سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
در حالی‌ که قرار است ایران و گروه 1+5 بار دیگر مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران را به زودی از سر بگیرند، وزارت دادگستری آمریکا ۵ فرد و ۴ شرکت را به نقض تحریم‌های ایران متهم و ۳ ایرانی را در این رابطه بازداشت کرد!
به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، 4 شرکت و 5 شخص به صادرات غیرقانونی قطعات ریزالکترونیکی، منابع تأمین برق اضطراری و دیگر محصولات با فن‌آوری بالا از طریق تایوان و ترکیه به ایران متهم شدند.
بر اساس این گزارش، این اتهامات در حالی اعلام شده است که قرار است ایران و گروه 1+5  بار دیگر مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران را در 21 آوریل از سر بگیرند.
بر اساس کیفرخواست مطرح شده در دادگاه منطقه جنوبی تگزاس، از جولای 2010 تاکنون 5 نفر به خرید 28 میلیون قطعه نظامی به ارزش 24 میلیون دلار از شرکت‌هایی در سراسر جهان متهم شده‌اند.در این کیفرخواست آمده است، آنها ممنوعیت صادرات تکنولوژی به ایران از سوی آمریکا را با حمل قطعات به وسیله کشتی از طریق تایوان و ترکیه دور زدند.
همچنین این کیفرخواست مدعی است که این فناوری‌ها می‌تواند در سیستم‌های نظامی گوناگون نظیر موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های کروز مورد استفاده قرار گیرد.در ادامه این کیفرخواست، دو ایرانی در هوستون و یک ایرانی در لس‌آنجلس در این رابطه دستگیر شده‌اند. شرکت اسمارت پاور سیستم نیز ادعا می‌شود بخشی از این شبکه بوده است.
همچنین شرکت هوسودا تایوان که یک شرکت تجاری تایوانی به همراه رئیس این شرکت از دیگر متهمان این پرونده هستند. یک ایرانی دیگر و شرکت تجاری گلساد استانبول که یک شرکت کشتیرانی است و وی را استخدام کرده بود نیز در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار دارند. این 2 فرد که گمان می‌رود خارج از آمریکا باشند، تحت تعقیب قرار دارند.
 سنگ‌اندازی آمریکایی
همچنین «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جمع گروهی از حامیان حزب دموکرات گفت: درخواست ایران برای برداشته شدن تمام یا بخش زیادی از تحریم‌ها در ابتدای اجرای توافق جامع هسته‌ای، رسیدن به توافق را ناممکن می‌کند.
به نوشته پایگاه خبری«پالیتیکو» بایدن در بخشی از سخنرانی خود در خصوص توافق هسته‌ای با ایران و مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا برای نظارت بر توافق گفت: جای نگرانی چندانی وجود ندارد، چراکه اولا دولت باراک اوباما «توافقی را که شامل سرزده‌ترین بازرسی‌های تاریخ هر توافقی نباشد، امضا نمی‌کند» و ثانیا بر خلاف آنچه تهران می‌گوید، تنها بخش کوچکی از تحریم‌ها در ابتدا برداشته می‌شوند.
وی افزود: اگر آنها انتظار داشته باشند که در همان ابتدای کار تمام یا بخش اعظم تحریم‌ها کاسته شود، توافقی در کار نخواهد بود. بلکه (توافق) باید این طور باشد که «شما باید (با اقدامات خود) به این (کاهش تحریم‌ها) دست پیدا کنید.
در همین حال،«جیمز بیکر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در یادداشتی در روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: درخواست ایران برای لغو همه تحریم‌ها منجر به عدم توافق خواهد شد.
 آماده مذاکره خلاقانه در مورد تحریم هستیم! 
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «ماتئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا به طرح اخیر سناتور کورکر برای نظارت بر نتیجه احتمالی مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با نمونه اصلاح شده این طرح موافقم و آن را امضاء خواهم کرد.
اوباما افزود: با نظارت کنگره بر نتیجه مذاکرات مشکلی نداشته و ندارد ولی کنگره بایستی صبوری به خرج دهد تا ابتدا یک توافق حاصل شود.وی در ادامه گفت: همه تحریم‌های ایران تا زمان رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با قوت اجرا شوند.
رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: آماده مذاکره خلاقانه در مورد تحریم‌ها هستیم! 
 حرفی از حذف مرحله به مرحله تحریم‌ها نیست
به گزارش فارس،«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «یورو نیوز» گفت: بر خلاف اظهارات طرف آمریکایی، حرفی از حذف مرحله به مرحله تحریم‌های ایران وجود ندارد.
وزیر امور خارجه افزود: حالا بخش دشوار را آغاز می‌کنیم، مسیر دشوار مذاکره و نگارش توافق نهایی. این کار زمان و تلاش زیادی می‌برد، اما فکر می‌کنم که تصمیمات سیاسی پیش از این گرفته شده است. حالا حرکت به سمت بخش‌های فنی‌تر توافقی که باید نوشته شود، به ما و همکارانمان (در 1+5) بستگی دارد.
ظریف در پاسخ به این سوال که طرفین چطور می‌خواهند مسئله تحریم‌ها را حل کنند، گفت: «ما از حذف مرحله‌ای تحریم‌ها صحبت نمی‌کنیم. متأسفانه ایالات متحده شروع به صحبت از این و استفاده از عبارت «تحریم‌های مرحله‌ای» کرده، اما اگر به بیانیه مشترک مراجعه کنید، شما حتی یک کلمه «تعلیق» یا کلمه «مرحله» نمی‌بینید. روشن است که تمامی تحریم‌ها، تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی حذف می‌شوند. روزی که توافق کنیم، به شورای امنیت می‌رویم و شورای امنیت قطعنامه‌ای صادر می‌کند که تمامی قطعنامه‌های پیشین را لغو کرده و زمینه را برای حذف تمامی تحریم‌ها، ایجاد می‌کند. این امری بسیار روشن است، مرحله‌‌بندی‌ای نخواهد بود تعلیقی نخواهد بود، این امر در توافقی که اعلام کردیم، کاملا روشن است.»
در ادامه مجری به وزیر خارجه ایران گفت که با این حال بیانیه مشترک برای برداشته شدن تحریم‌ها زمابندی‌ مشخص نکرده است. وزیر امور خارجه در پاسخ گفت: «خوب، زمان بسیار روشن است، چراکه ما توافق کردیم که ایران اقدامات برگشت‌ناپذیر را در برابر اقدامات برگشت‌ناپذیر ایالات متحده، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌دهد. می‌دانید، نکته اینجاست که دوره قبل زمانی که در ماه نوامبر در ژنو به توافق رسیدیم، ما یک «فکت شیت» نداشتیم، بلکه ما به عنوان طرف ایرانی، سند حقیقی را ارائه کردیم.»
 بهتر است وقتی توافق نهایی شد، علنی شود
وی افزود: «ایالات متحده، به دلایل داخلی خود، که البته حق و اختیار آنها هم هست، یک فکت شیت تهیه کردند، که دقیقا آنچه مورد توافق قرار گرفت، نیست. بنابراین، بهترین راه برای همه ما، متوقف کردن جنگ بر سر این و ادامه مذاکره است، تا زمانی که توافق نهایی به دست آمد، آن توافق نهایی را در معرض دید عموم قرار دهیم.»
وزیر امور خارجه سپس در پاسخ به این گفته مجری که نمایندگان مجلس ایران خواستار انتشار فکت شیت ایرانی هستند، گفت: «خوب، ما واقعا چنین چیزی داشتیم. من مصاحبه‌ای دو ساعت و نیمه با تلویزیون ایران داشتم و همه چیز را توضیح دادم. همکار من دکتر (علی اکبر) صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم به تلویزیون ایران رفته و تمام روند را توضیح داد، بنابراین ما چیزی برای مخفی کردن نداریم. ما به دنبال تفسیر به رأی آنچه مورد توافق قرار گرفت، نیستیم. بنابراین، معتقد به زمانی هستم که توافق به دست آمد... چراکه در حال حاضر لازم است که متنی را نوشته، نگارش کرده و بر سر آن به توافق برسیم.»
ظریف افزود: «ما از همان ابتدا گفته‌ایم که باید یک مسیر را انتخاب کرد. ما می‌توانیم مسیر تقابل را داشته باشیم یا می‌توانیم مسیر همکاری را در پیش بگیریم، اما نمی‌توانیم از هرکدام کمی را در دستور قرار دهیم. اگر مسیر تقابل انتخاب شود، ایالات متحده و سازمان ملل به تحریم‌هایشان ادامه می‌دهند و ایران هم به برنامه غنی‌سازی خود، بدون هیچ گونه محدودیتی، ادامه می‌دهد.»
وی در پاسخ به اصرار مجری در مورد اینکه چرا حاضر به انتشار فکت شیت نیست و اینکه آیا خودداری وزارت خارجه برای کاهش فشارها از سوی «تندروها» است یا نه، گفت: «ما برای منافع ملی خود مذاکره می‌کنیم، نه به خاطر گروه‌های فشار. فکر می‌کنم ایالات متحده هم آن‌قدر عاقل باشد که همین کار را کند. اگر نیازی به انتشار یک فکت شیت باشد، ما فکت شیتی منتشر می‌کنیم، اما فکر می‌کنم مردم ایران اکنون اطلاعات بیشتری از حقایق دارند.»از سوی دیگر،«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: توافق هسته‌ای منوط به اعمال بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین بازرسی‌ها از ایران است.
 هراس از قدرت ایران
به گزارش خبرگزاری ها،«نوآم چامسکی» تحلیلگر برجسته آمریکایی در مصاحبه با «یورونیوز» گفت: آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند قدرت بازدارنده ایران را تحمل کنند.
چامسکی افزود: دو کشور هستند که به‌طور مدام باعث وحشیگری در خاورمیانه‌اند. آنها دست به تجاوز، خشونت، اقدامات تروریستی و اعمال غیر قانونی می‌زنند. آمریکا و اسرائیل مقدار زیادی تسلیحات اتمی دارند و سلاح‌های اتمی آنها در نظر گرفته نمی‌شود.
وی در ادامه گفت: ایالات متحده و اسرائیل، دو دولت سرکش، نمی‌خواهند یک عامل بازدارنده را تحمل کنند. هیچ تحلیلگر استراتژیکی که مغزش کار کند فکر نمی‌کند که ایران هرگز بخواهد از سلاح اتمی استفاده کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">