سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۲۴۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مهدی محمدی
تمام تلاش دولت اردوغان از دیروز این است که ترور سفیر روسیه در آنکارا را اقدامی خودسرانه نشان بدهد. دولت ترکیه دیروز گفته موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد. سوال این است: کسی که حین چکاندن ماشه فریاد می زده "انتقام حلب را خواهیم گرفت" در دولت فردی مانند اردوغان، چقدر می تواند "خودسر" باشد؟ و فی المثل، خود اردوغان، تا چه حد عقیده ای متفاوت دارد؟
وقتی در ویرانه های حلب از جنگیدن عاجز شده باشند، و در بیابان های فوعه زورشان فقط به راننده اتوبوس برسد، عجیب نیست که وسط آنکارا دیپلمات ها را به گلوله ببندند.

رهبر انقلاب: در جنگ نرم، اگر دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، ولی روحها میروند به قعر جهنم.۹۵/۹/٣

خداوندا نه زنگی ام نه رومی
دبیری ساده هستم،غیرِبومی
حقوق بنده را هم مثل بعضی
نجومی کن نجومی کن نجومی
✍بهمن نشاطی

حقوق نجومی

مهدی محمدی
منشور حقوق شهروندی رییس جمهور لابد سند خوبی است. خوب تر خواهد بود اگر دولت اجرای این منشور را ابتدا درون سیستم خود آغاز کند و ماهی یک بار به مردم گزارش بدهد با ارباب رجوع در ادارات دولتی، با خبرنگاران از سوی مقام های دولت، با فقرا و نیازمندان از جانب سازمان های متولی حمایتگری درون دولت، با بیکاران از جانب شرکت های دولتی، با متقاضیان تسهیلات از سوی بانک ها، با سپرده گذاران مسکن مهر از سوی آقای آخوندی و شرکا، با بیماران در بیمارستان های دولتی، با خسارت دیدگان در شرکت های بیمه، با منتقدان از جانب شخص رییس جمهور و نهایتا با مردم کوچه و خیابان وقتی گذرشان به دولت بیفتد، تا چه حد بر اساس بدیهیات حقوق شهروندی رفتار می شود!

قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: یا بُنَیَّ، أکثِر ذِکرَ اللّهِ عَزَّ وجَلَّ؛ فَإِنَّ اللّهَ تَعالى ذاکِرٌ مَن ذَکَرَهُ؛

لقمان به پسرش گفت: «پسرم، خداوند عز و جل را بسیار یاد کن؛ چرا که خداوند متعال، یادکننده کسى است که او را یاد کند».

محبوب القلوب: ج ۱ ص ۲۰۲ / حکمتنامه لقمان، ص102

مهدی محمدی
دولت پاسخی درخور به اقدام اوباما در تایید تمدید قانون ایسا نداد. آقایان گمان می کردند تیم اوباما حداقل یک "شیرین کننده" کنار این اقدام به شدت خصمانه خواهد گذاشت اما به قول قدما از قضا سرکنگبین صفرا فزود! آنچه دولت امریکا در کنار تمدید قانون ایسا تقدیم دولت آقای روحانی کرده دستورالعمل جدیدی از جانب خزانه داری امریکاست که بالکل اختصاص دارد به اینکه اگر تحریم ها برگشت، بر سر افراد و شرکت هایی که با ایران وارد کار و تجارت شده اند، چه بلایی می آید! دستورالعمل جدید در واقع پیش درآمد احیای تحریم ها از سوی تیم ترامپ است که دولت اوباما مبانی و زیرساخت آن را با تمدید ایسا فراهم کرده است. تیم روحانی درباره تحریم های جدید که موضعی نگرفت، من مایلم بدانم این دستورالعمل 👇را چگونه ماستمالی خواهد کرد؟
https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/Documents/jcpoa_faqs.pdf

 علیرضا زاکانی در دانشگاه علامه: در مجلس هفتم بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه ها را مطرح کردیم اما زمانی که به دانشگاه آزاد رسیدیم کار قفل شد.
🔹در آن زمان من گزارشی را در خصوص واقعیت های موجود در دانشگاه ها ارائه دادم که در نهایت رئیس کمیسیون آموزش آمد و صورت من را بوسید و گفت آبروی کمیسیون را خریدی که من در پاسخ به ایشان گفتم همان طور که 20 دقیقه به من فرصت دادید تا واقعیت های دانشگاه را مطرح کنم 20 دقیقه نیز به من فرصت دهید تا در خصوص دانشگاه آزاد گزارشی را ارائه نمایم که کار در همان جا متوقف شد، چون رئیس کمیسیون آموزش ( عباسپور رئیس فعلی واحد علوم تحقیقات تهران) شوهر خواهر آقای جاسبی بود. /snn

دکتر رضا سراج

♦️آقای روحانی برای عبوراز بحران بی‌کارنامه‌گی دولت یازدهم، متوسل به آمارهای باور ناپذیر شده‌ است. رشد اقتصادی 7/4% کشور در شش ماهه نخست سال 95 ایجاد 700 هزار شغل در سال 95، فعال شدن 15600 کارگاه تولیدی در چند ماهه اخیر و... این آمارها یادآور وعده‌های قبلی آقای روحانی مبنی بر حل مشکلات در 100 روز، رفع همه تحریم‌ها، گشایش‌های روزانه در پسا برجام، بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی، سرشار نمودن مردم از ثروت و...است. دولت راستگویان به پاس احترام به شعور افکارعمومی، استنادات و جزئیات این آمارها را منتشر کند.

امیرحسین ثابتی
صبح امروز روحانی در همایش رونمایی از حقوق شهروندی که به طور زنده از شبکه خبر پخش می شد، گفت: «همه در برابر قانون مساوی هستند و در قانون استثناء، نورچشمی و فرد و گروه وابسته به این طرف و یا آن‌ طرف وجود ندارد. تا زمانی که تبعیض، فساد و گردنکشی‌ها وجود دارد، انقلاب اسلامی تمام نشده و باید به روزی برسیم که شاهد حکومت عدل اسلام در این سرزمین باشیم.»

اما همزمان دوربین فاطمه حسینی که پدرش ماهانه فقط 57 میلیون دریافت می کرد را نشان می داد که برای سخنان روحانی دست می زد، چند دقیقه بعد هم حسین فریدون متفکرانه به برادرش نگاه می کرد و با اینکه در ظاهر او را تشویق نمی کرد، حتما در دلش او را تحسین می کرد که چگونه در این سه سال و در سایه رفع تبعیض و از بین رفتن فساد، توانسته زندگی ساده و بی حاشیه ای برای خودش دست و پا کند!

دکتر رضا سراج

♦️مقدمه :
🔹حلقهِ بستهِ خسته‌ در مدیریت اجرایی کشور و استفاده از مدیران سالخورده،‌ یکی از اشکالات مهم دولت روحانی است.

♦️سالخوردگی مدیران دولت روحانی :
🔹پایگاه آمریکایی المانیتور : « دولت روحانی از بسیاری از مقاماتی با سن بالا تشکیل شده. این سیاستمداران مسن، قادر به ایجاد تغییرات سیاسی و اقتصادی نیستند. تنها امید دولت روحانی برای ایجاد یک تغییر مثبت در اوضاع اقتصادی، لغو تحریم‌ها بود اما در واقعیت چنین تغییری رخ نداد. ادامه فشارهای آمریکا و بلوکه کردن عملیات‌های بانکی به واسطه تحریم‌های آمریکا می‌تواند انتخاب مجدد روحانی را در معرض تهدید قرار دهد.»

♦️نتیجه :
🔹مدیران سالخورده در دولت روحانی، اشراف میلیاردر و صاحبان شرکت‌های نجومی هستند که فاقد توانایی برای تغییر_وضع_موجود می‌باشند. از همین رو باید با جوانگرایی، نسل_سوم را وارد مدیریت اجرایی کشور نمود و به حلقهِ بستهِ خسته فرصت استراحت داد.

بسمه تعالی
جناب آقای مهران مدیری
سلام علیکم
در برنامه محبوب دورهمی، یک جمله سازش را نکوهش کردید و یک لشکر پیشانی‌سفید مجازی علیه شما به راه افتاد.
این لشکر، همان است که وقتی خانم بهاره رهنما نسبت به امام حسین(ع) ابراز ارادت کرد، آتش توپخانه خود را علیه ایشان گشود.
برای این جماعت، هنرمندی ارزشمند است که نه غیرت ملی داشته باشد و نه حمیت دینی.
اینها بازیگر و کارگردان و هنرمندی را می‌خواهند که از هر فرصت ممکنی برای پنجه کشیدن به صورت دین و میهن بهره ببرد تا ۹۰ دقیقه برایش کف و سوت بزنند.
اما اینها را باور نکنید. سر و صدایشان زیاد است اما واقعیت ندارند. مقیاس وجودشان همان هویت‌های بی‌غیرت مجازی است که از ۸۰ میلیون ایرانی، شمارشان از چندصد هزار تجاوز نمی‌کند. از شورش اینها علیه نکوهش سازشکاری، باید به عمق باورشان به ضرورت تسلیم شدن و لذت بردن از یک زندگی حیوانی در هر موقعیتی پی برد. برای اینها نه فقط کشور و ملت، که هیچ عقیده‌ای ارزش رنج کشیدن ندارد و با کم شدن یک وعده دسر از منوی روزانه‌شان، رنگ عوض می‌کنند؛ هیچ‌گاه کارشان به چک و سیلی خوردن و شکنجه دیدن و خون دادن نمی‌کشد.
مبادا پندارتان این باشد که اینها مردم ایرانند. مردم ایران هم مسلمانند هم غیور. اگر سازش‌کاری و تسلیم شدن برای مردم ایران لذت بخش بود، قاسم سلیمانی اینقدر در چشمانشان عزیز و محبوب نبود. هرجا دیدید یک سازشکار برای مدتی نزد این مردم محبوب شده، بدانید به مردم دروغ گفته و او را یک فاتح و قهرمان جا زده‌اند.
امروز برای این مردم شنیدن از غیرت، از هر آهنگی دل‌نوازتر است.
با آرزوی سربلندی‌تان در عالم حقیقت
مخاطب دیروز و امروز کارهایتان
سید یاسر جبرائیلی

مهدی محمدی
نحوه حضور و برخورد آقای قاضی زاده هاشمی در برنامه ثریا حاوی این پیام است که حتی کارآزموده ترین وزرای دولت اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. من نمی دانم انتقادات دوستان برنامه ثریا چقدر و تا کجا وارد بوده اما رفتار متکبرانه و گاه عصبی آقای هاشمی نشان می داد "چیزی برای ترسیدن وجود دارد." مجری محترمانه سوال هایی می پرسید؛ اگر فرض کنیم آن پرسش ها یکسره هم نادرست بوده، این بهترین فرصت برای آقای وزیر بود که دست بالا را بگیرد و بی اعتباری سخن منتقدانش را اثبات کند. نتیجه اما غیر از این بود و آقای هاشمی چنانکه سیره مالوف تیم آقای روحانی است، بیشتر سعی کرد طرف مقابل خود را تحقیر کند بی آنکه پاسخی درخور در چنته داشته باشد.
حالا جالب است که دولتیان محترم که تا امروز دم از آزادی مخالفان می زدند بانگ برآورده اند که صدا و سیما به دولت توهین کرده است! تکلیف توهین آقای وزیر به مردم بی نوایی که به خود جرئت داده و سوالی پرسیده اند، یا منتقدانی که این آخری فرمان حذف فیزیکی شان هم از جانب سخنگوی محترم وزارت خارجه صادر شد، چه می شود؛ نمی دانیم!
من همه اینها را به حساب این می گذارم که فشار روی آقایان زیاد است. 

امام صادق علیه السلام

عبدالله گنجی 
در آستانه خروج سالم تروریستها از حلب، ترکیه تجمعات انسانی علیه ایران تشکیل می دهد وشعارهای فارسی مرگ بر ایران را در دست دارند.وزیر خارجه ترکیه در یک روز ده بار با ظریف تماس گرفت ونخست وزیر ترکیه با جهانگیری.

قطر به همین دلیل جشن ملی خود را لغو کرد

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد که قبلا برای کشتن۱۶۰ نفر توسط سعودیها در یمن این کار را نکرد

امریکا و فرانسه وهلند هم به ایران هشدار دادند
اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تمدید کرد و....

علت چیست؟ چرا زمانی که در حلب جنگ بود چنین نمی کردند اما پس از توافق خروج چنین می کنند؟.هنوز سه، چهار استان سوریه دست تروریست هاست اما آرامش انان سلب شده است چرا؟
ازادی حلب به معنی راه افتادن مرکز اقتصادی سوریه از یک سو وقطع رابطه با ترکیه است.بزرگترین شهر سوریه که بیشترین تروریستها را تولید کرده است در اختیار دولت قرار می گیرد و...
اما اهمیت اصلی آن را اسد می داند که گفت ازادی حلب فراتر از گفتن تبریک است.

دکتر رضا سراج

♦️مقدمه :
🔹دیپلماسی اقتدار و امنیت، دیپلماسی انقلابی است. ایمان به وعده‌های الهی، اتکا به قدرت درونی، عدم اعتماد به دشمن، استقامت بر آرمان‌ها و اهداف، اقدام توام با اقتدار، استفاده بهینه و بهنگام از مزیت‌های راهبردی، بهره‌گیری هوشمندانه از معادلات بین‌المللی از ارکان این دیپلماسی است.

♦️عملکرد سلیمانی در دیپلماسی اقتدار :
🔹حاج قاسم سلیمانی با ایمان به وعده‌های الهی، فرماندهی جنگی را بر عهده گرفت که واشنگتن پست آن را جنگ جهانی کوچک نامید. او با اتکا به قدرت درونی و توان مردمی در سوریه و عراق همچنین مجاهدت مردانی از ایران، لبنان، افغانستان، پاکستان و... ارتش انقلابی را ساماندهی کرد. وی به وعده‌های دشمنان در مذاکرات سیاسی اعتماد نکرد و بر آرمان دفاع از محور مقاومت و مردم سنی و شیعه عراق و سوریه اصرار و استقامت ورزید. اقدام توام با اقتدار این قهرمان ملی‌-اسلامی، مزیت‌های راهبردی مهمی را برای ایران و محور مقاومت تولید کرد. حاج قاسم سلیمانی هوشمندانه از معادلات و مناسبات بین‌المللی بهره برد. اقتدار و امنیت ایران با این دیپلماسی بدست آمد. شهرهای عراق و حلب با این دیپلماسی آزاد شد. محور مقاومت با این دیپلماسی توازن را در منطقه تغییر داد.

♦️نتیجه :
🔹رمز همه موفقیت‌های سردار سلیمانی در گرو این بود که او دل و جان به هدایت‌های رهبر انقلاب داد و هرگز حاضر نشد از خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم‌له عبور کند.
🚩https://telegram.me/joinchat/B1TAxDvyxcypL3l4lTATgA

من پُرم از خاطرات و قصه های کودکی
این که روباهی چگونه می فریبد زاغکی !

قصّهٔ افتادنٍ دندانٍ شیری از هُما
لاک پشت و تکّه چوب و فکرهای اُردکی !

قصّهٔ گاوٍ حسن ، دارا و سارا و امین
روزٍ بارانی ، کتابٍ خیسٍ کُبری طِفلکی !

تیله بازی درحیاط و کوچه و فرشِ اتاق !
بر سرٍ کبریت و سکه ، یا که درب تَشتکی !

چای والفجر و سماور نفتیٍ کُنجِ اتاق
مادرم هرگز نیاورد استکان بی نعلبکی !

حدیث از امام صادق علیه السلام

حدیث از امام صادق علیه السلام

پسابرجام

سیّد رضی در کتاب خصائص به سند خود از امام باقر (علیه السلام) روایت کرده که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مرض وفاتش عمویش عباس و امیرالمومنین (علیه السلام) را خواند و به آنها تکیه نموده و به مسجد تشریف برد نماز را با مردم نشسته بجا آورد سپس به منبر تشریف برده و تمام اهل مدینه از مهاجر و انصار حاضر بودند بعضی گریه می کردند و عدهّ ای ساکت بودند. پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ساعتی خطبه میخواند و ساعتی استراحت می نمود و از جمله فرمایشاتش این بود فرمود : ای کسانی که در این روز و این ساعت از جن و انس و مهاجر و انصار در اینجا حاضرید ، حاضرین به غائبین برسانید که من پس از خود در میانِ شما دو ثقلِ بزرگ به جای می گذارم اوّل قرآنِ خدا که کتابِ هدایت و بیانِ احکام واجب الهی که حجّتِ بالغه ی خدا و من است بر شما ، دوّم نشانه بزرگ و علم اکبر و مطهر و مظهر دین و نور رهنمائی و چراغ هدایت و حبل الله اعظم علی بن ابیطالب (علیه السلام) که رشته ی محکمِ خداست ( و همگی به ریسمان ِ خدا چنگ زنید ، و پراکنده نشوید ! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود ، به یاد آورید که چگونه دشمن یکدیگر بودید ، و او میان دلهای شما ، الفت ایجاد کرد ، و به برکتِ نعمتِ او ، برادر شدید ! و شما بر لبِ حفره ای از آتش بودید ، خدا شما را از آن نجات داد این چنین ، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می سازد شاید پذیرای ِ هدایت شوید ) ای مردم ! هرکس امروز و بعد از این روز علی را دوست بدارد بر عهدِ خداوند وفا نموده و هرکس امروز یا پس از این او را دشمن بدارد ، روزِ قیامت کور و کر به محشر بیاید و حجّتی نزدِ پروردگار ندارد.

ترجمه تفسیرالبرهان فی تفسیر القرآن محدث گرانقدر سید هاشم حسینی بحرانی جلد 3 صفحه 98، خصائص امیرالمومنین : 56