سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

دستپخت مخفی‌ترین سرویس ارتش اسرائیل:مسیریاب waze

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۳۱ ب.ظ

🔸 امروزه نرم‌افزارهای مختلفی با قابلیت‌های متفاوت برای تسهیل رفت‌و‌آمد شهروندان در شهرهای پرجمعیت وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرد و با مشخص کردن مبدأ و مقصد حرکت خود از بسیاری از اطلاعات مسیر ازجمله میزان مسافت، نزدیک‌ترین مسیر به مقصد و… آگاهی یافت؛

🔸 ازجمله این نرم‌افزارهای مسیریابی پرکاربرد می‌توان نقشه گوگل، Sygic و Maps.Me نام برد؛ با این حال در ماه‌های اخیر با شروع به کار شرکت‌های درخواست تاکسی آنلاین استفاده از برنامه مسیریابی ویز (waze) در سطح شهر تهران گسترش روزافزونی یافته چرا که این شرکت‌ها برای جابه‌جایی مسافرهای خود در سطح شهر به رانندگان خود توصیه کرده‌اند که از این نرم‌‌افزار استفاده کنند، براین اساس با گسترش کار این نوع شرکت‌ها استفاده از این نرم‌افزار جهت‌یابی نیز افزایش یافته‌ است.

سؤال اول: وِیز چیست؟

🔸 ویز (Waze) یک برنامه جهت‌یابی جغرافیایی بر مبنای GPS است که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و رانندگان برای مسریابی بهتر از آن استفاده می‌کنند.

🔸 از جمله ویژگی‌های این برنامه موبایلی این است که تنها در صورتی خدمات مسیریابی ارائه می‌شود که شمار کاربران در منطقه استفاده، قابل توجه باشند و ارائه اطلاعات مسیریابی آن به گونه‌ای است که نشان می‌دهد این برنامه نقشه تمام خیابان‌ها و مکان‌های شهرهای مختلف یک کشور با جزئیات در اختیار دارد، البته ویژگی این نرم افزار این‌است که بسیاری از اطلاعات ترافیکی خود را از مشترکان می‌گیرد.

سؤال دوم: محل تولد ویز کجاست؟

🔸 در معرفی کلی برنامه مسیریابی وِیز این‌گونه آمده که برنامه موبایلی وِیز را در سال 2006 سه شهروند رژیم اشغالگر قدس ایهود شبتای (Ehud Shabtai)، امیر شنعار (Amir Shinar) و یوری لوین (Uri Levine) طرح‌ریزی کردند که برای توسعه بیشتر آن از سوی دو شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ اسرائیلی ماگما Magma و ورتکس Vertex و یک شرکت آمریکایی نوپای بلورون وِنچِرز Bluerun Ventures حمایت مالی شد و در نهایت در سال 2013 با مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار توسط شرکت گوگل خریداری شد.

سؤال سوم: ارتباط یگان مخفی 8200 ارتش اسرائیل با این برنامه چیست؟

🔸 یگان 8200 که هم‌اکنون یکی از مهمترین بخش‌های ارتش رژیم صهیونیستی است در سال 1952 در ارتش این رژیم تشکیل شده و هم‌اکنون جایگاه ویژه‌ای در ساختار وزارت جنگ این کشور دارد؛ یگان 8200 از دو بخش امنیتی-اطلاعاتی و بخش تولید فن‌آوری تشکیل شده‌است؛ وظیفه اصلی این یگان مدیریت سیگنال‌های اطلاعاتی ارتش است، به این معنی که حجمی از داده‌ها را از منابع مختلفی از قبیل تلفن‌های همراه، ایمیل‌ها، مایکروویوها، و ماهواره‌ها دریافت و سپس تجزیه و تحلیل می‌کند.

🔸 ساخت برنامه مسیریابی waze و استفاده روزافزون آن در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های این واحد امنیتی و مقامات رژیم صهیونیستی است به طوری‌که پس از اتمام پروژه waze و فروش نسخه تجاری آن به شرکت گوگل در سال 2013 و افزایش کاربران آن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طراحان این برنامه تبریک گفت.

سؤال چهارم: خطر استفاده از این برنامه چیست؟

🔸 وب‌سایت هک‌رید (hackread) در گزارشی با نام «آسیپ‌پذیری برنامه مسیریابی وِیز؛ امکان جاسوسی از کاربران» درباره خطرهای احتمالی کاربرد این برنامه می‌نویسد: تازه‌ترین پژوهش‌های دانشگاه کالیفرنیا «سانتا باربارا» درباره برنامه waze نشان می‌دهد که وابستگی زیاد کاربران برای جهت‌یابی مسیرها در سطح شهرها موجب می‌شود که به راحتی توسط افراد دیگر ردیابی شوند.

🔸 پروفسور بِن زئو استاد دانشگاه سانتا باربارا و سرپرست این پژوهش دراین باره می‌افزاید آزمایش‌های عملی ما در خصوص برنامه وِیز نشان می‌دهد با توجه به ساختار نرم‌افزاری این برنامه به راحتی می‌توان کارکرد معمولی این برنامه را مختل کرد و اطلاعات اشتباهی به رانندگان درباره میزان ترافیک شهری ارائه داد.

🔸 «بِن زئو» با استفاده از اصطلاح «اشباح راننده» (ghost drivers) توضیح می‌دهد که از آنجایی که سرورهای waze از طریق برنامه کاربردی ویز بر روی گوشی‌های هوشمند با هم در ارتباط هستند ما با به سادگی توانستیم با نفوذ به این برنامه حجم زیادی از راننده‌ها (یا کاربران) مجازی و غیرواقعی ایجاد کنیم که از طریق آن یک ترافیک جعلی ایجاد شد که به همه کاربران پیغام ارسال شد که در نقطه خاصی ترافیک سنگینی وجود دارد درحالی که در واقعیت چنین نبود.

🔸 وی می‌افزاید که کاربرد این برنامه همچنین حریم خصوصی افراد را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد چرا که برنامه ویز برنامه‌ای اجتماعی و شبکه‌‌ای است که مکان‌یابی‌ها توسط رانندگان مشخص می‌شود، بنابراین خود راننده‌ها نیز تحت نظارت قرار می‌گیرند و مسیر حرکت آنها نیز به صورت دقیق رصد می‌شود.

برای دریافت اطلاعات کامل‌تر در مورد این نرم‌افزار مسیریاب و نمونه‌هایی از استفاده‌های جنایتکاران از این مسیریاب، مقاله‌ی کامل ما را در سایت اندیشکده به آدرس زیر ببینید:
👉 http://yon.ir/wazee

✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید:
👉 @jscenter

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">