سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه اسلامی دانشجویان(جادنیوز)، علی پهلوان دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در حضور مقام معظم رهبری دغدغه‌های این تشکل را به صورت تفصیلی بیان کرد که متن این گزارش به شرح زیر است:

سلام علیکم و رحمه الله

 به نام خداوند مستضعفان و حامی محرومان و هادی مظلومان تاریخ

 و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین

 همانگونه که حضرت عالی به کرات تاکید کرده اید ما اکنون در یک پیچ تاریخی قرار داریم. در نظرگاه ما این مسئله؛ تنها جنبه سیاسی ندارد بلکه می توان چنین گفت که به تمام معنای کلمه، می توان آن را یک پیچ تمدنی به حساب آورد که شامل جنبه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، و علمی است.

 انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی با هدف احیای تمدن اسلامی و جایگاه از دست رفته ایران در جهان شکل گرفت. اما بازیابی دوباره این جایگاه ، نیازمند توجه به لوازم عبور از این پیچ تمدنی است. نظام اسلامی اکنون بحران های ایدئولوژیک را پشت سر گذاشته و آنچه اکنون برای ما حائز اهمیت است توجه به مسئله کارآمدی است. اگر چه عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته ایم اما نقایص بسیاری نیز گریبان گیر ما بوده است؛ پیشنهاد مشخص ما برای رفع بحران کارآمدی تخصص گرایی و رفتن به سراغ اقتصاد دانش بنیان و اعتماد به جوانان این مرز بوم است که متاسفانه هنوز بسیاری از مسئولین برخلاف مردم این حقیقت را باور نکرده اند و تنها شعارگونه با آن برخورد می کنند.

 

علاوه بر این آن چیزی که طی سالهای اخیر برای فرزندان شما در جامعه اسلامی دانشجویان اهمیت خاصی داشته است توجه به (مسائل کلان ) و بین المللی اندیشیدن است. تشکل ما ضمن تاسیس واحد بین الملل طرحی را با عنوان “سلام اسلام” جهت معرفی و گسترش اندیشه اسلام ناب در جهان تهیه کرده و به استحضار اکثر مسئولین زیربط و مجموعه تحت مدیریت حضرتعالی در عرصه بین الملل رسانده است که البته با کم توجهی این بزرگواران مواجه شده ایم و از سوی دیگر نیز این اتحادیه در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب سلسله همایش هایی با عنوان بازخوانی ارکان نظام جمهوری اسلامی را به منظور آشنایی جوانان با ساختارها و ارکان نظام برگزار نموده که گزارش مکتوب این همایش خدمتتان بعد از ارایه تقدیم می شود.

 

وقتی با دقت به شرایط پیرامونی کشور و روندهای کلان سیاسی جهان می نگریم، متوجه می شویم که امروز در منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل، شرایط حساس و سرنوشت سازی در حال رقم خوردن است. ایران خواه ناخواه، به دلیل مولفه های مختلف مادی و معنوی، به کانون تحولات منطقه و یکی از اضلاع اصلی رقم زننده تحولات امروز در نظام بین الملل بدل شده است .هنوز یادمان نرفته است در گذشته مستکبرین عالم ما را از یک بازیگر فعال در عرصه بین الملل به یک بازیگر دست چندمی بدل نمودند تا جایی که این افول موجب شد تمامیت ارضی ایران در چند مسئله مورد خدشه واقع شود. اما انقلاب و رستاخیز عظیم ایرانیان با سکانداری امام امت و سه دهه تلاش و ایستادگی، بار دیگر ایران عزیز را به قدرتی اثرگذار در عرصه بین الملل بدل کرده است.

 

با نگاهی دقیق تر به مسائل جهانی در مقطع کنونی، متوجه خواهیم شد که امروز وضعیت ما از همه مقاطع انقلاب حساس تر است. ما در پیچی تاریخی قرار داریم که درک و بهره برداری دقیق از آن، بی شک می تواند ما را از یک کشور موثر و قدرتمند در منطقه، به یک قدرت برتر آسیایی و حتی در آینده نزدیک، به یک ابرقدرت در معادلات و مناسبات جهانی ارتقاء دهد. که البته غفلت از آن، می تواند هزینه هایی گزاف و تاریخی را بر ملت ایران تحمیل کند.

 

جنگ ها و زور آزمایی هایی که امروز در منطقه شاهد آنیم، در لایه ای بالاتر و عمیق تر، ایران را هدف قرار داده و البته باید اشاره کرد که این امر به دلیل ضعف ما نیست بلکه به خاطر احساس خطر دشمنان از قدرت روز افزون ایران و ترس آنان از واگذار کردن صحنه های منطقه ای و فرامنطقه ای به قلمرو نفوذ ایران است.

 

در این وضعیت بسیار حساس منطقه ای و جهانی، وظیفه تاریخی، ملی و اسلامی ماست که برای بهره برداری حداکثری از این شرایط، انسجام و همگرایی داخلی را به غایت ، تحکیم ببخشیم و وای بر ما اگر اولویت مان به درگیری در مسائل جزئی و تسویه حساب های سیاسی داخلی معطوف باشد. به راستی که وظیفه تاریخی، دینی و ملی ما در این است که درگیری ها را از درون به سمت بیرون و به سوی دشمنان اصلی ایران اسلامی متمرکز کنیم و از فرسایش قوای داخلی بر سر موضوعات غیر ضروری و آسیب زای داخلی جلوگیری کنیم.

 

البته این به آن معنا نیست که ظلم های بسیار برخی خودفروشان و خائنین آگاه به نظام را فراموش کنیم، هنوز قلب ملت ایران به خاطر قائله فتنه ۸۸ و ظلم هایی که آقایان به نظام وارد کردند در تاثر است و متاسفانه منصب گرفتن بعضی از عناصر فتنه ، چون استخوانی در گلوی نظام ملت را آزار می دهد.

 

فتنه گران بدانند جنبش دانشجویی خواب ساقط نمودن این نظام را که با خون بهترین جوانانش از جمله شهدای مظلوم غواص آبیاری شده است، به کابوسی هولناک بر سرشان فرود خواهد آورد و تا پای جان بر سر عهدی که با امام امت خود بسته ایم خواهیم ایستاد.

 

و اما چه نوید و نشانه ای برای قد علم کردن اسلام و نزدیک بودن پیروزی تفکر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام بالاتر از این که امروز الگوی مبارزاتی ملل مسلمان و جوانان مبازر منطقه، از مدل های مارکسیستی و امثالهم به اسلام ناب و رجوع به آن برای مبارزه تغییر یافته است و امروز این دیدگاه بر جهان اسلام سایه افکنده که اسلام می تواند در سیاست مداخله کند، الهام بخش مبارزه باشد و تشکیل حکومت دهد.

 

نظام سرمایه داری عمیقا به این نکته پی برده که در دوران پسا جنگ سرد و حاکمیت الگوهای نرم بر منازعات بین المللی، تنها اندیشه ی قد علم کرده و کارآمد در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی، اندیشه انقلاب اسلامی است، پس تقابل اصلی، تقابل تفکر اسلام سیاسی با لیبرال دموکراسی است. دشمن با درک دقیق این موضوع، به دنبال آن است تا به هر شیوه ممکن پروژه ناکارآمد نشان دادن اسلام سیاسی را در ذهن و قلب ملل منطقه درونی کند.

 

متاسفیم که برخی به اصطلاح روشن فکران، برخی اصحاب فرهنگ و هنر و البته برخی سیاسیون داخلی، خواسته یا ناخواسته در این راستا قدم برمی دارند. اتهام زنی های سیاسی و جناحی و متهم کردن این دولت و آن جناح به فساد و خیانت، ممکن است در کوتاه مدت پیروزی های سیاسی و حزبی را به دنبال داشته باشد، اما در بلند مدت آیا چیزی جز بدبین کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ناکارآمد نشان دادن آن را در پی دارد،؟ تحقق این امر آرمان و هدف اصلی سرمایه داری جهانی است.

 

امروز حجم بسیار زیاد و غیر قابل وصف اتهام زنی های زنجیره ای بی حساب و کتاب به شدت بهداشت روانی جامعه را زیر سوال برده و احساس بی اعتمادی قابل توجهی را در جامعه دامن زده است که تاثیرات بسیار مخربی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور به دنبال خواهد داشت. ما نیز معتقدیم که باید به صورت جدی با مفاسد اقتصادی مبارزه شود و مسئولان نباید در قبال اینگونه مسائل سستی و ملاحظه کاری نمایند چرا که اتفاقاً برخورد جدی با مفسدان تحکیم بخش اعتماد مردم به نظام است و از زاویه دیگر نیز از تمامی دلسوزان نظام انتظار داریم تا دست از شایعه پراکنی بردارند و تهمت هایی را که هنوز صحت آن اثبات نشده است به سطح جامعه و رسانه ها منتقل ننمایید و اگر دلسوز واقعی نظام هستند از مجاری قانونی وارد مسائل شوند.

 

به نظر می رسد بخشی از فساد شکل گرفته در میان برخی مدیران و سطوح عالی نظام اداری، برخاسته از نظام کنونی رقابت سیاسی در کشور است. با توجه به نیازهای گسترده مالی نامزدها برای رقابت در عرصه سیاسی، متاسفانه شبکه های غیر شفاف و فاسد ثروت، با فهم این نیاز، با واسطه یا بی واسطه، با ارتباط گیری و تامین مالی برخی از نامزدها، عملا فرآیندی تحت عنوان «تجارت نفوذ» را شکل می دهند که این موضوع یکی از کانون های اصلی تولید فساد است و باید برای حل آن تصمیم گیری و برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

 

نکته مهم دیگر که امروز برای اثبات کارآمدی تفکر انقلاب اسلامی، بسیار حیاتی است، تولید نرم افزارِ لازم برای حکمرانی بر جامعه است. ما به صورت جدی به نظریه های بومی و اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیازمندیم و نمی شود پس از ۳۷ سال هنوز هم با نظریه های لیبرالی و سکولاری کشور را اداره کرد. نظام باید جدیت خود را در بحث تحول علوم انسانی نشان دهد و مسئله دیگر هم ترکیب هیئت علمی دانشگاه هاست که هر روز فرزندان متعهد را درگیر حاشیه سازی ها می کنند و به جرم دفاع از آرمان های آنان را به سلاخ خانه تهمت ها می کشانند و نمی گذارند ایشان در راستا بومی سازی علوم گام های استوار بردارند.

 

فرهنگ

 

اما مقوله فرهنگ که میراث گذشتگان این جامعه است و آن را باید به دست افرادی سپرد که به ارزش های والای فرهنگ اسلامی ایرانی پایبند باشند.باید در یک اقدام انقلابی و قاطع بودجه دستگاه های رسمی اما ناموفق را قطع و در اختیار نهاد های فرهنگی پویا و موثر مردمی قرار داد.

 

تا کی باید عده ای دستشان در جیب بیت المال مسلمین باشد و تولیدات و دهانشان برای نابودی اسلام چرا باید مساجد این سنگرهای اسلام تنها نمازخانه باشند.باید سنگر ها را تقویت و آن ها را احیا نماییم.

 

در سال های اخیر شاهد ظهور و بروز استعداد های بسیاری از جوانان هنرمند انقلابی بوده ایم، اما ایا بخش های مختلف فرهنگی حکومت به رسالت و ماموریت سازمانی دستگاه های تحت امر خویش معتقد و متعهد هستند.

 

حال بایستی از مسئولین سوال کرد که شورای عالی فضای مجازی که به امر حضرتعالی در سه سال پیش رسما تشکیل شد، کدامین تصمیمات راهبردی و اقدامات عملی را برای صیانت از حقوق فرهنگی ملت نجیب ایران اتخاذ کرد شورای فضای مجازی و ما ادراک شورای فضای مجازی

 

 هسته ای

 

می گویند شکوه قریه نخواهد شکست می دانم / که نان گندم اگر نیست بذر گندم هست

 

طی دو سال گذشته که روند متفاوتی در مذاکرات هسته ای پیش گرفته شده است، همواره حصول بهترین نتیجه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و به تَبع آن ملت شریف ایران مطلوب ما بوده است.هر چند در این مدت رسانه های برخی جریانات معلوم الحال در قبال اعلام مواضع تشکل های دانشجویی که مبتنی بر حفظ عزت و کرامت ملی است، به انتصاب عناوین غیر منصفانه ای مبادرت ورزیده اند.

 

اما با این همه ، تاکید می کنیم که نتیجه مذاکرات هسته ای از سه راه خارج نخواهد شد،

 

یا در نتیجه مقاومت مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی و پیروی کامل از رهنمود های رهبر معظم انقلاب و با اتکا به خطوط قرمز وضع شده توافقی خوب حاصل خواهد شد که خواسته آحاد ملت است

 

اگر توافقی بد حاصل شود که نتیجه کوتاهی تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز و فشار های بیش از حد طرف غربی بوده است، که این امر نیز به سبب خطوط قرمز تعیین شده و نظارت نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بعید به نظر می رسد، در هر حال جنبش دانشجویی لحظه به لحظه مسائل را رصد کرده و موضع خود را نسبت نتیجه حاصله اعلام خواهد نمود .

 

اما در صورت عدم توافق که قطعاً نتیجه بدعهدی ها و زیاده خواهی های طرف غربی خواهد بود، تیم مذاکره کننده با سرافرازی و عزت نفس به آغوش میهن بازخواهند گشت.

 

لذا ما جوانان انقلابی اعلام می داریم که در صورت عدم توافق تیم مذاکره نباید نگرانی داشته و بدانند که دانشجویان و صنعتگران این مرز بوم با تمام توان گامی محکمتر در راستای تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی برمی دارند و اجازه نخواهند داد که آمریکا و مزدورانش عزت ملت انقلابی ایران اسلامی را زیر سوال ببرد.

 

با پوزش از اطاله کلام و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">