سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
خبرگزاری فارس: چه دانش‌آموزانی در پردازش حروف «ب» و «پ» و «ک» و «ت» دچار مشکل می‌شوند
سعید ملایری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با بیان اینکه اختلالات شنوایی را می‌توان به دو گره ساختاری و عملکردی تقسیم کرد، اظهار داشت: مبتلایان به اختلالات ساختاری شنوایی 1.5 تا 2 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند هر چند که این اختلال در گروه‌های سنی کودکان حدود 6 درصد را در بر می‌گیرد.

وی افزود: بر خلاف گروه اول، مبتلایانی که به آسیب عملکردی سیستم شنوایی مبتلا هستند دچار کم‌شنوایی نمی‌شوند اما در پردازش صداها و تمایز آنها ضعیف هستند.نائب رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران، گفت: شیوع اختلالات عملکردی سیستم شنوایی در جامعه بیشتر اما متاسفانه ناشناخته‌تر است. برآورد می‌شود حدود 3 تا 4 درصد افراد جامعه به این اختلالات مبتلا باشند هر چند که اختلالات عملکردی سیستم شنوایی در سنین مدرسه به دو برابر می‌رسد و خطر شیوع این اختلالات در دانش‌آموزان جدی است. دانش‌آموزانی که به اختلالات ساختاری سیستم شنوایی مبتلا هستند در زمان تحصیل از وسایل کمک‌شنوایی مانند سمعک و کاشت حلزون استفاده و تحت اقدامات توانبخشی قرار می‌گیرند.

مبتلایان به اختلالات عملکردی سیستم شنوایی با مشکلات تحصیلی فراوانی مواجه می‌شوند زیرا آنها در تمایز آواها از یکدیگر ضعف دارند و به تبع ان دچار مشکلاتی در خواندن و نوشتن می‌شوند که به علت ضعف در پردازش شنوایی است. این دانش‌آموزان در پردازش حروف «ب» و «پ» و «ک» و «ت» دچار مشکل می‌شوند و هنگام خواندن و نوشتن این حروف قادر به تمایز آنها از یکدیگر نیستند.

نائب رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران، خاطر نشان کرد: اختلالات ساختاری و عملکردی سیستم شنوایی را باید جدی گرفت. لزوم توجه به این اختلالات به ویژه در سنین مدرسه بیش از سایر سنین است زیرا دانش‌آموزان در دوران یادگیری قرار دارند و هرگونه اختلال در سیستم شنوایی می‌تواند یادگیری آن‌ها را مختل کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">