سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

لویش‌ها!

سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴ ب.ظ

دانشجویان ایرانی قرار است پنج‌شنبه در دانشگاه‌های امریکا جمع شوند و به دستور ترامپ اعتراض‌ کنند. بگذریم از اینکه وقتی سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی، بانکی، صنعتی، نفتی، دارویی، پزشکی و ... بر گرده‌ی ملت ایران فشار می‌آورد و کماکان نیز می‌آورد، یکبار اینگونه جمع نشدند دوتا و نصفی پلاکارد در اعتراض به رنج هموطنان و ظلمِ حکومت امریکا در دست بگیرند. حال از سرِ دلواپسی برای منافع خودشان ببینید چه‌ها که نمی‌کنند!

صفحه‌ی فیس‌بوک این کمپین حاوی حقایقِ عریان و تلخی‌ست، در بخش معرفی نوشته شده: «ما جمعی از افراد آکادمیک در دانشگاه‌های امریکا هستیم. رویا در سر داریم که نه تنها بهترین تحصیلات و آموزش را تجربه کنیم، بلکه به ملتی که چنین فرصتی ارزشمندی به ما اعطا کرده خدمت کنیم! ما نگاه‌ها، برنامه‌ها و آرزوهایی مشابه با دیگر هم‌دانشگاهی‌ها و همکاران خود داریم و منتظرِ آینده‌ای بهتر در جامعه‌ای هستیم که با آغوش باز ما را پذیرفت!»

به ترکیب همگن دو یا چند ماده، محلول یا لویش گویند و اغلب مهاجرانِ ایرانی، در جامعه‌ی امریکا حل شده‌اند و به رنگِ آنان در آمده‌اند، لویشی حقیرانه. خارج از انصاف است اگر بگوییم هر کسی که به اینگونه تجمعات می‌رود، پایبند به این نگاه و رفتار است، اما سردمدارانِ دانشجویان معترض، به روشنی نشان داده‌اند که چنین‌اند. افرادی هم از سر عمد یا غفلت همراه با این جمبش شده یا خواهند شد.

حقارت را ببینید... می‌گویند «ما نگاه‌ها، برنامه‌ها و آرزوهایی مشابه با دیگر هم‌دانشگاهی‌ها و همکاران خود داریم»، یعنی دقیقا مثل خودتان‌ایم. لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی! ما هیچ موجودیت و اعتقاد مستقلی نسبت به بقیه نداریم، مقلدیم. خدا و دیانت بماند، کوچکترین نشانی از دغدغه‌ی این دانشجویان نسبت به کشورشان هم مطرح نیست. انگار تنها دغدغه‌ی فکر و ذهن‌شان امریکایی شدن و حلالیت در این جامعه است تا از این کانال به منافع مادی و شخصیِ مترتب دست یابند.

ترامپ رسما اعلام کرده می‌خواهد در مصاحبه‌ی ویزا تفتیش عقاید راه بندازد و از میزان پایبندی افراد به ارزش‌های امریکایی مطمئن شود، بعد راه‌شان بدهد. حال فکر می‌کنید اگر از اینگونه دانشجویان ایرانی در مصاحبه بپرسند موضع و واکنش‌تان در قبال حمله‌ی نظامی به ایران چیست، چه پاسخی دهند؟

از طرف دیگر باید گفت که تظاهراتِ «بخشی» از مردمِ امریکا، به معنای دوستی‌شان با مردم ایران نبوده؛ اول در مخالفت با ترامپ جمع شده‌اند و دوم از برای دوستی با «همین سنخ مهاجران ایرانیِ محلول و خدوم در امریکا»! غالب مهاجرین ایرانی، چه موفق و کامیاب، چه شکست خورده و مایوس، از لحاظ دغدغه‌ها، اعتقادات و جهان‌بینی، شرایط زندگی، روابط با خارجی‌ها، دیدشان نسبت به حکومت‌ها و غیره، مشابهتِ ناچیزی با هموطنانِ ساکن کشور دارند. این‌همانی قائل شدن بینِ حمایتِ امریکاییان از مهاجرانِ محلول در هاضمه‌ی استکبار و دوستیِ امریکن‌ها با مردمِ مستقل و عزت‌مندِ ساکنِ ایران، نهایتِ ساده‌انگاری‌ست.

کیوان ابراهیمی

@K1inUSA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">