سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

 نمی توان از اینجا حکم صادر کرد که چه کسی در این حادثه مقصر است!/ بالاخره همین دولت عربستان هر سال دو تا پنج میلیون عمره‌گزار و حج‌گزار را میزبانی می‌کند و حوادث کمی اتفاق می‌افتد!

رئیس دفتر اکبر هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: بالاخره همین دولت بی‌کفایت عربستان هر سال دو تا پنج میلیون عمره‌گزار و حج‌گزار را میزبانی می‌کند و حوادث کمی اتفاق می‌افتد و در طول ۵۰ سال اخیر حدود ۲۰۰ میلیون زائر به عربستان رفته‌اند از این رو نباید در اثر یک حادثه قضاوت کرد!
به گزارش رجانیوز، وی در در گفتگو با فارس تصریح کرد: این موضوعات باید توسط متخصصین کارشناسان در محل بررسی شده و سپس حکم صادر شود و از این رو بنده نمی‌توانم قضاوت کنم :«قضاوت در این مسائل مشکل است، در تهران ۸ میلی‌متر باران آمد و چندین کشته داشتیم اما این دلیل نمی‌شود که قضاوت کنیم چه کسی مسئول است.»
 
وی در پاسخ به این سوال که مگر دولت سعودی به عنوان مجری برگزاری حج وظیفه تأمین امنیت جان زائران خانه خدا را بر عهده ندارد، گفت: امنیت در حوادث نیست چرا که ممکن است در اثر طوفان، جرثقیل سقوط کند و می‌دانیم که طوفان یک حادثه طبیعی است و روزانه در مکان‌های مختلف طوفان و سیل جان عده‌ای را می‌گیرد و آن دولت مقصرش نیست، فرض کنیم با دولت عربستان، آمریکا و اسرائیل مشکل داریم اما نمی‌توان بر این اساس آنها را مقصر اعلام کنیم.
 
هاشمی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره فرمایش امام که فرمود باید حرمین شرفین به دست کسی قرار بگیرد که شایستگی داشته باشد، چیست، گفت: من زمانی می‌توانم در این باره نظر بدهم که در محل باشم، ببینم و آن را بررسی کنم، نه اینکه از راه دور دست به قضاوت بزنم که منتج به قضاوت سیاسی و عجولانه شود. 
 
 وی در عین حال متذکر شد: درست است این حادثه دلخراش است اما نمی‌توان گفت که آیا این دولت مقصر بوده یا خیر و از اینجا برای آنها حکم صادر کرد.
 
رئیس دفتر اکبر هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: بالاخره همین دولت بی‌کفایت عربستان هر سال دو تا پنج میلیون عمره‌گزار و حج‌گزار را میزبانی می‌کند و حوادث کمی اتفاق می‌افتد و در طول ۵۰ سال اخیر حدود ۲۰۰ میلیون زائر به عربستان رفته‌اند از این رو نباید در اثر یک حادثه قضاوت کرد.
 
وی بر همین اساس افزود: اگر دولت عربستان مقصر است باید مجازات شود و اگر لیاقت ندارد باید برگزاری حج را از دستش گرفت اما نباید قضاوت عجولانه کرد بلکه باید مبتنی بر شواهد روشن و توسط متخصصان و به دور از هر گونه حب و بغض به بررسی ابعاد این موضوع پرداخت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">