سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

وقتی فولکس واگن هوا را آلوده کرد!

شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ب.ظ

اگر یادتان باشد چندی پیش فاش شد که شرکت معتبر فولکس واگن (صاحب پورشه و آئودی و بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی و اسکانیا و ...) در نرم افزار تنظیم موتور ماشین‌های دیزلی‌اش تقلب کرده است! جمعا 11 میلیون ماشین معیوب در دنیا به فروش رفته بودند که حدود 500 هزار از آن‌ها در بازار آمریکا بود. بلی حقیقت دارد، حتی شرکت‌های معتبر هم رسوایی به بار می‌آورند! این تقلب به گونه‌ای بود که هنگام معاینه فنی، موتور در محدوده مجاز آلایندگی عمل کرده، ولیکن در هنگام رانندگی واقعی، برای افزایش سرعت و قدرت ماشین، به مراتب بیش از محدوده مجاز آلاینده NOx تولید می‌کرده است.

ولی شاید چیزی که ندانید این است که پس از این رویداد، دولت آمریکا چه مجازاتی برای فولکس واگن در نظر گرفت!؟ در اینجا به مرور به مجازات‌هایی که دادگاه آمریکا اخیراً حکم کرده است می‌پردازیم که بسیار آموزنده است:

1. فولکس واگن موظف است که با تمامی مشتری‌هایی که ماشین معیوب خریداری کرده اند تماس بگیرد و به آن‌ها پیشنهاد بازخرید ماشین‌هایشان را بدهد. نرخ بازخرید با توجه به مدل ماشین متفاوت خواهد بود. این بازخریدها بیش از 10 میلیارد دلار برای فولکس واگن هزینه خواهد داشت!

2. اگر پس از فاش شدن این تقلب، و قبل از صدور حکم دادگاه، شما ماشین خود را فروخته باشید، فولکس واگن باید ضرر و زیان شما را پرداخت کند.

3. حال که حکم دادگاه داده شده، اگر تصمیم بگیرید که ماشین خود را نفروشید، فولکس واگن باید هزینه استاندارد کردن ماشین شما را پرداخت کند. علاوه بر آن، 5000 الی 10000 دلار (بستگی به مدل ماشین دارد) به شما پرداخت می‌کند که افت قیمت ماشین شما جبران شود.

این مجازات‌ها علاوه بر این است که فولکس واگن به تمامی صاحبان ماشین‌های معیوبش، نفری 1000 دلار به عنوان عذرخواهی داده است. همچنین تمام مشتری‌های فولکس واگن به مدت سه سال، پشتیبانی 24 ساعته رایگان در هر کجای آمریکا می‌گیرد. علاوه بر آن، برای اینکه بازار را از دست ندهد، این شرکت برای خرید ماشین‌های جدید به مشتریان تخفیف می‌دهد.

از این اتفاق هم می‌توانیم درس مشتری مداری بگیریم، و هم مهم‌تر از آن، درس دادخواهی یک دولت از شرکت‌های متخلف را بیاموزیم که چگونه برای هوای پاک‌شان ارزش قائل اند و با کسی در این باره شوخی ندارند.

مقاله کامل به زبان انگلیسی: https://goo.gl/IhlVRF

@K1inUSA

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">