سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
سعید جلیلی، عضو شورای امنیت ملی بعد از ظهر امروز در همایش در امتداد مسیر که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد گفت: سوم خرداد روزی است که مقامات آمریکایی به نوه های خود خواهند گفت که در آن روز نتوانستند هیچ غلطی انجام دهند.

وی در مورد اهمیت سوم خرداد افزود: سوم خرداد روزی است که اسطوره های انقلاب افسانه شکست ناپذیری آمریکا را مخدوش کردند و پای آمریکایی ها را به چالش کشیدند.

جلیلی ادامه داد: شاهد هستیم مناسباتی که بین دولت های جهان تحت یک نظم بین المللی شکل گرفته است چگونه مناسباتی است؟ بیش از 70 سال پیش قدرتی(آمریکا) به اتکا سلاح هسته ای به مردم حمله کرد و هزاران انسان را به خاک و خون کشاند و همچنین در آن سال مجددا آن جنایت را تکرار کرد.

 

عضو شورای امنیت ملی با تاکید بر اینکه آمریکا 70 سال پیش مردم را در ژاپن به خاک و خون کشید بیان داشت: هیچ کس تردیدی ندارد که سلاح هسته ای یک سلاح نامشروع است. همان به کار گیرندگان سلاح هسته ای  بر ضد مردم ژاپن هنوز در این کشور حضور نظامی دارند و همچنین ادعا می کنند که سربازان آنها مصونیت قضائی باید داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها می گویند پس از 70 سال هنوز اعتمادسازی برای آنها از سوی ژاپن صورت نگرفته تصدیق کرد: آمریکایی ها می گویند برای آن جنایت عذرخواهی نمی کنیم، این منطق استکبار است. چند روزی است که یکی از افراد آمریکایی ها می گوید ما در قبال این جنایت عذرخواهی نمی کنیم اما کشته شدن چندین هزار انسان غم بار است.

 

جلیلی با تاکید بر سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه ما در جنگ این گونه تصمیم گیری می کنیم ادامه داد: این یک واقعیت در سیاست بین الملل و در عرصه جهانی است. چرا شما این رفتار را دارید؟ آنها می گویند زورمان بیشتر است و این همان مناسباتی است که آمریکایی ها از آن تعریف می کنند. در این مناسبات هر آنچه گذشته است مثل واکنش به ژاپن خواهد بود.

 

عضو شورای امنیت ملی با اشاره به سفر خود در سال 88 به ژاپن تصریح کرد: سال 88 به توکیو و هیروشیما رفتیم در آنجا هم مقامات ژاپنی و هم شاهد عینی آن حادثه بیان کردند این رفتار آمریکا همین چیزی است که اتفاق افتاده و حق ما بوده است. نخست وزیر وقت ژاپن هم می گفت زمانی که ما می خواستیم قدرت را در دست بگیریم، شعارمان این بود که چرا پایه های نظامی آمریکا باید در اینجا باشد و تلاش می کنیم آمریکا برود اما نتوانستیم این شعار را محقق کنیم و چندی بعد نیز همان نخست وزیر از کار خود استعفا داد.

 

وی با تاکید بر اینکه این رفتار آمریکا نه تنها در ژاپن اتفاق افتاده بلکه همین الان نیز در سند استراتژی امنیت ملی آمریکا از این دست رفتارها وجود دارد، بیان داشت: هم در سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که انتشار یافته است و هم در مقدمه آن تاکید شده است که در یک قرن آینده آمریکا باید رهبری جهان را در دست بگیرد و همچنین بیان می کنند نه تنها رهبری باید با آمریکا باشد بلکه باید فاصله معنا داری با دیگر کشورها وجود داشته باشد.

 

جلیلی افزود: آن وقت این آمریکایی ها می آیند و راجع به فلان تراکنش بانکی در فلان جای دنیا نظر می دهند و همچنین راجع به اینکه نیاز یک کشور چیست تعیین تکلیف می کنند، این همان منطق آمریکاست که بیان می کند.

 

عضو شورای امنیت ملی بیان داشت: اهمیت سوم خرداد در این است که یک ملتی می ایستد و مقاومت می کند و از حقوق و منافع و ارزش های خود دفاع می کند و افسانه شکست ناپذیری آمریکا را می شکند.

 

وی با اشاره به حمایت کشورهای دیگر از عراق در جنگ هشت ساله خاطرنشان کرد: ملک فهد در آن زمان عنوان کرد که صدام را با پول، سلاح و موضع گیری هایشان کمک کرده اند، و اینها چیزهایی است که از رسانه ها مطرح شده است. آن وقت یک دفعه سوم خردادی پیدا می شود که به آنها اجازه نمی دهد خوابشان را تعبیر کنند.

 

جلیلی با تاکید بر اینکه سوم خرداد درسی به آمریکایی ها داد که بفهمند خواب غلبه بر انقلاب اسلامی هیچ گاه تعبیر نخواهد شد، اظهار داشت: کشوری که خود می گوید 5000 کلاهک هسته ای دارد چرا برای چند سانتریفیوژ 18 روز می نشیند و صحبت می کند؟ معلوم است از چیز دیگری نگران است، می بیند که اسطوره ای شکل می گیرد و فریاد می زند پادشاه لخت است و افسانه شکست ناپذیری آمریکا را داد می زند و فریاد می کند.

 

عضو شورای امنیت ملی با تاکید بر اینکه سقوط شاه، شکست طبس و پیشرفت جمهوری اسلامی هر کدام یک کابوس برای آمریکاست تصریح کرد: آمریکایی ها برای جبران این کابوس نیاز به افسانه پردازی در مقابل نوه های خود دارند. یک اسطوره ای به نام انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است که بطلان افسانه شکست ناپذیری آمریکا را نشان می دهد. آمریکا به دنبال تهی سازی منابع قدرت است. او هم می داند غنی سازی منحصر به هسته ای نیست و هم می داند تهی سازی منحصر به هسته ای نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا ماهیت رفتار الگوی توجیه کننده خود را شناخته است، ادامه داد: ما باید عوامل موفقیت را بشناسیم حفظ کنیم و ادامه دهیم اول شرط در این راه نیز نترس بودن است. منطق آمریکا زور است همیشه نیز اولین گزینه آمریکا جنگ بوده است. ترورها، ماجرای صحرای طبس و تحمیل جنگ هشت ساله رفتار قبلی نظامی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بوده است

جلیلی افزود: کسانی که فریاد دموکراسی آنها گوش فلک را کر کرده می آیند و با حاکمان مستبدی که در تاریخ کشورشان هیچ انتخاباتی رخ نداده است جلسه می گذارند و بعد با افتخار می گویند اینها متحدان منطقه ای ما هستند.

عضو شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه در هفته گذشته شهید بدرالدین قهرمان مبارزه با تروریست توسط تروریست شهید شد بیان داشت: آمریکایی ها در قبال شهادت شهید بدرالدین می گویند چرا تسلیت گفتید و باید ما تعیین کنیم که به چه کسی تسلیت بگویید. این اتفاقات شروعی در پایان قدرت آمریکاست. مناسبات عوض شده است و آمریکا این را می فهمد. باید داشته های خود را باور کنیم

وی در جواب این سئوال که سوم خرداد را چه کسانی درست کردند؟ گفت: سوم خرداد را کسانی درست کردند که معتقد بودند ما می توانیم و این ما می توانیم را در عمل نشان دادند. خرمشهر مقابله با چند نیروی نظامی بعثی نبود بلکه تمام نیروهای نظامی آنها بود، این محاسبات است که آمریکا را دچار سردرگمی کرده است. زمانی که خرمشهر در سوم خرداد آزاد شد، در پنجم یا ششم خرداد نیز جنوب لبنان آزاد می شود و این تبدیل به یک الگو گردیده و تکثیر شده است و پس از آن جنگ های 33 روزه و 23 روزه نیز باپیروزی لبنان تمام می شود در حالی که جنگ های قبلی با پیروزی رژیم صهیونیستی تمام می شد. اگر این مناسبات ریشه بگیرد کابوس هایی را رقم خواهد زد که آمریکا باید هر روز برای نوه های خود تعریف کند.

 

جلیلی با اشاره به پیام شهدا برای ما خاطرنشان کرد: عین صراحت قرآن است که می فرماید شهدا زنده اند و به شما بشارت می دهند. شهدا پیام امیدواری، نترسی و عدم نگرانی را می دهند. انقلاب اسلامی با قدرت مسیر شکوفایی را شروع کرده و ادامه خواهد داد و یک تمدن جدیدی شکل می گیرد. امروز شاهد هستیم تمام نیروهای خود را در سوریه آورده است اما موفقیتی برای او رقم نخواهد خورد.
خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">