سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۲۴۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

 لأَنْزَلَتِ السَّماءُ قَطْرَها، و لأخْرَجَتِ الأرضُ نَباتَها ، و لَذَهَبتِ الشَّحْناءُ مِن قلوبِ العِبادِ ، و اصْطَلَحَتِ السِّباعُ و البَهائمُ ، حتّى تَمشیَ المرأةُ بینَ العِراقِ إلى الشّامِ لا تَضَعُ قَدَمَیْها إلاّ علَى النَّباتِ ، و على رأسِها زِینَتُها (زِنْبیلُها) لا یَهِیجُها سَبُعٌ و لا تَخافُهُ .

✅ امام على علیه السلام : اگر قائم ما قیام کند، آسمان برکت هاى خود را فرو مى ریزد و زمین گیاهانش را مى رویاند و کینه و دشمنى از دلهاى بندگان رخت برمى بندد و درندگان و چرندگان با هم مى سازند، تا آنجا که زنِ زیور (/زنبیل) به سر، عراق را تا شام مى پیماید و جز بر سبزه ها گام نمى نهد و هیچ درنده اى آشفته و هراسانش نمى کند.

بحار الأنوار : ۱۰ / ۱۰۴ / ۱ ، میزان الحکمة جلد 1 صفحه 

آغاز دهه‌ی هفتاد بود که در شبی خاص، تعدادی از نخبگان جبهه انقلاب اسلامی دور هم جمع شدند و هم‌پیمان که با حضور در دانشگاه‌ها به شبهات متعدد و متکثر فضای شبه‌روشنفکری سکولار و غرب‌زده پاسخ بدهند؛

 مهدی محمدی
دولت بسیار مراقب بوده خبر درز نکند اما خبرهایی هست که ظاهرا کشور فرانسه هم درخواست سفارت حمید ابوطالبی را رد کرده است. فرانسوی ها پیغام داده اند کسی را که امریکا نپذیرفته آنها هم نخواهند پذیرفت. این تازه ترین نمونه از اراده غرب برای بازآموزی مرزهای مجاز و خطوط قرمز خود به دولت روحانی است. کسانی می گویند عجیب است که غربی ها این همه به دولت مطلوب خود در ایران سخت می گیرند. من اما عقیده دارم اساسا "مطلوبیت" تیم روحانی در غرب به این است که به نرم ها و خطوط قرمز غرب احترام بگذارد و در جهت آنها امتیاز بدهد والا، امریکایی ها نه برای روحانی و نه برای هیچ کس دیگر، "استاندارد"های خود را جابجا نمی کنند.

سید یاسر جبرائیلی
در سفر به قرقیزستان، آنچه بیش از همه چیز توجه مرا جلب کرد، ظرفیت های کم نظیر بازار این کشور برای کالاها و خدمات ایرانی بود.
اما آنچه انسان را به شدت متاثر می کند، این واقعیت تلخ است:

شیخ صدوق از حضرت صادق (علیه السلام) روایت کرده که در مدینه مردی بطّال بود که به هزل و مزاح خود مردم مدینه را به خنده می آورد ، وقتی گفت این مرد یعنی علی بن الحسین (علیه السلام) مرا مانده و عاجز گردانیده و هیچ نتوانستم وی را به خنده افکنم تا آنکه وقتی آن حضرت می گذشت و دو تن از غلامانش در پشت سرش بودند پس آن مرد بطال آمد و ردای آنحضرت را از در هزل و مزاح از دوش مبارکش کشید و برفت ، آن حضرت به هیچ وجه به او التفات ننمود ، پس از پی آن مرد رفتند و ردای مبارک را باز گرفتند و آوردند و بر دوش مبارکش افکندند. حضرت فرمود کی بود این مرد ؟ عرض کردند : مردی بطال است که اهل مدینه را از کار و کردار خود می خنداند. فرمود به او بگوئید { اِنَّ لِلهِ یَوماً یَخسَرُ فیهِ المُبطِلُونَ } یعنی خدای را روزی است که در آن روز آنان که عمر خود را به بطالت گذرانیده اند زیان می برند.

  منتهی الآمال جلد 2 صفحه 582

 توی اسارت، عراقی ها برا تضعیف روحیه ی ما فیلمای زننده پخش می کردند-ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺭﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺑﺮﺩﻧﺶ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺍﺯﺵ ﺧﺒﺮ ﻧﺪﺍﺷﺖ.

عبدالله گنجی
مودودی معاون سازمان توسعه تجارت:
چه اشکالی دارد 200 شورلت هم وارد شود؟ ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا قانونی نیست و نیاز به تصویب مجلس دارد و در حال حاضر فقط "توصیه‌"ای است!

سی و سومین شماره هفته نامه خبری - تبیینی خط حزب الله با سر مقاله‌ای از بیانات صریح رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان در خصوص نحوه مواجهه با آسیب های اجتماعی منتشر شد.

در این شماره هم چنین در گزارشی ویژه به مجاهدان و شهیدان افغانستانی مدافع حرم پرداخته شده  و از بیان رهبر انقلاب نقش ملت غیور افغانستان در مقاطع  مختلف انقلاب اسلامی بررسی شده است .
در این شماره همچنین تصویری کمتر دیده شده از حضور رهبر انقلاب در اوج بمباران شهر دزفول در دوران جنگ تحمیلی در کنار مردم این شهر منتشر شده است.
سی و سومین شماره هفته نامه خط حزب الله با افتخار به شهید محمد جهان آرا تقدیم شده است.

نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IRقرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A۴) |  دریافت نسخه‌ی چاپ (A۳)
حزب الله 33

در بهت و حیرت متخصصین و دلسوزان نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی «لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» را با نقش آفرینی جدی هیئت رئیسه مجلس به تصویب رساندند.

...هیئت نظارت بر مطبوعات که ترکیب اصلی آن را چهره‌های دولتی تشکیل می‌دهند، در جلسات اخیر خود به دنبال توقیف مجدد هفته‌نامه 9 دی و اعمال فشار بر برخی از رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتقد دولت از جمله رجانیوز بوده که البته تاکنون موفق به حصول نتیجه نشده است.

سید یاسر جبرائیلی
اخیرا اظهارات مقامات دولتی درباره عمل نکردن آمریکا به تعهداتش در برجام زیاد شده است و آخرین مورد، سخنان آقای تخت روانچی است.

 مهدی محمدی
در یکی دو روز گذشته پیامی در محیط تلگرام گردش می کند که مضمون آن معرفی یکی از متهمان پرونده نفوذ رسانه ای به عنوان همسر دوم آقای ظریف است.

به گزارش«قاصدنیوز»، هفته گذشته بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای حضور در چند برنامه، در مشهد حضور یافت.

مطابق رسم همیشه، مسئولان تصمیم گرفتند که با حضور فرزند یک شهید، از این مقام دولتی استقبال نمایند.

اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم هستند چرا نظام جمهوری اسلامی رأی نمایندگان به قوانین را مخفی نگه میدارد و مردم از رأی نمایندگانشان مطلع نمی شوند؟

عبدالله گنجی
سخنگوی قوه قضاییه جرم فردی را که فایزه هاشمی به دیدارش رفته است را خیانت به وطن اعلام کرد بنابراین اگر قوه قضاییه با فایزه برخورد کند هیچ ربطی به هویت بهایی فرد ندارد.

مردى به حضرت على بن الحسین علیه السّلام عرض کرد که فلان شخص در باره‏ ى شما چنین و چنان میگوید، حضرت به او فرمود: که حق برادرى برادرت را بجا نیاوردى با اینکه او تو را امین دانست تو در باره‏ ى او خیانت کردى و نیز احترام ما را هم نگاه نداشتى زیرا که ما از تو سخنى شنیدیم که نیاز و احتیاجى به شنیدن آن نداشتیم آیا نمیدانى که سخن چینان سگ‏هاى دوزخند به برادرت بگو مرگ براى همه ‏ى ماست و قبر ما را در برگیرد روز قیامت وعده ‏گاه ماست خدا در آن روز بین ما قضاوت کند.

ارشاد القلوب جلد 1  صفحه  282

تحلیل کوتاه یک خبر:شیطان بزرگ در یک راهزنی و دزدی آشکار و با حکم دیوان عالی آن کشور ، مبلغ دو میلیارد دلار از دارایی ها بلوکه شده ایران در آمریکا را ضبط کرد.نقد و نظر پژوهشکده عمار بصیر:

1 – این پول بیش از 15 سال پیش توسط دولت اصلاحات ، اوراق بهادار آمریکایی خریداری شده و تا امروز بارها تمدید شده است.
2 – در تمام این سالها و در اوج تحریم های ظالمانه هم آمریکایی ها نتوانسته بودند چنین برداشتی (یا برداشت مشابهی) از پول های ایران داشته باشند. اما اینک در عصر پسابرجام (و در عصر دولت تعاملگرا «بخوانید غربگرا») آمریکایی ها جسورتر شده و به راحتی از حساب بلوکه شده ایران برداشت می کنند.
3 – چندی پیش نیز دادگاه های آمریکایی در یک زورگیری سرگردنه ای ، مبلغ 10 میلیارد دلار را به بهانه پرداخت به خانواده کشته های 11 سپتامبر در ساختمان تجا رت جهانی (که ایران هیچ نقش در آن نداشته است) توقیف کرد.
4 – شب گذشته پورضیایی در رادیو جاسوسی بی بی سی گفت: اعتراض به‌حکم دیوان عالی امریکا ، توسط تیم مذاکره ‌کننده ایران ، در زمانی که دو طرف پای میز مذاکرات هسته‌ای بودند و هنوز این حکم به مرحله اجرا نرسیده بود ، باید انجام می‌شد ولی به دلایل نامشخص این کار صورت نگرفته است!!!

ساعاتی قبل منابع خبری اعلام کردند: برای اولین بار در طول تاریخ، مالدیو رابطه خود را با ایران قطع کرد!

کما اینکه پیش از این:

عکسی از بالا بردن پرچم یاحسین (ع) و نشان دادن تصویر رهبر انقلاب روی پیراهن سیامک خرمی پس از غلبه بر حریف آمریکایی را مشاهده می‌کنید. طی روزهای گذشته فیلمی از سیامک خرمی، رزمی‌کار کشورمان که با پرچم یاحسین(ع) و با پخش صدای مداحی در سالن مسابقات وارد رینگ شد، در فضای مجازی منتشر شد.اکنون تصویری از پیروزی این رزمی‌کار کشورمان بر حریف آمریکایی و بالا بردن پرچم یاحسین با پیراهن منقش به تصویر رهبر معظم انقلاب منتشر شده است.

اقدام تحسین‌برانگیز رزمی‌کار ایران پس ازبُرد حریف آمریکایی +عکس
 

هر سال در ایام ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و نفراتی به نمایندگی از جمع به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره‌ی مسائل مختلف کشور و جامعه‌ی دانشجویی در حضور رهبر انقلاب می‌پردازند.

به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR از مخاطبان خود خواسته است تا به این سؤال پاسخ دهند که «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟».