سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

اطلاعات جدید از چگونگی ساخت داعش توسط آمریکا

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۵۶ ب.ظ
گزیده‌ای از سخنرانی سیدحسن نصرالله به‌مناسبت روز جانباز

اطلاعات جدید از چگونگی ساخت داعش توسط آمریکاhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت روز جانباز در مجتمع امام مجتبی علیه‌السلام ضمن تبریک مناسبت‌های شعبانیه و روز نیمه شعبان، ‌گروهک تروریستی داعش را ابزاری آمریکایی - صهیونیستی برای تخریب منطقه دانست که از سوی برخی رژیم‌های منطقه‌ای حمایت مالی می‌شود. وی همچنین در ادامه به نقش آمریکا در تشکیل داعش و توطئه‌های جدید آن در منطقه پرداخت. گزیده‌ای از این سخنرانی به گزینشKHAMENEI.IR  تقدیم مخاطبین محترم می‌شود:

 
در این روزها طبعاً با توجه به شرایط مراسمی که ما برگزار کردیم، مجروحانی در نیروهای مقاومت و برادران مبارز وجود دارد که با پروژه‌های صهیونیستی در طول ده‌ها سال گذشته مبارزه کرده‌اند. امروز نیز مبارزانی وجود دارند که کاملاً مانند گذشته در برابر پروژه‌های صهیونیستی ایستادگی کرده و شهدا و جانبازانی را تقدیم می‌کنند. آنها صبر و تحمل زیادی در این رابطه از خود نشان می‌دهند.

در چنین روزهایی لازم است که موضوع روز نکبت را یادآوری نماییم، چرا که طبعا به‌نظر می‌رسد این موضوع نیز مانند تمام مسائلی که مرتبط با فلسطین و روند درگیری با دشمن اسرائیلی است، دارد به فراموشی سپرده می‌شود. البته در جهان عرب و دنیای اسلام برخی دولت‌ها وجود دارد که در این رابطه تحرکاتی از خود نشان می‌دهند.
 
* داعش، نکبت جدید در منطقه
نکبت توطئه‌ای است از ده‌ها سال پیش باعث شده امت اسلام این موضوع را فراموش کرده و واقعیت‌های کنونی را بپذیرند. در چنین روزهایی در سال ۱۹۴۸ نکبت بزرگی در فلسطین و بر ضد ملت فلسطین و تمامی ملت‌های منطقه آغاز شد و زمینه را برای تسلط بر مقدسات اسلامی و فلسطینی در سال ۱۹۶۷ فراهم آورد. در چنین روزهایی در سال ۱۹۴۸ صدها هزار فلسطینی از خانه و کاشانه و روستاهای خود اخراج شدند. هزاران نفر شهید و بالاتر از ده هزار نفر در جنایت و و تجاوزات انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. ۲۰ شهر و ۴۰۰ روستای فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها مورد اشغال قرار گرفت و بخش بیشتر اراضی تاریخی فلسطین از سوی صهیونیست‌ها اشغال شد. این مصیبت‌ها همچنان ادامه دارد و آثار و نتایج این نکبت در امت اسلام و وجدان و امنیت و کرامت و شرف آن ادامه دارد و بر ثبات و آینده و رفاه آن همچنان تأثیرگذار است. 

طبعاً این انگلیسی‌ها و غربی‌ها بودند که گروهک‌های تروریستی صهیونیستی و ترور و وحشیگری را به این منطقه آورده و رژیم اسرائیل را در آن بنا نهادند. آنها یک ملت را به‌صورت کامل تخریب کرده و منطقه را در آستانه‌ی ویرانی قرار دادند تا پروژه‌ی استعماری انگلیس و غرب در تسلط بر تمامی منطقه از فلسطین کلید بخورد. این اتفاق افتاد و انگلیس و غرب بلافاصله رژیم اسرائیل را به‌رسمیت شناخته و مبارزات ملت فلسطین را در طول ده‌ها سال برای به‌رسمیت شناخته شدن حقوق خود از سوی جامعه جهانی را نادیده گرفتند.

در سال‌های اخیر پروژه‌ی مشابه و عملکرد مشابه و نکبت مشابهی در منطقه دیده می‌شود، نکبتی که با مدیریت و برنامه‌ریزی وارث انگلیس در منطقه یعنی آمریکا به راه افتاده است. همان‌طور که انگلیس گروهک‌های تروریستی صهیونیستی را وارد منطقه کرد و نکبتی را در فلسطین ایجاد کرد، الان نیز آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن گروه‌های تروریستی و تکفیری و وحشی را به منطقه آورده‌اند تا روح و اراده و عنوان مقاومت و رویکردهای مقاومت در میان دولت‌ها و ملت‌ها و احزاب و جنبش‌های ما را تهدید نماید. در این رابطه نمونه‌هایی را ذکر خواهم کرد.

تفاوت‌های زیادی بین نکبت ۱۹۴۸ با نکبتی که آنها می‌خواهند بر سر ما بیاورند، وجود دارد. تفاوت اساسی در اینجا است که در حال حاضر زنان و مردان و دولت‌ها و حکومت‌ها و ارتش‌ها و ملت‌ها و احزاب و جنبش‌های مختلفی در منطقه وجود دارد، امت اسلامی زنده و قوی و دارای هوشیاری و بصیرت است و مسلم است که پروژه‌ی آمریکا را از طریق براندازی تمامی ابزارهای آن ناکام بگذارد. آنها نمی‌خواهند این پروژه مانند پروژه انگلیس موفقیت‌آمیز بوده و بتواند ابزارهای خود را در فلسطین و منطقه مسلط کند.  
 
* اطلاعات جدید از ایجاد داعش توسط آمریکا
وقتی حضرت آقا، رهبر انقلاب اسلامی حفظه‌الله و بسیاری از مسئولان و علما و رهبران سیاسی منطقه و جهان عرب و اسلام آمریکا را مسئول این تجاوزات می‌دانند، برخی می‌گویند این مسائل چه ارتباطی با آمریکا دارد؟ اینها جنبش‌های اسلامی جهادگرا و افراطی است که برخی از آنها تکفیری هستند.

آنها جداً برای آمریکایی‌ها مبارزه می‌کنند و در خدمت‌رسانی به منافع آمریکا بوده و پروژه‌های آمریکا را دنبال می‌کنند. آیا آمریکایی‌ها می‌توانند با این افراد و جنبش‌ها که رویکردهای این‌چنینی دارند، همکاری کنند؟ برخی این موضوع را عجیب می‌دانند. سؤال دیگر آنها این است که دلیل شما از این موضوع چیست؟ آمریکا هیچ ارتباطی با داعش و جبهة‌النصره و القاعده ندارد، بلکه در شرایط کنونی از تسلط آمریکا خارج شده است. برعکس آنها معتقدند آمریکا راه‌حل مشکلات موجود و تضمینی برای امنیت و صلح است.

در این رابطه یک مثال جدید ذکر می‌کنم. مصاحبه‌ی طولانی‌ یک ژنرال بازنشسته‌ی آمریکایی با شبکه سی ان ان آمریکا است که ژنرال شناخته ‌شده‌ای نیز هست و از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ژنرال‌های ارتش آمریکا است. نام او وسلی کلارک است. وی فرمانده‌ی ارشد نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ بوده است. این مصاحبه در تاریخ ۱۷/۲/۲۰۱۵ انجام شده است. او مسئولیت‌های بزرگی را در میان نیروهای آمریکایی داشته است. وی با تمام افتخار می‌گوید که واشنگتن و متحدانش جماعت داعش را ایجاد کردند تا در برابر حزب‌الله لبنان بایستند. طبعاً این تنها هدف آنها نبود، اما یکی از مهم‌ترین اهداف بود. وی می‌گوید هدف از ایجاد داعش تخریب حزب‌الله بود. وی می ‌افزاید ما داعش را از طریق تأمین مالی دوستان و متحدان خود آماده کردیم و آن را برای مبارزه با حزب‌الله مجهز کردیم. کلارک می‌افزاید بعد از تأمین مالی و حمایت از سوی متحدان آمریکا، میلیون‌ها دلار برای تخریب وجهه‌ی حزب‌الله لبنان و در مسیر مبارزه با آن و محاصره آن هزینه شد.

ژنرال آمریکایی می‌افزاید که واشنگتن در تسهیل رویکردهای ایجاد وحشت تبلیغاتی داعش نیز سهیم بوده است. این در حالی است که المنار از شبکه‌های ماهواره‌ای و ماهواره‌های آمریکایی و اروپایی حذف می شود و حتی در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های الکترونیک نیز مانع از پخش آن می‌شوند. آنها اخبار ما و تصاویر ما را منع می کنند، اما داعش هزاران سایت دارد که در تمامی دنیا پخش می‌شود. آمریکایی‌ها این تسهیلات را برای آنها فراهم آوردند. چرا؟ برای اینکه تمامی دنیا این چهره‌ی زشت و تاریک و غربی از اسلام را ببینند و حتی ملت‌های منطقه نیز از آن بترسند. ببینید آنها چگونه مردم را ذبح می‌کنند و سر آنها را می‌برند، تجاوز می‌کنند، ناسزا می‌گویند، همه چیز را خراب می‌کنند و به آتش می‌کشند تا مردم را بترسانند. آمریکایی‌ها این کارها را می‌کنند تا مردم، منطقه را ترک کنند و آن را برای کسانی‌که آمریکا می‌خواهد، باقی بگذارند.

داعش همچنین خطری برای آینده‌ی نوار غزه و کرانه‌ی باختری و تمامی جنبش‌های مقاومت در فلسطین است. داعش به منطقه آورده شده است تا با جمهوری اسلامی ایران مبارزه کند، تا روند مبارزه را به عراق بکشاند، تا با دولت مقاوم سوریه مبارزه کند. آنها داعش را به منطقه آورده و آن را در عراق و سوریه و افغانستان ساکن کردند. در افغانستان آنها رویکردی تازه را دنبال می‌کنند. در افغانستان داعش و طالبان وجود دارد. آنها می‌خواهند داعش را در مرزهای شرقی ایران و در مرزهای غربی ایران و حتی در صورت امکان در داخل ایران مستقر کنند. آل‌سعود الان این خط را دنبال می‌کند. در داخل عراق و در داخل سوریه یک رویکرد وجود دارد. آنها داعش را به سمت لبنان و قلمون و سلسله کوهستان‌های شرقی و بلندی‌های عرسال سوق می‌دهند. آنها می‌خواهند داعش را به عرسال برسانند تا از طریق آن به سواحل دریا دست پیدا کنند.
 
* آمریکا با کدام جریان‌های اسلامی مشکل دارد؟ 
امروز نیز آمریکا، اسرائیل و غرب در منطقه مشکل دارند. مشکل امروز آنها در منطقه محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه، جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین است. نام این مشکل گرایش گسترده‌ی مردم به‌سمت خط مقاومت در عراق و یمن است. نام این مشکل خیزش و بیداری جدید ملت‌های اسلامی است که طی چند سال اخیر اتفاق ‌افتاده است. آنها با این دشمن جدید چگونه مبارزه می‌کند؟ ‌

مشکل آمریکا و غرب با این دشمن جدید چیست؟ بسیاری از مردم نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند و زنانشان محجبه هستند. مشکل هرگز در اینجا نیست. در عربستان‌سعودی نیز نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند و زنان عبا بر سر می‌کنند و حج و عمره بپا می‌دارند. مشکل آنها در این نیست که فرد بگوید من یک مسلمان هستم. مشکل آنها در ابعاد ظاهری و قشری دین نیست، مشکل آنها با دولت‌ها و ملت‌ها و احزاب و جریان‌هایی است که اشغالگری رژیم اسرائیل بر ضد فلسطین و اراضی عربی و مقدسات اسلامی و مسیحی را رد می‌کنند. مشکل آنها با تمام کسانی است که  سلطه‌طلبی آمریکا در منطقه را نمی‌پذیرند. مشکل آنها با کسانی است که می‌خواهند کرامت و عزت و مقدسات اسلامی را به مسلمانان بازگرداند. مشکل آنها با کسانی است که می‌خواهند نفت و گاز و منابع خیر و خوبی آن ها در خدمت شرکت‌های بزرگ آمریکایی و غربی نباشد. مشکل آنها با تمام کسانی است که فرهنگ و روح مقاومت و دیدگاه‌ها و اراده و تصمیم گیری مقاومت را دنبال می‌کنند.

چگونه با این مشکل مبارزه می‌کنند؟ آنها به‌صورت مستقیم مبارزه کردند و شکست خوردند. آنها از طریق اسرائیل در جولای ۲۰۰۶ به‌صورت مستقیم وارد میدان مبارزه شدند، ولی شکست خوردند. در غزه نیز وقتی مستقیم وارد مبارزه شدند، شکست را پذیرفتند. بنابراین چه راهی در پیش روی آنها باقی ماند؟ بازگشت به الگوهای گذشته. الگوهایی که از طریق آن موفق شده بودند اتحاد جماهیر شوروی را شکست دهند. این بهترین راه برای بازگشت به منطقه بود تا آنها را در برابر دولت‌ها و جنبش‌های مقاومت قرار داده و این محور را تخریب کنند. قدرت این الگو برای تخریب بسیار بالا است.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">