سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

درسی که باید از تاریخ می آموختیم اما...

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۴۰ ب.ظ

جنگ صفین به درازا کشیده شد و با دسیسه و حیله گری عمروعاص و به کمک برخی از عناصر نفوذی دشمن در سپاه حضرت علی علیه السلام (نظیر اشعث) فشارهای اقتصادی و روانی به شدت بزرگ نمایی شد و کم کم روحیه ی سپاه تضعیف شد.

از دیگر سو معاویه با پیدا شدن زمینه های شکست درسپاهش بلافاصله تغییر استراتژی داده و به حضرت علی علیه السلام برای حل اختلافات فی مابین پیشنهاد مذاکره داد.

عمروعاص در حساس‌ترین لحظه های جنگ ، زمانی که نشانه‌های شکست در سپاه معاویه آشکار شده بود دست به نیرنگی بزرگ زد و دستور داد با بستن قرآن بر سر نیزه ها و حمل کردن قرآن بزرگ دمشق با کمک ده نفر روی نیزه ها ، همه سپاهیان فریاد بزنند:

"ای اهل عراق کتاب خدا بین ما و شما حاکم است" (دو طرف دست از جنگ برداریم و به حکم قرآن تسلیم شویم).

امام علی علیه السلام به شدت با پیشنهاد مذاکره مخالفت کرده (مذاکره با شیطان غیر ممکن و بی معنا و بی نتیجه است) و فرمودند: فریب مخورید ، قرآن ناطق منم ، به جنگ ادامه دهید و استقامت کنید که لحظه پیروزی فرا رسیده است و به دعوت اینان اعتنایی نکنید که فریبی بیش نیست.

اما فریب خوردگان ساده لوح و بازی خورده در سپاه امام علی علیه السلام در حالی که همگی مسلح بودند ، در برابر امام ایستاده و بر خواسته خود پافشاری کرده و در نهایت گفتند:

"یا علی ، دعوت این گروه را بپذیر و گرنه همان گونه که عثمان را کشتیم تو را نیز می کشیم."

نفوذی های دشمن با انجام عملیات روانی و تحریک سپاه ، عرصه را بر حضرت علی علیه السلام به شدت تنگ کرده و تنها راه اتمام جنگ را مذاکره دانسته و حضرت علی علیه السلام را برای قبول مذاکره تحت فشار شدید قرار داده و سرانجام مذاکره با شیطان زمان (معاویه) را بر آن حضرت تحمیل کردند.

گروه سرکش و فریب خورده در جبهه علی علیه السلام که بعدها خوارج نام گرفتند سه چیز را بر امام تحمیل کردند:

1 - پذیرش آتش بس و حکمیت قرآن و سنت پیامبر
2 - پذیرفتن ابو موسی اشعری به عنوان داور برای حکمیت (مذاکره مستقیم با دشمن).
3 - حذف عنوان و لقب امیرالمؤمنین از متن پیمان داوری و حکمیت
ابوموسی اشعری فردی ساده لوح ، خوش باور ، خوش بین به دشمن در مسیر مذاکرات بود و علاوه بر آن معاویه را دشمن نمی دانست.
ابن عباس با تأکید بر فریبکاری ، حیله گری و بدعهدی دشمن و گوشزد کردن زیرکی عمروعاص ، به ابوموسی اشعری گفت : از پیشی گرفتن بر عمروعاص در اعلام مواضع بپرهیز و بگذار ابتدا عمرو عاص نظر خود را اعلام کند. او فردی دغل باز و اغواگر است و تو را فریب می دهد. اما ابوموسی توصیه های مهم این عباس را قبول نکرد.

ابو موسی اشعری با همان خوش بینی ، ساده لوحی ، دشمن ندانستن معاویه و اعتماد به وی وارد میدان مذاکره با عمروعاص شد و... بالاخره پس از مذاکرات طولانی با نماینده ی شیطان بزرگ ، تحت تأثیر القائات شیطانی عمروعاص قرار گرفته و پیشنهاد برد برد عمروعاص را پذیرفته و به آن تن داده و مقرر گردید که طرفین مذاکره ، در یک برنامه ی جامع اقدام مشترک (برجام) ، معاویه و علی را از خلافت عزل و انتخاب خلیفه را مستقیماً به خواست مردم (و دموکراسی) واگذار کنند.!!!

ابوموسی در مسیر اجرای برجام ، تحت تأثیر فریب کاری عمروعاص قرار گرفته (و به دشمن علی علیه السلام اعتماد کرده) و بر منبر بالا رفته و در جمع مردم چنین گفت:

"ما پس از مشورت و بررسی به این نتیجه رسیدیم که علی و معاویه را از خلافت خلع کنیم و انتخاب خلافت را به عهده مسلمین بگذاریم ، بنابراین من علی را از خلافت خلع می کنم ، چنان که این انگشتر را از انگشت بیرون می آورم!

و عمروعاص (به عنوان نماینده شیطان بزرگ) بلا فاصله پس از ابوموسی به منبر رفته و گفت:

"او علی را از خلافت خلع کرد ، من نیز او را خلع می کنم و معاویه را به خلافت می گمارم ، چنان که این انگشتر را در دست خود می‌نهم!

ابوموسی که فریب خورده بود، فریاد زد: «لعنت خدا بر تو باد ، تو مانند سگی هستی»

...و عمرو عاص در حالی که پیروزمندانه از منبر پائین می آمد به او گفت: «و تو نیز مانند الاغی هستی که بر او کتاب بار کرده باشند».

علی علیه السلام (مذاکرات و برنامه جامع اقدام مشترک را خسارت محض نامیده و ) جبران نقص ها و ضعف های رخ داده را از سپاه خود طلب کردند اما معاویه به عنوان شیطان بزرگ ، به اینجا بسنده نکرده و با استفاده و بهره گیری از نفوذی های خود و تحریک فریب خوردگان و ساده لوحان سپاه امیرالمؤمنین ، علی علیه السلام را به عنوان مقصر اصلی این افتضاح برجامی معرفی کرد که چرا (حضرت) علی به عنوان خلیفه نظر سپاه را پذیرفته و تن به قبول حکمیت ابوموسی اشعری داده است . در نتیجه ی این عملیات روانی دوقطبی سازی در سپاه مولای متقیان رخ داده و در نهایت منجر به تشکیل خوارج شد و مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را در جنگ دیگری در داخل خانه کرد.

پس از شکست خوارج بدست حضرت علی علیه السلام ، نیز شیطان بزرگ (معاویه) تا موفق به کشتن حضرت علی علیه السلام نشد ، دست از توطئه ، دسیسه و شیطنت برنداشت.

تمام آنچه واقع شد نتیجه روشن سرپیچی از فرمان حجت خدا و عدم تسلیم در برابر امام علی علیه السلام بود که پیامدهای منفی آن هنوز در زمینه های مختلف مشهود است

🔵🔵این درسی است که ما باید در مسیر مذاکره با شیطان بزرگ از تاریخ می آموختیم ، با این تفاوت که اگر در صدر اسلام برخی از ساده لوحان ، معاویه را مسلمان دانسته و به هیچ وجه لفظ دشمن در مورد وی را قبول نداشتند هم اینک در برابر ما شیطان بزرگ (آمریکا) و شیطانک ها و هم پیمان های غربی اش صف آرایی کرده اند که بی تردید و بر اساس نصوص قرآنی و روایی دشمن ترین دشمنان اسلام هستند (مائده آیه ۸۲) و آشکارا از ضرورت تغییر رفتار ایران و تبعیت و تمکین از مهندسی ۴۰۰ ساله نظام سلطه سخن می گویند.

دشمنی که امروز برخی از دولتمردان ما بر سر میز مذاکره دشمنش نمی شناسند و خوش بینانه بر این باورند که می توانند با او از در تعامل وارد شده و در همه ی زمینه ها به گفتگو و برجام بنشینند در سوره ی بقره آیه 120 به عنوان دشمنی معرفی شده که به کمتر از پیروی از دین و روش آنان (نظام مهندسی شده ی سلطه) و اضمحلال و نابودی دین اسلام رضایت نخواهند داد و این دقیقاً همان چیزی است که رسماً و کراراً ، در هر مرحله از مذاکرات به زبان آورده و بر آن تأکید دارند.

نکته ی بسیار مهمی که در ادامه ی آیه مذکور به آن تصریح شده است لیکن در اغلب موارد نسبت به آن غافل هستیم ، این است که حضرت حق جل و علا ما را (در مسیر مذاکره ی بی فرجام و خسارت بار با دشمن اسلام) انذار می دهد که اگر از هوسهاى آنان پیروى کنىد ، دربرابر خدا هیچ سررشته دار و یاورى نخواهى داشت (یعنی خداوند سبحان یاری خود را از شما دریغ خواهد کرد و شما را به حال خود وا خواهد گذاشت) که در این صورت شکست شما قطعی خواهد بود.

آنچه که هم اینک باید از این واقعه عبرت آموز تاریخ اسلام درس بگیریم این است که با توجه به اینکه در اولین روز سال جاری مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ، بر خسارت محض بودن برجام تصریح فرمودند و با عنایت به نتایج حاصله از روند اجرای برجام و بدعهدی و جسارت های پی در پی شیطان بزرگ و تلاش مضاعف برای تحقیر ایران و استفاده از تحریم ها برای امتیازگیری در سایر حوزه های غیر قابل مذاکره و.... ، پیشنهاد می گردد دولت محترم بدون فوت وقت و اقتنام فرصت بدست آمده در سال جدید ، تمام همت خود را در راستای واقع بینی و عدم خوش بینی به غرب پیمان شکن معطوف داشته و تحقق اقتصاد مقاومتی در مقام عمل را سرلوحه ی امور خویش قرار داده و بیش از این در بازی شطرنج سیاسی دشمنان کینه توز نظام مقدس اسلامی قرار نگیرند.

انتظار بجا و منطقی امت انقلابی ایران از دولتمردان این است که از تاریخ و گذشته خسارت بار مذاکره یا شیطان بزرگ عبرت گرفته و همان گونه که از تبریک تولد نوه ملکه انگل ها (بریتانیا) غافل نیست ، در خصوص مواضع خصمانه و دوقطبی ساز آمریکایی ها نیز موضعی انقلابی و در شأن ملت ایران اتخاذ کرده و رسماً اعلام نمایند که "نه تنها موضوع موشکی ایران به هیچ قابل مذاکره نیست و نه تنها ایران انقلابی هرگز حاضر به کم کردن برد موشک های خود نیست ، بلکه قویاً اعلام می داریم که برد موشک های ایران تا محل استقرار میزهای تهدید دشمن در هر نقطه از جهان افزایش خواهد یافت.


شنبه ۲۸ فروردین ماه ۹۵ -تهران- سید عبداله متولیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">