سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

بازگشت به GDP دولت احمدی نژاد آرزوی دولت روحانی

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ب.ظ

9دی: والله، بالله، تالله سالهای 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نخواهد شد. این قسم غلیظ را حسن روحانی در 10 تیر 1393 خورد تا بگوید دولت یازدهم دیگر سیاست‌های دولت قبل را تکرار نخواهد کرد.

او این قسم را خورد تا مردم مطمئن شوند که دیگر خبری از مشکلات اقتصادی سال‌های قبل نخواهد بود. او وعده داد که رونق اقتصادی به کشور بازخواهد گشت.
اما اکنون که دولت وی به سه سالگی رسیده، بی‌تدبیری و سوءمدیریت در این مدت وضعیت اقتصادی کشور را به جایی رسانده که وزیر اقتصاد دولت یازدهم آرزو می‌کند سطح تولید ناخالص داخلی کشور را به میانه دولت دهم یعنی سال 1390 برساند. چند روز قبل علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر سطح تولید کشور از بالاترین دوران یعنی سال ۹۰ پایین‌تر است که دلیل آن رکود است که تلاش ما این است که به تولید سال ۹۰ و ۹۱ برسیم.
اظهارات طیب‌نیا اعترافی دیرهنگام نسبت به عملکرد دولت یازدهم در عرصه اقتصادی است. وضعیت تولید ناخالص داخلی (GDP) در 3 سالی که دولت یازدهم بر سر کار بوده، آنچنان تعریفی نداشته است. در حالی که رشد اقتصادی 3 درصدی سال 93 را به غیر از خود دولتی‌ها کسی باور نکرد، در سال 94 وضع اقتصادی آنقدر وخیم شد که دولتی‌ها بر خلاف سال 93، سانسور آمار منفی را به ارائه آمار ظاهرا مثبتی که جامعه نپذیرد، ترجیح دادند. در این شرایط که انتقادات از بانک مرکزی بابت سانسور آمار رشد اقتصادی سال گذشته همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد با سخنان اخیرش درواقع اعتراف کرده که سرجمع عملکرد دولت یازدهم در عرصه اقتصادی کشور از صفر هم کمتر بوده و نتوانسته در 3 سال اخیر تحرک خاصی در اقتصاد کشور ایجاد کند.
این در حالی است که مسئولان دولت یازدهم بارها و بارها با ذکر رشد منفی 6.8 درصدی اقتصاد کشور در سال 91، عملکرد دولت قبل را به همین رشد منفی خلاصه می‌کردند. اما این اولین بار است که یک مقام دولتی با دوری از سیاهنمایی‌های همیشگی، به بُعد نسبتا مثبت وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور در دولت قبل اشاره می‌کند.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1384 بیش از 166 هزار میلیارد تومان بود که در سال 1390 به رکورد 215 هزار میلیارد تومان رسید و پس از آن در سال‌های 1391 و 1392 نزولی شد.
اگر سال 1391 را سال پایانی عملکرد دولت قبل قلمداد کنیم، هرچند در این سال رشد اقتصادی کشور منفی 6.8 درصد بود، اما در مجموع در دوره 8 ساله دولت قبل، سطح تولید ناخالص داخلی کشور 26 درصد افزایش یافت و از 157 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال 1384 به 201 هزار میلیارد تومان در پایان سال 1391 رسید. به طور میانگین در 8 ساله دولت قبل تولید ناخالص داخلی کشور سالانه 3.3 درصد رشد کرد که رشد بسیار پایینی است.
در مقام مقایسه، دولت یازدهم در 3 سالی که بر سر کار بوده، عملکرد بدتری داشته است. در سال اول دولت یازدهم، رشد اقتصادی منفی 1.9 درصد بود. در سال 1393 تولید ناخالص داخلی کمی رشد کرد اما آنطور که از شواهد پیدا است در سال 1394 تولید ناخالص داخلی دوباره منفی شده و به همین دلیل نیز بانک مرکزی از انتشار این آمار خودداری کرده است. بر اساس آمار دردسترس، عملکرد دولت یازدهم در حوزه رشد اقتصادی به طور میانگین سالانه 5/0 درصد بوده است.
برای بازگشت تولید ناخالص داخلی کشور از سطح سال 1393 به رکورد سال 1390، اقتصاد کشور نیازمند رشد 6 درصدی در سال 1394 بود. اما از آنجا که رشد اقتصادی سال گذشته به احتمال زیاد، منفی بوده در سال جاری برای رسیدن به رکورد دولت دهم، رشد اقتصادی کشور باید از 6 درصد هم بیشتر شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با سپری شدن سال جاری و در صورت تحقق رشد خوش‌بینانه بالای 6 درصدی تا پایان امسال، دولت یازدهم در 4 سال عمر خود فقط خواهد توانست که وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور را به رکورد دولت قبل بازگرداند.

۹دی را شنبه ها ازمراکزفروش مطبوعات مطالبه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">