سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

۱۸۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تو نیستی و پیش ما فرقی نخواهد کرد

که آخر پاییز امروز است یا فردا

یلدای آدم ها همیشه شب اول دی نیست

هر کسی شبی بی یار بنشیند

شبش یلدا ست

↙️ هر چند برخی اصرار دارند که مشهورترین نواده حضرت امام (ره) را علامه و آیت_الله خطاب کنند اما نگارنده از بابت هم سن و سالی و سوابق رزمندگی ترجیح می دهد با عنوان برادر از سید_حسن خمینی یاد کند.

به گزارش مشرق، دکتر محمد صادق کوشکی در یادداشتی خطاب به سید_حسن خمینی نوشت:

شد فصل دستبوسی سلطان سامرا
بر تخت دل سوار شده روح کبریا

تاثیر کرد سوز دعاهای پشت در
تا شد نوای فاطمه"ای منتقم بیا"

درهم شکست رسم قدیمی کاخ ها
رونق گرفت رابطه شاه با گدا

اوج خزان جوانه زده شاخه امید
حق هدیه کرده بر همه دنیا بهار را

صد شکر که شده ولی امر ما ولی
صد حیف که نهان شود از چشم ماسوا

در سن پنج سالگی اش مثل حیدر است
زنده شده غدیر دوباره به یادها

لاسیف،چون کمان دو ابروش،جایز است
با اینکه کودک است بگوییم لافتی...

افتاده لرزه بر تن ابلیس،مشکل است
سجده نکردنِ رخ زیبای یار ما

تا روشنی صبح زمانی نمانده است
یلدا شکست میخورد و میرسد ندا

ای اهل عالم آمده منجی و منتقم
با ذکر "یاحسین" شود محشری به پا

این بار کار دوزخیان میشود تمام
باشد قرار و وعده ما محضر امام

بد نیست بدانیم فقط فرانسه قربانی تروریسم نشد، بلکه مردم کشور ما و بسیاری از مسلمانان جهان از اولین قربانیان ترور به شمار می‌روند، پس بدَک نیست اگر روزی برای خودمان هم شمعی روشن کنیم.

 خبرها حاکی از کشته شدن صد و پنجاه و سه نفر در عملیات تروریستی فرانسه بود. عده ای خبر را شنیده و نشنیده از کنارش گذشتند. بعضی‌ها بهت زده شدند که مگر می‌شود در پاریس هم از این اتفاقات بیفتد؟! برخی هم گفتند داعش بالاخره یقه آنها را هم گرفت. جماعتی اما شمع روشن کردند و مقابل سفارت فرانسه به سوگ نشستند.

رهبرانقلاب در درس خارج فقه دوشنبه
٩٤/٠٩/٣٠ در شرح روایتی از امیرالمومنین علیه السلام که "ای مردم بدانید هیچ شرافتی بالاتر از اسلام نیست"

فرمودند:
حضرت فرمود اسلام شرف است، قومت هرکه می خواهد باشد، کیسه ات (اموالت) هرچقدر می خواهد باشد، دیگر در جامعه این آقا نمی تواند بگوید من آقازاده فلانی هستم اینها حرف مفت است!
حضرت آقا در شرح بخش دوم روایت فرمودند:
تقوا یعنی دایم مراقب خودت باشی. بعضی در طول سالهای متمادی خودشان را حفظ می کنند همان دم دمای آخر سرازیر می شوند! در تاریخ هم داشتیم امروز هم داریم!

گفت‌وگوی تلویزیونی شبکه جهانی ولایت با یکی از شیعیان نیجریه پیرامون وقایع اخیر این کشور:
 آمریکا نمی‌خواهد نیجریه، ایران دوم شود/ همه آفریقا شیخ زکزاکی را به عنوان آینده این قاره می‌شناسند/ روایتی از دروغ‌پراکنی های بی‌بی‌سی در این فاجعه

 عزیزان من! اخلاص چیز خیلى مهمى است؛ اخلاص را فراموش نکنید. هر کارى مى‌کنید، بااخلاص باشد. اخلاص، یعنى هیچ انگیزه‌ى دیگرى را جز انگیزه‌ى الهى و رضاى پروردگار و انجام مأموریت و مسئولیت خدایى، وارد کار نکنید. این اخلاص، برکت عجیبى دارد؛ اثر طبیعى دارد. یکى از آثارش همین است که ناگهان یک سیر طیّ الأرض و سمایى براى ارواح مستعد به وجود مى‌آورد...

⏪ در طول هشت سال یا بیشتر، در این جبهه‌هاى نبرد، چشمه‌هاى معرفت و بصیرت و نورانیّت در دلهاى این جوانان باز شد؛ چیزها دیدند، چیزها فهمیدند، مقاماتى را طى کردند، عروج کردند و به چیزهایى رسیدند که اگر به هر سالکى که اهل علم و معرفت هم باشد، بگویند شما چنانچه بیست سال، سى سال عبادت کنید و مخلصانه کار کنید و زحمت بکشید، به اینجا مى‌رسید، با شوق و ذوق خواهد رفت. ۷۶/۶/۲۶

🌻... فقط کسانی که یقین قوی و معرفت صحیح دارند

از امیر المؤمنین علی علیه السلام درباره آیه (وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیَةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُون) و آن را کلمه ای ماندگار در نسل او قرار داد باشد که باز گردند (َسوره زخرف آیه 28) نقل شده که فرمودند:
این آیه درباره ما نازل شده و خداوند امامت را تا روز قیامت در نسل حسین قرار داده است. و براى قائم ما دو غیبت است، یکی از آن دو طولانی تر از دیگری است، پس بر امامت او ثابت قدم نمی ماند جز کسی که یقین او قوی و معرفت او صحیح باشد.🌻

📝 منبع: کتاب عدیم النظیر منتخب الاثر تالیف آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی؛ جلد 3، ص201

فیلم طنز/ دکتر سلام ۱۰۱ را از اینجا دانلود کنید.

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

یاد آن شاعر دلداده بخیر
که دمادم می گفت ...
خبر آمد خبری در راه است...
سرخوش آن دل که ازآن آگاه است...

ولی ای کاش خبر می آمد...
که خدا می خواهد
پرده از غیبت مهدی زمان بردارد
پرده از روزنه ی عشق و امید...
پرده از راز نهان بردارد.

کاش روزی خبر آید
که تسلای دل خلق خدا
از فراسوی افق می آید

مهدی؛
آن یوسف گم گشته ی زهرا و علی...
از شب هجر به کنعان دلم می آید...

برای تعجیل در فرج آقا ، مولا ،سرور و امام زمان مان صلواتی هدیه کنید : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
«اَلّلهُم عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج».

و اما پاسپورت ایرانی
خبرگزاری فارس: بازداشت معلمان زن ایرانی در امارات و ممنوع الخروج شدن برخی دیگر
 14 مهر ماه امسال بود که 22 معلم ایرانی اعزامی به مدارس ایرانیان امارات به شُرطه ( اداره پلیس)  احضار شدند؛ از این تعداد 9 معلم مرد بازداشت شدند و مقرر شد 13 معلم دیگر که زن بودند نیز در روز دادگاه حضور پیدا کنند.

مشکل این معلمان، نداشتن ویزای العین عنوان شد چرا که آنها فقط روادید دبی را داشتند و این در حالی بود که در مدرسه ایرانی العین تدریس می‌ کردند.پس گذشت حدود 10 روز از زندانی شدن معلمان مرد ایرانی در امارات و پس از پیگیری‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه، این معلمان 24 مهرماه آزاد شدند.

می‌گویند در جریان جنگ جهانی دوم، یکی از سربازان ارتش انگلیس با خوشحالی وارد سنگر فرمانده گردان شد و در حالی که یک قبضه «تفنگ» ساخت آلمان را در دست داشت، گفت: قربان! این «تفنگ» را از ارتش دشمن به غنیمت گرفته‌ام!

گوشه ای از زندگی امام

یازدهمین پیشوای متقیان، امام حسن عسگری علیه السلام در سال 232 ه. ق چشم به جهان گشود. پدرش امام دهم، حضرت هادی علیه السلام و مادرش بانویی پارسا و شایسته به نام حدیثه است که برخی از او با نام سوسن یاد کرده اند. از آن جایی که امام حسن علیه السلام به دستور خلیفه عباسی در سامرا در محله عسکر سکونت اجباری داشتند «عسکری» نامیده می شود. از مشهورترین القاب حضرت نقی و زکی و کنیه اش ابومحمد است. او 22 ساله بود که پدر ارجمندش به شهادت رسید. مدت امامتش شش سال و عمر شریفش 28 سال بود و در سال 260 ه. ق به شهادت رسید و در خانه خود در شهر سامرا کنار مرقد پدر بزرگوارش به خاک سپرده شد.

آقامعلم در مسیر برگشت از مدرسه در سرمای شدید جان سپرد
خبرگزاری فارس: آقامعلم در مسیر برگشت از مدرسه در سرمای شدید جان سپرد
 علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروش نژاد روستای طسوج از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 25 سال سابقه در مقطع ابتدایی بود.

وی 5 فرزند داشت و در پایان هر هفته به منزلش در شهر چرام می‌رفت و در طول هفته در روستا می‌ماند.

آقای نوروزی عصر چهارشنبه 25 آذر امسال مانند هر هفته از روستا به سمت منزل حرکت کرد اما این هفته با هفته‌های گذشته تفاوت داشت.

فاصله روستای طسوج بیش از 60 کیلومتر از چرام مرکز شهرستان است  و حدود 20 کیلومتر از جاده، خاکی و برف گیر است.

عصر چهارشنبه وقتی آقامعلم به همراه 2 نفر دیگر راهی چرام بودند، خودروی آنها در مسیر جاده خاکی و سرمای شدید، متوقف شد.

تا آمدن نیروهای کمکی، آقامعلم و یکی از سرنشینان خودرو فوت کردند و نفر سوم نیز در بیمارستان دهدشت بستری است.
 خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این کلیپ صوتی می‌شنوید: 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24921/C/13921018_0124921.jpg
 
* این روزها متعلق به امام عسگری (سلام‌اللّه علیه) است، که میتواند الگوی همه‌ی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ی عالی در مقابل چشم دارد. آن امام بزرگوار، جوادالائمه (علیه‌السّلام) است که در بیست و پنج سالگی شهید شده است؛ این امام عسگری (علیه الصّلاة و السّلام) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.

امام حسن عسگری علیه السلام

امام حسن عسکری (علیه السلام) می فرمود : نزاع و جدال مکن که آبرویت می رود و شوخی مکن که بر تو جرأت می یابند.

📚 تحف العقول صفحه 486 ، گذرنامه بهشت ؛ شرح موضوعی زیارت جامعه کبیره ، استاد سید کاظم ارفع ؛ صفحه 468

* لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُکَ وَ لا تُمازِحْ فَیُجْتَرَأَ عَلَیْکَ؛ جدال مکن که ارزشت مى رود و شوخى مکن که بر تو دلیر شوند. (تحف العقول، ص486)


* لَیْسَتِ الْعِبادَةُ کَثْرَةَ الصِّیامِ وَ الصَّلوةِ وَ إِنَّما الْعِبادَةُ کَثْرَةُ التَّفَکُّرِ فى أَمْرِ اللهِ؛ عبادت کردن به زیادى روزه و نماز نیست، بلکه عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. (تحف العقول، ص448)

شهادت امام حسن عسگری