آیا شرکت مهاران با نصب سیستم معیوب ATC مصداق حمایت از تولید داخل و شرکتهای دانش بنیان است؟
مروری بر زنجیره اشتباهات فاحش در سانحه ریلی
1⃣در حادثه ریلی تهران-مشهد ۵۰نفر زنده زنده در آتش سوختند بطوریکه DNA تعدادی از آنان قابل شناسایی نیست
2⃣ جناب محمدزاده معاون فنی وقت و مدیرعامل فعلی راه آهن که خود در مظان اتهام در این حادثه است، در واکنشی دور از انتظار نصب سیستم ATC را حمایت از توان داخل دانش بنیان عنوان کرده و تلویحا منتقدین رو مرتبط با روسیه و یک شرکت روسی دانسته است❗️
l1l.ir/q98
3⃣ اقای محمدزاده دقیقا به دلایل زیر مصداق بارز جمع نقیضین است:
⛔️ آیا شرکتی کاملا رانتی که ۲۰% سهام آن متعلق به همسر قائم مقام راه آهن است شایستگی اخذ پروژه از راه آهن را دارد؟
⛔️آیا شرکتی که حداقل استاندارد سیگنالینگ (CIL4) را ندارد شایستگی اخذ پروژه به ارزش ۴۰۰میلیارد تومان را دارد؟
⛔️ آیا تجهیزات بکاررفته توسط شرکت مزبور مشابه خارجی دارد؟و در پروژه ای در دنیا کار شده است؟
⛔️ آیا فقط این شرکت نماد توان داخلیست؟شرکتهای واگن_سازی تعطیل شده بخاطر واردات واگنهای از رده خارج آلمانی،داخلی نیستند؟
⛔️ آیا امکان نداشت شرکت داخلی با کنسرسیومی با شرکتهای خارجی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا سیگنالینگ را انجام میداد؟
⛔️ آیا یک سیستم ناکارآمد تست نشده باید در پرترافیک ترین مسیر ریلی کار می شد؟ (با ۴۰۰۰خطا در ۶ماه گذشته یعنی هر یکساعت یک خطا❗️)
⛔️ آیا خنده دار نیست قطاری در یک هوای نه خیلی سرد، به علت کارنکردن سیستم ترمز متوقف شود؟ سیستم چکاپ قطارها چه میکند؟
⛔️ آیا درست است که آتش سوزی بخاطر اتصالی برق واگنها رخ داده؟ واگنها ساخت داخل بودند یا از واگنهای وارداتی از رده خارج بودند که نوسازی شده بودند؟
4⃣ همانطور که گفته شد مجموعه ای از عوامل زنجیره ای ناکارآمدی، در اپراتوری راه آهن و در راس آن ناکارآمدی شرکت مزبور باعث این سانحه دلخراش شده است
👈 قضاوت با خوانندگان که آقای محمدزاده معاون_فنی_وقت و مدیرعامل فعلی راه آهن چرا باید از شرکت مزبور دفاع کند؟
◀️ مسیرآنلاین