سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

بنا بر گفته علامه حسن زاده آملی در کتاب هزار و یک نشان قبر حضرت لوط نبی(ع) در این مکان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نگهداری و آبادسازی بقعه امامزادگان و پیامبران داخل ایران است.

 وضعیت تاسف انگیز و اسف‌بار مزار حضرت لوط نبی(ع) در شهرستان رباط کریم، واقع در استان تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه را بر آن داشت، تا در سال 1382 اقدام به بازسازی و مرمت مقبره این پیامبر الهی نماید.

 

 

 اما هم زمان سازمان میراث فرهنگی با اطلاع یافتن از این موضوع، وارد ماجرا می‌شود، و با تکیه بر تاریخی بودن این بنا، مانع از ادامه کار سازمان اوقاف می‌شود، و این بنا را در تاریخ 2 بهمن 1382 با شماره 10814 به ثبت می‌رساند.

اما پس از جلوگیری از مرمت، و ثبت بنا، مقبره حضرت لوط به شکل فعلی رها، و مورد بی مهری قرار می‌گیرد. بنا بر گفته علامه حسن زاده آملی در کتاب هزار و یک نشان قبر حضرت لوط نبی(ع) در این مکان واقع شده است.

 

 

 

رئیس سازمان اوقاف کشور در این رابطه گفت: اگر مسؤلیت با میراث فرهنگی است، باید کارهای لازم را انجام دهند، اما در حاضر قرار شده است در غالب یک تفاهم‌نامه به نتیجه برسیم.

 

گقتنی است نماینده رباط کریم، در مجلس شورای اسلامی آذر ماه سال گذشته با هشداری صریح اعلام کرد: متولیان اداره میراث فرهنگی و اوقاف در جریان باشند که بنای مرقد مطهر حضرت لوط پیغمبر (ص) در حال تخریب کلی قرار گرفته و اگر این اتفاق صورت پذیرد، در خانه ملت سکوت نخواهم کرد و مقصران این حرکت را رسوا می کنم.

 

"ابراهیم نکو" نماینده مردم رباط کریم

 

نام حضرت لوط، به خاطر تشریح ماجرای قوم سرکش و شهوت رانش 27 بار در قرآن ذکر گردیده است. حضرت لوط (ع) برادر زاده حضرت ابراهیم(ع) بوده که برای تبلیغ و هدایت مردم شهر "سدوم" وارد این شهرمی شود. اما پس از سالها دعوت و هشدار به مردم برای ترک عمل شنیع لواط از طرف خدا فرمان می‌گیرد که قوم خود را ترک کند، زیرا به این قوم عذاب نازل می‌شود.

 

 

 
 

بیان شهوت رانیهای شنیع (همجنس بازی) این قوم سرکش در قرآن نشان از اوج زشتی عمل آنان، و بیان تلاشهای حضرت لوط در قرآن برای ممانعت از این عمل شنیع، پیامی برای آیندگان است تا برای ممانعت از این عمل شنیع تمام تلاش خود را به کار بندند.

 

خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم با تعابیر مختلف این رابطه نامشروع و خلاف فطرت آدمی را مورد نکوهش قرار داده است.
در "سوره اعراف آیه 81" آمده است که لوط به آن‌ها می گوید: "بل انتم قوم مسرفون؛" بلکه شما گروهی اسراف کار (و متجاوز) ید.
 
در "سوره ی انبیا آیه 74" می خوانیم:
"و نجیناه من القریته التی کانت تعمل الخبائث انهم کانوا قوم سوء فاسقین"  و او را از آبادی که همواره (مردمش کارهای) پلید انجام می دادند، نجات دادیم، [چرا] که آنان گروهی بد [کار و] نافرمانبردار بودند.
 
و در" شعراء، 166" می‌خوانیم که لوط به آن ها گفت: "بل انتم قوم عادون" بلکه شما گروهی تجاوزگرید!
و در "سوره نمل آیه 55" آمده است: "بل انتم قوم تجهلون،"بلکه شما گروهی هستید که نادانی می کنید.
و در "سوره عنکبوت آیه 29" از زبان لوط چنین آمده است: "اءنکم لتاتون الرجال و تقطعون السبیل"  آیا واقعاً شما به سراغ مردان می روید و راه (تداوم نسل انسان) را قطع می کنید.

 

 

مزار حضرت لوط نبی (ع) در روستای پیغمبر، واقع در شهرستان رباط کریم تهران قرار دارد، اکنون که این پیامبر عظیم‌الشان در نزدیکی پایتخت جهان اسلام آرمیده، جا دارد سازمانهای مسؤل با همکاری افراد خیر و اهل وقف نسبت به بازسازی و آبادانی مزار این پیامبر مقرب درگاه خدا اقدامی مناسب انجام دهند.

 

 

 

 

















 
گزارش: از علی کاظمی

نظرات  (۱)

مقبره حضرت لوط در فلسطن است. نه در حومه تهران
پاسخ:
سلام حتما دقت کردید که مطلب از منبع موثقی نقل شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">