سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات
عضو شورای عالی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی با ماهیت دینی بود و این همان وجه تمایز آن با سایر انقلابها در دنیاست انقلابی که از مسجد آغاز شده بود عامل دیگری که این انقلاب را از سایر انقلابها مجزا می کند مردمی بودن آن است.
images

به گزارش خبرنگار صبح توس ، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست دانشجویی در دفتر تحکیم وحدت در مشهد عنوان کرد: آنچه از انقلاب در یک جامعه حاصل می شود باید ایجاد تغییر در نظام اجتماعی باشد نه صرفا تغییر در نظام کشور و در واقع یک انقلاب باید دگرگونی اجتماعی را به دنبال داشته باشد حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا دین ماهیتی انقلابی دارد یا خیر؟

وی افزود: با رخداد انقلاب اسلامی ایران چنین بر می آید انقلاب با محتوای دینی می تواند موفق شود این انقلاب انقلابی بود که با وجود مقابله شرق و غرب به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) نشان دادند که می شود انقلابی برمبنای دین و با درون مایه دینی رخ دهد در صورتی که قبل از شکل گیری انقلاب دین به عنوان عامل انقلاب شناخته نشده بود وبیشتر گرایشات ماتریالیستی وجود داشت.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی تصریح کرد:انقلاب اسلامی ایران انقلابی با ماهیت دینی بود و این همان وجه تمایز آن با سایر انقلابها در دنیاست انقلابی که از مسجد آغاز شده بود عامل دیگری که این انقلاب را از سایر انقلابها مجزا می کند مردمی بودن آن است انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی بود که با خواست مردم و محوریت ملت شکل گرفت و زمانی این انقلاب به پیروزی رسید که مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با اتحاد و یکپارچگی خواهان انقلاب و تغییرات اجتماعی و فرهنگی و از همه مهمتر حکومتی شدند .

وی اظهار کرد: در آن زمان اکثریت شیعه تحت تاثیر تفکر اشعری بودند و به تعبیر امام اسلام آمریکایی بر این عده حاکم بود این انحرافی بود که در شیعه رخ داده بود عقیده این انحراف این بود که انقلاب و تغییر باید در زمان ظهور صورت گیرد و تا آن زمان نیاز به اقدامی نیست امام راحل این تفکرات را زیر نفی کرد و مشروعیت چپ و راستی را زیر سوال برد و پرچم انقلاب از دست این عده خارج شد.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: این تفکر تفکری ماتریالیستی بود که مبارزه را نفی و تکلیف را ساقط می کرد و انقلاب اسلامی ایران نقطه مقابل این تفکر بود این تفکر عالم را ماده محض می داند و با آرمانها کاری ندارد از سویی چپ های انقلابی با ادعای انقلاب خدا و معاد را قبول نداشتند و از سوی دیگر لیبرالیست ها با نفی ذات الهی به دنبال لذت گرایی بودند اما آنچه در انقلاب شاهد بودیم خلاف اینها بود، انقلابی بر اساس دین و آرمانگرایی به وقوع پیوست.

وی اظهارکرد: بر اساس جهان بینی الهی و تفکر قرآنی می توان انقلاب کرد و بنای حکومت گذاشت و در سایه اعتقادات می توان عمل کرد انبیاء الهی تمدن عقلانی را به مردم معرفی کردند و آموختند که انسان فراتر از موجودی لذت جو و غریزه گراست و موجودی عقلانی است بر خلاف تمدن غربی که انسان را تابع غرایز و لذایذ معرفی می کند و پیروانش را در نیز چنین مسیری هدایت می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : امروز اسلام مکتبی تمدن ساز است و قدرت مندانه در هر کجای دنیا رخنه می کند و ابر قدرت ها نیز چاره ای ندارند و نمی توانند با این مسئله مقابله کنند تنها راهی که به آن متوسل می شوند توهین و تحقیر و توطئه است، ابر قدرت ها تمام تلاش خود را می کنند تا از هر راهی به این انقلاب و نظام ضربه بزنند و این به خاطر دشمنی با اسلام است نمونه آن ترور شخصیت هایی است که استکبار به شدت از سوی آنان احساس خطر می کرد .

رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد:دولت های استکباری و سران فاسد عرب وسایر دشمنان اسلام دست به دست هم دادند تا اسلام و انقلاب را از بین ببرند دسیسه های آنان د  این سالها این امر را اثبات می کند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز این انقلاب الگویی برای سایر کشور شده و پیام خود را به دنیا صادر کرده است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">