهایش ماند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در خصوص رای رئیس دولت اصلاحات هیچ اعتراضی نداشتیم و اتفاقا زمانی که ایشان در دوره ریاست جمهوری اش در سفر خود به فرانسه پای میزی که مشروب سرو می شد ننشست تمامی روزنامه های حامی اش سکوت اختیار کردند و ما فهمیدیم دلیل آن این بود که وی به رئیس جمهور فرانسه گفته بود در صورتی دعوت آن میهمانی را قبول می کند که مشروب سرو نشود این درخواست ایشان از جانب رئیس جمهور فرانسه رد شد و رئیس دولت اصلاحات در آن مراسم حضور پیدا نکرد و سکوت اختیار کردن روزنامه های حامی ایشان نیز به همین دلیل بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">