سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دیکتاتورترین آدم‌ها را اساتید غرب‌گرای دانشگاه‌ها دانست و تاکید کرد: آنها به هیچ وجه اجازه نمی دهند دانشجو حرفی خلاف علوم انسانی غربی بزند و آزادانه پایان‌نامه‌ای بنویسد.
خبرگزاری فارس: اساتید غرب زده دانشگاه‌ها دیکتاتورتر از همه هستند/ ترویج آموزه‌های سکولار در دانشگاه‌ها
 سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش ملی «گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جوان ما با این فرض به دانشگاه می آید که به مرکزی منسوب به حکومت اسلامی وارد شده است و پدر و مادر نیز به امید تربیت شدن در یک دانشگاه وابسته به نظام اسلامی او را رهسپار می کنند. اما ما اینجا به او آموزه های سکولاریستی را آموزش می دهیم.

نقدی با اشاره به اینکه امروز ما در دانشگاه های خود به دانشجویان علوم انسانی، آموزه‌های سکولاریستی را آموزش می دهیم، اظهار داشت: سکولاریسم در مبنای علوم سیاسی می گوید سیاست از دین جدا است یا اینکه حجیت را بر اکثریت می داند، اما دین می گوید حاکمیت از آنِ خدا است و اکثریت در چارچوب دین می توانند اظهارنظر کنند و نظرشان هم نافذ است مثلا غربی ها می گویند همجنس بازی آزاد است؛ چراکه اکثریت آن را می‌پذیرند.

وی افزود: علم سکولار می‌گوید، سیاست علم کسب قدرت است و اخلاق و ارزش ها را نسبی می داند. در دانشگاه های غرب در روابط بین الملل معادله قدرت و زور را ترسیم و تدریس می کنند و ما هم در داخل کشور خود همان علوم سکولاریستی غربی را به دانشجویان آموزش می دهیم و ناخواسته کاری می کنیم که دین‌شان گرفته شود. این مساله آثار اجتماعی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آموزش‌های علم سکولاریستی به دانشجویان ظلم به جامعه و غش در معامله است، تصریح کرد: دانشجوی ما فکر میکند چون دانشگاه ما در حکومت اسلامی است هر چه می گویند درست است اما این غش در معامله است این امر باعث آسیب‌پذیر شدن جامعه خواهد شد و بسترهای نفوذ غرب را فراهم می کند.

نقدی ادامه داد: چرا ما اینقدر وابسته هستیم به اینکه حتما مقام معظم رهبری باید نسبت به مسائل روز تحلیل ارائه بدهند؟ چرا تحلیل امام(ره) و مقام معظم رهبری از زبان تحصیل کرده های دانشگاهی ما بیرون نمی آید؟ این درست نیست که عده‌ای می گویند چون این مسئله را رهبری گفته اند ما قبول داریم و تبعیت می کنیم؛ آنها باید خودشان هم تحلیل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مبدأ علوم انسانی ما وحیانی است، اظهار داشت: اگر شما کتاب های علوم انسانی غربی را نگاه کنید، مبنای تجربی هم ندارد. از اینجا معلوم می شود آنها بر سر بشریت هم کلاه بزرگی گذاشته اند. یعنی از طرفی می گویند علوم وحیانی مردود است و از طرف دیگر هیچ کدام از نظریه‌هایشان را تجربه نکرده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اضافه کرد: نظریه یک فرد که آن نظریه تجربه هم نشده است در دانشگاه های ما حجیت دارد، اما نظریه پیامبر صلوات الله علیه و آله در دانشگاه‌هایمان حجیت ندارد.

وی با بیان اینکه منشاء قدرت در قاموس علوم سیاسی غربی، اقتصاد، رسانه و زور است، خاطرنشان کرد: در همه این عناصر قدرت، آمریکا در مقابل ایران هزار بوده و ایران یک بوده است، اما می بینیم که در بسیاری از میادین قدرت، ایران، آمریکایی ها را شکست داده است. به عنوان مثال امروز 5 سال است که غربی ها می خواهند بشار اسد را زمین بزنند، اما نتوانسته اند.

به گفته وی، علوم انسانی غربی نه تنها از نگاه ما بلکه از نگاه تجربه‌گرایانه غرب هم مردود است زیرا اصلا تجربه نشده است. غربی ها وقتی با 3 عنصر قدرت خود نتوانستند بر ما فائق بیایند، قدرت نرم را ایجاد کردند، اما باز هم زورشان به ما نرسید. پس معلوم می شود انگار قدرت، منشائی غیر از عناصر سه گانه سکولاریستی دارد.

نقدی ادامه داد: در موضوع امنیت هم علم سکولار غربی به گونه‌ای دیگر سخن می گوید. مثلا برخی در داخل کشور معتقدند رضاخان برای ما امنیت ایجاد کرد، اما امنیت یعنی نترسیدن. در زمان رضاخان مردم در خانه های خود هم می ترسیدند، بنابراین مبنای این امنیت، باطل است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی گفت از 11 سپتامبر تاکنون 400 هزار نفر در آمریکا کشته شده اند، آن هم نه به دست داعش یا تروریست ها بلکه به دست خود آمریکایی ها، بنابراین این امنیت آمریکایی هم در آزمایشگاه های امنیت آمریکا تجربه شده و نتیجه نداده است.

وی دیکتاتورترین آدم ها را اساتید غرب‌گرای دانشگاه ها دانست و تاکید کرد: آنها به هیچ وجه اجازه نمی دهند دانشجو حرفی خلاف علوم انسانی غربی بزند و آزادانه پایان‌نامه‌ای بنویسد. آنها می خواهند نظریه های غربی را به زور به دانشجویان ما تحمیل کنند. می گویند علوم انسانی غربی، علم است و کسی هم حق ندارد آن را نقد کند.

نقدی اضافه کرد: در جایی فتوای آزادی می دهند که مردم می توانند کف خیابان اعتراض کنند و متعاقب آن درگیری و سلب امنیت ایجاد شود، اما به نقد علوم انسانی غربی که می رسند فتوای ممنوعیت می دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: علاوه بر آنهایی که علوم غربی انسانی را برای خود بت کرده اند، موانع دیگری هم وجود دارد اعم از اینکه عده ای می گویند علوم انسانی زمانبر است و تحول در این علوم کار می برد، اما راه های میانبری در این زمینه وجود دارد که می توان موانع موجود را از میان برداشت.

وی اظهار داشت: عده ای بالای حرف های غربی سکولاریستی احادیث اهل بیت(ع) را می گذارند و می گویند این علوم مطابق اسلام است. عده ای هم در تمایز علوم انسانی غربی و اسلامی به موقعیت جغرافیایی کشورها تاکید می کنند. همه این مسائل ما را از تحول در علوم انسانی عقب می‌اندازد.

نقدی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه بسیج آماده است که علوم سیاسی اسلامی را به عنوان یک دوره دانشگاهی به اجرا بگذارد و دانشجویان را با کتاب های علوم انسانی اسلامی تربیت کند تا چرخه نظام اسلامی برای آینده به حرکت دربیاید. خبرگزاری فارس،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">