سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

نظام پذیرش دانشجو یا همان کنکور جمهوری اسلامی را به سرعت به سمت طبقاتی شدن پیش می برد

1⃣امروز عمدتا کسانی می توانند صندلی های دانشگاه های خوب را اشغال کنند که قبل از آن چند ده میلیون تومان برای آموزش در قالب مدرسه غیر انتفاعی و کلاس کنکور و... هزینه کرده باشند. گرچه به طور استثنا کسانی از روستا و طبقات متوسط صندلی های دانشگاه هایی مثل دانشگاه_شریف و دانشگاه_تهران را اشغال می کنند اما حقیقت آن است که از نظر آماری این عده بسیار قلیلند. متاسفانه هیچ آماری از این پدیده ارائه نمیشود منتها چند سال قبل یکی از معاونان وزارت آموزش_و_پرورش به طور غیر مستقیم اذعان کرد که کمتر از 5 درصد از رتبه های برتر (مثلا صد نفر اول) حقیقتا از مدرسه دولتی آمدند.

2⃣سهم صندلی های برتر دانشگاهی در دسترسی به فرصت های پولی و سیاسی آتی بسیار جدی و محسوس است. از فرصت تاسیس کسب_و_کار خوب تا فرصت فعالیت در تشکل های دانشجویی و به تبع آن تصدی مسئولیت های سیاسی کشور و امثال آن. گرچه سهم استعداد و هوش را نمی توانیم منکر شویم اما حقیقتا بین افراد مختلف کشور در دانشگاه های مختلف تفاوت محسوسی نیست اما در بهره مندی آنها از فرصتهای کسب و کار و فرصت های سیاسی تفاوت فاحش وجود دارد.

3⃣چند نسل از این پدیده می گذرد و امروز شما می توانید نمودهای این پدیده را عرصه های مختلفی از جمله ترکیب اجتماعی فعالان دانشجویی دانشگاه های اصلی تهران و دغدغه ها و فعالیت هایشان مشاهده کنید.

⬅️چند نسل دیگر که بگذرد جامعه ایران یک جامعه کاملا طبقاتی خواهد شد. کسانی پول دارند،برای آموزش فرزندانشان هزینه می کنند، فرزندانشان فرصتهای دانشگاهی خوب را به دست می آورد و از قِبَل این فرصت یا پول و یا قدرتشان افزایش پیدا می کنند و به همین ترتیب. لذا جامعه در طول زمان به دو طبقه تقسیم خواهد شد. طبقه قلیل مرفه و پولدار و دارای قدرت سیاسی و برخوردار از همه چیز و عده کثیر مستضعفی که باید با کار زیاد و زحمت فراوان حداقل زندگی را برای خود فراهم کنند. البته سهمیه اعضای هیات علمی ها برای فرزندانشان هم در توزیع نامناسب صندلی_های_برتر دانشگاه ها موثر است و این چرخه را تقویت می کند که مقوم طبقاتی شدن جامعه است.

4⃣‼️مطلب مهم این است که سهم نظام پذیرش دانشجو در طبقاتی_شدن جامعه بسیار زیاد و قابل توجه است. مهمتر این است که اساسا این موضوع مورد توجه مسئولان ما نیست، شاید به این دلیل که مسئولان خودشان از این پدیده منتفع می شوند؛ چه به دلیل پول داشتن و چه به دلیل هیات_علمی بودن و یا دلایل دیگر. اثرش زیاد و نقشش کلیدی است و به همین دلیل از آن به عنوان بیماری صعب_العلاج یاد می کنیم. البته دو بیماری صعب العلاج دیگر هم در طبقاتی شدن جامعه نقش دارند که بعدا تشریح خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">