سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

وقتی رسایی یک قاضی را محاکمه کرد

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۸ ب.ظ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پست اخیرش به تشریح مصاحبه با یک رسانه ضدانقلاب پرداخت.

گروه فضای مجازی مشرق- حمید رسایی در صفحه اینستاگرامش نوشت: دیشب ساعت 22 بود که صدای زنگ موبایلم با شماره +98123 به صدا درآمد و فردی که پشت خط بود، خود را قاضی معرفی کرد! پرسیدم کدام قاضی؟ گفت فرشته قاضی از روز آنلاین!

وقتی رسایی یک قاضی را محاکمه کرد+عکس 

مثل موارد دیگر گفتم که با رسانه های در خدمت دشمنان ملت ایران مصاحبه نمی کنم. چند کلامی با او صحبت کردم که البته بیشتر شبیه به محاکمه اش بود. صوت این محاکمه کوتاه را در سایتم قرار داده ام، گوش کردنش خالی از لطف نیست. ظاهرا وی با برخی از نمایندگان دیگر هم تماس گرفته است که نمی دانم با او مصاحبه کرده اند یا نه و همینطور نمی دانم این خبرنگار فراری، صوت این مصاحبه را منتشر خواهد کرد یا نه البته بعید می دانم چنین کاری را انجام دهد، برای همین صوتش را خودم منتشر می کنم تا بلکه سردبیر روزآنلاین، پرداخت پاداش چنین مصاحبه را فراموش نکند. اما چند نکته ای که لازم است درباره این سایت اینترنتی و فرد مصاحبه کننده بدانید:
فرشته قاضی و روز آنلاین
فرشته قاضی یکی ازخبرنگاران روزنامه اعتماد و از پرورش یافتگان در دامن الیاس حضرتی (مدیر مسئول روزنامه اعتماد) است که به همراه شهرام رفیع زاده (دبیر سرویس فرهنگی اعتماد) و روزبه میرابراهیمی (دبیر سرویس سیاسی اعتماد) و چند خبرنگار دیگر این روزنامه و دیگر رسانه های اصلاح طلب در سال های پایانی دولت اصلاحات بازداشت و پس از مدتی وقتی آزاد شدند بلافاصله با کمک عناصر داخلی دولت اصلاحات به خارج از کشور گریختند و برای مدتی در چند کشور اروپایی علاف بودند تا اینکه جذب شبکه های ضد انقلاب شدند. برخی به BBC و V0A رفتند و مثل فرشته قاضی در نهایت به روزنامه اینترنتی روزآنلاین پناه برد.

 اکثر این افراد با اعترافات سیامک پورزند شناسایی شدند و همان ایام، شبکه آنها به «خانه عنکبوت» مشهور شد. اصلی ترین اقدام این شبکه، انتقال اطلاعات اخذ شده در قالب ارتباطات رسانه ای با فعالان سیاسی و مسئولان کشور به عناصر سلطنت طلب خارج از کشور بود.

 روزآنلاین را هوشنگ اسدی و نوشابه امیری که زن و شوهر هستند با حمایت و بودجه موسسه «هیفوس» که مقر آن در هلند است و به اسم سازمان های جامعه مدنی فعالیت می کند، راه اندازی کردند و مدیریت آن را حسین باستانی، عضو حزب مشارکت (سردبیر بولتن محرمانه خاتمی در دوره ریاست جمهوری) بر عهده داشت. هوشنگ اسدی، عضو کمیته مرکزی حزب توده ایران بود که قبل از انقلاب، سردبیر شیفت شب روزنامه کیهان شد و همزمان جاسوس ساواک در حزب توده بود. هوشنگ اسدی تا سال 67 در زندان بود که بعد از آزادی در سال 70 مجله «گزارش فیلم» را راه اندازی کرد و با اسم مستعار «بهار ایرانی» در آن قلم می زد. این مجله وقتی توقیف شد، این زن و شوهر به خارج از کشور گریختند و در خدمت رسانه های بیگانه قرار گرفتند و روزنامه اینترنتی «روز آنلاین» را با کمک موسسه هلندی راه اندازی کردند و برخی از روزنامه نگاران فراری مثل فرشته قاضی را دور خود جمع کردند.

 

پروژه هلندی "پلورالیزم رسانه ای در ایران "

چند ماه قبل از کودتای سال 88 گزارشی توسط دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی منتشر شد که در آن آمده بود:

یکی از مهمترین و جدی ترین حوزه های فعالیت کشورهای دشمن در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده از رسانه در جهت ایجاد جو منفی علیه ایران بوده است، که از آن جمله می توان به راه اندازی رسانه های فارسی گوناگون مانند شبکه های تلویزیونی و رادیویی ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور در جهت مبارزه همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران دانست.


یکی از این کشورها که در سال های اخیر اقدام به حمایت مالی از جریان اپوزیسیون کرده، کشور هلند است که در سال 2005 به پیشنهاد فرح کریمی نماینده ایرانی تبار پارلمان هلند که عضو حزب چپ سبزها بوده الحاقیه ای بر بودجه وزارت امور خارجه این کشور تصویب شد که به موجب آن مبلغ 15 میلیون یورو در جهت اجرای طرح "پلورالیزم رسانه ای در ایران " تخصیص یافت که این بودجه در جهت راه اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان و به عنوان زیر مجموعه وزارت خارجه هلند در نظر گرفته شد و به دلیل مخالفت ها و محدودیت های دیپلماتیک به جای تاسیس این شبکه ماهواره ای این بودجه به سایت های اینترنتی اختصاص یافت. فرح کریمی، نماینده ایرانی الاصل پارلمان هلند در سال های اوایل انقلاب همکاری هایی با سازمان منافقین داشته است و از اعضای رده بالای این سازمان محسوب می شود. کریمی در هلند در زمینه حقوق بشر فعالیت خود را شروع می کند و پس از عضویت در حزب سبزها و با حمایت این حزب وارد پارلمان هلند شده و برای دو دوره متوالی عضو این پارلمان بود.

 

حزب سبزها به صورت کاملا آشکار تمایلات صهیونیستی دارد و اعضای این حزب از حامیان اصلی صهیونیست ها در اروپا هستند. وی چندین بار به دعوت مجلس ششم به ایران سفر کرد و آخرین بار در اردیبهشت سال 84 به دعوت ستاد انتخاباتی مصطفی معین به ایران سفر کرد. در تشریح پروژه شبکه هلندی باید گفت این شبکه، به عنوان یک آیتم از برنامه های بلند مدت و استراتژیک بیگانه در ناتوی فرهنگی، سرمایه هنگفت، نیروی انسانی متخصص و هماهنگی های سیاسی سنگینی را به خود جذب نموده و مجموعه ای از مجرب ترین فعالان رسانه ای اپوزیسیون داخل و خارج از کشور با هماهنگی انگلیس، هدایت سیاسی و دیپلماتیک هلندی و طراحی و بودجه ریزی پنهان امریکایی شرکت کرده و اقدام به پیگیری سرخط های مدنظر استکبار رسانه ای در قالب این طرح نموده اند. بطوری که بررسی های انجام شده تا کنون، فهرست بلند بالایی از عناصر اپوزیسیون سیاسی و رسانه ای سازمان دهی شده در قالب این پروژه شناسایی شده‌اند.



از شروع این پروژه، در ابتدا پارلمان هلند طی مصوبه‌ای صوری، مبلغی در حدود 15 میلیون یورو را جهت تامین اهداف و برنامه های سیاسی و تبلیغاتی هلند در حوزه ایران تصویب نمود و وزارت خارجه هلند به عنوان مناقصه گذار، اقدام به جذب چند پیمانکار کلان از میان به اصطلاح NGO های غربی فعال در حوزه های رسانه ای و تبلیغاتی همسو با منافع نظام سلطه نموده و این NGO ها نیز با سازماندهی اپوزیسیون رسانه ای ایرانی در کنار سر شبکه های غربی، پروژه های مختلفی را در حوزه های رسانه ای و تبلیغاتی به مرحله اجرا در آوردند.



شایان ذکر است که طرح، پروژه و بودجه مذکور، جدا از سایر پروژه ها و بودجه هایی است که از سوی آمریکا به شکل علنی در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب و به مرحله اجرا در آمده است که جدیدترین آنها ارایه طرح تصویب یک بودجه 107 میلیون دلاری از سوی آمریکا به سنای این کشور در همین حوزه می باشد. البته سوابقی از تصویب بودجه های 75 و 50 میلیون دلاری از سوی آمریکا در جهت تقابل و عملیات براندازانه فرهنگی وجود دارد.



یکی از موسساتی که موفق به جذب این بودجه شد، موسسه هلندی هیفوس (Hivos) بود که در قالب کمک به موسسه ایران گویا صاحب سایت روزآنلاین (www.roozonline.com) به مدیریت "حسین باستانی "، عضو ارشد حزب مشارکت ایران این کار را انجام داد. بررسی عملکرد و وضعیت موسسات طرف حساب وزارت امور خارجه هلند، بیانگر تجربیات و سوابق در همراهی و همکاری با جریان استکبار در حوزه های فرهنگ، سیاست و رسانه است.



نکته جالب توجه در این میان که از اهمیت بسیار جدی برخوردار است، رفتار و عملکرد پیچیده و نوین اپوزیسیون در جهت حساسیت زدایی از عمده فعالیت های مذکور در میان نهادهای نظارتی و قانونی جمهوری اسلامی ایران است به طوری که برخی از عناصر اپوزیسیون رسانه ای جمهوری اسلامی ایران مدتی است با راه اندازی سلسله ای از دعاوی صوری و به اصطلاح آغاز نوعی جنگ زرگری، به القاء اختلاف و بریدگی خویش از جریانات محارب و تندرو برانداز نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با اتخاذ ژست یک منتقد مصلح و خیرخواه نظام جمهوری اسلامی ایران سعی در تبرئه لایه‌هایی از پروژه های مذکور از براندازی نرم و جلوگیری از ایجاد حساسیت و برخورد نظام جمهوری اسلامی ایران با پروژه های شکل گرفته در طرح ناتوی فرهنگی کردند.



این لایه خاص از اپوزسیون، طی راهکارها و تاکتیک های مختلفی به این امر دست می زنند که از جمله آنها سوزاندن بخشی از اطلاعاتی است که اولا از منابع آشکار قابل جمع آوری بوده و ثانیا از نظر آنان در اختیار جمهوری اسلامی ایران می باشد. این عناصر، با انتشار این اطلاعات به ظاهر افشاگرانه علیه بخشی از این پروژه ها، نسبت به آنها موضع تند و منفی گرفته و مدعی مخالفت خود با آن پروژه ها بخاطر رویکرد براندازانه آنها می شود و در همین هنگام، پروژه هایی بی خطر و به نفع مردم و حکومت ایران معرفی کرده و به حساسیت زدایی پیرامون آنها دست می زنند.



از نمونه این عناصر که در چنین چهارچوبی در حال تعقیب این هدف است، می توان به یک وبلاگ نویس ضد انقلاب فراری، اشاره نمود که با طرح دعاوی خاصی با عناصری همچون حسین باستانی، نیک آهنگ کوثر، محسن سازگارا، مسئولان پروژه گذار و برخی دیگر از عناصر این طیف می کوشد تا با نشر اطلاعات سوخته ذیل عنون اطلاعات محرمانه در خصوص گوشه ای از این پروژه ها همچون پروه گذار و پروژه به اتمام رسیده روز آنلاین، لایه های اصلی این طرح ها را از مظان اتهام و حساسیت نظام جمهوری اسلامی ایران دور کرده و از تلاش برای ایجاد چتر اطلاعاتی و اشراف و کنترل بر فعالیت های آنها که منجر به توقف و کندی فعالیت های مخرب ایشان می گردد، جلوگیری نماید.



حال آنکه، پروژه های بی خطر و مفید به حال مردم و حاکمیت ایران نام می برد، پروژه هایی بس عمیق و پیچیده بوده و استحاله آرام و با صبر و حوصله نظام جمهوری اسلامی ایران از درون را در دستور کار دارند. در یک جمع بندی خلاصه، می توان شاخصه مشترک تمامی پروژه های هلندی را تلاش برای استحاله فکری، عقیدتی و فرهنگی مخاطبان آنها معرفی نمود.

 

نقش موسسه هیفوس در  کودتای سال 88

یک سال بعد از کودتای سال 88 بود که موسسه هیفوس به نقش خود در فتنه سال 88 پرداخت و اعلام کرد که یک جایزه 5 هزار یورویی به فیلم تهیه شده از سوی «گروه فیلمساز ناشناس ایرانی که به خاطر مسائل امنیتی نام خود را ذکر نکرده اند» می پردازد. فیلم مذکور به مدت 51 دقیقه و با استفاده از تصاویر ارسالی از ایران تهیه شده بود. جایزه مذکور را محبوبه عباسقلی زاده از عناصر فراری به نمایندگی از تهیه کنندگان فیلم دریافت کرد.



نقش آفرینی علنی و مجدد موسسه هلندی هیفوس در دفاع از آشوبگران خیابانی در حالی بود که یک سال قبل از آن پس از آن که دستگاه های امنیتی کشور این موسسه را جزو موسسات فعال در عرصه براندازی معرفی کردند، گردانندگان موسسه یاد شده اعلام برائت کرده بود و ادعا می کرد صرفا در عرصه جامعه مدنی فعالیت می کنند!


مجلس و پارلمان هلند، بودجه ای 15میلیون یورویی برای موسسه هیفوس اختصاص داده بودند و این موسسه به نیابت از سرویس های جاسوسی جبهه استکبار- و به صورت پوششی- کار شناسایی و استخدام جاسوس و مزدور را به عهده دارد. برخی مدیران سایت های رادیو زمانه، گویا و روز آنلاین (نظیر حسین باستانی)، مرکز فرهنگی زنان (شهلا شرکت)، و کسانی چون شادی صدر و سهراب رزاقی جزو مرتبطان و دریافت کنندگان پول از موسسه هیفوس به شمار می روند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">