سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

یکی از بیماری های صعب_العلاج جمهوری_اسلامی

پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ

بیماری های صعب_العلاج جمهوری_اسلامی - بخش اول محتوای نظام آموزش_عالی

1⃣از پنج بیماری صعب_العلاج جمهوری_اسلامی یکی اش محتوای نظام آموزش عالی و چه بسا محتوای کل نظام آموزشی است.

2⃣محتوای نظام آموزشی ما نظام_ارزشی جامعه ایران را تغییر داده و تغییر می دهد. محتوای نظام آموزشی غیر از علمی که یاد می دهد ( که لااقل در علوم انسانی تقریبا همه اش غربی است) یک نظام فرهنگی را هم به نسل_جوان ما تزریق می کند. نظام فرهنگی که :
🔹🔹به آمریکا خوش بین می شود و آن را یک کشور مثل بقیه می داند و به جای دوگانه استضعاف و استکبار به تعامل با دنیا و کشورهای دنیا معتقد است.
🔹🔹جنگ را بد می داند و صلح را خوب؛ مستقل از اینکه چه کسی با چه کسی و بر سر چه می جنگد.
🔹🔹جوانان ما را از هر گونه تنش به دور می دارد و به او یاد داده است که سرش به کار خود باشد.
🔹🔹جوانان ما را به این نتیجه می رساند که جهانی_شدن یک روند غیر قابل انکار و مقاومت است و ما هم باید به جهانی شدن در همه عرصه هایش بپیوندیم و راه همان است که دنیا رفته است
🔹🔹جوانان ما را نسبت به افزایش جمعیت بد بین می کند اعم از اینکه مهندسی خوانده باشند و یا علوم اجتماعی و سلامت و...
🔹🔹جوانان ما را نسبت به تولید_علم و جنبش_نرم افزاری و... هم بد بین می کند و...
🔹🔹 و ده ها مصداق فرهنگی عینی که شما امروز در اندیشه و تفکر تحصیل کرده های کشور مشاهده می کنید.

3⃣درک آثار فرهنگی محتوای نظام آموزشی خیلی مهم است. چرا که صرفا روی دانشجویان یک رشته خاص مرتبط تاثیر نمی گذارد. یعنی صرفا دانشجویان علوم سیاسی ما به آمریکا خوشبین نمی شوند. همه خوش بین می شوند. این کارکرد نظام آموزشی عالی در ادبیات علمی هم به عنوان آثار خارجی آموزش ذکر و تبیین شده است و البته جهتش در کشور ما خلاف جهت انقلاب است. البته متوجه هستیم که این موضوع تنها علت تغییر نظام ارزشی نیست اما این علت مهمی است.

4⃣حجم و گسترده این نظام فرهنگی به مراتب بیش از حجم و گستره نظام های دیگر کشور مثل حوزه و مساجد و بسیج و امثال آن است. ما در حال حاضر 5 میلیون دانشجو داریم و تعداد قابل توجهی هم قبلا فارغ التحصیل این دانشگاه ها بوده اند. بنابراین با یک جریان جدی مواجه هستیم. تقریبا همه جوانان ما این چرخه را تجربه می کنند.
‼️چشم باز کنیم نظام ارزشی جامعه ایران تغییر کرده است و مطالباتی دارد متفاوت از مطالبات جامعه انقلابی و یکی از اصلی ترین عامل های این تغییر هم محتوای نظام آموزش عالی است. نتیجه ملموسش را هم در رای مردم می تواند دید.
‼️دلمان را هم نباید به کثرت افراد در مراسم های عاشورا و یا اعتکاف دانشجویی خوش کنیم. در آینده اکثر شرکت کنندگان این مراسم ها هم اینگونه فکر خواهند کرد.
👈🏿👈🏿👈🏿بنابراین خطربسیار جدی است و نام بیماری صعب_العلاج بر آن به حق و به جا است. یک نگاه اجمالی اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

5⃣الحمدلله تغییر محتوای نظام_آموزشی در کشور فهمیده شده است و توسط مقام_معظم_رهبری گوشزد و تاکید شده است. منتها متاسفانه این مهم در عرصه عمل به حاشیه رفته است.
در هر صورت این بیماری صعب_العلاج فعلا به اندازه اهمیتش مورد توجه قرار نمی گیرد و جمهوری اسلامی را از آرمانهای انقلاب اش دور خواهد کرد.

کانال شهید احمدی روشن

نظرات  (۱)

  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • +++++++

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">