سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

 دانشجویان نفت امروز پنجشنبه ۲۴ دی ماه همچنان با وجود سرمای سوزناک خوزستان بر تحصن و تجمع اعتراضی خود ادامه دادند و دانشجویان از خوردن وعده ناهار امتناع کرده و به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.

 دانشجویان معترض دانشگاه نفت که در پی لغو اولویت امریه و استخدام با وجود تعهد وزارت نفت به تحصن غذا دست زدند امروز هم مثل روزهای گذشته از حضور در سر جلسه امتحان خودداری کردند.                                              

 دانشجویان دانشکده نفت آبادان روز گذشته با حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهر آبادان جلسه داشته و اعتراضات خود را با امام جمعه شهر در میان گذاشتند و مقرر شده در بخشی از خظبه های نماز جمعه به مشکلات دانشجویان پرداخته شود. هر چند دانشجویان برای پیگیری مشکلات خود به مسئولان استانی و کشوری نامه نگاری نیز انجام دادند.

دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه نفت نیز در پی مصاحبه وزیر نفت و بیان اینکه برای استخدام در وزارت نفت دانشجویان باید حداقل سواد را داشته باشند نامه اعتراضی را به رئیس دانشگاه نفت جناب دکتر عبدالنبی هاشمی تنظیم کردند که در این نامه بیان شده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر هاشمی

ریاست محترم دانشگاه صنعت نفت

سلام علیکم

احتراما بدینوسیله به استحضار می رساند

در کمال ادب و احترام، باید اعتراف کنیم خسته ایم از این همه نامه های اداری رسمی بی نتیجه. این بار نامه ای برای تسکین تمام بی احترامی هایی که به فارغ التحصیلان، دانشجویان و هیات علمی دانشگاه صنعت نفت صورت گرفت اما چشم ها بر آن بسته شد محضرتان تقدیم می کنیم.

نمی دانیم، شاید منش مدیرانه و استاد گونه تان در چهار سال تحصیل مان درآن دانشگاه، یا آن روزهای پیگیری  مشکلاتمان در خوابگاه ،آموزش و ... یا شاید حضور حداکثری همه شما عزیزان در سمت های مختلف ستادی و دانشکده ای در جشن فراغت از تحصیل مان، آن لبخند های پر مفهوم در کنار اهدای  لوح فراغت از تحصیل و یا هم آوایی شما سروران در قرائت سوگندنامه مهندسی مان، برای ما مرور شد تا امروز هم ماندیم به امید حمایتی، صحبتی از شما.

ای کاش به جای آن همه حمایت در آن سال ها، امروز از حصر سکوت خارج می شدید نه  به حمایت از ما و نه به حمایت از چندین روز اعتصاب غذایی که برای فریاد ندای حق خواهی مان برپاست ولی گوش ها بسته شده و کسی نمی شنود که به خاطر حیثیت دانشگاه تحت مدیریت تان، دانشگاهی که اولین وزیر نفت را تحویل انقلاب داد، در زمانی که  مهندسی نفت در سایر دانشگاه ها مفهومی غریب بود تا هر کسی اجازه عبور از درب وزارت نفت را نداشته باشد، به حرمت تمام مدیران ارشد نفتی که مفتخر به اخذ مدرک از دانشگاه صنعت نفت هستند، ای کاش سکوتتان را میشکستید.

شما را مسئول می دانیم درقبال این سکوت. مسئولی  تا به وزیر محترم پاسخ دهند، حداقل سواد چیست؟ وزیر محترم مان فرمودند:" ما در صورت نیاز به نیروهایی نیاز داریم که حداقل سواد را داشته باشند، فرمودند با تحصن و اعتصاب غذا کسی استخدام نمی شود."

واقعا درک مفهوم این اعتصاب چند روزه مان دانش بالایی می خواست؟ من حداقل سواد برای ورود به صنعت عظیم نفت را ندارم، مسئول مستقیم آن شما و همه مقامات بالاتر در وزارت نفت هستید که بستر آموزشی مناسب را فراهم نداشته اید. ما دانشجویان دانشگاه تحت مدیریت شما بودیم و از دستان مبارک تان مدارک تحصیلات عالیه مان را دریافت کردیم و تبریک ها شنیدیم.

واقعا برچسب بی سواد بودن دانشجوی دانشگاه تان را بر می تابید؟ دانشگاهی که تعداد مقالات علمی منتشر شده دانشجویان آن در مجلات معتبر علمی دنیا در مقایسه با تعداد کل دانشجویان آن زبان زد است، دانشگاهی که هر ساله در مقطع کارشناسی دقیقا به دلیل همان پیش شرط اولویت استخدام که این روزها به سادگی هیچ انگاشته می شود، میزبان ثبت نام رتبه های عالی کنکور سراسری است، رتبه هایی که می توانستند سرنوشت خود را در کلان شهرها و در دانشگاه های بزرگ دیگر کشورمان -که امروز وزیر محترم مان آنها رو چوبی بر سر دانشگاه خود قرار دادند- جستجو کنند، دانشگاهی که همواره فارغ التحصیلان آن در زمره رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد بوده اند.

آیا واقعا چنین دانشگاهی نمی تواند مهد پرورش مهندسین و مدیرانی با حداقل سواد باشد؟

امیدوار بودیم شما به خوبی این موضوع را تشریح نمایید که اگر امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز گروه الف دانشگاه صنعت نفت آزمون استخدامی را نمی پذیرد نه به دلیل ضعف در رقابت است و نه هراس از آن ،چرا که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برتری علمی خود را در آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها  در تمام مقاطع به رخ دیگر دانشجویان کشور کشیده اند و حال آزمون استخدامی را مغایر با بند مندرج در دفترچه انتخاب رشته  و خلاف وعده هایی داده شده می دانند.

 

                             

 

جناب آقای دکتر هاشمی، در پایان کلامی از امام امت، رهبر معظم انقلاب را خدمتتان عرض میداریم که فرمودند : یک ملت گاهی سالهای متمادی در مقابل منکر و ظلمی سکوت می‌کند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد؛ این هم یک گناه است؛ شاید گناه دشوارتری هم باشد؛ این همان «انّ اللَّه لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم» است؛ این همان گناهی است که نعمت‌های بزرگ را زایل می‌کند؛ این همان گناهی است که بلاهای سخت را بر سر جماعت‌ها و ملت های گنهکار مسلط می‌کند.

امید است در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولین پیگیر و دلسوزی همچون حضرتعالی، هر چه سریع تر این آشفتگی اذهان و شائبه های نگران کننده مرتفع گردد.

با تشکر فراوان

  دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت -به گزارش خبرگزاری دانشجو از اهواز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">