سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

یک آیه قرآن بخوانیم

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۳۷ ب.ظ

به گزارش تسنیم ، خداوند در سوره بقره آیه ۱۹۳ می فرماید:

اعوذبالله‌من‌الشیطان‌الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِینَ»

با آنها(مشرکین) بجنگید تا دیگر فتنه ای نباشد و دین تنها دین خدا شود ولی اگر از آیین خویش دست برداشتند، دشمنی جز بر ستمکاران روا نیست .


***
تفسیر مجمع البیان
«وقاتلوهم حتّى لاتکون فتنةٌ ویکون‏ الدّین للّه»
و با شرک‏ گرایان تجاوزکار پیکار کنید تا دیگر فتنه‏اى نباشد و تنها دین خدا حاکم شود
در این آیه شریفه، خداى جهان‏ آفرین، مردم باایمان را مخاطب مى‏ سازد و هدف جهاد در راه حق را حاکمیت مقرّرات خدا و پرستش و فرمانبردارى یکتاآفریدگار هستى اعلان مى‏ کند.
منظور از «فتنه»، شرک و کفر است؛ و تفسیر این جمله آن است که تنها باید از خدا و مقرّرات او فرمانبردارى کرد و فقط اسلام و هدفهاى بلند و انسانى آن باید تحقّق یابد، نه زور و زر و تزویر که با نامها و فرمهاى رنگارنگ مردم را تحتِ سلطه خود درمى‏آورند.

«فان انتهوا فلاعدوان الّا على‏الظّالمین»
اگر تجاوزکاران شرک‏گرا از شقاوت و بیداد خویش دست برداشتند و به راه حقّ و عدالت گام نهادند، دیگر کیفرى نخواهند داشت؛ و کیفر سخت تنها براى کسانى است که بر شرک و بیداد خود اصرار ورزند و با حقّ و عدالت ستیزه کنند.
چرا کیفر تجاوزکاران که همانا پیکار با آنان و نابودساختنشان است، به «عدوان» تعبیر شده، درحالیکه کشتن تجاوزکاران بیدادگر بعنوان حقّ دفاع و براى برپایى حقّ و عدالت است، نه ظلم و تجاوز؟
پاسخ‏
پیش از این نیز یادآور شدیم که به اعتقاد گروهى از مفسّران، اعراب گاه کیفر و پاداش هر عمل شایسته یا ناپسندى را به یک نام مى‏ خوانند؛ از این رو، کیفر تجاوز، با همان تعبیر بیان شده است؛ درست مانند این آیه شریفه که مى‏ فرماید: «مَنْ عَمِلَ سَیِّئَةً فَلا یُجْزى‏ اِلّا مِثْلَها...»(۳۵۵) که در اینجا نیز کیفر تجاوز با همان نام آمده است. همچنین بسان این آیه شریفه که مى‏ فرماید: «وَجَزاؤُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِثْلُها...»(۳۵۶)
امّا برخى برآنند که منظور از واژه «عدوان» در آیه شریفه، آغاز پیکار و شروع جنگ است.

فتنه

قرآن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">