سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

مصرف مواد مخدر نظیر سیگار، قلیان و قرص‌هاى آرام بخش، معضلى بزرگ در خوابگاه‌هاى دانشجویى شیراز است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزارى دانشجو» از شیراز، با توجه به بررسى وضعیت خوابگاه هاى دانشجویى در شیراز، مشکلات زیادى در خوابگاه ها وجود دارد که نیازمند رسیدگى و توجه مسئولین است.

 در همه جوامع قشر فرهنگى و تحصیل کرده عهده دار مسئولیت هایى هستند که هر کدام می‌توانند به اندازه اى در قسمت هاى مختلف جامعه تاثیرگزار باشند، براى افزایش افراد تحصیل کرده و تاثیرى گزارى آنها در جامعه، باید شرایط براى این افراد فراهم باشد، یکى از این شرایط بسیار مهم، وضعیت خوابگاه واسکان دانشجو است.

 متاسفانه وقتى وارد خوابگاه هاى دانشجویى می‌شویم بیش از آنکه یک محیط امن براى درس خواندن و زندگى دانشجوها باشد، بیشتر مشکلات به چشم می‌خورد، مشکلاتى که بعضى از آنها آنقدر کوچک و پیش پا افتاده هستند که با یک اشاره مسئولان به راحتى برطرف می شود؛ اما متاسفانه بدون رسیدگى رها شده است؛ هرچند برخى مشکلات بسیار بزرگ است و در شان یک محیط فرهنگى و دانشگاهى نیست.

 

پیش از اینکه به خوابگاه دانشگاه شیراز وارد شویم تصور می‌شود این خوابگاه‌ها چون در محیط دانشگاه هستند و تحت نظارت دولت قرار دارند باید مشکلات کمتر و رسیدگى بیشتر باشد، اما خلاف این تصور است، حتى به مشکلات پیش پا افتاده اى چون بهداشت، فرسودگى سرویس بهداشتى و لوله هاى آب، همچنین به سیستم سرمایشى و گرمایشى مناسب هم رسیدگى نشده است که نتیجه آن وجود حشرات و حیواناتى مثل موش در خوابگاه ها است؛ چرا که به گفته دانشجویان، مسئولان شاید در طول سال، دو یا سه دفعه به خوابگاه‌ها سر می‌زنند و با وجود شنیدن مشکلات براى رفع آن اقدامى نمی‌کنند و این باعث نا امیدى دانشجویان از مسئولان و تحمل فضاى بد خوابگاه شده است.

 

برخورد بد سرپرستان خوابگاه با دانشجویان و کوچک بودن اتاق‌ها نسبت به تعداد افرادى که در اتاق ها هستند، محیط سختى را براى دانشجویان ایجاد کرده است. مشکلات به همین جا ختم نمی‌شود و اشکالات بزرگتر هم در خوابگاه‌هاى دانشگاه شیراز به چشم مى خورد.

 

یکى از آنها، پوشش بد یا بهتر است بگوییم نیمه برهنگى بعضى از دانشجویان در خوابگاه است که باعث آزار دانشجویان دیگر می شود، حتى با وجود سرپرست در خوابگاه محدودیتى براى پوشش افراد وجود ندارد.

 

زمانى که نظارت بر خوابگاه‌ها نباشد یا بسیار کم باشد، نتیجه آن می‌شود که مشروبات الکلى در سطل زباله و دیدن سیگار در محیط خوابگاه، رواج مصرف قرص هاى آرام بخش در میان دانشجویان که به گفته خودشان براى فرار از مشکلات است آن هم در دانشگاه دولتى شیراز که تحت نظارت دولت دیده شود.

 

از دانشگاه شیراز که بگذریم، در خوابگاه‌هاى خودگردان که دانشجویان غیرانتفاعى، آزاد و بعضا دولتى در آن جا اسکان دارند مشکلات زیادى وجود دارد که اگر رسیدگى نشود به یک معضل تبدیل می‌شود.

 

در خوابگاه زند واقع در میدان امام حسین(ع) علاوه بر مشکلات بهداشتى، فرسودگى و کمبود امکانات، هم اتاق بودن دانشجویان با کارمندان همچنین حضور مهمانان چند روزه در خوابگاه مشکلات زیاداجتماعی را رقم زده است.

 

در این خوابگاه مشکلاتی نظیر نیمه برهنگى و به گفته دانشجویان مصرف مواد مخدر نظیر سیگار، قلیان و قرص هاى آرامش بخش دیده می شود.

 

نبودن سیستم پیج در خوابگاه باعث شده تا دانشجویان از حضور افراد متفرقه مثل تاسیساتى در خوابگاه مطلع نشوند و این باعث شده است تا دانشجویان احساس راحتى و آرامش نداشته باشند.

 

یکى دیگر از مشکلات خوابگاه های خودگران دانشجویان موظف هستند با مقنعه از خوابگاه خارج شوند که این موضوع باعث شده است تا دانشجویان در کوچه و خیابان و بعضا در مقابل مغازه ها و افراد کوچه، مقنعه خود را با شال وروسرى تعویض کنند که باعث بروز اتفاقاتى براى دانشجویان شده است.

 

خوابگاه دیگرى که از میان خوابگاه‌هاى خود گردان بررسى شده است، خوابگاه پردیس واقع در خیابان زند است.

 

این خوابگاه هم مثل خوابگاه‌هاى دیگر با مشکلاتى نظیر بهداشت، فرسودگى، نیمه برهنگى، هم اتاقى با کارمندان، حضور مهمانان چند روزه، بر خورد بد سرپرست با افراد روبرو است.

 

با وجود این همه مشکل در خوابگاه‌ها، مسئولان به جاى ایجاد آرامش وآسایش در خوابگاه‌ها، با برگزارى جشن خارج از عرف براى خوابگاه‌ها به دنبال آرامش کاذب براى دانشجویان هستند.

 

سئوالى که در این جا مطرح می‌شود این است که خانواده‌ها با چه اعتمادى فرزندان خود را از شهر هاى دیگر به دانشگاه‌هاى شیراز بفرستند؟ آیا این موضوع باعث نمی‌شود شیراز با مشکلات زیادى در فضاى دانشگاهى مواجه شود؟

 

مجید موحد، معاون دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص موضوع خوابگاه‌ها در نشست خبری خوذ با رسانه ها در پاسخ به سئوال «خبرگزاری دانشجو» گفت: دانشگاه شیراز دارای ۲۳ باب خوابگاه دانشجویی است که ۱۴ باب خوابگاه مجردی دختران، ۶ باب خوابگاه مجردی پسران و ۳ باب خوابگاه متأهلی می باشد.

 

موحد، عمر متوسط خوابگاه های دانشگاه شیراز را حدود ۳۵ سال اعلام کرد و گفت: قدیمی ترین و بزرگترین خوابگاه دانشجویی کشور در دانشگاه شیراز قرار دارد و خوابگاه مفتح این دانشگاه به عنوان نماد خوابگاه های دانشجویی کشور به شمار می رود این خوابگاه ۱۳ طبقه دارد و ۱۸۰۰ دانشجو را در خود جای داده است.

 

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه شیراز بیشتر خوابگاه های دانشجویی دانشگاه شیراز از فرسودگی رنج می برند و برای تعمیر و نگهداری به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، هم اکنون حدود ۶۰۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی داریم و به لحاظ سرانه با تراکم شدید مواجه هستیم که یکی از دلایل آن روند افزایش بی رویه دانشجو در سال های اخیر بوده است.

 

با توجه به صحبت‌های موحد بهسازی آشپزخانه ها و سلف سرویس های دانشگاه شیراز در دستور کار معاونت دانشجویی قرار دارد، وی برای تأمین خوابگاه متأهلی دانشجویان ، از خیرین و نیکوکاران دعوت نمود تا برای خوابگاه سازی اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است، در دیدار سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکل های دانشجویی، فضای سئوالات دانشجویان و نمایندگان کانون ها و شورا های دانشگاه بیشتر به سمت معضلات خوابگاه ها بود؛ به گونه ای که بیش از پنج نفر از دانشجویان از وضعیت مواد مخدر و مشروبات الکی در فضای خوابگاه ها گله مند بودند.

 

این دانشجویان معضلات اصلی خوابگاه ها را عدم رسیدگی و بازدید مسئولان از خوابگاه ها دانستند و گفتند: با وجود حضور اتاق مشاوره در محیط خوابگاه‌ها، که عمدتا هم دانشجویان این مشاوره ها نمی بینند، باز هم معضلات اجتماعی در محیط های خوابگاهی زیاد است و این یک معظل است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">