سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند طی نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که در سفر شما به خراسان جنوبی قابل توجه بود، افتتاح برخی پروژه‌های تکراری است که در سال‌های گذشته نیز به بهره برداری رسیده بود؛ اما چه عاملی باعث این تکرار افتتاح شده است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بیرجند، در پی سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند نامه‌ای خطاب به معاون اول نوشت.متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای جهانگیری؛ معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند ضمن عرض خوش آمد به شما، خداقوت ما را به عنوان بخش کوچکی از جامعه دانشگاهی کشور پذیرا باشید چراکه بر کسی پوشیده نیست که بیش از دو سال فعالیت و تلاش در راستای اعتلا و پیشرفت هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران به چه میزان طاقت‌فرسا و مشکل است ولیکن شما و همکارانتان در هیئت دولت به منزله رئوس امور اجرایی کشور با تلاشی مداوم به انجام این مسئولیت خطیر پرداختید. امید است که باتقوا و تلاش هر چه بیشتر بتوانید هر چه بهتر در مدت زمان باقی به پیشرفت ایران اسلامی عزیز بپردازید ا‌ن‌شاءالله.

 

با توجه به گذشت بیش از دو سال از فعالیت دولت تدبیر و امید، فرصت خوبی است تا به واسطه تشریف‌فرمایی جنابعالی به استان خراسان جنوبی، عملکرد دولت‌مردان را مورد بررسی قرار داده چرا که همواره نگاه دقیق به گذشته می‌تواند چراغی شود جهت حرکت در آینده. بنابراین فرصت را مغتنم شمردیم و بر خود وظیفه دانستیم نکاتی را به شما به عنوان نماینده دولت عرض کنیم.

 

الف: ابتدا چند نکته دربارهٔ اوضاع کشور و فعالیت‌های صورت گرفته در سالی که گذشت:

 

۱- فرهنگ: در عرصهٔ فرهنگ آنچه بر ما مشهود است این است که رهبری از‌‌ همان ابتدای انقلاب نسبت به فعالیت‌های فرهنگی دغدغهٔ ویژه‌ای داشته‌اند و همیشه به صورت مداوم نسبت به فرهنگ و تهاجم فرهنگی هشدارهای جدی داده‌اند.

 

دولت یازدهم نیز با گفتمان اعتدال کار خود را آغاز کرد و انتظار می‌رفت که مشی اعتدالی دولت هر بیشتر در عرصه فرهنگ نمایان گردد. اما هر چه زمان گذشت این باور در ما بیشتر تقویت شد که دولت نتوانسته آن اعتدال مورد نظر خود را در عرصه فرهنگ به اجرا درآورد و با نگاهی گذار به عملکرد این دولت در فعالیت‌های فرهنگی و سیاست‌های فرهنگی به وضوح می‌تواند مشاهده کرد که دولت حتی هنوز نتوانسته تعریفی متناسب با گفتمان خود از فرهنگ ارائه دهد.

 

عدم توجه به جبهه فرهنگی مؤمن و کنار گذاشتن مدیران انقلابی که در فعالیت‌هایی همچون انتشار نشریات مخالف ارزش‌های اسلامی، اختصاص ناعادلانهٔ یارانهٔ مطبوعات و پرداخت آن به نشریات و مطبوعات جریانی خاص مشهود است، حساسیت ما برانگیخته است. در حوزهٔ سینمایی در سال‌های اخیر متاسفانه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به رفع توقیف فیلم‌هایی که به دلیل عدم توجه به ارزش‌های دینی توقیف شده بود مبادرت کرد، رفع توقیفی که نشان از عدم توجه این معاونت به توصیهٔ رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت در شهریورماه می‌باشد ایشان در این دیدار نسبت به مبارزه با کالاهای مضرفرهنگی هشدار داده بودند و همچنین توصیه کردند که رهاسازی فرهنگ نباید جایز باشد. به طور قطع ایستادن چندبارهٔ وزیر فرهنگ در برابر کارت زردهای مجلس برای دولت بسیار ناخشایند خواهد بود.

 

۲- اقتصاد: اقتصاد همواره موضوعی بود است که پس از پیروزی انقلاب دشمن چشم به آن دوخته است تا شاید بتوان ملت ایران را از حرکت انقلابی و مستحکم خود باز دارد. این خیال خامی است که دشمن در سر می‌پروراند؛ اما دولت‌مردان ما باید به این موضوع حساس یعنی اقتصاد توجه و جهت بهبود و سامان بخشیدن آن اهتمام ویژه‌ای بنمایند.

 

شایسته است اقتصاد مقاومتی به عنوان راه حلی کارگشا برای شرایط امروز کشور، بیشتر مورد توجه دولت‌مردان قرار گیرد؛ بنابراین سئوال ما از شما این است که چه میزان دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده است؟ آیا رشد واردات مخصوصا کالاهای چینی و اتخاذ سیاست رکود در صنعت و سایر بخش‌های اقتصادی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون‌زا و مبتنی بر صنعت داخل است هم‌خوانی دارد؟

 

آیا چشم دوختن به خارج و چشم امید بستن به توافق برجام و این مقدار وابسته کردن کشور به برجام، مبتنی بر این سیاست کلان نظام است؟ اما نکته مثبتی که در این دو سال در اقتصاد مشاهده کردیم ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز و سکه بود که حقا و انصافا شایسته تقدیر است.

 

۴- سیاست خارجه: آقای جهانگیری، دولت یازدهم از‌‌ همان ابتدای روی کار آمدن خود عنوان داشت که در حوزه سیاست خارجه با مشی تعامل و تنش‌زدایی با جهان شروع به کار خواهد کرد. در همین راستا مذاکرات هسته‌ای را در سطح وزرای خارجه و با هدف کاهش تحریم‌ها در عین حفظ عزت ملی در پیش گرفت. که سرانجام آن به برجام ختم شد. لذا این تلاش‌ها شایسته تقدیر است.

 

اما همه‌ ملت ایران باید بدانند که با گذشت دو سال، دولت‌های مستکبر جهان و در رأس آن‌ها آمریکا با وجود ادامهٔ مذاکره با ایران، بر تحریم‌های ایران افزودند و بار‌ها با ادبیات سخیف مردم ایران را تحقیر کردند. مذاکراتی که رهبر انقلاب از‌‌ همان ابتدا بار‌ها بر عدم اعتماد به غرب و بی‌فایده بودن آن تاکید کردند و از دولت خواستند که به نتایج مذاکرات دل نبندد. امروز ما یقینا می‌دانیم که ذره‌ای از دشمنی دشمنانمان که اتم آن‌ها آمریکاست کم نشده است، دولت باید بداند دولت‌های مستکبر زمانی تحریم‌ها را کاهش خواهد داد که ما نیز از ارزش‌های خودمان دست برداریم.

 

امروز ما به شدت نگران نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی غرب و استکبار جهانی در کشور هستیم، امروز ما نگرانیم که دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی ازطرق مختلف به کشور نفوذ کرده و درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی برایند.

 

۵- بهداشت و سلامت: معاونت محترم ریاست جمهور، به جرات می‌تواند گفت که حوزه سلامت یکی از قوی‌ترین حوزه‌های فعالیت دولت است که به منزله نقطه‌ قوتی برای دولت به حساب می‌‌آید. دولت با اجرای طرح بیمه سلامت و توجه به قشر پایین جامعه و توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت در این وزارت خانه، آن را به عنوان موفق‌ترین حوزهٔ فعالیت خود تبدیل کرده است. امید است با ادامه این فعالیت‌ها شاهد روزهای خوشی در این حوزه باشیم.

 

 ب) اما مسئله دومی که سبب شد این نامه را خطاب به شما بنویسیم مسائل مربوط به استان خراسان جنوبی است.

 

با توجه گذشت ۱۱ سال از پیوستن استان خراسان جنوبی به جمع استان‌های کشور اما باید گفت مردم این استان از ضعف شدید امکانات در حوزه‌های مختلف مخصوصا دانشگاه، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، آب آشامیدنی رنج می‌برند.

 

یکی از موارد مهمی که در سفر شما قابل توجه بود افتتاح برخی پروژه‌های تکراری بوده که در سال‌های گذشته نیز به بهره برداری رسیده بود اما چه عاملی باعث این تکرار افتتاح شده است. از طرفی هم مصوب‌های دولت نیز که در سفر هیئت دولت به شهرستان بیرجند مصوب شده هنوز از کندی در روند اجرا به سرمی برد.

 

وجود دانشگاه‌های متعدد دولتی، آزاد، علوم پزشکی و پیام نور سبب شده است که امروز استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی شرق کشور شناخته شود. تعداد بالای پروژه‌های ناتمام در دانشگاه‌های خراسان جنوبی مخصوصا دانشگاه دولتی بیرجند، نبود امکانات تخصصی آزمایشگاهی و تحقیقاتی، کمبود بودجه دانشگاهی و کمبود فضای خوابگاهی سبب شده تا دانشگاه‌های خراسان جنوبی در عین وجود پتانسیل‌های فراوان اما پیشرفت لازم را در سطح علمی برخوردار نباشد.

 

یکی دیگر از بخش‌هایی که سبب شده بر محرومیت استان خراسان جنوبی بیفزاید ضعف در بخش‌های حمل و نقل است. نبود خطوط ریلی و همچنین کمبود در بخش‌های هوایی و فرودگاهی و مناسب نبودن محورهای زمینی، از مشکلات عدیده‌ای است که شهرهای این استان و مرکز آن یعنی شهرستان بیرجند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. راه آهن شهرستان بیرجند متاسفانه با توجه به قرارگرفتن در ردیف بودجه و پیگیری‌های مداوم نمایندگان خراسان جنوبی هنوز از کندی در اجرا رنج می‌برد و دولت متاسفانه به حل مشکل حمل ونقل این منطقه محروم از شبکه ریلی اهتمام کافی و وافی را ندارد.

 

بخش صنعت نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که دچار ضعف‌های بسیاری است. با توجه به وجود معادن بسیار در استان اما نبود صنایع تبدیلی سبب شده تا مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شده و اشتغال در صنعت کاهش پیدا کند در حالی که می‌توان این بخش تبدیل به یکی از بخش‌های مولد اشتغال در استان شود و از بیکاری در استان بکاهد.

 

بخش چهارمی که از نبود توجه مناسب در این استان رنج می‌برد، کشاورزی است. این استان در زمینه‌های بسیاری همچون زرشک و زعفران و عناب پیشتاز در کشور است و به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور در این گونه‌‌ها شناخته می‌شود. اما متاسفانه خشک‌سالی‌های پی‌درپی در استان سبب شده که کاهش این تولیدات کشاورزی به خطر بیفتد.

 

بخش پنجمی که لازم دیدیم دربارهٔ استان مطرح کنیم مسئله کمبود آب آشامیدنی مناسب است که در آینده‌ای نه نزدیک می‌تواند زمینه‌ساز بحران‌های بزرگی در منطقه شود.

 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از تشکل‌های استان خراسان جنوبی لازم دانست تا نکاتی را به حضور شما به عنوان معاون اول محترم رییس‌جمهور برساند تا نقش کوچکی را در اعتلای کشور و استان خود ایفا کرده باشیم.

 

والسلام علیکم

 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

نظرات  (۱)

با اجازه شما این پست در پیوند های روزانه ام لینک شد..
پاسخ:
سلام
اجازه در اوا وبلاگ داده شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">