سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

سخنان میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در مورد لیله الرغائب

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۴۵ ب.ظ

 از رسول اکرم-صلّى اللّه علیه و آله و سلّم-روایت شده که حضرت فرمود: 

از شب جمعۀ اول رجب غفلت نکنید، چه ملائکه آن شب را «لیلة الرغائب» مى‌خوانند و آن چنین است که وقتى ثلث از شب بگذرد، ملکى در آسمان‌ها و زمین باقى نمى‌ماند، مگر اینکه در کعبه و پیرامون آن جمع مى‌شوند و خداوند خطاب به آنها مى‌گوید: اى فرشتگان من! هرکه چه مى‌خواهید، از من مسئلت کنید! مى‌گویند: اى پروردگار! حاجت ما این است که روزه‌گیرندگان رجب را ببخشى. خداوند-تبارک و تعالى- مى‌فرماید: به درستى که چنین کردم.

و شایسته‌تر آنکه: هرکس که این روایت را بشنود، در آن شب به ملائکه درودهاى فراوان بفرستد، تا حق این تحیّت را به مقدار توان خویش ادا کند.

سپس رسول اکرم-صلّى اللّه علیه و آله و سلّم-فرمود:

کسى که اولین پنجشنبه رجب را روزه گرفته و بین عشاء و نیمۀ شب دوازده رکعت نماز بگذارد و میان هر دو رکعت سلام داده و در هر رکعت، یک‌بار حمد و سه بار «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِی لَیْلَةِ اَلْقَدْرِ» و دوازده بار «قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ» را بخواند و زمانى که از نماز فارغ شد هفتاد بار به من صلوات فرستاده و بگوید: الّلهم صلّ على محمّد النّبى الامى و على آله و پس از آن سجده کند و در سجده‌هایش هفتاد بار بگوید: «سبوح قدوس، ربّ الملائکة و الروح» و سپس سر برداشته و بگوید: «رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلى العظیم» و دیگربار سجده نموده و در سجده‌اش، همان چیزى را که در سجدۀ اول خود گفت بگوید و پس از آن، حاجتش را از خدا بخواهد، مگر اینکه به درستى که برآورده مى‌شود، اگر خدا بخواهد.

رسول اکرم-صلّى اللّه علیه و آله و سلّم-پس از آن چنین فرمود:

سوگند به خدایى که جانم در قبضۀ قدرت اوست! مردى و زنى از بندگان خداوند این نماز را نمى‌خواند، مگر اینکه خداوند گناهانش را مى‌بخشد، هرچند به اندازۀ کف‌هاى دریا و ریگ‌هاى بیابان‌ها و وزن کوه‌ها و عدد برگ درختان باشد و چنین است که آن شخص در روز قیامت، هفتصد نفر از اهل بیت خودش را-که مستحق آتش هستند-شفاعت خواهد کرد و زمانى که شب اول قبرش شود، خداوند ثواب این نمازش را به صورتى زیبا و چهرۀ باز و زبانى خوش برایش برخواهد انگیخت و خواهد گفت: اى دوست من! بشارتت باد که از سختى رستى! و او، به آن چهره مى‌گوید: کیستى که نیکوتر از تو ندیده و پاکیزه‌تر از بوى تو، بویى استشمام نکرده‌ام؟ او مى‌گوید: اى حبیب من! همانا من، ثواب نمازى هستم که تو آن شب، در فلان ماه خواندى. و من در این شب آمده‌ام، تا حقت را ادا کرده، مونس تنهایى‌ات باشم و وحشتت را رفع کنم و زمانى که در صور دمیده شد، در عرصات قیامت بر سرت سایه بیفکنم و به درستى که تو هرگز از خیر مولایت فقیر و خالى دست نخواهى ماند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">