دانشمندان دریافتند؛ افزایش تمرکز با ایستاده درس خواندن
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از جام جم، تیمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانشآموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانشآموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند.
بر اساس یافته های بدست آمده، دانش آموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، 12 درصد بازدهی بیشتری دارند و این میزان معادل هفت دقیقه بیشتر در هر یک ساعت آموزش است. در این پژوهش، 300 کودک در مقاطع دوم تا چهارم برای مدت یک سال تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند.
پژوهشگران میزان شرکت دانش آموزان در مسئولیت های اجباری مانند پاسخ دادن به سوال ها، بالابردن دست یا شرکت فعالانه در بحث و همچنین رفتارهای غیراجباری مانند صحبت کردن در خارج از نوبت آن ها را ارزیابی کردند. میزهای ایستاده، میزهایی هستند که چهارپایه ای در کنار آن هاست و دانش آموزان را قادر می سازند در طول درس بنشینند یا بایستند.
مطالعات پیشین نشان داده بودند که این میزها می توانند چاقی را کاهش دهند، زیرا دانش آموزانی که پشت میزهای ایستاده هستند، 15 درصد کالری بیشتری را در مقایسه با میزهای معمولی می سوزانند. مطالعه آخر این دانشمندان به ویژه برای بررسی میزان اثر این میزها بر شرکت دانش آموزان در کلاس طراحی شده بود.
بر اساس نتایج بدست آمده، میزهای ایستاده مشکلات رفتاری مختل کننده را کاهش داده و توجه دانش آموزان را افزایش می دهد؛ میزها این کار را برای تکمیل کردن مسئولیت های تحصیلی مانند ایستان انجام می دهند که تکرار کار نشسته را می شکنند.
دانشمندان معتقدند استفاده از میزهای ایستاده در کلاس های درس می تواند همزمان با چاقی کودکان و عملکرد تحصیلی آن ها سر و کار داشته باشد. جزئیات این تحقیق در مجله «Health Promotion and Education» منتشر شد.
- ۹۴/۰۲/۲۹