باورهای غلط ،رفتارهای غلط به دنبال دارد . سیب تا سالم است پروانه دورش می گردد و وقتی گندید مگس ها بر او می نشینند! انسان هم همینطور است ، اگر گرفتار باورهای اشتباه شد کسانی سراغش می آیند که باورها و رفتارهایشان غلط است.
- ۰ نظر
- ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۱
باورهای غلط ،رفتارهای غلط به دنبال دارد . سیب تا سالم است پروانه دورش می گردد و وقتی گندید مگس ها بر او می نشینند! انسان هم همینطور است ، اگر گرفتار باورهای اشتباه شد کسانی سراغش می آیند که باورها و رفتارهایشان غلط است.
از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت است که می فرمایند: خانه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید و مثل قبرستانی قرارش ندهید که هیچ عبادتی در آن نمی شود که یهود و نصاری هم این چنین عمل می کنند که عبادتشان را در کنیسه به صورت جمعی انجام می دهند و در خانه هایشان خبری از عبادت نیست. خانه ای که در آن تلاوت قرآن هست وسعت پیدا می کند. هم وسعت مادی و هم وسعت معنوی. خیلی از گره ها را باز می کند. این اشتباه را باید مراقب باشیم که فقط در جای دسته جمعی قرآن خوانده نشود. روزانه حداقل 20 آیه تا 50 آیه خوانده شود. ما چون این کارها را نمی کنیم وقتمان بی برکت شده است.
برکت وقت یعنی عمر هفتاد ساله به اندازه دو هزار سال فایده دارد. مرحوم علامه حلی از علمای با عظمت ما است که کتاب های متعدد و مختلفی دارد، تعداد کتاب های ایشان را حساب کردند که ایشان چقدر باید وقت گذاشته باشد که این تعداد کتاب چاپ شده باشد وقتی حساب کردند دیدند از وقتی به دنیا آمده است باید روزی هزار خط نوشته باشد تا این تعداد کتاب به دست ما رسیده باشد. همه می دانیم حداقل از بیست سالگی باید شروع به نوشتن کتاب کرده باشند.
امیرالمومنین علیه السلام شبی هزار رکعت نماز می خواندند. وسعت وقت یعنی همین، یعنی کار در 16 ساعت را در یک ساعت انجام می دهند. طی الارض یعنی مسافت های طولانی را با چند قدم می رود در اینجا طی الزمان را هم بشنوید. زمان های طولانی را در چند دقیقه طی می کند. وسعت و برکت وقت، چیزی است که باید روی آن حساب کنیم.
حضرت زهرا سلام الله علیها سرشان شلوغ بود و نمی رسیدند کارهایشان را انجام بدهند و پیش پدر بزرگوارشان پیامبر صلی الله علیه و آله رفتند و فرمودند: من کارهایم زیاد است می شود یک خادمی برای من در نظر گرفته شود؟ پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: چیزی به تو می دهم که از خادم برایت بهتر است. 34 بار الله اکبر و 33 بار الحمدلله و 33 بار سبحان الله بخوان، که تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها نام دارد. این تسبیحات یکی از خاصیت هایش گشایش وقت است. بر خواندن تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها مداومت داشته باشید.
🔺خانه ای که در آن قرآن خوانده می شود برای اهلش وسعت پیدا می کند. وسعتش مکانی نیست. به معنای این است که وقت و عمرشان وسعت پیدا می کند.🔻
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا»1 تمسک به حبل الله داشته باشید که حبل الله یک مصداقش قرآن و یک مصداقش اهل بیت علیهم السلام هستند. در این آیه خدا می فرماید به حبل الله تمسک داشته باشید. نفرموده اند: تمسک داشته باشید و بالا بیایید، همین که چنگ بزنید خودشان شما را بالا می کشند و لازم نیست خودمان بالا بیاییم. انس با قرآن را سعی کنیم بیشتر شود به خصوص قرائتش و همه این ها مقدمه ای برای عمل کردن است.
بسم الله الرحمن الرحیم
مطابق فتوای همه مراجع تقلید عظام، رعایت مخارج حروف زبان عربی در خواندن نماز، واجب می باشد. متأسفانه تعداد زیادی از افراد توجه چندانی به این مسأله ندارند. امیدواریم مطالب تهیه شده مورد استفاده ی شما عزیزان قرار گیرد. مخارج حروف: زبان عربی دارای 28 حرف می باشد. که فقط 10 حرف از این حروف دارای تلفظ متفاوت با زبان فارسی می باشند. این حروف ده گانه عبارتند از:
در اینجا تلفظ صحیح این حروف را در زبان عربی بیان می کنیم:
حرف « ث » این حرف را باید به اصطلاح «نوک زبانی» و نازک و کم حجم تلفظ کرد (مانند کودکی که نوک زبانی صحبت می کند!). یعنی در حالی که نوک زبان با دندان های جلو در آرواره بالا تماس دارد هوا را بیرون می دمیم (فشار نوک زبان بر دندان ها زیاد نباشد). حرف «ث» بدون اینکه صدای سوت از آن شنیده شود تلفظ می گردد.
حرف « ح » حرف «حاء» با گرفتگی خاصی در حلق ایجاد می شود. مانند کسی که بخواهد مثلاً پوست تخمه ای را که در حلق خود گیر کرده با فشار هوا خارج کند!
حرف « ذ » حرف «ذال» عیناً مانند حرف «ث» از تماس نوک زبان و دندان های بالا و با صدای نازک و «کم حجم» تلفظ می گردد. دقت کنید که فشار نوک زبان بر دندان ها زیاد نباشد.
حرف « ص » حرف «صاد» مانند «س» تلفظ می گردد؛ فقط به همراه آن، صدا پر حجم و درشت می گردد (سین پرحجم = سین مفخم). برای این کار گلو را پر حجم کنید. به اصطلاح عامیانه، باد در گلو بیندازید!. حرف «ص» دارای دو صفت «اطباق» و صفیر می باشد. اطباق در لغت به معنای «چسبانیدن و روی هم قرار دادن دوسطح» و در اصطلاح قرائت، عبارت است از «منطبق شدن بخشی از سطح زبان با سقف دهان به هنگام تلفظ حرف». همچنین صفت «صفیر» نیز باعث می شود «سایش هوا یا صدا» در مخرج این حرف پدید آید. تأکید می شود که هنگام تلفظ «ص» نباید صدای سوت شنیده شود.
گران فروشی یک جا خوب است و آن هم اینکه جانت را گران بفروشی. شهدا جانشان را گران فروختند ، به غیر از قیمت خدا نفروشید ضرر می کنید!
🔹چند سالی است که هر ساله آئین نامه کنکور دکتری با تغییرات گسترده تقریبا 180 درجه ای مواجه می شود. یک سال، ارزش کنکور 30 درصد شده و 70 درصد به مصاحبه در هر دانشگاه تعلق می گیرد. سال دیگر (مثل سال گذشته) کنکور دکتری ضریب صفر می گیرد و صرفا آزمونی برای حضور در مصاحبه با ارزش صد درصدی است و امسال ارزش کنکور و مصاحبه آن هر کدام به 50درصد تبدیل شده است.
🔹هرج و مرج مذکور مسئله این یادداشت نیست. موضوع این است که با هر تغییری هزینه ای عجیب و غریب بر دانشجو تحمیل شده است. ابتدا مصاحبه ها بدون پرداخت هزینه برگزار می شد. بعد که ضریب کنکور دکتری صفر شده و آزمون کتبی جداگانه ای در هر دانشگاه برگزار می شد به بهانه این آزمون ها حدود صد هزار تومان از هر دانشجو برای شرکت در هر آزمون کتبی اخذ گردید.
🔹حال که با وجودیکه آئین نامه ورودی دکتری تغییر کرده و از اینرو دیگر آزمون کتبی اختصاصی هر دانشگاه نیز برگزار نمی گردد، اما همچنان هزینه این آزمون از سوی هر دانشگاه اخذ می شود. یعنی هر دانشجو برای یک مصاحبه معمولا کمتر از 15 دقیقه ای موظف به پرداخت حدود100هزار تومان به ازای هر دانشگاه خواهد بود. مثلا اگر دانشجویی قصد شرکت در مصاحبه 5 دانشگاه را داشته باشد مجبور است چند صد هزار تومان پرداخت کند. آزمون کتبی را نمیگیرند اما پولش را چرا!
🔹این نمونه را بگذارید کنار چند برابر شدن هزینه سنوات دانشجویان که با اعتراض گسترده ای مواجه شده و البته راه به جائی نبرد. یا بگذارید کنار پولی شدن نظام آموزش و پرورش و شبه خصوصی شدن مدارس. بگذارید کنار هزینه هایی که بیش از پیش مردم می بایست در نظام سلامت بپردازند.
🔹شرایط جالبی است. آدم را به یاد «گلمراد» شخصیتی در طنز به یاد ماندنی «مهران مدیری» می اندازد که وقت و بی وقت از اهالی «برره» تقاضای پول می کرد. وقتی با سوال اهالی درباره دلیل اخذ پول مواجه می شد می گفت: «پول بده؛ پول زور بده». مثل اینکه روح قلمراد در دولت تدبیر و امید تجلی کرده است.
مصطفی_رحمانی
◀️ حسین قدیانی: این روزها، زیاد میروم جلوی آینه! و هر دفعه فکر میکنم... فکر میکنم که نه، مطمئنم یکی دو تا دیگر به تعداد ریشهای سفیدم اضافه میشود! مقصود؟! مقصود اینکه خدا لازم نیست تنها بواسطهی پیامبرانش با ما سخن بگوید! گاه هست که با همین چیزهای ظاهرا دمدستی با آدمی حرف میزند! با تغییر بیشتر رنگ محاسن از سیاه به سفید، با یک اعلامیهی ترحیم همسایهی آشنا روی تیر چراغ برق و با زن میانسالی که در قصابی، تنها ۲۰۰۰ تومان گوشت چرخکرده میخواهد! القصه! هر ۳ رخداد، امروز برای من رخ داد! اولی چه بود پیامش؟! دومی؟! سومی؟! چهارمی هم بود! چهارمی این بود که قصاب، نزدیک ۵۰۰۰۰ تومان گوشت چرخکرده به آن خانم داد، حتیالمقدور طوری که الباقی مشتریها نفهمند! پنجمی هم بود، تازه! این را از زبان قصاب بشنو: «اول ماه مبارک، حاجآقای مسجد آمد و ۳ میلیون تراول به من داد، جخ برای همین موارد! هنوز دههی اول تمام نشده، نصف پول پرید!»
◀️ توی خواننده تا همین مورد ۵ که خواندی، کفایت میکند، چرا که ششمی را فقط میخواهم برای دل خودم بنویسم! آری! شما با عرض معذرت، چند دقیقهای برو بیرون از پیجم تا من خطاب به خودم بنویسم که خدا گاه هست با دودیترین عینک ممکن، حرف بزند با آدم! و چقدر هم تند: «۲ سال پیش، آن همه پول زبانبسته را ریختی پای این «برند سیاه» که امروز، زیر نور آفتاب داغ نیمهی خرداد، دقیقا چند رخداد را واضحتر ببینی؟! حالا توانستی خوب خوب ببینی؟! چشمت که اذیت نشد؟! وجدانت که درد نگرفت؟! با وجود این همه پیام، باز دوباره بگو کاش من زمان پیامبر بودم!»
◀️ غلط کردم خدایا! الهی العفو...
کبری آسوپار
🔻توجیه محمدرضا زائری برای مصاحبه با مسیح علینژاد تشبیه غلطی است از نوشتنهای شهید مطهری در مجلهی زن روزِ زمان شاه و زائری همان طور که صوتش از صدای آمریکا پخش شد، میگوید نه من از شهید مطهری بالاتر هستم و نه مسیح علینژاد از گردانندگان آن روز زن روز پایینتر.
🔻توجیه زائری ظاهر مقبولی دارد، اما دقت در باطن نشان میدهد که زیاده بیراهه رفته است. شهید مطهری حرفهایش را به زمین دشمن برد برای نقد و رد اندیشهی دشمن و نه مهر تایید بر آن. استاد مطهری اندیشهاش را به زن روز منحط طاغوت برد تا بگوید شما اشتباه میکنید و مقام زن چیز دیگری است؛ زائری اما اندیشهاش را به صدای آمریکا برد تا بگوید حق با شماست؛ جمهوری اسلامی اشتباه میکند! شهید مطهری همچون یک مبلغ به دل دشمن زد تا آنان را به آنچه میداند دعوت کند، اما حضور زائری صرفاً تاییدی و خالی از هر دعوت به گزارهی جدیدی است. تعامل مطهری با زن روز از جنس تبادل نظر و مناظرهی دو قطب مخالف و سپس دعوت آنان به نظر خود بود، چه ربطی به تایید موضع یک ضدانقلاب و ضدحجاب توسط زائری دارد؟!
🔻و یک تفاوت مهم دیگر؛ آیت الله مطهری برای رد موضع زن روزی ها در مورد زن، تریبونی که دور شدگان از موضع اسلام آن را بشنوند، نداشت و ناچاراً برای تبلیغ حق، راهی جز تعامل با اهل اندیشهی باطل برایش نماند؛ اما زائری چطور؟ برای رد نظر جمهوری اسلامی در مورد قانون حجاب تریبونی که موافقان قانون حجاب آن را بشنوند، ندارد؟! رسانه نمیتواند در اختیارش باشد و ناچار شده رو به دشمنان انقلابی بیاورد که خود همیشه گفته صراحت در بیان حقانیتش دارد؟!
🔻اگر راقم این سطور کسی نبود که علیرغم مخالفت با موضع محمدرضا زائری، برای مصاحبه با او رفته و در جلسات متعدد با مسئولین رسانه، آنها را سرانجام مجاب به انتشار مصاحبهای کرده که هیچکدام با محتوای آن موافق نبودهاند و اگر همین راقم بینوا بابت انتشار همان مصاحبهی زائری حجم معتنابهی ناسزا و بدوبیراه از دوستان و همراهان قدیمی نوش جان نکرده بود و باز هم پای دفاع از انتشار مواضع زائری علیه قانون حجاب نایستاده بود که بگذاریم زائری حرفش را در جمع خودیها بگوید و نه در رسانههای معاند، شاید حق میداد که او مسیح علینژاد را برای گفتن از مواضعش انتخاب کند، اما حالا حق نمیدهم؛ محمدرضا زائری بی تریبون و رسانه نمانده و حتی از تلویزیون جمهوری اسلامی هم حرفهایش علیه قانون حجاب پخش شده؛ پس شهید مطهری در دوران طاغوت، زائری در حکومت جمهوری اسلامی نیست. این هم که من با فلان خبرنگار به عنوان یک شهروند صحبت کردم و نه خبرنگار، توجیه نادرستی است. حتی اگر ما تفکیک شخصیت حقوقی و حقیقی را در این مورد درست بدانیم، استفاده از آن گفت و گو در رسانههای عمومی نشان میدهد این تفکیک درست نبوده است.
🔻بنابراین اقتدا به عمل شهید مطهری در تعامل با زن روز برای مصاحبهی زائری با مسیح علینژاد وجهی ندارد. با نظرات محمدرضا زائری علیه قانون حجاب در ایران کاری ندارم؛ اتفاق جدیدی نیست. اما مصاحبه با ضدانقلاب علیه قانونی در جمهوری اسلامی (صرف نظر از درستی و نادرستی اصل موضع) اتفاقی نیست که با وسط کشیدن مغلوط پای شهید مطهری آب کشیده شود.
۱۵ خرداد ۹۶
@asoupar
۴۵ سال پیش، یعنی ۱۵ ژوئن ۱۹۷۲، سازمان ملل متحد، کنفرانسی با موضوع «انسان و محیط زیست» در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد و در پی آن، ۵ ژوئن برابر با ۱۵خرداد، «روز جهانی محیط زیست» نام گرفت. روز جهانی محیط زیست، بهانهای است برای افزایش آگاهی مردم از مسائل زیستمحیطی، شیوههای نگهداری از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن.
محیط زیست، یعنی همهٔ محیطهایی که زندگی در آن جریان دارد و این روزها بخش چشمگیری از زندگی ما در فضای مجازی میگذرد. بنابراین، ناگزیریم «فضای مجازی» را نیز بخشی از محیط زیست انسانی در نظر بگیریم و مسئلهٔ جدیدی با عنوان «محیط زیست مجازی» یا «Cyber Ecosystem» را به رسمیت بشناسیم و برای مشکلات آن چارهجویی کنیم. محیط زیست مجازی یا سایبری، شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، رایانه و نرمافزار، اطلاعات و محتوا، و رسانهها و شبکههای اجتماعی میشود.
محمد ایمانی
✍️ فردا نهضت امام خمینی که در پانزده خرداد 42 طلوع کرد، 54 ساله می شود. 54 سال خیلی است. مدام ، صبر و استقامت پای این نهال ریخت که بالید و قد برافراشت؛ به رغم همه عداوت ها. گویند سنگ لعل شود در مقام صبر - آری شود و لیک به خون جگر شود. انقلاب اسلامی، امروز بی چالش نیست اما چالش های امروز در قیاس با تندباد هایی که انقلاب از سر گذرانده و پیش آمده، ناچیز است. اگر امام انتظار فرج امام زمان عج از طلیعه نیمه خرداد می کشید، بی تردید حلم و صبر و استقامت، ره توشه این مسیر سخت اما خوش عاقبت است. این مسیر را تنها مردمان خودساخته و نستوه می توانند طی کنند. همان که رهبر حکیم انقلاب امروز به حلم تعبیر کردند.
✳️ امیر مؤمنان(ع) در خطبه 189 فرمود" إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ، لَا یَحْمِلُهُ إِلَّا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَانِ وَ لَا یَعِی حَدِیثَنَا إِلَّا صُدُورٌ أَمِینَةٌ وَ أَحْلَامٌ رَزِینَةٌ. حقیقت امر ما سخت است و بر مردم سخت آید. کسى آن را نتواند برداشت مگر بنده مؤمنى که خدا قلبش را براى ایمان آزموده است و حدیث ما را فرا نگیرد جز سینه هاى امین و خردهاى استوار".
🔴 حضرت امام چند ماه پس از پیروزی انقلاب و در سالگرد 15 خرداد فرمودند
صبح روزی که امام از دنیا رفتند مطابق معمول بیدار شده بودم و آماده رفتن به سر کار بودم بابا همیشه رادیو را قبل از ساعت 6 روشن می کرد آنروز فقط قرآن پخش می شد دلم شور می زد ولی اصلا دلم نمی خواست که به افکار بد میدان بدهم. از خانه بیرون رفتم و طبق معمول سوار سرویس شدم خیابان ها هم جور دیگری بودند چند جا دیدم که جلوی مساجد را سیاه پوش می کنند ولی باز نمی خواستم باور کنم تا ار رادیوی سرویس شنیدم : "روح خدا به خدا پیوست " گویا روح من هم از بدنم خارج شد ، پدر معنوی من باعث دگرگونی من و زندگی از دنیا رفته بود و من چفدر خودم را در این دنیا تنها احساس می کردم. برای وداع با امام به مصلی رفتم ولی هنوز باور نداشتم روز تشیع جنازه وقتی وسیله نفلیه ای که جنازه امام را حمل می کرد دیدم این شعر به یادم آمد:
در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود
و من هر سال این موقع همان احساس را دارم خصوصا که بعضی به دنبال نابود کردن همه زحمات آن پیر سفر رفته هستند. خداوند روحش را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید. برای شادی روح بزرگترین انقلابی عصر فاتحه همراه صلوات هدیه کنید
مایه ایمنى از تفرقه قرار داده است.
فَجَعَلَ اللّه ُإطاعَتَنا نِظاما لِلمِلَّةِ و إمامَتَنا أمانا لِلفُرقَةِ.
الإحتجاج ، جلد ١ ، صفحه ١٣٤
و پایانش آزادی از آتش جهنم
… و هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار.
بحارالانوار، ج ۹۳ ص ۳۴۲
در قسمت باقیمانده از این ماه ما را بیامرز.
🔸 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِی مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْه
🔸شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین امروز بازداشت شد. رژیم بحرین محاکمه شیخ قاسم را دقیقاً یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران تعیین کرده بود.
🔸سال گذشته سردار قاسم سلیمانی در نامه ی شدید اللحنی به «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین درباره هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم هشدار داده بود.
در این بیانیه آمده بود:🔻
«تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت.قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود حامیان آل خلیفه بدانند اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن بعهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت می دهند.»
🔹آیا جمهوری اسلامی نسبت به تعرض به رهبر شیعیان بحرین واکنش مناسب و بازدارنده نشان خواهد داد یا به یک واکنش دیپلماتیک بی اثر اکتفا خواهد کرد. جمهوری اسلامی در آزمونی سرنوشت ساز قرار گرفته است؛ بسیاری رفتارهای ایران در منطقه را تابعی از توافق برجام ارزیابی و به مثابه فرآیند تنازل جمهوری اسلامی از شعارهای انقلابی و استعفا از جایگاه رهبری نهضت های آزادی بخش جهان درک می کنند؛ به خصوص اینکه از بیانیه ی شدیداللحن و بی سابقه ی سردار سلیمانی کمتر از یکسال گذشته و بسیاری از وفاداران به شیخ قاسم، به اقدام متناسب با آن نامه امید دارند.
🔸اما اینسوی بحران، جوانان انقلابی ایران قرار دارند که نتایج انتخابات را در راستای ادامه دیپلماسی سست و واداده طی سالهای اخیر می فهمند و مستعد ناامیدی نسبت به اصل انقلاب و اهداف جهانی و آرمانی آن هستند؛ و البته که دولت مستقر برای تحقق چنین وضعیتی برای جوانان انقلابی بی میل نیست.
وحید_یامین_پور
🔸قالیباف در مناظرات هنگامی که علیه اشرافیت و بی عدالتی اقتصادی سخن می گفت از اصطلاح جدیدی رونمایی کرد به نام 4درصدی ها. 4درصدیها در واقع همان اقلیتی هستند که با استفاده از ویژه خواری و رانتهای اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی هر روز ثروتمندتر می شوند. ثروتشان در بزنگاههای سیاسی به دادشان می رسد و میتوانند خودشان یا مهرههایشان را در بدنه سیاسی جامعه جای بدهند. و این چرخه سیاست، اطلاعات و اقتصاد همچنان در دست این اقلیت انحصار طلب میماند. هیچ کس حق ورود به این دایره را ندارد. مدعیاند انقلاب سفرهای است گسترده و فقط آنها باید پای آن سفره بنشینند. انقلاب برای آنها آرمان نیست، محل ارتزاق است.
🔸قالیباف در نقد سیاست دولت یازدهم، آن را دولتِ 4درصدی ها نامید. یعنی دولتی که سودش فقط شامل حال 4درصد از جامعه است و آن 96 درصد دیگر همیشه از این سود محروم خواهند بود. با یک حساب سرانگشتی می شود گفت حرف منطقیای است. چند درصد جامعه پول رفتن به کنسرت را دارد؟ چند درصد جامعه از هواپیما برای مسافرت استفاده میکند؟ چند درصد جامعه پول دارد که سگ خانگی بخرد و کمپین "من همان سگ هستم" راه بیاندازد؟
🔸قالیباف مدعی نبود که تمامی هواداران روحانی، 4 درصد از جامعه را تشکیل می دهند. او به درستی باور داشت که روحانی با اینکه رای 51 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات 92 را داشت، فقط برای 4 درصد اشراف خودبرتر پندار کار کرد و سود رساند.
✍️ زینب_علی_اشرفی
روزی فقرا خدمت پیامبر گرامی اسلــام صلوات الله علیه و آله و سلم آمدند و گفتند:پولدار ها که پولدار هستند،بنده میخرند و آزاد میکنند ، ما که نداریم چیکار کنیم؟! پولدار ها به مکه میروند و ما که پول نداریم چه کنیم؟! پولدار ها صدقه میدهند ،مسجد میسازند و به فقرا کمک میکنند، ما که نداریم چه کنیم؟! پولدار ها به جبهه ها کمک میکنند و جهاد میکنند ، پس ما چه کنیم؟! آنها بهشت را میخرند اما ما هیچی...
حضرت صلوات الله علیه و آله و سلم فرمودند :من به شما چیزی یاد میدهم که دست خالی نروید:
کسی که روزی صد بار الله اکبر بگوید بالاتر از صد بنده آزاد کردن است.
کسی که روزی صد تا سبحان الله بگوید انگار که صد شتر را قربانی کرده باشد.
و کسی که صد بار الحمدالله بگوید از این بالاتر است که صد تا اسب با زین و رکاب برای خدا به جنگ بفرستد.
و کسی که روزی صد بار لا اله الا الله بگوید عملش از همه افضل تر است.
منبع:سخــنان حاج آقــا مجتهدی تهرانی