سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم-لا موثر فی الوجود الا الله -امام خامنه ای:ان‌شاءالله تا ۲۵ سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت

سراج معلم

هدف دادن اطلاعاتی در مورد دین و دنیاست
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220) امام صادق(ع) می فرماید: عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ و استوار داشت. تعریفی بسیار زیبا از بصیرت : ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ. آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد... ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی به نقل از qaemworld.blog.ir - هرگونه برداشت از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع آزاد است!

آخرین نظرات

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- حسن براتی؛ تصمیم گرفتیم برای شروع موضوع ابتدا به شناسایی چند تن از دانشجویانی که مصرف کننده هستند، بپردازیم و از نزدیک با آن‌ها گفت‌وگو کنیم. با اینکه یافتن آن‌ها دشوار بود؛ اما موفق شدیم با چند نفر از آن‌ها هم صحبت شویم، یکی از دانشجویان که نخواست نام خانوادگی و دانشگاهش در خبر ذکر شود، نکات بسیار مهم و دقیقی از این فضا برای ما افشا کرد. متن این گفت‌وگو به شرح زیر است: 

استدلال های واهی که پایم را لغزاند 

مجتبی در این خصوص گفت: مهمترین مواد مخدری که در میان دانشجویان استفاده می شود، قرص است، ب2 و متادون و... 

وی ادامه داد: بیشتر نیز استدلال هایی نظیر خوش اندام شدن برای خانم ها و بیدار ماندن بیشتر در شب‌های امتحان دانشجویان را ترغیب به استفاده از مواد مخدر میکند. 

این دانشجوی مصرف کننده ابتدای ورود خود به این فضا را چنین تشریح کرد: من شخصی بودم که اگر فردی کنارم سیگار می کشید، به شدت با او برخورد می کردم حتی اگر پدرم می بود. 

وی افزود: با این حال وقتی دانشجو شدم و بخاطر نبود خوابگاه در خانه های مجردی ساکن شدیم، یکی از اعضای خانه معتاد به تریاک بود و با این بهانه ها که اگر بکشی تسلطت به درس خواندن بیشتر می شود با اصرار فراوان مرا وارد این موضوع کرد. 

مجتبی با اشاره به اینکه ابتدا خیلی به خودم اعتماد داشتم که از مصرف تفننی فراتر نمی روم، گفت: اما قدم به قدم درگیر شدم و الان به مصرف آن معتاد شده ام و وقتی به سه سال پیش نگاه می کنم، بشدت از رفاقت با افراد ناباب پیشمان هستم. 

وی با اشاره به اینکه بخاطر دوری از خانوده، بیکاری و آزادی های کاذبی که وجود داشت، به مسئله ادامه دادم، بیان کرد: بعد ها با قرص هایی مانندICE آشنا شدم که می گفتند اعتیادآور نیست و به خاطر کم خوابی مخصوص شب های امتحان است. 

مصرف مواد مخدر صنعتی در بین دانشجویان خراسان شمالی رایج نیست 

از این دانشجوی بجنوردی در خصوص اوضاع مصرف شیشه می پرسم، او می گوید: باز جای شکر دارد که در شهر ما مواد مخدر صنعتی میان دانشجویان مصرف کننده رایج نیست و در همان موارد کم نیز گرایش دانشجویان خانم به مخدرهای صنعتی بیشتر است. 

مجتبی علت این موضوع را نداشتن خماری و تغییر ایجاد نکردن در چهره فرد مصرف کننده دانست و بیان کرد: در حالیکه اثرات بلند مدت آن بسیار مخرب تر از مواد سنتی است و باعث تنگی خلق و مشکلات حاد روانی می شود. 

وی تصریح کرد: از آنجا که جمعیت بیشتری از دانشجویان به قلیان علاقه دارند که البته هر بار مصرف آن معادل 40 نخ سیگار است و در خوابگاه نمی توانند مصرف کنند، به خانه های دانشجویی دوستانشان رو می آورند و کمکم دچار مواد مخدر و قرص می شوند. 

برخی داروخانه ها و مغازه ها هم مواد توزیع می کنند/ نمی دانم مرکز مشاوره دانشگاه کجا واقع شده 

این دانشجو دوباره تاکید می کند قرص ها به خاطر مصرف آسان تر میان دانشجویان استان مرسوم شده است، گفت: متاسفانه برخی داروخانه ها و سوپر مارکت ها اقدام به توزیع آن به اشخاصی که از قبل می شناسند، می کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: از این وضعیت خسته شده ام و به این نتیجه رسیده ام که مصرف مواد و سیگار هیچ کمکی به پیشرفتم که نکرد حسابی مرا از زندگی عقب انداخت، برای همین می خواهم ترک کنم و درسم را جدی تر ادامه بدهم. 

از او در خصوص مرکز مشاوره دانشگاهشان می پرسم، می گوید: دقیقا نمی دانم کجای دانشگاه واقع شده است و اصلا مرکز مشاوره داریم یا نه، با این حال اگر داشته باشیم 100 درصد به آن مراجعه می کنم؛ البته اگر حرفم را بفهمد و رازدار باشد. 

وی تصریح کرد: امروز کلاس های معروف به NA یا همان معتادان گمنام راه اندازی شده است که خیلی مفید و بی هزینه است و توصیه می کنم دانشجویان مصرف کننده حتما سری به آنجا بزنند. 

در ایام ترک به قرآن و نماز پناه می برم/ آیه ای که خیلی آن را دوست دارم 

از او می پرسم در روزهای سخت ترک اعتیاد به چه پناه می بری، پاسخ می دهد: اگر باور کنید این روزها خیلی ارتباطم با قرآن بیشتر شده است و سعی می کنم نمازهایم را اول وقت بخوانم. 

وی ادامه داد: نماز و قرآن کمک کارم هستند و یک قلم هوشمند دارم که وقتی روی آیات می گیرم هم عربی اش را تلاوت می کند و هم معنای فارسی اش را و این خیلی به من نیرو و آرامش می دهد. 

از او می پرسم زیباترین آیه قرآن از نظرت کدام بوده، بلافاصله می گوید: " وَمَن یَتَّقِ اللَّـهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا وَ یَرْ‌زُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ" یعنی خدا راه نجات برای بندگانی که اطاعتش کنند، قرار داده و روزی آن ها را از جایی که فکرش را نمی کنند، می دهد. 

به نصرت الهی یقین دارم 

این صحبت های مجتبی خیلی توجهم را جلب می کند و از حال معنوی او بیشتر جویا می شوم و از او می پرسم نگاه شما به نصرت الهی در این موضوع چگونه است، پاسخ می دهد: اگر امروز رئیس جمهور کشور شخصا به شما قول مساعدت در موضوعی را بدهد باور می کنید یا خیر؟ 

وی تصریح کرد: حال خداوند متعال که با بندگان قابل قیاس نیست و صاحب قدرت و اختیار تام است و همه چیز به فرمان اوست وقتی می گوید بندگانم را که در مسیر من قدم بردارند، یاری می کنم آنگاه به وعده هایش باور نداشته باشم؟ 

وی پیام خود برای کسانی که ابتدای این راه هستند یا در معرض این آسیب قرار دارند چنین تشریح کرد: قبل از اینکه به این مسیر وارد شوید، حتما به کسانی که انتهای خط هستند نگاه کنید و بدانید پایان این راه جز زندان و بی آبرویی و بدبختی نیست. 

اگر خوابگاه داشتم، گرفتار اعتیاد نمی شدم/ خانه های دانشجویی آسیب های بیشماری دارد 

از مجبتی می پرسم اگر از ابتدا خوابگاه دانشجویی داشتی آیا روزی گرفتار این بلای خانمان سوز می شدی، جواب می دهد: به جرات می توانم بگویم تا حدود بسیار زیادی خیر.او می گوید: باید قانونی وضع شود که استفاده از خوابگاه برای دانشجویان اجباری باشد و خانه های دانشجویی که آسیب های بیشماری دارد، جمع بشود.وی ادامه می دهد: خوابگاه اگر کم است ساخته شود و یا خوابگاه های خودگردان زیادتر و شهریه های آن نیز کمتر بشود؛ چرا که ساکنان خانه های مجردی به خاطر نداشتن چارچوب و نظارت، در معرض اعتیاد، فساد اخلاقی و افسردگی هستند. 

مسئولان به خاطر مشکلی که با پول حل می شود، با سرنوشت دانشجویان بازی نکنند

 این دانشجوی در حال ترک اعتیاد در پایان تاکید کرد: فکر می کنم مسئولان به فکر ما نیستند و الا به خاطر مشکلی که با پول حل می شود با سرنوشت دانشجویان بازی نمی کردند و چندین آپارتمان و ساختمان برای خوابگاه اجاره می کردند یا می ساختند. 

دانشجویان ما سالم هستند و گزینه اولشان خوابگاه است

 وی گفت: درد اینجاست که دانشجویان ما سالم هستند و گزینه اول آنها خوابگاه است نه خانه های مجردی، با این حال به خاطر نبود خوابگاه یا هزینه بالای خوابگاههای خودگردان مجبور به اجاره منزل می شوند و در نهایت نیز برخی در دام آسیب ها گرفتار می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">