سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

 * برخورد جناحی  و مقطعی با  فساد خود یک فساد خسارت بار است!

**«آلوده دامن ها» هر چقدر هم که اختلاف داشته باشند در نهایت در یک جناح قرار می گیرند.

* بی تقوایی سیاسی باعث می شود یک نفر راجع به موضوع واحد در طول زمان و به تناسب شرایط مواضع متناقض بگیرد و  جامعه را دچار سرگردانی کند و البته عاقبت چنین رفتاری بی آبرویی است!

**شفافیت سیاسی یعنی صادقانه پای مواضع خود بایستیم و مسئولیت مواضع خود را برعهده بگیریم.

* برخی که در گذشته با مواضع نادرست  خود یک جامعه را دچار اشتباه و تردید کردند، بعد از مدتی بگونه ای مواضعشان تغییر می کند که انگار در گذشته هم موضع امروز را داشته اند!

**با «دو رویی سیاسی» منافع ملی در ابهام قرار گرفته و گاه خسارت های بزرگ و غیر قابل جبرانی بوجود می آید.

* همانقدر که باید مفاسد مشترک همه جناح ها را با یک چشم دید باید عناصر مومن انقلابی خدوم و پاک دست  را که در همه جناح ها حضور دارند را هم دید و آنها را به جامعه نشان داد.

***مبارزه با فساد یک بن بست نیست زیرا اساسا در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد،  باید  شاخص های قرآن در این مسیر به معنای واقعی کلمه به کار گرفته شود  تا نتیجه دهد.

* باید نگاه های مختلفی که درباره برجام وجود داشت بدون هیچ حب و بغضی بررسی و شفاف شود و الان با گذشت یک سال از توافق هسته ای،  مشخص شود کدام نگاه درست و کدام غلط بود؟

***برخی ادعا می کردند اگر در هسته ای کمی عقب نشینی می کردیم تحریم ها لغو می شد اما همانها امروز می گویند آنطور که توقع بود امریکا به تعهداتش عمل نکرده است! بر مبنا ی چه محاسبه ای این توقع از سوی برخی چهره های سیاسی وجود داشته است؟

* در ابتدا گفتند باید بگونه ای عمل کرد که چرخ کارخانه ها بچرخد، امروز می گویند برجام انجام شد تا چرخ تانک ها نچرخد و جنگ نشود!

**امروز می گویند برجام این ایرادات را هم دارد و اصلا قرار نبوده با توافق هسته ای چرخ زندگی مردم بچرخد!  چه کسی وعده حل مسایل اقتصادی را بواسطه توافق هسته ای  مطرح کرد و این توقع را در جامعه و مردم بوجود آورد؟

* در برجام خلل و فرج جدی وجود دارد و طرف مقابل برجام را به مثابه ابزاری برای مهار ایران و یک اهرم فشار بر مردم ما می خواهد که با هم بستگی و انسجام ملی نباید این اجازه رابه او داد.

***دغدغه اصلی ما بیشتر از حضور افراد در انتخابات، باید شفاف سازی مواضع افراد و ترویج رویکرد های صحیح برای جامعه باشد تا نزدیک انتخابات رسانه های غربی نتوانند با فضاسازی کاذب و القائات نادرست، مسیر افکار عمومی را منحرف کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">