سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
نمایندگان مجلس با اشاره به مشی ساده‌زیستی حضرت امام(ره) تاکید کردند: بدون شک الگوی ساده‌زیستی حضرت امام(ره) برای مسئولان نظام اسلامی یک توصیه نیست بلکه یک ضرورت است.
یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی (ره)، ساده‌زیستی ایشان است. بطوریکه ایشان در تمام طول عمر شریفشان چه در زمان مبارزه و چه در دوران رهبری نظام، دست از ساده‌زیستی برنداشتند و همین امر یکی از دلایل مهم در موفقیت ایشان بود.
امام خمینی(ره) در تمام طول زندگی خود هیچ‌گاه خانه‌ای اشرافی برای خود فراهم نکردند و حتی حسینیه‌ای که محل دیدارهای ایشان با مردم و مسئولین بود، به همان صورت کاهگلی باقی ماند و ایشان نخواستند که از هزینه‌ بیت‌المال برای رنگ و گچ‌کاری آن استفاده شود. با اینکه همواره از سوی مسئولین به ایشان اصرار می‌شدولی حضرت امام (ره) با اعلام مخالفت خود، بیان می‌کردند وقتی مستضعفین این مملکت حتی نان شب خود را ندارند، من چگونه می‌توانم آنان را نادیده بگیرم و متفاوت از آن‌ها زندگی کنم.
حضرت امام (ره) همواره به تمام مسئولین کشور گوشزد می‌کردند که مبادا از شانه‌های مردم بالا رفته و با کوخ‌های مردم کاخ بسازید. ایشان ساده‌زیستی و تلاش را مهم‌ترین ویژگی برای مسئولین می‌دانستند و به آن‌ها گوشزد می‌کردند که یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب ساده‌زیستی و تلاش مردم برای پیشرفت کشور می‌شود، بی‌پیرایه بودن زندگی رهبران و مسئولین نظام است، زیرا مردم همیشه از زندگی مسئولین و رهبران خود الگوبرداری می‌کنند.
در همین ارتباط حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کیهان با اشاره به این نکته که امام خمینی(ره) در طول حیات خویش هرگز اسیر مادیات دنیایی نشد گفت: امام یک رجل الهی بود که زندگی خود را در خدمت به مردم خلاصه کرده بود. وی ادامه داد: حضرت امام اعتقاد داشت که مسئولان نظام اسلامی فقط باید به فکر خدمت به مردم باشند و نه مطاع دنیایی و البته این نوع نگاه ایشان برگرفته از افقی بود که از سیره رسول اکرم و اهل البیت ناشی شده بود.
سلیمی اظهار داشت: در نظام اسلامی مسئولان فقط به واسطه اراده مردم بر منصب قدرت می‌نشینند و از خود شانی ندارند و اگر مسئولان کاخ نشین بشوند از مردم فاصله می‌گیرند که خسارت‌های جدی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر این نکته که بدون شک ساده زیستی برای مسئولان نظام اسلامی یک توصیه نیست بلکه یک ضرورت است ابراز داشت: هر مسئولی زندگی اشرافی را در پیش بگیرد از خدمت به مردم فاصله می‌گیرد که قطعا نتیجه دل بستن به زرق و برق دنیا است.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زندگی مسئولان باید برخط امام یعنی مبارزه با اشرافی گری و حمایت از مستضعفان همتراز باشد و بی‌تردید اگر غیرآن باشد حتی اگر داعیه خط امام را داشته باشند، در واقع از آرمان‌های حضرت امام فاصله گرفته‌اند.
حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ساده زیستی مثال زدنی حضرت امام(ره) در بین رهبران سیاسی جهان گفت: در این خصوص بهتر است خاطره‌ای نقل کنم در دوران حیات امام خمینی(ره) با یکی از دوستان که اهل ترکیه بودند به جماران رفتیم ایشان چنان مجذوب عظمت سادگی جماران و محل زندگی امام شده بودند که همان جا کرواتش که نماد زندگی مدرن بود را باز کرد و مشغول نمازخواندن شد!
وی خاطر نشان کرد: هنر امام خمینی این بود که قبل و بعد از مسئولیت‌شان راه و رسم زندگی فردی و اجتماعی‌شان تغییری به وجود نیامد .
علی رضا منظری توکلی نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که بهترین الگو برای مسئولان در بحث ساده زیستی سیره معصومین(ع) است، گفت: خطری که مسئولان را تهدید می‌کند توجه به مادیات دنیوی است که باعث می‌شود تا مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه را فراموش و از آنها فاصله بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: مسئولانی که به ذخایر دنیا دل می‌بندند به راحتی در مقابل قدرت‌های استکباری کوتاه خواهند آمد و این مسئله می‌تواند برای آینده نظام اسلامی خطرناک باشد.
مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در خصوص موضوع ساده زیستی بین مسئولان گفت:  امام خمینی اگر توانستند در مقابل زیاده خواهی‌های بیگانگان و زورگوهای عالم قرار بگیرند تنها به دلیل روحیه ساده زیستی و دل نبستن به مادیات دنیوی بود. وی افزود: مسئولانی که وابسته دنیا می‌شوند در شرایط سخت نمی‌توانند در مقابل تهدید‌های بیگانگان مقاومت و ایستادگی کنند.
کوچک‌زاده تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که در مرقد مطهر حضرت امام با پول بیت‌المال مشغول ساختن گنبد و بارگاه به سبک مساجد اموی هستند که با خلق و خوی ساده زیستی امام خمینی در تضاد است.
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بین مسئولان امام اولین نفری بود که خود را ملزم به ساده زیستی می‌کرد تاکید کرد: به وجود آمدن روحیه اشرافی‌گری در بین مسئولان باعث ایجاد انحراف در ارزش‌ها و فاصله گرفتن از آنها می‌شود که بزرگترین خطر برای نظام اسلامی است.
امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه الگوی رهبران دینی ما ساده زیستی است خاطر نشان کرد: بدون تردید مسئولانی که در زندگی فردی و اجتماعی خویش رویه ساده زیستی را در پیش گرفته‌اند درک بهتری از مردم و مشکلات آنها دارند و بهتر می‌توانند برای آنها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند.http://kayhan.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">