سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

موضوع تجاوز در جده بیشتر پیرامون روابط دو‌جانبه ایران و عربستان تجزیه و تحلیل می‌شد؛ اما امروز آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان تعبیر جدیدی از علت حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده را بیان کرده است. وی در این تحلیل موضوع، تعرض به دو نوجوان ایرانی را به موضوع هسته‌ای مربوط و آن را نشانه‌ای از جانب خدا قلمداد کرده است.

آیت الله حائری شیرازی در برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی در ارتباط با این موضوع بیان داشت: به تازگی ‌در بحث هسته‌ای می‌خواهند از مراکز نظامی کشور نظارت و بازرسی ‌و به حقوق ما تعدی کنند. همزمان ‌فاجعه‌ای تحت عنوان بازرسی برای دو نوجوان که زائر عمره هستند ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به آیه «یُعَلِّمُکَ مِن تَأْوِیلِ الأَحَادِیثِ» افزود: این را که تجاوز تحت عنوان بازرسی واقع می‌شود را تشخیص دادید؟ اینکه می‌خواهند بازرسی هسته‌ای کنند، مراقب تجاوز طرف باشید. این موضوع یک هشدار است. بعد از آن حادثه تا این اندازه ناراحت می‌شوید که عمره را تعطیل می‌کنید تا این اتفاقات نیفتد. پس این طرف را چه می‌کنید. آن تجاوز یکی به یکی است. اینکه مستقیم‌ تجاوز به نظام است تحت عنوان بازرسی؛ آن هم تحت عنوان بازرسی بود. چقدر خداوند دارد به ما راهنمایی می‌کند که غافل از عنوان بازرسی نشوید و فریب نخورید. می‌شود در لفافه بازرسی حرکات اینطوری کرد. 
حائری شیرازی با اشاره به دو مأمور متجاوز سعودی خاطر‌نشان کرد: فکر می‌کنید دیوانه بوده این کار را کرده؟ نه! یا پول داده‌اند گفته‌اند این کار را بکن تا این‌ها قهر بکنند عمره را تعطیل کنند تا به اینجا نیایند به دیگران چیز یاد بدهند و اینجا مرکزی بشود برای استفاده آن‌ها و یا اینکه مدعیان حکومت می‌خواهند با هم تسویه حساب کنند و آبروی این‌ها را ببرند تا گروه دیگری بیاید سر کار و پول می‌دهند این کار را بکنند تا این‌ها را ضایع کنند. از وقتی که ملک عبدالله رفته کشمکش در آنجا پیش آمده و در اینجا‌ها از این اتفاقات نا‌معقول می‌افتد.


نظرات  (۱)

  • مصطفی یاسمین
  • ♥♥♥♥♥♥♥♥
    ارزش افکار شما چقدر است ؟
    آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اطلاعات موجود در مغز شما چقدر می ارزد ؟
    اطلاعاتی که شما در مغز خود ذخیره می کنید به چهار طریق می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
    1-    ممکن است ارزش کاری داشته باشد و می توان بوسیله آن امرار معاش نمود
    2-     ممکن است ارزش معنوی داشته باشد و می توان از آن برای سعادت و پیشرفت استفاده نمود .
    3-    ممکن است ارزش منفی داشته باشد و از آن در جهت نیرنگ و فریب مردم استفاده شود.
    4-    ممکن است فقط جنبه اطلاعات عمومی و سرگرمی داشته باشد و کاربرد خاصی نداشته باشد .
     ولی وقتی از زاویه مذهبی و اعتقادی به این موضوع نگاه می کنیم معمای عجیبی مطرح می شود که  در واقع رفتار غیر قابل تصور یشوایان دینی ما یعنی جانشینان پیامبر اسلام  این دیدگاه را مطرح می نماید .
    این دیدگاه متفاوت بطور نا محسوس در رفتار همه انبیاء پیداست ولی در جانشینان پیامبر ما به شکل محسوسی اوج می گیرد و تعاریف جدیدی را در نگرش به عقل و علم و منطق آشکار می نماید .
    برای درک این مطلب نخست به رفتار سیاسی- مذهبی حسین پسر علی(ع) نیم نگاهی می اندازیم تا ببینیم ایشان در مورد زندگی چه دیدگاهی داشته اند . همانطور که می دانید وی در مقابله با و بی وفایی امت و ستم حکام زمان خود به هیچ وجه حاضر به  سازش و پذیرش فساد و ظلم نشد و به هیچ قیمتی حاضر نشد دین خود را به طالبان دنیا بفروشد .
    در یک مقایسه ساده بین خودمان و آن پیشوای گرامی می بینیم که پایداری و استقامت ما در مقابله با سختی ها و یا خواسته های دیگران که ممکن است نا بجا و مخالف افکار و عقاید ما باشد چقدر متفاوت است مثلاً اگر شغلی به ما پیشنهاد بشود که حقوق و مزایای زیادی داشته باشد هر چقدر هم که با رشته تحصیلی یا افکار و روش تربیتی ما
    ، هم سویی نداشته باشد حتی اگر خودمان هم نخواهیم آن را بپذیریم بزرگترها و مشاوران ما میگویند عقل و منطق حکم می کند که این شغل و مزایا را بپذیریم ، یا در شرایطی که ما می توانیم خانه و خانواده را حفظ کنیم یا از نظر مالی و رفاهی بهتر پشتیبانی کنیم ، ظاهراً عقل حکم می کند که از افکارت دست بر دار و به فکر خانه و خانواده ات باش .
    پس چرا امام حسین چنین نمی کند و نه تنها بیعت با حاکم و همکاری و اشتغال در دستگاه حکومتی را نمی پذیرد بلکه با بیان رفتار ناشایست و حرکات نابجای آنها عملاً سر نا سازگاری و مخالفت را آغاز می نماید .تا جایی که جان خود و خانواده اش را به خطر می اندازد و در واقع بخاطر اینکه حاضر نمی شود عقیده و دین خود را بفروشد رضایت به نابودی و اسارت اهل بیت خود می دهد .
    یقیناً بزرگان قوم و دوستان و خیرخواهان آن حضرت هم در قالب مشورت به ایشان همان مشاوره را داده اند که خانواده ات را به خطر نینداز و با حکومت همکاری کن و در دراز مدت به تقویت معنوی و مادی یارانت بپرداز و زمینه های براندازی حکومت ظالم و برقراری حکومت عدل را پی ریزی کن .
    اما او دقیقاً بدترین و خطرناکترین شیوه را در پیش می گیرد و همان کاری را که در آن زمان به ضرر خود و یارانش می باشد انجام می دهد . چرا ؟؟؟؟؟
     با نگرشی به زندگی سایر پیشوایان دین و بررسی رفتار و گفتار آنها نیز خواهیم فهمید که همگی آنها بی کم و کاست همین بینش و تفکر را داشته اند که به هیچ عنوان حاضر به فروش  دین و افکار و اصول اعتقادات خود نبوده اند و هرگز اجازه نداده اند از دانسته ها و اطلاعات آنها استفاده مادی و دنیوی و ظاهری بشود .
    عده ای معتقد هستند که اینها دلایل پایداری و سالم ماندن دین اسلام است که اگر غیر از این بود در همان سالهای اول ظهور ، اسلام دچار دگرگونی و بی رنگی می شد .
    در جواب این دسته باید گفت همانگونه که می بینید هم اکنون بعداز گذشت چهارده قرن هنوز هم شیعیان و پیروان آن بزرگان در اقلیت هستند و اسلام دگرگون شده دولتی در قلب جهان اسلام (جهان عرب)حکمرانی می کند .اما در اعتقاد به خدای واحد و رسالت محمد(ص) واشتراک قرآن در بین تمامی شاخه های اسلام هیچ تردیدی نیست .
    ولی براستی جهانی شدن و ماندگاری اسلام راه دیگری نداشت ؟؟؟؟
    مثلاً اگر  اسامی دوازده امام بطور واضح و شفاف در قرآن مجید بیان شده بود و یا پیشوای اول ما در مورد حق خود کوتاه نیامده بود و حکومت اسلام را به ابوبکر عمر و عثمان نسپرده بود ، یا در زمان خلافت بجای حرکت به سمت عراق در عربستان مانده بود و به تعلیم و تجهیز و تشکیل سپاه و یاران خود و سپردن حکومتی مقتدر و متحد به امام حسن (ع) اقدام نموده بود آیا باز هم تاریخ اسلام اینگونه مبهم می ماند ؟؟
    یقیناً نمی ماند و حکومت جهانی اسلام پایه ریزی میشد و دیگر هیچ فرصتی برای خودنمایی افکار و عقاید گوناگون نمی ماند و راه هرگونه آزمون و تحقیق و بررسی و شناخت آزاد جهان علم و اندیشه  برای بشریت از بین می رفت ،
    پس این امامت با این روش و بینش چه پیامی دارد ؟؟ و می خواهد به انسان آزاد چه بگوید ؟؟
    آیا پیام آنها اینست که ...
    مسلمان حقیقی یک انسان کامل علمی با فرهنگ و حکیم و عادل و متعادل و علاقمند به خانه و خانواده و اجتماعی و متکی به خالق جهان است که نهایتاً عشق به خالق را با هیچ چیز معامله نمی کند و بخاطر او و سربلندی در جهان آخرت از هر چیزی میگذرد و چشم پوشی می نماید.
    ویا اینکه ...
    ما به این مکتب و روش تربیتی بعنوان کاملترین ودقیقترین روش اعتقاد و ایمان کامل داریم و به هیچ شکلی و هیچ قیمتی از آن دست بر نمی داریم ‼‼.
    بر گرفته از وبلاگ اعتقاد،دین،خدا
    پاسخ:
    سلام مومن
    بسیار ممنون بابت این متن مهم
    زنده باشید به حیات طیبه الهی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">