توضیح یکی از لوکوموتیو رانان راه آهن تبریز
بسم الله الرحمن الرحیم.
♦️ مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین.
ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگوار ایران بخصوص مردم داغدار تبریز به مناسبت سانحه ریلی ایستگاه هفت خوان سمنان.
به آگاهی ملت شریف ایران میرساند....
حال که پس از اتفاق ناگوار سانحه ریلی از طرف مسئولین راه آهن لکوموتیوران و مسئولین کنترل شاهرود و مسئولین ایستگاه به عنوان مقصر اعلام شده اند لازم است چند نکته را به آگهی شما عزیزان برسانیم.
♦️چند وقتی است که در راه آهن در مسیر تهران به مشهد سیستم atc و سیستم بلاک میانی را راه انداخته اند. علی رغم نواقص سیستم و اینکه چندین بار از سوی لکوموتیورانان زحمت کش این نواقص به مسئولین گوشزد گردیده است ولی اصرار مسئولین بر کار این سیستم در مسیر جای سوال دارد.
♦️ چرا مسئولین نمیایند رویه کار را بررسی کنند و ببینند تا کنون در زمان خرابی سیستم روال کار به چه طریقی بوده است. چرا هیچکدام از مسئولین راه آهن نباید مقصر باشند.
♦️وقتی از سوی مرکز کنترل به صورت تلفنگرام و مکتوب مجوز حرکت به نمایندگی از مدیریت و معاون فنی به لکوموتیوران داده شده است چرا باید اعلام شود لکوموتیوران مقصر است.
مردم فهیم ایران از بحثهای فنی در این زمینه اطلاع زیادی ندارند و گفتن بحثهای تخصصی در
♦️این نوشته جایز نیست. ولی به شما اطمینان داده میشود که لکوموتیوران در این قضیه هیچگونه قصور و کوتاهی نداشته و اگر به دنبال مقصر اصلی میگردیم خود مسئولین بلندپایه راه آهن مقصر میباشند. روال کار در راه آهن چنین است ...
♦️در زمان خراب شدن سیستم و یا چراغ علائم در راه آهن به صورت کتبی و به دستور مدیریت و معاون فنی مجوز حرکت داده میشود. و خدا میداند که لکوموتیوران در چنین مواقعی چه استرسی دارد.
♦️لکوموتیوران که به عنوان زحمت کش ترین فرد راه آهن در زمان اتفاقات و حوادث قبل از همه جان خود را در خطر می بیند مگر میشود سهل انگاری کند .
🌍 نشریه عبرتهای عاشورا
- ۹۵/۰۹/۰۷