سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

امیرحسین ثابتی
🔹سعید جلیلی کاندیدای انتخابات 96 نشد اما حجم اخباری که روزانه از او منتشر می شود؛ از برخی کاندیداهای فعلی بیشتر است و این یک علت بیشتر ندارد؛ او همانطور که در 4 سال گذشته شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه برای اثبات گفتمان انقلاب سفر کرد، این روزها هم که خودش در میدان انتخابات نیست این کار را با قوت بیشتر ادامه می دهد زیرا اساسا نگاهش به مساله فراتر از شخص خودش و یا صرفا انتخابات است.

🔹اما یکی از جالب ترین اتفاقاتی که در این مدت افتاده، همایشی بود که چند روز قبل با سخنرانی او در حمایت از حجه الاسلام رییسی در تهران برگزار شد. اتفاقی که شاید در طول تمام سالهای بعد انقلاب و ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری سابقه نداشت.

🔹در این برنامه جلیلی در همان ابتدای صحبتهایش تاکید کرد انتخابات باید به جای عرصه "عملیات روانی" عرصه "چالش های عقلانی" باشد و علاوه بر بیان نکاتی درباره شرایط فعلی و بی کفایتی دولت روحانی در مدیریت کشور، تعدادی از اساتید و نخبگان در عرصه های مختلف از مسکن تا کشاورزی، اقتصاد، صنعت، پتروشیمی، بانکداری و ... را بالای جایگاه آورد و با کمک آنها درباره وضعیت فعلی و مشکلات کشور بحث های «عینی» و «کارشناسی» کرد و راهکارهای مدیریت بهتر و خروج از این وضعیت را تشریح کرد.

🔹تاکنون در هیچ نشست سیاسی و میتینگ انتخاباتی چه در بین اصولگرایان و چه اصلاح طلبان هیچ گاه سابقه نداشته کسی علاوه بر بیان مواضع خود، همانجا با حضور کارشناسان متخصص در عرصه های مختلف نسبت به مشکلات واقعی کشور حرفهای تخصصی بزند و با تسلط کامل بر آمار و ارقام و جزییات مشکلات اقتصادی در حوزه های گوناگون، تلاش کند تا «شور» انتخاباتی را با حداکثر «شعور» همراه کند.

🔹در این برنامه حتی زمانی که مجری برنامه خطاب به جلیلی گفت اجازه دهید تا برای افزایش شور برنامه یک کلیپ پخش شود، وی پشت تریبون اعلام کرد اتفاقا اجازه دهید در چنین تجمعی بیشتر از شور انتخاباتی، این مدل مباحث مطرح شود تا همه بدانند «انقلابی ها» برای اداره کشور بیش از همه حرفهای تخصصی و کارشناسی دارند.

🔹بعد از اتمام برنامه؛ بازخوردها برایم بسیار جالب بود. خیلی افرادی که تا دو هفته قبل موافق ثبت نام جلیلی در انتخابات نبودند، نظرشان عوض شده بود و میگفتند اگر او در چنین برنامه ای در قامت یک کاندیدا از این تیم تخصصی و برنامه هایش رونمایی میکرد، شاید خیلی از معادلات انتخابات تغییر میکرد و کار جریان انقلابی در اقناع مردم و همراه کردن افکار عمومی برای عبور از روحانی راحت تر میشد اما هرچه هست امروز شرایط دیگری در پیش است و اگرچه جلیلی تصمیم به عدم حضور در این انتخابات گرفت ولی امروز نتیجه همه این تلاش ها را در اختیار نامزدی قرار داده که او را در بین کاندیداهای موجود اصلح میداند.

🔹این رفتار جلیلی برایم تداعی کننده جمله ماندگاری است که پروفسور درخشان خرداد 92 درباره او گفت: «دکتر جلیلی واقعاً می‌تواند فرهنگ سیاسی کشور را تغییر دهد...»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">