سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
SNN

radio button نشر اکاذیب به سبک علی مطهری/ این بار هم با یک «عذرخواهی» همه چیز ماست‌مالی می‌شود؟

افترا و استفاده از سیاست «بزن و در رو» البته در قاموس ادبیات سیاسی علی مطهری مسبوق به سابقه است. این نماینده مجلس پیشتر نیز در مواردی در کسوت نمایندگی مجلس به ادعاهای خلاف واقع پرداخته بود که در برخی موارد رسما مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته لغو سخنرانی علی مطهری در جمع اصلاح طلبان مشهد، و به تبع آن نامه مطهری خطاب به رئیس جمهور دستمایه هجمه سنگین رسانه های ضدانقلاب علیه نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی واقع شد؛ نامه ای که دفتر آیت الله علم الهدی سریعا به آن واکنش نشان داد و اساسا ارتباط لغو این سخنرانی را با ایشان تکذیب نمود؛

افترا زدن و استفاده از سیاست «بزن و در رو» البته در قاموس ادبیات سیاسی علی مطهری مسبوق به سابقه است. این نماینده مجلس پیشتر نیز در مواردی در کسوت نمایندگی مجلس به ادعاهای خلاف واقع پرداخته بود که در برخی موارد رسما مجبور به عذرخواهی نیز شد.

توهین به یک نماینده مجلس

در تابستان سال 89، علی مطهری در جریان بررسی یکی از طرح های مجلس و حین نطق خود، با مخالفت مهدی کوچک زاده نماینده تهران مواجه می شود که متاسفانه در مقابل این اعتراض، رفتاری زننده و خلاف شان نمایندگی از وی مشاهده می شود. مطهری در این جلسه، کوچک زاده را «کوچک اف» خطاب می کند و می گوید تبار تو روس است و اسمت را عوض کرده ای! در ادامه از الفاظ رکیکی مانند: خفه شو، بتمرگ، و [...] استفاده می کند و پس از آن که صوت این جلسه به صورت زنده از رادیو سراسری پخش می شود؛ وی مجبور به عذرخواهی از به کار بردن این الفاظ و نسبت ها می شود

(صوت توهین علی مطهری به مهدی کوچک زاده)

 

افترا به امام جمعه شیراز: شما حامی داعشیهای وطنی هستید!

 

در اسفندماه سال 93، علی مطهری به دعوت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز عازم این شهر برای سخنرانی عازم می شود که برخی افراد ناشناس به خودرو حامل وی در فرودگاه شیراز حمله می کنند. این ماجرا باعث واکنش مسئولین استان می شود و از جمله امام جمعه شیراز که در خطبه های خود ضمن اذعان غلط بودن رفتار سرزده از معترضین به این سخنرانی، اظهار می کند که مواضع یک فرد [علی مطهری] در خصوص فتنه در وقوع این حادثه نقش داشته است و طوفان درو کردن، حاصل «کاشتن باد» توسط خود فرد است.

 

علی مطهری بلافاصله این اظهارات را دستمایه توهین و افترا به امام جمعه شیراز قرار می دهد و در نامه تندی خطاب به وی می نویسد: « خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید و طبعاً هیئت تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد... شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند.»

 

این اظهارات البته با واکنش دفتر امام جمعه شیراز مواجه می شود و هرگونه نقش داشتن دفتر امام جمعه در غائله شیراز، تهمت و افترا خوانده می شود:  در این چند روز شاهد بودیم که برخی افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و با سیاست زدگی ناشی از بی تقوایی ، از هیچ تهمتی فرو گذاری نکرده و به صراحت از انواع برچسب های ناچسب جهت نیل به اهداف خود استفاده کرده اند. عجبا ! بعضی کسانی که آزادی نظر و دانستن را حق هر فرد می دانند وقتی شخصیتی چون نماینده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در خصوص این حادثه که در این حجم بازتاب پیدا نمود اظهار نظر می نمایند ، آن را دخالت ارزیابی نموده و اظهار نظرهای دلسوزانه و منطقی ایشان را بر نمی تابند.»

 

آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز همچنین در نماز جمعه در واکنش به این نامه و تهمت دست داشتن وی در این قضیه می گوید: «برخی به دنبال توطئه افکنی در فارس هستند و اینکه مسوولان راه می افتند، موضع می گیرند و عکس العمل نشان می دهند [و چنین وانمود می کنند که این سخنان] بیانگر برنامه ریزی و عمدی بودن این برنامه بوده است.»

 

 

افترای ناصواب به امام جمعه کرج

 

اتهام روز گذشته علی مطهری خطاب به امام جمعه مشهد درحالی صورت گرفت که دقیقا مشابه همین قضیه سال گذشته نیز در خصوص جلسه ای در کرج اتفاق می افتد و مطهری به دلیل لغو جلسه سخنرانی خود در استان البرز، امام جمعه کرج را آماج افترای خود قرار می دهد و  لغو این برنامه را به وی منتسب می نماید.

 

البته پس از چند روز علی مطهری مجبور به عذرخواهی رسمی از امام جمعه این شهر بابت این افترای ناروا می گردد و در نامه خود ذکر می کند هرچند اخبار متواتر(!) به من رسیده بوده که تهدید شما در لغو سخنرانی بنده نقش داشته است، اما «قرائن دیگر نشان داد که قضاوت اولیه من صواب نبوده است. لذا از این بابت از جنابعالی پوزش می طلبم.»

 

 

 

کار به نسبت خلاف واقع به امام معصوم می کشد

 

حس آزادی این نماینده مجلس در خصوص اظهارات و انتساب نسبت های ناصواب به دیگران کار را به آن جا می کشاند که اخیرا (ماه گذشته) در جمع دانشجویان سمنان، علی مطهری اظهاری موهن را به امام معصوم منتسب می کند و ضمن انتقاد از لغو کنسرت ها مدعی می شود: «نباید در برخی از موضوعات افراط و تفریط شود؛ شاید اگر امام رضا هم بود پای کنسرت می‌نشست!»

 

این اظهار با واکنش بسیاری از سوی متدینان و دلسوزان مواجه شد به گونه ای که علی مطهری مجبور شد در پست اینستاگرامی خود، توضیحاتی راجع به این اظهارات ارائه کند و آن را «صرفا یک شوخی» بداند؛ حال آن که هنوز این سوال در ذهن مومنین وجود داشت که آیا محضر مبارک حضرت ثامن الحجج، محل اعمال شوخی نماینده ای چون علی مطهری است؟

 

شاید آزادی بی قید یک نماینده مجلس در افترا زدن به شخصیت های سیاسی و مذهبی دیگر بدون آن که صحت آن ادعاها پیگیری شود، منجر به تکرار این قضیه البته این بار خطاب به شخصیت بزرگواری چون امام معصوم شده بود. (اینجا را ببینید)

 

ادامه بازی مطهری با آبروی دیگران

 

داستان افترا زدن این نماینده مجلس خصوصا به ائمه جمعه که آماج این حملات مورد استفاده رسانه های ضدانقلاب شده، همچنان ادامه دارد.

 

دیروز پس از لغو سخنرانی این نماینده مجلس در مشهد، او در نامه خود امام جمعه مشهد را یکی از عوامل این قضیه معرفی نمود در حالی که دفتر امام جمعه این شهر صراحتا از این ماجرا ابراز بی اطلاعی نمود و این ادعا را قابل پیگیری قانونی دانست: « (علی مطهری) گویا می‌خواهد با این جملات این‌طور القاء کند که آیت‌الله علم‌الهدی جلوی سخنرانی وی را گرفته است. بدین‌وسیله اعلام می‌دارد آیت‌الله علم‌الهدی اصلاً به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.» (اینجا را ببینید)

 

علی مطهری در تمام موارد فوق الذکر و بسیاری از موارد دیگری که عنوان نشد و نسبت هایی که به سایر افراد و شخصیت ها داده است، بنا به مصونیت نمایندگی انتظار دارد در تمامی این موارد خلاف گویی، هیچ اعاده حیثیتی صورت نگیرد و هیچ کس از این افتراها و هتک آبرو انتقادی نداشته باشد؛ چرا که او در حال ایفای وظایف نمایندگی است.

 

سوال مطرح از علی مطهری این است که آیا در صورتی که نائب رئیس یک مجلس، افترا زدن به دیگران را (در کنار وکیل الدولگی) وظیفه نمایندگی می داند و خود را محق به مطرح کردن هر گونه تهمت ناروا می داند؛ آیا نباید به آیت الله علم الهدی حق داد نسبت به شکل گیری جریانی در مجلس برای ایجاد فتنه و حاشیه سازی برای انحراف ذهن مردم از مسائل اصلی هشدار دهد؟ علی مطهری که به سادگی به یک شخصیت افترا بسته و نهایتا با یک عذرخواهی قضیه را ختم می کند، مجددا قرار است با یک عذرخواهی نمایشی از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، همه جریانی که به واسطه این اظهارات در شبکه های مجازی علیه نظام شکل گرفته را با یک سلام و صلوات صوری ختم نماید؟

 

آیا علی مطهری که مکررا خود را فرزند یک شخصیت بزرگ خطاب کرده و می کوشد با انتساب خود به ایشان، نمدی برای توجیه شیوه ناسالم کنشگری سیاسی خود ببافد، این اظهارات آیت الله شهید مطهری را از نظر گذرانده است که حد آزادی بیان را برای بیان تهمت و افترا جایز نمی دانند؟ «(یک مسئله هم) مسئله اغفال و دروغ است... آیا شما می‏گویید آزادی ایجاب می‏کند که ما اجازه بدهیم این دروغها در میان مردم پخش شود؟ این خیانت به مردمِ دیگر است. حال آیا چون کشور ما آزاد است بگذاریم او حرفهای خودش را در میان مردم پخش کند که اگر ما جلو دروغ و اغفال را بگیریم سانسور کرده ‏ایم؟ دروغ و خیانت را باید سانسور کرد. به نام آزادی فکر و عقیده نباید آزادی دروغ در میان مردم رایج شود. آیا منطقی است که دروغ و جعل و افترا در میان مردم رایج باشد؟» (مجموعه آثار شهید مطهری، ج ‏24، ص: 186)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">