سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۱۳۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

مهدی محمدی
به فاصله یک روز از پیروزی حسن روحانی ترامپ و ملک سلمان ایران را تهدید به جنگ کرده اند. روحانی در ایام انتخابات می گفت آمده تا ایران را از جنگ مصون بدارد. حالا جوهر ورقه اعلام پیروزی او خشک نشده که سعودی دور برداشته است؛ همان کشوری که روحانی در ایام انتخابات سنگ آن را به سینه می زد و رقبایش را متهم می کرد چرا با حمله کنندگان به سفارت سعودی در تهران زمانی عکس یادگاری گرفته اند. حالا لابد ملت منتظر است که ببینید رئیس جمهور چگونه موضع خواهد گرفت.
این البته تازه شروع بازی است برای رئیس دولتی که میان خود و حافظان امنیت مرز کشیده و به بیرون پالس "تسلیم های بیشتر" داده است. این اولین کادوی پیروزی آقای روحانی است، اما آخرین آن نخواهد بود.

مردم برای کسی دست میزنن که گیجشون کنه، نه آگاهشون...

❌چرا جریان تزویرو اشرافیت به راحتی رای میآوردند؟
❌چرا مردم خسته از رانت و فساد و آقازاده بازی و نجومی بگیران،برای به قدرت رسیدن دوباره جریان اشراف در خیابانها میرقصند؟
اشکال کار در کجاست؟
اشکال در مهندسی انتخابات یا تکنیک های مناظره ای نبود!

❌مشکل از خیلی خیلی قبل تر بود!
آن زمان که خیلی ها خواب بودند و دشمن اما بیدار!
از تقریباً سال 67!

❌آنجا که برای اولین بار امام جامعه از شبیخون فرهنگی نام برد!
آنجا که زمزمه های جنگ نرم فرهنگی به گوش میرسید!
❌آنها سالهاست که در پی عوض کردن ارزش ها و عقاید مردم بودند!
سالهاست که با رسانه هایشان مثل موریانه پایه های ایمان مردم را میخوردند!
فقط ارزش ها باید عوض میشد!
باورها که تغییر کند، همه چیز امکان پذیر میشود!
❌نبردی که در پنتاگون به the battle for heart and minds معروف است!
نبردی برای تسخیر قلبها و ذهن ها!
قلبها باید تصرف میشد!
❌اعتقادات باید دگرگون میشد!
جای خوب و بد باید عوض میشد!
در مردان غیرت و در زنان حیا باید زدوده میشد!
فیلم ها به نمایش درآمد!
کتابها نگاشته شد!
قلم ها به حرکت درآمد!
جنگ فرهنگی آغاز شده بود!
جنگی که صدای غرش توپ های آن را کسی نمیشنید!
مگر گوش های آگاه، و وجدان های بیدار!
❌اهداف معلوم بود!
جهاد،را تندروی کردند!
شهادت خشونت طلبی شد!
امت، شهروند شد!
برهنگی را آزادی جا زدند!
بی بندباری فرهنگ شد!
حجاب را عقب افتادگی معرفی کردند!
مستکبرین عالم،جامعه بین‌المللی معرفی شد!
مقاومت جای خود را به تعامل داد!
خمینی را باید به موزه میرفت!
علیه خدا تظاهرات میشد!
امام حسین اگر اشتباه میکرد باید استیضاح میشد!
رهبری باید شورایی میشد!
18 تیر و خرداد 88 ایجاد کردند!
دیگر ارزش ها عوض شده بود!
❌حالا دیگر حرف حق خریدار نداشت!
حالا قلب رآکتور آماده بتن ریزی بود!
قرارداد ها آماده امضاء شدن!
مردم آماده رقصیدن!
دیگر کسی دنبال تکنولوژی های نوین و ماهواره و سانتریفیوژ و رآکتور و بالستیک نبود!

حالا وقت صحبت از کنسرت بود!
چون ارزش ها دیگر عوض شده بود!
❌موزیک رقص امشب را سالها پیش نواخته بودند!

امشب این را از اعماق جان فهمیدم، که صبر دشمن بسیار زیاد است!
بسیار زیاد!
والعاقبت للمتقین
meysam_zlf

استاد رائفی پور :

دقیقا همان روزی که آرا انتخابات ایران اعلام شد امضای قرارداد ۱۱۰ میلیارد دلاری فروش اسلحه به عربستان از سوی آمریکا ، همچنین تشکیل ناتوی عربی در اطراف مرز های ایران همزمان با فشار های داخلی بر فعالیت های موشکی و کاهش بودجه دفاعی کشورمان فقط یک پیام دارد !

قلمت بشکند ای تاریخ... اگر ننویسی سرزمین فرزندان روح الله به دست اپوزیسیون ها افتاد. اینجا بسیجی می رود جان می دهد تا آنکس که نظام را هم قبول ندارد بتواند در امنیت بخوابد... ؟

اینجا حتی زیارت تربت شاه شهیدان را هم عرب پرستی می دانند ولی با خیال راحت کوروش می پرستند؟.

قلمت بشکند ای تاریخ...اگر ننویسی که همت ها، باکری ها وخرازی در این مملکت جان دادند تا ظریف و عراقچی و تیم نیویورکی ها در سالهای جنگ در آمریکا تحصیل کنند و حالا عزت ملی که باخون هزاران شهید بدست آمد را به راحتی بفروشند...؟.

اینجا جوانان 20 ساله به جنگ داعش می رود و جان می دهد تا فیلم ساز کشورش با پول اسپانسرهای داعش فیلم سیاهی از مملکتش بسازد واز دشمنان اسکار و خرس طلایی بگیرد... ؟.

قلمت بشکند ای تاریخ... اگرننویسی از سرفه های خونین جانبازان شیمیایی که روز وشب بر روی تخت جان می کند تا مبادا چهره دخترکی بی حجاب روحش را آزار دهد... تا مبادا دل دخترک شهید مدافع حرمی بشکند... ؟.

قلمت بشکندای تاریخ... اگر ننویسی از آن مادر شهیدی که دستفروشی می‌کند...اگر ننویسی از آن شهدای مدافع حرمی که شناسنامه مهاجر افغانی درست کردند تا کسی نگوید بخاطر پول می روند...؟.

قلمت بشکند ای تاریخ... اگر ننویسی که اینجا پرچم عزای حسین را آتش می زنند ولی دو سال بعد،مسئولان اپوزیسیون حاضر ادعای رفع حصرو شتر دیدی ندیدی می کنند...؟.

قلمت بشکند ای تاریخ... اگر ننویسی که اشک ریختن رهبر در فتنه 88 حماسه 9 دی را بوجود آورد...؟.

قلمت بشکند ای تاریخ... اگر ننویسی اینجا دانشمندانش را ترور میکنند و دستاوردهای آنان را بتون کردند... ؟.

قلمت بشکند ای تاریخ... اگر از ساده زیستی رهبرش ننویسی، رهبرانقلابی اش دست می دهد تا مبادا دست دوستی به دشمن بدهد! اینجا رهبرش با صندلی و قبای قدیمی برای فرزندان سرزمینش دل می سوزاند و کار می کند اما عده‌ای حقوق چند میلیونی و حق اوقات فراغتشان از قلم نمی افتد؟.

قلمت بشکند ای تاریخ... اگر جیغ های آرمیتا و علیرضا را فراموش کنی... قلمت بشکند اگر ننویسیاینجا هواپیمای مسافربری ات را با موشک می زنند و تحریمت می کنند تا هزاران نفر از هموطنانت تاوانش را با جان می دهند ودر مقابل لیبرالهای کشورت با آنها دست می دهند و لبخند می زنند و آنها را مودب و باهوش می خوانند؟.

همه این اتفاق ها می افتد آن هم در امنیت و آرامش! و در آخر حزب الهی و انقلابیون مدافع وطن و نظام می شوند تندرو و بزدل! راست می گویند این همه تند روی و ساخت موشک به چه درد می خورد!؟ پراید و پیکان را بچسب با آبگوشت بزپاش!

اینجا صدقه سری امنیتی که اول خدا، دوم عنایات امامان معصوم و سوم قدرت سربازان انقلاب دامنش هستند پول سفر به دیسکو های آنتالیا و جزایر ترکیه فقط چند برابر بودجه های عمرانی مملکت است. واز نذری و هیئت و اربعین امام حسین انتقاد می کنند که شکم نیازمندان را سیر می کند.. وگرنه آقازاده های پورشه سوار که در صف نذری نمی مانند...

قلمت بشکند ای تاریخ... اکر از تراژدی های بچه بسیجی ها و هیئتی ها ننویسی!... اگر از بغض های امام عصر در شبهای تاریک چاه جمکران ننویسی...

قلمت بشکند ای تاریخ... اگرننویسی از هنجارشکنی عده‌ای در شهر امام معصوم و توهین به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام؟.

قلمت بشکند اگر ننویسی تنها وصیت شهدا حفظ حجاب بوده ولی این روزها.... بگذریم... از هق هق های شبانه مادران شهید، جانبازان، بسیجی ها فرزندان شهدا... می گذریم...از بی احترامی ها بگذریم... اما از خائنین به شهدا و کشورم هرگز....

چرا که این مملکت صاحب دارد و روزی با ذوالفقار جدش مرتضی علی (ع) به خون خواهی از حسین ( ع) و مادرشهیده اش قیام خواهد کرد، از اشک های او نمی گذریم ،نه نمی گذریم...

یاحق

در پی حضور پرشکوه و حماسی مردم در دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی صادر و بر نکات مهمی تأکید کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
ملت عزیز ایران
جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد. مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، و تشکیل صفهای طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای کشور، و از همه‌ی قشرهای اجتماعی، نشانه‌ئی آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان عمل، سرافراز و روسفید کرد. دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه‌ی رأی در صندوقها، نصاب تازه‌ئی در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ی حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و کین‌ورزان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین‌کنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد. پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به‌رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به‌طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت‌کنندگان که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره‌کننده بود. همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.

اینجانب با خشوع در برابر خدای بزرگ، جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم، و لطف و رحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت می‌نمایم و به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنافداه عرض سلام و اخلاص میکنم و نکاتی چند را متذکر می‌شوم:

۱ـ به مردم عزیز، عرض میکنم خدای را بر موفقیت در برگزاری انتخابات شکر گزارید و پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشید که بی‌شک یک عامل مهم استحکام و اقتدار ملی است. همه در زیر سایه‌ی نظام جمهوری اسلامی و فرزندان این میهنِ سرافرازید، بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ی پیشبرد کشور به سمت هدفهای بزرگ را بشناسید و دنبال کنید. برآمدن همه‌ی آرزوهای ملی در گرو چنین اندیشیدن و چنین عمل کردن است.

۲ـ به رئیس‌جمهور محترم و همه‌ی کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید میکنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ئی از این خط مستقیم غفلت نکنند. رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویتها، برخورد با فساد و با آسیبهای اجتماعی، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

۳ـ عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی نیز از جمله‌ی اولویتهای مدیریت انقلابی و اسلامی است.

۴ـ لازم میدانم از یکایک آحاد شرکت‌کننده در انتخابات و نیز کسانی که در ترغیب آنان به این وظیفه نقش آفریدند تشکر کنم، بویژه مراجع معظم و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی و هنری.

۵ ـ لازم میدانم از حضرات نامزدهای ریاست جمهوری نیز که در این روشنگری و شورآفرینی برای انتخابات تأثیر جدّی بر جای نهادند تشکر کنم.

۶ـ لازم میدانم از همه‌ی دست‌اندرکاران اجراء و نظارت انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شوراهای شهر و روستا که متحمل زحمات طاقت‌فرسا شدند تشکر کنم.

۷ـ لازم میدانم از حافظان امنیت انتخابات و نیز از رسانه‌ی ملّی که انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزی و هنرمندانه‌ی آنان است سپاسگزاری کنم.

۸ ـ در پایان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت میکنم و شادی روح و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله 
سیّد علی خامنه‌ای     
سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶

کبری آسوپار

🔻رأی مردم‌ حتماً جای پیروزی و جشن دارد؛ اینکه اکثریت مردم تو را تایید کرده باشند، حتماً حس خوبی دارد؛ به خوبی یک‌ پیروزی عظیم که حالا حتماً حسن روحانی و حامیانش در آن غرق شده‌اند. شعارهایشان رأی آورده، رقبا را در نبرد دموکراسی از میدان بدر کرده‌اند و ۴ سال دیگر می‌توانند سرمست پیروزی باشند؛ اما خیلی گزاره‌های دیگر هم وجود دارد که رأی مردم آنها را تغییر نمی‌دهد؛ دروغگویی یکی از آنهاست. کسی که دروغ گفته باشد، چه رأی اکثریت با او باشد و چه رای اقلیت، همانی هست که بود.

🔻بی اخلاقی ها، بگم بگم کردن‌ها، تهمت زدن‌ها و دورویی‌ها را رأی مردم تبدیل به حسنه نمی‌کند و کسی که ‌مناظرات انتخاباتی را از این مسیر پیش برده، با بیشتر رأی آوردن نسبت به رقیبش، ناگاه تبدیل به یک فرد بااخلاق و صادق و خالص نمی‌شود... فقط می‌تواند این اندیشه را در ذهن بیاورد که چه مهارتی در بی اخلاقی داشته و چه حرفه‌ای توانسته بخشی از رأیش را با فریب مردم بدست بیاورد. همان طور که سعه صدر، رفتار اخلاق مدارانه، صداقت و ... با کمتر رأی آوردن از رقیب تبدیل به سیئه نمی‌شود و ارزش خود را از دست نمی‌دهد.

🔻رأی مردم فقط مقام را تغییر می‌دهد و یک کاندیدا را تبدیل به یک رییس جمهور می کند؛ آن کاندیدا اگر بی‌اخلاق باشد، بعد از انتخابات تبدیل به یک رییس جمهور بی اخلاق می‌شود؛ ارتقای مقام باعث ارتقای ناگهانی اخلاق نیست. خصوصاً وقتی تلاش شده تا "به هر قیمتی" حداکثر باشند. روحانی در اولین ساعات بدست آوردن رأی حداکثری مردم، ۱۶ میلیون نفری را که به رقیبش رأی دادند، تلویحا طرفدار خشونت نامید؛ همان ادبیات تند و بی ادبانه‌ی همیشه‌ی او. گفتم که رأی مردم، بی اخلاقی را تغییر نمی‌دهد.

** به ماجرای رأیی که با تزویر و دروغ بدست آمده و رأیِ حرام بعدتر مفصل می‌پردازم.

۳۰ اردیبهشت ۹۶
@asoupar

انتخابات 96

انتخابات 96

انتخابات 96

انتخابات 96

در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی

[PDF Mobile]

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین المعصومین سیّما بقیّةالله فی الارضین و لعنةالله علی اعدائهم اجمعین.

 خیلی خوش‌آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز! و در این ایّام مهم و مبارک، فضای حسینیّه‌ی ما را با حضور خودتان، با اخلاص خودتان و با لطف خودتان مزیّن و نورانی کردید.

 این ایّام از این جهت که روزهای آخر ماه مبارک شعبان است، روزهای بسیار مغتنمی است. این را همیشه باید به یاد داشته باشیم که از فرصتهایی که خدای متعال در اختیار ما قرار میدهد حدّاکثر استفاده را بکنیم؛ یکی از این فرصتها، ماه مبارک شعبان است که ماه دعا است، ماه مناجات است، ماه توسّل است، ماه انتظار است. یک نعمت بزرگ دیگر، ماه مبارک رمضان است که نزدیک است و خیلی مناسب است که ما در ماه شعبان، خودمان را آماده کنیم برای ماه رمضان. ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است؛ ورود در عرصه‌ی ضیافت الهی احتیاج به آمادگی‌هایی دارد، این آمادگی‌ها را در خودمان به وجود بیاوریم.

 کار شما جوانهای عزیز آسان‌تر از ما است. جوانها با دلهای پاکشان، با دلهای صافشان، با عدم آلودگی‌هایی که در طول زمان برای انسان به وجود می‌آید، بیشتر آمادگی دارند؛ و قدر بدانند این آمادگی را، این دعاهای ماه مبارک شعبان را، بخصوص این مناجات [شعبانیّه] را؛ مناجات معروفی که از ائمّه (علیهم‌السّلام) نقل شده است. بنده یک‌وقتی از امام بزرگوار سؤال کردم که در بین این دعاهای مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، شما بیشتر دلبسته‌ی کدام دعا هستید و به آن اُنس دارید؛ فرمودند مناجات شعبانیّه و دعای کمیل. ایشان، این مرد عارفِ پخته‌ی عمل‌کننده‌ی در راه خدا، به این دو دعا توجّه داشتند. ان‌شاءالله که در این ایّام باقی‌مانده همه‌مان بتوانیم از این روزها استفاده کنیم و خودمان را در این وادی رحمت الهی به معنویّت وارد کنیم و بهره ببریم؛ اصل این است.

 یک نکته‌ی دیگر که در مورد این روزها وجود دارد و من ترجیح میدهم چند جمله‌ای درباره‌‌ی آن صحبت کنم، مسئله‌ی انتخابات است. مردم -ملّت ایران- خود را دارند آماده میکنند برای یک حماسه‌ی بزرگ، برای انتخابات، با شور و شوق. آن‌طوری که من می‌شنوم و اطّلاع پیدا میکنم، بحمدالله شور و شوق انتخابات در سرتاسر کشور در مردم هست؛ مردم خودشان را دارند آماده میکنند. خب این خیلی مهم است؛ این درخشش ملّت ایران در یک حماسه‌ی بزرگ دیگر است. هرکدام از این انتخابات‌ها که شما در آنها شرکت میکنید، یک حماسه است، یک حرکت عظیم مردمی است که جلوی چشمهای مردم دنیا قرار میگیرد؛عزّت ملّت را بالا میبرد، قدرت ملّی را افزایش میدهد. انتخابات‌ها این[جور] است؛ مردم‌سالاری اسلامی را در مقابل چشم مدّعیان سیاست در دنیا به نمایش میگذارد. مردم‌سالاری دینی یا مردم‌سالاری اسلامی یک اندیشه‌ی نو بود، یک تجربه‌ی نو  برای بشریّت بود که به‌وسیله‌ی نظام جمهوری اسلامی و امام بزرگوار عرضه شد؛ این را شما روز جمعه در مقابل چشم مردم دنیا -از سیاستمدار و تحلیل‌گر و مسئول و مدیر و غیر مدیر و آحاد ملّت- به نمایش میگذارید و نشان میدهید؛ اهمّیّت انتخابات این است.

 همه هم در دنیا چشمشان به این انتخابات شما است؛ این را عرض بکنیم. همه که عرض میکنیم یعنی مسئولان کشورها، از دستگاه‌های دولتی آمریکا شما بگیرید، تا قدرتهای اروپایی و کشورهای اروپایی، تا دولتهایی در این منطقه که دنباله‌رو آمریکا هستند، تا آن نخست‌وزیر(۱) گردن‌شکسته‌ی رژیم صهیونیستی(۲) -همه‌ی اینها- چشمشان به این است که شما روز جمعه چگونه وارد میدان میشوید و با چه حجمی وارد میدان میشوید، با چه روحیّه‌ای وارد عرصه‌ی انتخابات میشوید؛ همه دارند نگاه میکنند. این یک طرف قضیّه است؛ یک طرف دیگر قضیّه هم ملّتهای منطقه‌اند که غالباً با چشم عظمت به ملّت ایران نگاه میکنند و خیلی از آنها حسرت این آزادی و این مردم‌سالاری را که در اینجا هست میبرند و نگاه میکنند و ملّت ایران را تحسین میکنند. اینها هم دوستداران شما هستند؛ اینها هم چشمشان در روز جمعه به انتخابات است. اگر انتخابات ما یک انتخابات ضعیفی باشد، شرکت مردم ضعیف باشد، یک‌جور قضاوت میکنند، یک‌جور تصمیم‌گیری میکنند؛ اگر حضور مردم، حضور هوشمندانه، قوی، در صحنه و با حجم زیاد باشد، جور دیگری قضاوت میکنند، جور دیگری نظر میدهند. حقیقتاً جمهوری اسلامی با تجدید این انتخابات‌ها در سالهای معیّن و دوره‌های معیّن، طراوت تازه‌ای پیدا میکند؛ خود را در دلها و چشمهای مردم دنیا به شکل جدیدی، به شکل برجسته‌ای، به شکل طُرفه‌ای(۳) مجسّم میکند و نشان میدهد؛ این است که واقعاً روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، روز جشن است، روز شادی و شور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که ملت ایران می‌تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان نگه دارد. پس انتخابات باید با حضور ملت، پُرشور، سالم و قوی انجام گیرد.» ۱۸/ ۸۲/۱۰

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب طرح«زره پولادین انتخابات» را، در آستانه‌ی انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی  شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر می‌کند.


انتخابات 96

انتخابات 96

رهبر انقلاب اسلامی: «انتخابات یک عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما میتواند قرار بگیرد. بعضی خیال میکنند انتخابات، زمزمه‌های انتخابات، فضای انتخاباتی، مایه‌ی اختلاف است؛ نه، میتواند مایه‌ی اتحاد باشد؛ میتواند تشجیع کننده‌ی به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهی سعی کنند برای خدمتگزاری به این ملت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان میدانند، به دست بیاورند؛ هیچ اشکالی ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط میبخشد، ما را زنده‌دل میکند، روح جوانی را بر جامعه‌ی ما حاکم میکند. در همین انتخابات اگر بد عمل بکنیم، به هم بد بگوئیم، با هم کینه‌ورزی کنیم، به یکدیگر تهمت بزنیم، برخلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، میتواند وسیله‌ی سقوط و ضعف و انحطاط باشد؛ دست خود ماست؛ امتحان الهی است.» ۱۳۸۶/۷/۲۱

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هم‌زمان با ایام انتخابات دوازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، پوستر «انتخابات مایه اتحاد  ملت» را براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب منتشر می‌کند.

برچسب‌ها: وحدت ملی؛ انتخابات ۹۶؛

آیت الله بهجت

انتخابات 96

انتخابات 96

انتخابات 96